Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:38

nombrado schreef:
Billy schreef:
wie staat er in de kliniek, een van jouw paarden?

Nee, wel die van een hele goede kennis!
Maar het gaat hier in het topic over het gebruik van deze manier van bitten, rijden en handgebruik en de gevolgen die het zal hebben voor het paard.
Niet voor niets hebben sponsors zich al teruggetrokken....
Ik hoop echt dat het nu voor veel ruiters een ommekeer zal worden naar een meer harmonieus paardvriendelijke manier van rijden.

Ik ben je helemaal kwijt, wat heeft de kaakschade van een paard van een kennis van jou met Helgstrand te maken?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:38

Kaitlyn schreef:
Omdat, en dat klinkt heel bijdehand van een 22 jarige :') , 30 jaar geleden de verrotte paarden veel sneller naar de slager gingen dan tegenwoordig. Er werd lang niet zoveel aan gedokterd als dat nu gebeurd. "Vroeger" kocht je meestal 1 zadel (en niet eens op maat gemaakt :oo ) en die legde je op elk paard dat je had of reed. Als ik een aantal mensen (die die tijd meegemaakt hebben) mag geloven dan was je soms al blij als je een zadel had.
Nombrado, ik denk dat het tijd is dat de discussie weer over Andres Helgstrand gaat. Niet over paarden die jij kent en op een kliniek staan.

Ik rijd zelf zeker al 40 jaar.(das iets langer dan 22 jaar :+ ) Nauwelijks enig paard in mijn omgeving naar de slager zien gaan. Hooguit als ze een respectabele leeftijd hadden. geen kreupel paard, wel respect voor het dier.
Idd , wat je zegt. Je leerde rijden en je paard zo gezond mogelijk te rijden. Trekken ,hangen of zagen werd zonder pardon afgestraft bij je lessen, maar ook bij de jury. Diskwalificatie, als er op deze manier met paarden omgegaan werd. Paard had altijd gelijk!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:41

Billy schreef:
Ik ben je helemaal kwijt, wat heeft de kaakschade van een paard van een kennis van jou met Helgstrand te maken?

waarom vraag je het dan?
Gaat dit onderwerp niet over alle topruiters (voorbeeldfuncties?), en de dressuur in het algemeen?
Als we dan toch 1 man het leven zuur maken, kan de rest toch ook mee? die zich daar ook schuldig aan maken? En gezien de eerder geposte foto's hier, was dit op Nederlands terrein.
Dit is namelijk echt niet de enige, die zich hier schuldig aan maakt.
Ik hoop dat dat iedereen hier duidelijk is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:44

nombrado schreef:
Billy schreef:

waarom vraag je het dan?
Gaat dit onderwerp niet over alle topruiters (voorbeeldfuncties?), en de dressuur in het algemeen?
Als we dan toch 1 man het leven zuur maken, kan de rest toch ook mee? die zich daar ook schuldig aan maken? En gezien de eerder geposte foto's hier, was dit op Nederlands terrein.
Dit is namelijk echt niet de enige, die zich hier schuldig aan maakt.
Ik hoop dat dat iedereen hier duidelijk is.

Ik heb het niet over kaakschade gehad, jij fladdert van het ene onderwerp naar het andere onderwerp als een dronken mot. En daarbij probeer je alles zo te draaien dat het jouw theorie ondersteunt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:49

nombrado schreef:
Kaitlyn schreef:
Omdat, en dat klinkt heel bijdehand van een 22 jarige :') , 30 jaar geleden de verrotte paarden veel sneller naar de slager gingen dan tegenwoordig. Er werd lang niet zoveel aan gedokterd als dat nu gebeurd. "Vroeger" kocht je meestal 1 zadel (en niet eens op maat gemaakt :oo ) en die legde je op elk paard dat je had of reed. Als ik een aantal mensen (die die tijd meegemaakt hebben) mag geloven dan was je soms al blij als je een zadel had.
Nombrado, ik denk dat het tijd is dat de discussie weer over Andres Helgstrand gaat. Niet over paarden die jij kent en op een kliniek staan.

