nombrado schreef:Billy schreef:wie staat er in de kliniek, een van jouw paarden?
Nee, wel die van een hele goede kennis!
Maar het gaat hier in het topic over het gebruik van deze manier van bitten, rijden en handgebruik en de gevolgen die het zal hebben voor het paard.
Niet voor niets hebben sponsors zich al teruggetrokken....
Ik hoop echt dat het nu voor veel ruiters een ommekeer zal worden naar een meer harmonieus paardvriendelijke manier van rijden.
Ik ben je helemaal kwijt, wat heeft de kaakschade van een paard van een kennis van jou met Helgstrand te maken?
, 30 jaar geleden de verrotte paarden veel sneller naar de slager gingen dan tegenwoordig. Er werd lang niet zoveel aan gedokterd als dat nu gebeurd. "Vroeger" kocht je meestal 1 zadel (en niet eens op maat gemaakt
) en die legde je op elk paard dat je had of reed. Als ik een aantal mensen (die die tijd meegemaakt hebben) mag geloven dan was je soms al blij als je een zadel had.
) Nauwelijks enig paard in mijn omgeving naar de slager zien gaan. Hooguit als ze een respectabele leeftijd hadden. geen kreupel paard, wel respect voor het dier.