Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:34

OK Chocobroodje, dat weet ik ja, maar ik dacht opnieuw een overval waar ik nog niets van gelezen had. Bedankt!! Dag 3 lijkt al weer zo lang geleden.... :j :=

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:36

Ladybird schreef:
Overval??

Eén ruiter werd lastiggevallen door lokale bewoners. Ze heeft gelukkig weg kunnen komen en is later nog even geholpen door een herder. :)

Anoniem

Re: Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:44

Zou je niet verwachten.. Tsja 'rijke' westerlingen , grote verleiding..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:50

opportunisten... :) Gelukkig dat ze zich te paard heeft kunnen houden!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:51

Overal lopen etters rond ;) Dat hou je toch wel, maar vooral pech dat je er zo tegen aan rijdt blijkbaar (of ze is opgewacht kan ook) zeker als je dan alleen bent...

takkie_muis schreef:
Zou je niet verwachten.. Tsja 'rijke' westerlingen , grote verleiding..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:58

Zou het wellicht niet veiliger zijn wanneer er teams gemaakt zouden worden ah. begin van de race? :)
Prima, dan wint een team ipv 1 persoon, maar dan ben je wel met twee, als in zo'n geval een ruiter valt en een paard weg komt kan die wellicht nog bij de andere "achterop" om weg te geraken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:03

Mwa ik denk dat het juist de charme van de race is. The battle against yourself. De kans dat je tegen zo'n groepje aanloopt lijkt mij vrij klein, maar het kan uiteraard wel :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:09

Oh, wat wrang zeg -O- Ik ga er plaatsvervangend van stampvoeten. Dan ga je als een speer, doe je het supergoed en wordt je stil gezet.

Al zal het een goede reden hebben, dit kun je toch niet rijmen met een wedstrijd/race als deze. Ben benieuwd hoe ze dit gaan compenseren/rechttrekken, anders gaat "moge de beste winnen" ook niet meer op.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:23

ik hoop echt dat ze het ver gaat schoppen!!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:10

Dat het veld zo uit elkaar raakt is ieder jaar een probleem. In 2011 werden ruiters die te ver achterop raakten een aantal horse stations vooruit geplaatst, waarna ze wel weer verder mochten tijden maar officieel niet meer meededen aan de race. Dat was natuurlijk ook niet eerlijk omdat iedereen 10 dagen de tijd zou moeten krijgen voor de hele route (nu werden degenen die in het begin relatief langzaam gingen benadeeld).

Enige oplossing is denk ik meer jeeps met artsen, maar daardoor zullen de inschrijfkosten nog verder omhoog gaan...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:13

Ik zie nu dat het stipje van robert skinner (2de achter sam jones) doorzichtig is, is hij uitgevallen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:19

Nou er zijn dus nu twee groepen. De kopgroep bij HS 22 bestaat uit 12 ruiters en dan station HS18 met 26 ruiters.
Ze zullen morgen starten met tijdsintervallen. Dat is dus wel goed nieuws voor Chris... al zullen dus sommige ruiters dus pas aan het eind van de dag van HS 18 mogen vertrekken.
Ben wel benieuwd of bij die tijdsintervallen ook rekening mee wordt gehouden dat Chris en haar groepje eerder bij HS18 zijn aangekomen dan de koplopers op HS22... maar goed... dat is aan de organisatie. Hoop dat de organisatie nu alles weer op de goede plek heeft. Vind het trouwens wel een eerlijkere oplossing dan vorig jaar dat je als ruiter een paar HS naar voren werd verplaatst.

"The times the riders arrived at the hold points have been recorded and they will be released tomorrow at the same intervals." http://www.theadventurists.com/the-jibber/2014/8/11/mongol-derby-leaderboard-day-6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:21

Evelijn schreef:
Nou er zijn dus nu twee groepen. De kopgroep bij HS 22 bestaat uit 12 ruiters en dan station HS18 met 26 ruiters.
Ze zullen morgen starten met tijdsintervallen. Dat is dus wel goed nieuws voor Chris... al zullen dus sommige ruiters dus pas aan het eind van de dag van HS 18 mogen vertrekken.
Ben wel benieuwd of bij die tijdsintervallen ook rekening mee wordt gehouden dat Chris en haar groepje eerder bij HS18 zijn aangekomen dan de koplopers op HS22... maar goed... dat is aan de organisatie. Hoop dat de organisatie nu alles weer op de goede plek heeft. Vind het trouwens wel een eerlijkere oplossing dan vorig jaar dat je als ruiter een paar HS naar voren werd verplaatst.