Ik rijd zelf zeker al 40 jaar.(das iets langer dan 22 jaar :+ ) Nauwelijks enig paard in mijn omgeving naar de slager zien gaan. Hooguit als ze een respectabele leeftijd hadden. geen kreupel paard, wel respect voor het dier.
Idd , wat je zegt. Je leerde rijden en je paard zo gezond mogelijk te rijden. Trekken ,hangen of zagen werd zonder pardon afgestraft bij je lessen, maar ook bij de jury. Diskwalificatie, als er op deze manier met paarden omgegaan werd. Paard had altijd gelijk!

Toch frappant dat ik hier in de omgeving al geregeld dieren naar de slager heb zien gaan. Met allen was iets "mis" (hetzij ouderdom, hetzij dusdanige blessures dat behandeling niet mogelijk of niet eerlijk naar het dier toe was).
Overigens word ook ik afgestraft als ik eens te hard ben tegen een van mijn paarden tijdens de lessen dus dat lijkt mij iets van alle tijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:50

,
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-14 21:30, in het totaal 3 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:51

Billy schreef:
Ik heb het niet over kaakschade gehad, jij fladdert van het ene onderwerp naar het andere onderwerp als een dronken mot. En daarbij probeer je alles zo te draaien dat het jouw theorie ondersteunt

Wat begrijp je niet aan kaakschade gerelateerd aan extreem handinwerking en stang en trensgebruik?
Buiten dat er een blauwe tong ontstaat van afklemmen, zou het me niets verbazen bij xray van dit paard dat die kaak ook aangetast is. 1 is dus een gevolg van het ander.
Snappie? :D

Billy

Re: Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:56

Dat kan ik me wel voorstellen, maar alles is zelf verzonnen door jou, er is nergens reeel bewijs voor...ik zeg ga boeken schrijven, fantasie heb je genoeg.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:58

Billy schreef:
Dat kan ik me wel voorstellen, maar alles is zelf verzonnen door jou, er is nergens reeel bewijs voor...ik zeg ga boeken schrijven, fantasie heb je genoeg.

foto's liegen niet ;(

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:03

Heb jij kaakschade gezien op de fotos dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:11

nombrado schreef:
Electra63 schreef:
Ik mis altijd de feitelijke onderbouwing in jouw geklaag, met name naar de Nederlandse sport toe.

1 staat momenteel in de kliniek, vanwege blijvende kaakschade. Niks klagen, wel feiten

Staat hij nog op de Kliniek? Heb jij inside-information? Ben je geraadpleegd als expert? Feit is de schade aan de kaak, de oorzaak en vooral door wie en wanneer dit is veroorzaakt is nog geen vaststaand feit. Dat moet nog worden vastgesteld door een rechter (misschien na een contra-expertise/onderzoek) of er moet geschikt worden door beide partijen en dan is het dus ook geen vaststaand feit.

Maar........... weer volstrekt off-topic........ open gewoon een nieuw topic........

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:16

ik snap echt jullie reactie naar mij niet.
Feit is (en dat zijn de foto's) dat de tong blauw is, vanwege beklemming door het bit...en harde ruiterhand.
Foto liegt niet
of ze moeten de foto's gefotoshopped hebben?
wb de foto's (xray) van het andere geval, ga ik hier niet op in vanwege offtopic

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:26

nombrado schreef:
ik snap echt jullie reactie naar mij niet.
Feit is (en dat zijn de foto's) dat de tong blauw is, vanwege beklemming door het bit...en harde ruiterhand.
Foto liegt niet
of ze moeten de foto's gefotoshopped hebben?
wb de foto's (xray) van het andere geval, ga ik hier niet op in vanwege offtopic

Is hier iemand in dit topic die Andreas goed praat? Of is er iemand die zijn rijden goedkeurt in dit topic?
Jij echter, haalt er allemaal andere zaken en ruiters bij... blijf gewoon ontopic, dit gaat over de sponsors die weglopen bij Andreas, niet over Bartels enz.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:31

Anoniem schreef:
Nombrado, op de foto's die jij wel eens van jezelf op bokt plaats zie ik hetzelfde beeld, (misschien in mindere mate), als wat jij de Nederlandse top verwijt.
Dus ik begrijp jouw verhaal niet zo goed.

zo...dat is een aardige beschuldiging :7
Ik kan mij toch niet indenken dat iemand die zich redelijk verdiept in de schade die bitten/mensenhanden liever gezegt...kunnen aanbrengen,dat zelf ook doet?

