Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:53

Ze denken dat hij de paarden in bedwang houd met een touw of leidsel? daar kan je toch geen paard mee in bedwang houden? Denk eerder dat er een halster word gebruikt,daarmee kan je beter een paard in bedwang houden d.m.v. het vast te binden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:00

Moet zeggen, dat ik idd blij ben dat ik een ruin heb. Zou ook geen oog meer dicht doen. Zeker als je weet dat het niet alleen paarden betreft die dag en nacht op de wei staan. Die man (want daar gaat het denk ik wel om) moet gewoon snel gepakt. Het lef om ook na zo'n uitzending van Opsporing Verzocht onverminderd door te gaan. Daar moet een flinke drang achter zitten.

NathalietjeB

Re: Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:32

ik vraag me af of de paarden in bergen ook gedrogeerd zijn geweest of iets in die trant..
ik hoop echt zo dat de dader snel gepakt gaat worden en hoop ook dat er snel eens iets van een signalement komt van de dader dat hij eindelijk eens een keer gezien word of op camera word vast gelegd.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:20

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:46

ik vrees dat wie er nu actief is niet de echte dader is maar geinspireerd door alle media drukte :(

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:51

Ik kan me niet voorstellen dat de dader(s) hun slachtoffers onverdoofd 'behandelen'. :(

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:52

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:57

Ik lees dit berichtje net op facebook, 22 uur geleden geplaatst:

"Ik heb zojuist contact gehad met de politie. De dierenmishandelaar is vooral actief in noord Holland. Ze staan op scherp en bij ELKE verdachte situatie (zoals ronddwalende vreemde mensen) gelijk 112 bellen. Ook kan ik bij deze bevestigen dat het geval van de bergerweg geen onzin is. De politie is daar nu bezig met een sporenonderzoek.
Voor degene die dit niet hebben gevolgd. Er worden op verschillende locaties snachts paarden mishandeld. Ze worden opengesneden onder het oog en bij de geslachtsdelen.
Delen AUB."

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:59

dat is mijn berichtje Frummels.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:07

Oh echt, haha. dat wist ik niet, ik zag dat hij heel veel werd gedeeld door mijn facebook vrienden! :) Super goede tip!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:08

Ja ik ben echt panisch geraakt vannacht.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:12

Dat kan ik me heel goed voorstellen, wij zitten in zuid holland maar ik knijp hem al, terwijl daar op dit moment -gelukkig- totaal geen aanleiding voor is.. Maar het idee alleen al dat zulke mensen bestaan.. brrr..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:22

Axel_Valerie schreef:
Ja ik ben echt panisch geraakt vannacht.

Hier nog 1 valerie na je berichtje was ik ook best wel bang..
Vind t maar dood eng

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:57

unihorses schreef:
ik vrees dat wie er nu actief is niet de echte dader is maar geinspireerd door alle media drukte :(

Al dat zo is, zijn ze net zo goed gestoord.

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:46

unihorses schreef:

Lijkt me raar, maar ik dacht precies het zelfde....

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:22

ik denk dat we vooral goed aan doen ons kop erbij te houden en niet door te slaan.

Ik hoor en lees overal de vreemste verhalen en overal zijn er vreemde mannen, paarden in paniek e.d. Ons paard, en weet van meerdere, waren helemaal niet in paniek. Gewoon gedrogeerd waarschijnlijk. Een dier van 700 kilo meerdere malen steken zonder zelf zware verwondinge op te lopen, terwijl het aan de achterzijde tot aan de binnenkant aan toe is gebeurd, is best moeilijk.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:24

Toch zijn er nu dingen gevonden op ons land.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:29

Axel_Valerie schreef:
Toch zijn er nu dingen gevonden op ons land.

dat begrijp ik, maar dan komt dd politie vanzelf naar buiten met een persbericht..Want dat zal zeer belangrijke info zijn. Laten we tot die tijd even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren en elkaar niet op stang jagen. ;)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:38