"The times the riders arrived at the hold points have been recorded and they will be released tomorrow at the same intervals." http://www.theadventurists.com/the-jibber/2014/8/11/mongol-derby-leaderboard-day-6

Dat is iig goed nieuws! Idd een eerlijkere oplossing dan naar voren verplaatst te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:27

Na wat wel verdiende rust vandaag, zal de race morgen verder gaan. Ze gaan van start in de zelfde volgorde als dat ze binnen zijn gekomen. Wat dus betekend dat Chris haar positie niet kwijt is!

Van de FB van berkers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:36

Doet de link het bij jullie nog wel?

Net deed hij het, maar nu ineens niet meer. Want anders moet ik hem even van fb afhalen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:39

Ze hebben wel humor :D

Oh balls.

Either you're lost or we are. Either way there is a good chance this isn't what you're looking for. If it is what you're looking for then you're a bit odd.

Press some buttons or punch your computer. If all else fails write us a letter.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:40

_/-\o_ Lekker Brits

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:43

Nee link geeft idd de tekst zoals Chocobroodje vermeldt :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:45

haha hieruit begrijp ik dat hij het bij jullie ook niet doet. In dat geval haal ik hem even weg op Fb

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:48

Ik zou hem laten staan, is een foutje bij hun denk ik? Want krijg wel bovenaan de foto + wat tekst. Alleen de daadwerkelijke lijst ontbreekt en daar staat die tekst.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:10

Huh? blijkbaar gaat alleen de kopgroep met interval vertrekken of zie ik het nu zo fout?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:21

Horsetopia schreef:
Huh? blijkbaar gaat alleen de kopgroep met interval vertrekken of zie ik het nu zo fout?

Ja idd, Nu staat het er anders dan net. Maar nu staan er ook maar 6 ruiters op HS 18 ipv iedereen.
Dus dan valt het ook wel mee hoeveel achterstand Chris heeft gekregen.

Maar ook wat er nu staat is krom. Er zijn ruiters die moeten 4 uur wachten voor ze weg mogen. Op HS 22, maar als iedereen op HS 21 al gelijk weg mogen. Zijn die wss eerder op 22 dan dat de laatste weg mocht.
Of die tijd penaltys gelden voor iedereen maar hebben ze het alleen uitgeschreven voor de kopgroep
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-14 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:23

Chris moet een super snelle race pony hebben morgen *\o/*

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:28

Ja het is heel anders dan zonet... de meeste ruiters zitten op HS17 en

Chris was al met groepje van 4 op HS18.. daar zijn er dus maar 2 bijgekomen en op één of andere manier is die Fransman (Antoine Carle) tussen 17 en 18 gestrand. en zelfs nog een groepje dat tussen 16 & 17 is blijven steken. Sommige ruiters rijden dus 2 soms net 3 stations.. terwijl andere met gemak 4 stations rijden.
Het veld is dus wel iets dichterbij elkaar maar niet zo heel veel... en Chris kan dus nog wel prima als middenmoter eindigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:30

Evelijn schreef:
Ja het is heel anders dan zonet... de meeste ruiters zitten op HS17 en

Chris was al met groepje van 4 op HS18.. daar zijn er dus maar 2 bijgekomen en op één of andere manier is die Fransman (Antoine Carle) tussen 17 en 18 gestrand. en zelfs nog een groepje dat tussen 16 & 17 is blijven steken. Sommige ruiters rijden dus 2 soms net 3 stations.. terwijl andere met gemak 4 stations rijden.
Het veld is dus wel iets dichterbij elkaar maar niet zo heel veel... en Chris kan dus nog wel prima als middenmoter eindigen.

Idd, winnen zit er niet meer in denk ik. Maar ze kan het met wat geluk wel in 9 dagen uitrijden :)