TROS Opgelicht behandelt oplichtingszaak in de paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:22

Vanmiddag als ik thuis ben maar eens kijken dit.. ben benieuwd :=

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:41

W /3 at een vreemd verhaal die vrouw spoort niet arme Calisto.en.al die mensen

RianneH

Re: TROS Opgelicht behandelt oplichtingszaak in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:50

Calisto ziet er best goed uit, dus die komt vast niets tekort.
Vond het wel apart dat hij getraind wordt. Stel dat er iets gebeurd waardoor de waarde dramatisch daalt, dan kan de staleigenaresse daar weer voor aansprakelijk worden gesteld. Poeh, wat een ingewikkeld verhaal.

Wat ik ook raar vind, is dat de paarden die zij voor anderen heeft verkocht, op haar rekening worden betaald ipv op dat van de eigenaar. Is dit gebruikelijk in de paardenwereld of toch een rare gang van zaken?

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:53

Aan de andere kant kan de waarde ook aanzienlijk stijgen nu hij door een goede amazone getraind wordt...

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:07

Gewoon een hondsbrutale vrouw...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:19

RianneH schreef:
Calisto ziet er best goed uit, dus die komt vast niets tekort.
Vond het wel apart dat hij getraind wordt. Stel dat er iets gebeurd waardoor de waarde dramatisch daalt, dan kan de staleigenaresse daar weer voor aansprakelijk worden gesteld. Poeh, wat een ingewikkeld verhaal.

Wat ik ook raar vind, is dat de paarden die zij voor anderen heeft verkocht, op haar rekening worden betaald ipv op dat van de eigenaar. Is dit gebruikelijk in de paardenwereld of toch een rare gang van zaken?

Nee hoor, dat is heel normaal als een trainer/stal een paard voor iemand verkoopt.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:49

Ti's allemaal een beetje vaag. Ingrid reageerd ook raar. Zij heb echt geen recht op Calisto. Ik vind dat ze lekker t paspoort moet overdragen aan stal Zieltjens. Die hebben veel meer kosten aan dat paard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:52

Alexandra_ schreef:
Ti's allemaal een beetje vaag. Ingrid reageerd ook raar. Zij heb echt geen recht op Calisto. Ik vind dat ze lekker t paspoort moet overdragen aan stal Zieltjens. Die hebben veel meer kosten aan dat paard.

Paspoort is geen eigendomsbewijs dus het maakt eigenlijk niet uit wie deze in handen heeft.
Daarnaast krijgt Ingrid ook nog geld en Stal Zieltjens mag toch het paard niet verkopen zonder dat de rechter hun het paard heeft toegewezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:52

even voor de duidelijkheid, Ingrid is degene die het paspoort heeft?

Ingrid heeft net zo veel recht op het paard als de stal. Simpelweg omdat zij nog geld krijgt van Judith en dus het paspoort ook als een soort onderpand heeft als ik het goed heb begrepen :')

Dus volgens mij kan je niet echt zeggen 'de stal moet gewoon het paspoort krijgen' want ze hebben allebei nog wat tegoed van d'r..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:53

Tja, leuk dat Ingrid dat paspoort heeft, maar ze kan er niks mee. Behalve dan dat ze daarmee voorkomt dat stal Zieltjens met het paard aan de wandel gaat. Dus daarmee zou ze alleen de stal in het vaarwater kunnen zitten, maar voor madame Blok maar het geen zier uit wie van de andere dames in het bezit is van het paspoort.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:54

NienSCHaap schreef:
Leone schreef:
haha zelfs alberto stegeman reageert op haar facebook :P

dat is vast geen echt account. :')

Dat idee heb ik ook. Is trouwens ook schandalig dat hij die zwart/wit foto plaatst van iemand die daar ook een reactie gegeven heeft en haar belachelijk maakt. (Marloes)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:55

Ik ga me er verder maar niet over uitlaten wat ik van de situatie vind. Heb er m'n vraagtekens bij. Ook omdat ik Ingrid ken..