Ik ben al op stang gejaagd. Ik heb al de hele dag contact met de politie dus voor mij is er al een waarheid.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:47

Axel_Valerie schreef:
Ik ben al op stang gejaagd. Ik heb al de hele dag contact met de politie dus voor mij is er al een waarheid.

snap ik..maar je ziet er waren al bekant drie topics van wat er in bergen zou zijn gebeurd enz. Wij hebben gekozen om het stil te houden toen het hier gebeurde juist om dat soort paniek te voorkomen..We zullen door de politie snel genoeg op de hoogte worden gebracht.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:00

Daarom heb ik er bij mijn topic ook bij gezegd dat het vanuit mij komt. De politie heeft mij trouwens verteld dat ik mijn omgeving moest inlichten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:05

Axel_Valerie schreef:
Daarom heb ik er bij mijn topic ook bij gezegd dat het vanuit mij komt. De politie heeft mij trouwens verteld dat ik mijn omgeving moest inlichten.

Ik geloof dat de politie in bergen goed bezig is :D

De woordvoerder wil niets zeggen, maar de medewerkers (agent/hoofdagent neem ik aan) blijkbaar wel.
De omgeving inlichten kunnen ze beter zelf doen dmv een buurtonderzoek zeker gezien er blijkbaar belangrijke sporen zijn.

Blijft mijn vraag of er nu daders zijn of een dader. Wanneer het gebeurd is, waarom er nog geen signalement is als dat blijkbaar bekend is en hoe iemand ziet dat er een jas en schoen verloren zijn en die niet meer terug te vinden zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:22

Ik kijk elke dag me paarden na op verwondingen.Deed ik voorheen ook al,sinds er 7 jaar geleden een pony is ingeslapen nadat ze van achter was bewerkt met een stok.
Meer kan je toch niet doen lijkt me?

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:33

Babootje schreef:
Moet zeggen, dat ik idd blij ben dat ik een ruin heb. Zou ook geen oog meer dicht doen. Zeker als je weet dat het niet alleen paarden betreft die dag en nacht op de wei staan. Die man (want daar gaat het denk ik wel om) moet gewoon snel gepakt. Het lef om ook na zo'n uitzending van Opsporing Verzocht onverminderd door te gaan. Daar moet een flinke drang achter zitten.

juich niet te snel....

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:39

Ok het begon bij het vinden van een vaag fb bericht over een mishandeling van paarden op de bergerweg. Daarop heb ik de politie gebeld. De politie heeft dit aan mij en ook andere personen bevestigd. De volgende tips werden mij toegespeeld. Probeer vluchtroutes moeilijker te maken (draden met een klap stroom over de grond, waakverlichting), bij auto's die op vreemde plekken geparkeerd staan of ronddwalende mensen gelijk 112 bellen. De mensen die dit doen zijn waarschijnlijk in een klein groepje. Ze lijden aan psychische stoornissen die te maken hebben met agressiviteit en seksualiteits problemen en zijn gewapend.

Ik kreeg gisteravond ook nog het bericht van de buurvrouw dat er iemand op het erf was geweest bij hen. Ze hebben de man proberen in te sluiten maar deze vluchtte. Hij is door de sloot naar ons land gegaan en is daarbij zijn jas, schoen en plastic tas kwijt geraakt. De jas is gevonden de rest word nog gezocht. De man is tussen de 30 en de 40 had een rugzak en een plastic tas bij zich en had zijn spijkerbroek opgestroopt bij de pijpen. Verder is er nog niks bekent. De politie heeft nog geen officieel signalement van de man en andere daders dit is wat de buurvrouw en haar man gezien hebben.

De politie komt straks om de jas op te halen. Nogmaals ik heb drie keer met de politie aan de telefoon gezeten inmiddels. Ik ben niet de enige aan wie dit verhaal bevestigd is.