Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:37

liljebo schreef:
Ik had imke pijn moeten onderkennen, dan mag haar dat worden aangerekend en is de schade bij Bartels ontstaan, dan mogen ze daar ook zelf voor de gevolgen staan.

Hoe vaak moet nog duidelijk gemaakt worden dat Imke hem slechts een paar keer voor een show geleend heeft en dat hij helemaal niet bij Bartels als zodanig in training stond??? Hij werd op privé titel door Mischa Koot gereden en een vriendelijker ruiter is werkelijk niet te vinden !

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:58

Suelza schreef:
Jannepauli schreef:
Een aangifte zegt niks.
Heeft de Fam. Bartels een dagvaarding gekregen?

Ja, ze zijn gedagvaard.

Een dagvaarding is een oproep om voor de rechter te verschijnen. Daar staat een datum in, én de aard van de aanklacht. De opgeroepen partij kan onder omstandigheden uitstel van de zitting vragen - de rechter zal dat lang niet altijd toestaan.
De vraag is natuurlijk of het terecht is dat de Academy/Bartels gedagvaard zou zijn - Engels wil toch aantonen dat haar paard schade ondervonden heeft door overmatig bitgebruik en verkeerde training? Dan moet ze zijn bij de amazone die haar paard getraind heeft.
Voor zover mij bekend is Mischa Koot niet in dienst van de Academy en heeft zij het paard niet onder supervisie van de dames Bartels getraind. Zij kunnen m.i. dan onmogelijk verantwoordelijk gehouden worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:03

vonneke schreef:
Gewoon triest dat dit via de media moet... Grote meid hoor!

Als zij al weken daarvoor contact hadden maar Bartels er niet opin wilde gaan, tjah.
Je laat het er dan toch ook niet gewoon bij zitten...?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:42

Netje schreef:
liljebo schreef:
Ik had imke pijn moeten onderkennen, dan mag haar dat worden aangerekend en is de schade bij Bartels ontstaan, dan mogen ze daar ook zelf voor de gevolgen staan.

Hoe vaak moet nog duidelijk gemaakt worden dat Imke hem slechts een paar keer voor een show geleend heeft en dat hij helemaal niet bij Bartels als zodanig in training stond??? Hij werd op privé titel door Mischa Koot gereden en een vriendelijker ruiter is werkelijk niet te vinden !

Kom Netje, Mischa reed dat paard onder begeleiding van Imke en Tineke.

Ik weet niet wat er waar is van t verhaal. Maar om nou hypocriet te doen en Mischa alleen de zwarte piet toe te spelen gaat mij te ver. Overal staat in de media dat dat paard onder begeleiding van Imke en Tineke werd getraind.

Overigens, wat ik op wedstrijden bij het losrijden van de fam. Bartels heb gezien kan ik nou niet echt onder de noemer paardvriendelijk trainen noemen. Maar eerlijk.......daar kan ik een dikke top tien onder de subtopruiters van maken.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 06:17

Netje schreef:

Aan wie werd het stallingsgeld betaald?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:16

anneliesdj schreef:
vonneke schreef:

Als zij al weken daarvoor contact hadden maar Bartels er niet opin wilde gaan, tjah.

Eens en meer nog. Als dit waar is en Lonneke laat het zitten en doet er niets mee wie komt dan nog op voor de belangen voor haar paard? Ik vind dat je als eigenaar ook moreel verantwoord bent voor je paard. Dit paard zal nooit meer succesvol presteren waarvoor het wel in opleiding was.
Nee, ik vind het juist getuigen van moed dat Lonneke deze zaak voor de rechter durft te brengen want kijk alleen maar in dit topic "je klaagt niet de buurman aan hé". Het roept veel emoties op. Het gaat wel ergens over en ook over mensen die het helemaal gemaakt hebben en zeer bekend in NL zijn. Deze zaak gaat heel ver. Vandaar dat ik heel blij ben dat ik er niets mee te maken heb, het is om buikpijn van te hebben voor alle partijen.
Dit houd je niet uit de media daarvoor is het te groot. Het verbaasd mij juist dat nog niet alle stukken bij Nieuwsuur liggen want blijkbaar als ik dit topic lees, zwerft er nogal wat rond her en der bij mensen en op internet. Zijn te veel mensen bij betrokken en de belangen zijn te groot of je nu Lonneke heet of Stal Bartels etc.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:13

jirina schreef:
Babootje schreef:
Ik kan in zoverre goed RX interpreteren dat ik kan zien dat in de onderkaak thv waar het bit ligt sprake is van een forse botoplossing. Niet normaal, Zitten gewoon gaten. Je kunt wel stellen dat de kaak is verwoest. Even ter vergelijk een foto van een andere kaak:
[ Afbeelding ]

Kun je misschien veranderingen van de eerste kiezen boven-en de onderkaak interpreteren?
het lijkt er op dat de onderste kies naar achteren is geduuwd - of ingesleten door de ingezakte(?) bovenkies..?
Kan een bovenkies überhaupt inzakken? En hoe zou het kunnen komen?