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:55

meerdere keren deze verhalen meegemaakt in de paardenwereld... mensen die groots op een stal komen staan met veel bombarie en entourage en met de noorderzon vertrekken naar volgende stal... zelfs hetzelfde gehoord van eigenaar van stal x, man stond er jaren met zijn paarden en maakte schuld na schuld, had paard met mooie afstamming als onderpand gegeven, is met de noorderzon vertrokken zonder paard, heeft later paard uit de wei gestolen... voila, boel compleet en naar de volgende. onbegrijpelijk

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:01

NienSCHaap schreef:
Leone schreef:
haha zelfs alberto stegeman reageert op haar facebook :P

dat is vast geen echt account. :')

liempje schreef:
Dat idee heb ik ook. Is trouwens ook schandalig dat hij die zwart/wit foto plaatst van iemand die daar ook een reactie gegeven heeft en haar belachelijk maakt. (Marloes)

Dit snapte ik niet echt. Wat heeft die foto nou met het hele verhaal over Judith te maken?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:02

Je kan beter geen paard in onderpand hebben. .blijft geld kosten en probeer maar van een kale kip te plukken....

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:11

Veel hebben het over de eigenaresse van de stal waar Calisto nu staat en de mevrouw met het paspoort. Maar Judith haar (ex?) schoonvader heeft Calisto toen voor haar gekocht toch en dat zou ze afbetalen. Wat is zijn rol/positie in dit verhaal nu dan? Dat heeft ze toch ook nooit afbetaald?

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:13

liempje schreef:

jolien87 schreef:
Dit snapte ik niet echt. Wat heeft die foto nou met het hele verhaal over Judith te maken?

Niets.... :( :')
Laatst bijgewerkt door liempje op 23-04-14 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:13

maar waarom neemt ingrid dan niet iets anders in onderpand als dat paard. zij is geen eigenaar maar pakt dat paard als onderpand.

dat is dus al 1 eigenaar minder.
of denk ik nu zo makkelijk
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 23-04-14 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:14

Nee StalNollie, zo denk ik er ook over.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:17

Als je goed geluisterd hebt stalnollie gaat haar incassobureau beslag leggen op dr bezittingen ed. Dus ze is al bezig met een 'ander onderpand'te regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:18

Ik vraag me af hoeveel "bezittingen" mevrouw Bok heeft? Ik denk stiekem dat het bijzonder weinig is, jammer genoeg.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:19

Ik denk dat ze evengoed niet het paspoort terug gaat geven, moyra ;)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:21

Dat kun je niet beoordelen.
Ze ging erg ontspannen om met mevr. Zieltjens want eigenlijk zijn dat in dit verhaal ook twee 'vijanden'.
We kennen de ins en outs daar niet over.
Laatst bijgewerkt door moyra op 23-04-14 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:22

moyra schreef:
Als je goed geluisterd hebt stalnollie gaat haar incassobureau beslag leggen op dr bezittingen ed. Dus ze is al bezig met een 'ander onderpand'te regelen.

maar dan past ze toch niet meer in dit verhaal, dat is in mijn ogen van kijk ik ben ook eigenaar.
dat is ze dus niet, en het bureau legt beslag op iets wat dezelfde waarde heeft als hetgeen waar ze recht op heeft.
het is niet zo als ik 200 euro van iemand krijg dat ik gelijk beslag kan leggen op een huis. nee dan zal bij wijze van de bank in beslag genomen kunnen worden.

ik praat nu Judith niet goed maar ik zou al 1 eigenaar wegstrepen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:25

Ze heeft past wel in dit verhaal want zij heeft immers het paspoort gekregen.
Wanneer zij niet in het verhaal betrokken was dan had hier weer gestaan dat het een onsamenhangend en half verhaal is :roll: