Maartje1990 schreef:Ik vind het hypocriet dat een droge containerstal met modderige uitloop niet goed. Maar een stal zonder uitloop wel. Schiet mij maar lek maar dat snap ik niet hoor. Paard heeft dan zelf de keus om binnen en droog te staan.
Sommige mensen lezen trouwens niet goed. Voor 1 juli was een droge plek voldoende vanaf 1 juli niet meer.
Voor mij is er overigens niet veel verschil tussen het paard in een droge stal zetten of het paard in een vieze stal zetten. Beide worden de paarden opgesloten op een minuscuul plekje. Ook al zou dat alleen s nachts zijn dat is veels te lang.
Volgens mij komt het niet omdat mensen niet goed lezen, maar er zijn duidelijk twee verschillende interpretaties van deze OP. Als je het eerste stuk leest, wat imo de interpretatie is van de dierenbescherming, dan praat je over een miniscuul droog stukje wat nu niet meer genoeg zou zijn. Maar de db bepaald de wet niet en heeft zich daar wel aan te houden. Daarom kunnen ze vaak zo weinig doen!
Ik ga echter uit van de wet zelf en velen hier met mij denk ik. In de OP staat ook: Letterlijk staat er in de wet dat 'het weiden van een dier op niet beweidbaar land of, anders dan voor korte duur, weiden op slecht beweidbaar land' een 'verboden gedraging ten aanzien van dieren' is.
Een beetje modder valt onder slecht beweidbaar. Voor die categorie is er dus al een extra buffer: korte duur mag wel.
Ik zou eerder zeggen dat iedereen die hier zo in paniek schiet niet goed leest en volledig uitgaan van wat de db zegt, ipv zelf even de wet erbij te pakken en te lezen wat er nou werkelijk staat.

Ja, want dan kunnen ze lekker bewegen. nou fantastisch.. 
Liggen kan op 2 m² als ze de pootjes inklappen, ja dat dát niet goedgekeurd word is te begrijpen. Nogmaals, gewoon scharrelen met droge voeten.