Ik had even jouw post gemist Jirina. Ja het ziet er vreemd uit. Wat de oorzaak van de stand van de kiezen is, kan veroorzaakt door het bit, maar hoeft niet. Het kan natuurlijk ook een aangeboren stand van de kiezen zijn. In principe komt het bit daar volgens mij niet.
Het is niet zo dat de bovenkies inzakt, maar de bovenkies groeit wel. Tanden en kiezen slijten door het malen tijdens het eten. Maar deze groeien wel door. Als een paard een tand of kies mist, dan groeit de tand of kies daarboven door.
Wat de foto mij in ieder geval duidelijk maakt, is dat het paard al langere tijd geen tandarts moet hebben gezien. Ook vreemd bij zo'n gerenommeerde stal waarbij je toch verwacht dat de tandarts daar regelmatig over de vloer komt.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 09:45

jirina schreef:
Netje schreef:

Aan wie werd het stallingsgeld betaald?

Ok, dus als mijn pony iets krijgt dan kan ik mijn staleigenaar verantwoordelijk houden voor alles wat er met hem gebeurt, omdat ik ze stalgeld betaal???

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 09:49

anneliesdj schreef:
vonneke schreef:

Dat hadden ze niet: eerste wat Bartels er van hoorde was toen het in de media kwam ! Er was absoluut niet eerder contact geweest, anders dan sms'jes dat U2 altijd zo goed door ze verzorgd was geweest etc.

Babootje

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:08

"De aanklacht van topmodel Lonneke Engel jegens Academy Bartels vanwege de vermeende mishandeling van haar paard U2 doet veel stof opwaaien. Academy Bartels doet de aanklacht van Engel af als smaad en hekelt het feit dat ze de media opzoekt. “Ik kom niet zomaar naar buiten met dit verhaal. Weken geleden heb ik de bevindingen van faculteit Gent gemeld bij Academy Bartels, maar zij namen het niet serieus. Het is logisch dat ik dan stappen zet”, meent Lonneke Engel."
http://www.horses.nl/algemeen/lonneke-e ... t-serieus/

Na ja, dit is in ieder geval de kant van het verhaal van Lonneke Engels. Waarom zou dat niet waar zijn? Omdat Bartels dat zegt?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:54

jirina schreef:

Wat je hier schrijft klopt niet. Ik heb even gekeken op de site van Acedemy Bartels omdat jouw stukje bij mij opriep "klopt dat wat hier geschreven wordt"?

Onder het kopje instructeurs staat Mischa Koot vermeld.

Bij Mischa Koot vind je de volgende tekst. Ik neem over van de site van de Academy:

"Mischa Koot

Mischa reed als jongste deelnemer (12 jaar) haar eerste Europese Kampioenschap bij de pony’s in 1990 in Italië. In 1998 werd Mischa Nederlands Kampioen bij de Young Riders. In totaal reed ze zevens EK’s met vier verschillende paarden en nam zeven zilveren medailles mee naar huis. In 1999 maakte Mischa de overstap naar de Senioren en reed in 2000 haar eerste Grand Prix. Met Controversy behaalde ze mooie resultaten. Ze reed een aantal wereldbekerwedstrijden en werd opgenomen in het B-kader. Op dit moment rijdt ze U2 (in eigendom van Lonneke Engel), waarmee ze onder andere tweede werd op het Nederlands Kampioenschap ZZ-zwaar in 2009. U2 loopt op Lichte Tour niveau en onder leiding van Imke is Mischa hem aan het opleiden voor de Grand Prix".

Heel duidelijk staat dat onder leiding van Imke, Mischa U2 aan het opleiden is voor de Grand Prix. Dus Stal Bartels is wel degelijk betrokken bij de werkzaamheden van Mischa Koot. Kijk het maar na op http://www.academydressage.com/mischa-koot.html Mischa Koot en U2 worden zelfs als PR voor de stal gebruikt.