Tja...topsport is niet aardig...alle topsport niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:33

geerke schreef:
Anoniem schreef:
Nombrado, op de foto's die jij wel eens van jezelf op bokt plaats zie ik hetzelfde beeld, (misschien in mindere mate), als wat jij de Nederlandse top verwijt.
Dus ik begrijp jouw verhaal niet zo goed.

zo...dat is een aardige beschuldiging :7
Ik kan mij toch niet indenken dat iemand die zich redelijk verdiept in de schade die bitten/mensenhanden liever gezegt...kunnen aanbrengen,dat zelf ook doet?

Tja...topsport is niet aardig...alle topsport niet.

Wie heeft zich redelijk verdiept? Nombrada? Waar blijkt dat uit? Iedereen kan wel van alles beweren...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:42

inderdaad....iedereen kan wel vanalles beweren...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:48

nombrado schreef:
Billy schreef:

Wat begrijp je niet aan kaakschade gerelateerd aan extreem handinwerking en stang en trensgebruik?
Buiten dat er een blauwe tong ontstaat van afklemmen, zou het me niets verbazen bij xray van dit paard dat die kaak ook aangetast is. 1 is dus een gevolg van het ander.
Snappie? :D

Jij begeeft je ook in fijne kringen als dat je vrienden zijn.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:48

Genoeg over Nombrado, laat haar in haar waarde.

Even on topic.. Vreselijke foto's.. Zulke praktijken, zou dat nou echt zoveel gebeuren in de top(sport)? Ik wil dat bijna niet geloven..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:52

Tabaluga12 schreef:
Genoeg over Nombrado, laat haar in haar waarde.

Even on topic.. Vreselijke foto's.. Zulke praktijken, zou dat nou echt zoveel gebeuren in de top(sport)? Ik wil dat bijna niet geloven..

niet iedere topsport ruiter maar veel houden er niet zulke leuke praktijken op na om hun doel te bereiken.
In iedere tak,niet alleen dressuur.Kijk maar eens achter de gesloten deuren...
Ik blijf er heel ver uit de buurt :j

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:55

Is dat nivo wel te bereiken op een paardwaardige manier vraag ik me dan af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:00

@Geerke, ik heb mijn berichtje al eerder verwijderd. Het is inderdaad niet netjes van mij om dat zo op te schrijven. Ik heb later verschillende keren het bericht gewijzigd om het wat genuanceerder op te schrijven maar dat lukte mij niet. Vandaar dat ik mijn bericht verwijderd had.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:02

Tabaluga12 schreef:
Is dat nivo wel te bereiken op een paardwaardige manier vraag ik me dan af?

ik denk het niet,maar dat is mijn gedachte.Je moet over grenzen gaan,en dan bedoel ik niet een blauwe tong.
Ik heb in het verleden les gehad...en maar doorgaan,totdat mijn paard het een keer goed deed(of liever...tot dat ik het een keer snapte)Compleet buiten adem,grote neusgaten.Dat is voor mij al een stap te ver.Heb het uiteraard nooit ver geschopt :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:03

Anoniem schreef:
@Geerke, ik heb mijn berichtje al eerder verwijderd. Het is inderdaad niet netjes van mij om dat zo op te schrijven. Ik heb later verschillende keren het bericht gewijzigd om het wat genuanceerder op te schrijven maar dat lukte mij niet. Vandaar dat ik mijn bericht verwijderd had.

o.k...ach we blinken niet allemaal uit in het genuanceerd neerzetten van een post :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:04

geerke schreef:
Anoniem schreef:

o.k...ach we blinken niet allemaal uit in het genuanceerd neerzetten van een post :+

:D :D :D *\o/* *\o/* *\o/*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:05

daar bedoelde ik mijzelf ook mee,maar dat had je al door natuurlijk :')