Zelf heb ik ook een bedrijf gehad en ik was wel degelijk verantwoordelijk voor die mensen die vanuit het bedrijf de werkzaamheden bij de mensen deden. Zowel was ik verantwoordelijk voor diegene die in loondienst waren, als de payrollers als voor de freelancers.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:04

Ze mogen de website wel eens aanpassen :D :D :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:14

Babootje schreef:
Ze mogen de website wel eens aanpassen :D :D :D

Wat mij verbaasd (wellicht moet ik verder doorzoeken) is dat ik niet op een opvallende plaats iets vindt over deze zaak. Ik vind dit opvallend omdat het werkveld waar ik in gewerkt heb ooit ook negatief in de Publiciteit is gekomen. Het was een enorme rel, net zoiets als dit alleen voor het totale NL publiek. Ik schrijf niet voor niets dat alle partijen hier flink buikpijn van zullen hebben.
Ons bedrijf bleek juist heel goed te zijn, maar je krijgt toch een flinke klap mee en je voelt het wel degelijk in de omzet die enorm gedaald was het eerste jaar.
Wij hebben toen heel bewust vanaf de allereerste seconde gekozen om als mensen onze site gingen bezoeken, ze gelijk de opnames zagen van de beschuldigingen en ons weerwoord hierop. Dus volkomen transparant waren we. We hadden ook zo vonden wij niets te verbergen. Omdat die negatieve PR nog jarenlang zijn invloed had op het werkveld hebben wij dit ook jarenlang op onze website laten staan op een uiterst zichtbare plek. Pas in een later stadium werd ons bedrijf heel expliciet uitgesloten van de beschuldigingen hetgeen we er natuurlijk ook gelijk op hebben gezet. Toen hebben we juist een heel goed jaar gedraaid.
Dus als Bartels dit al ergens op hun site heeft neergezet, moet je er naar zoeken, hetgeen ik niet gedaan heb.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:45

In communicatief opzicht is het altijd beter om volledig transparant te zijn. Zeker als je niks te verbergen hebt.
Bartels doet er het zwijgen toe en dat is geen goed signaal. Vroeger kwam je daar nog wel mee weg (zwijgen en hopen dat het overwaait). Maar tegenwoordig - met het medium internet - is zwijgen geen goede keus meer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:50

Babootje schreef:
In communicatief opzicht is het altijd beter om volledig transparant te zijn. Zeker als je niks te verbergen hebt.
Bartels doet er het zwijgen toe en dat is geen goed signaal. Vroeger kwam je daar nog wel mee weg (zwijgen en hopen dat het overwaait). Maar tegenwoordig - met het medium internet - is zwijgen geen goede keus meer.

Ben ik het mee eens Babootje. Het kan dus zijn dat ze geen goede PR werker in huis hebben want dan was wel anders geadviseerd.
Die van ons was klip en klap heel helder en de hele nacht is met man en macht doorgewerkt om de andere ochtend alles op de website te hebben en omdat het een hele grote organisatie betrof hadden we de andere ochtend drie dubbele telefonische centrale inclusief bemanning. We waren allemaal zo over de mik van de uitzending dat toch niemand kon slapen :(:) . Klokslag negen uur was alles rond en het was een gekkenhuis met bellen etc.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:59

http://academydressage.com/update-u2-bedankt.html

Op een goed lopend bedrijf blijf je niet stilstaan bij aandachtzoekers en geef je hen zeker geen plekje op de voorpagina, maar ga je gewoon door met je werk.
Ze zijn zo transparant dat er elke week mensen de training dag in dag uit volgen, wat op geen enkele andere dressuurstal het geval is. Die bijna 2000 mensen getuigen al op Facebook dat ze de trainingen van U2 met Mischa altijd hebben kunnen zien en het er heel paardvriendelijk aan toe ging.

Dat jullie niet verder kijken dan je neus lang is moet je niet verwarren met niet transparant zijn en zwijgen. Er is een verklaring in de media gegeven, er staat een verklaring op de site, en verder? Gaan ze door met waar ze goed in zijn, namelijk paardrijden. Lijkt me een goed plan want zij hebben de zorg voor heel veel paarden, en ik neem aan dat jullie ook allemaal vinden dat het belangrijker is dat die goed verzorgd worden dan dat ze die tijd besteden aan internet.....

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:14

horseyfries schreef:

Dat jullie niet verder kijken dan je neus lang is moet je niet verwarren met niet transparant zijn en zwijgen. Er is een verklaring in de media gegeven, er staat een verklaring op de site, en verder?

Kun je aub aangeven waar? Tevergeefs gezocht.

Sorry, gevonden via je link., haha

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:32

Ja, je moet aardig terug zoeken op de nieuwspagina. Dus staat enigszins "verstopt" want je moet weten wanneer ze het nieuwsbericht hebben geplaatst.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:11

horseyfries schreef:
Die bijna 2000 mensen getuigen al op Facebook dat ze de trainingen van U2 met Mischa altijd hebben kunnen zien en het er heel paardvriendelijk aan toe ging.
.

Hmm, paardvriendelijk..het is relatief ..afhankelijk wie er naar kijkt..
Ik vraag me af, als de ruiterhanden altijd zo'n vriendelijk zijn geweest, waarom heeft paard dan zulke wonden in de kaak? Dat kwam toch niet uit de lucht aanwaaien..

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:27

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:29

Ik ben het helemaal eens met horseyfries haar laatste post.

De advocaat van mevrouw LE zal ongetwijfeld hebben gekeken waar de grootste kans op succes en geld te halen is. Als stal Bartels de claim bij een verzekering heeft neergelegd kan dat ook een van de reden zijn dat zij radiostilte houden.

Ik vind het ook knap dat er mensen zijn die Imke Bartels gelijk verantwoordelijk houden voor alles wat met U2 is gebeurd als ze aan MK 5 aanwijzingen geeft (bij wijze van spreken).
Ik heb dan ook veel vraag tekens bij de rol van MK. In hoever MK bij alles in dienst is van de stal is ook een vraag. Ik denk niet dat Stal Bartels daar snel antwoorden op gaat geven omdat de bewijslast voorlopig niet bij de stal ligt.

Als een paard geblesseerd raakt op een training of in de wei/stal is het paard verzekerd.
Stal Bartels zal ongetwijfeld voor ongelukken en aansprakelijkheid zijn verzekerd, evenals LE verzekerd is.
verschillende verzekeringen voor verschillende zaken waarbij ik vermoed dat de verzekering van LE deze zaken niet dekt.

Ik heb weinig sympathie met de handelwijze van LE haar advocaat. Ik besef wel dat U2 het slachtoffer is en dat LE verdrietig teleurgesteld is.
Het feit dat Stal Bartels LE niet heeft aangeklaagd voor smaad zie ik als signaal dat zij wel degelijk zaken serieus nemen en afhandelen. Een aanklacht wegens smaad heeft alleen zin als de aanklacht van LE rechtswege als niet ontvankelijk is verklaard en zij doorgaat met onwaarheden te vertellen.

In mijn ogen moet er dus of een rechtszaak komen (zoals LE en haar advocaat hebben aangegeven) of er moet overeenstemming tussen de partijen komen, wat gezien de berichtenstroom van de advocaat van LE er niet inzit.

Als de aanklacht door een rechter is afgewezen zijn er nog mogelijkheden voor Hoger beroep.
denk niet dat dit snel voorbij is :(

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:31

jirina schreef:
Hmm, paardvriendelijk..het is relatief ..afhankelijk wie er naar kijkt..
Ik vraag me af, als de ruiterhanden altijd zo'n vriendelijk zijn geweest, waarom heeft paard dan zulke wonden in de kaak? Dat kwam toch niet uit de lucht aanwaaien..

MK staat blijkbaar buiten de aanklacht wat bij mij veel vragen oproept.
vooral als je de volgende vraag beantwoord:

Wie hield de meeste tijd de teugels vast?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:36

Of het paard nu verzekerd is of niet!
Er zal zeker bewezen kunnen worden, wanneer de schade ontstaan is en door wat. (en dus door wie)
Of het paard nu wel of niet verzekerd is, vind ik in deze niet relevant....er is door iemand (onbewust) schade toegebracht aan een paard.
Alleen maar goed dat dit openbaar wordt gemaakt. Ik ben namelijk bang dat dit soort praktijken veel vaker voorkomen. En er mag zeker eens wat meer bekendheid over komen betreffende het goed rijden van een paard.
Het paard is er de dupe van! Daar kan geen verzekeringsgeld tegenop..
En zo denkt Lonneke er precies zo over. Ik denk ook dat ze om die reden de media hebben opgezocht...zodat er toch wel wat meer op gelet gaat worden (in het belang van de paarden)
En hopelijk ook uiteindelijk de manier van rijden!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:37

Overigens had een goede tandarts allang dit soort problemen kunnen zien en voelen.
Niet alleen aan de stand van het gebid, maar ook aan de gevoeligheid van tong en de lagen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:41

Als Bartels haar niet serieus genomen heeft is dat niet handig geweest van hun. Boze klanten moet je altijd serieus nemen, wellicht hadden ze een regeling kunnen treffen met haar waardoor dit niet zo uit de hand had hoeven lopen. Ongeacht of de aantijgingen waar zijn had dit naar mijn idee verstandiger geweest.