Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:41

Peanutbutter schreef:
Het paard is in eigendom van Van Beelen.
Visser rijd het paard, en is geen eigenaar.

Ook familie Visser hebben zich misdragen met oa vuurwapens.

Als ik het zo lees is het helemaal niet zo zeker dat er geschoten is.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:42

tommie had toch al gezegd dat hij geen eigenaar was, maar dat zij de eigenaar was, maar dat ze wel afspraken hadden gemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:43

Famke160301 schreef:
Bizar verhaal. Misschien verwachtte Mevr van Beelen al een gewapende Visser Senior aan te treffen, en nam ze daarom voor de zekerheid wat "bodyguards" mee??

Ik bedoel,met 10 man een paard gaan halen, dat doe je niet zonder reden? Uit veiligheid misschien?

Niet goed te praten trouwens. Zowel van de "knokploeg" niet als van het wapen gebruik van Visser Senior.
Maar goed, das mijn mening.

Sommige wel. Bij mij stonden ze in de herfst met vijf terwijl ik echt niet van plan was die bok niet mee te geven... :+ vond ik bijzonder jammer ( en kan het nog steeds niet begrijpen) maar blijkbaar vond de eigenaar dat nodig. Dus kan zomaar. Dot betreft nog eens een veel waardevoller paard enz.

Peanutbutter: er zou een contract zijn ( lijkt me ook wel logisch ) en dan heeft ze zich daar ook aan te houden.

UrbanL

femo schreef:
yvonnedv schreef:
Tommie Visser

Miranda ik rijd dat paard al 4 jaar en we hadden afspraken dus ala je er Niks vanaf weet jou je commentaar voor je!! En mijn vader mishandelen en meisje van stal met kettig bewerken..... Is niet normaal!

Ik vind van tommie altijd dat hij een beetje simpel praat. anyway, het is natuurlijk van de zotte dat je iemand gaat slaan met een ketting..

Idd wat ik zo las kwam voor mij over al een schreeuwende puber... #zorgwekkend

DromenLies

Het hangt af van wat er in het contract is afgesproken tussen de twee hoe men zijn 50% eigendomsrecht kan uitoefenen. Het feit dat je 50% eigenaar bent is juist een situatie waarin nadere afspraken noodzakelijk zijn omdat geen van de partijen een meerderheid heeft. Kunnen we ergens vinden wie de eigenaar is van een paard? Op Horsetelex kon ik het niet terugvinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:44

Als hij het paard 5 jaar lang heeft getraind en gestald voor niks zal de oorspronkelijke eigenaresse eerst die kosten moeten betalen voor ze het paard verkopen kan. Dat gaat zo richting de 100.000 euro aan kosten en dan weet ik niet hoe het met de waardevermeerdering van het paard zit.

Maar dan bestaat ook nog de toezegging dat hij het paard mocht blijven rijden...

Dat schieten geloof ik geen reet van. En al was het zo, daar kan ik me ook nog wel wat bij voorstellen als er een knokploeg van 10 man met kettingen staat. Rare mevrouw lijkt me.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:47

Als er nooit is afgesproken dat mevrouw moet betalen zou ze dan nu ook niet hoeven kan je achteraf niet mee aankomen daarnaast heeft hij volgens mij in die 5 jaar niet geklaagd dat hij niet betaald word dus dat zou ook apart zijn als die daar nu mee aankomt zetten.

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:48

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:48

Of ze eerst die koste moet betalen hangt af van wat er afgesproken is Janne.
Tommie mag namelijk in ruil daarvoor ook een paard rijden, dus hij krijgt er ook iets voor terug.
Dus dan komt het neer op de gemaakte afspraken.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:49

Er staat niet dat ze niet weten of er geschoten is, er staat dat ze niet weten of er vanuit de kant van tommies vader is geschoten. Dat zal uiteraard onderzocht worden.

Hoeveel topics staan hier niet op bokt met daarin de eigendomsvraag. Heb het zelf ook aam de hamd gehad. Maar hoe meer geld ermee gemoeid is hoe gekkere dingen mensen zullen doen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:49

yvonnedv schreef:
Dioxide schreef:
Geen aanwijzingen van een schietpartij, wel kogelgaten in de voorruit van een busje...

Naar mijn idee zijn de gaten te groot voor kogelgaten.

Met een klauwhamer (oid) kun je ook zulke gaten krijgen.

Maar wat er ook precies gebeurd is, welke kant je ook "kiest".
Het is er in ieders geval heftig aan toe gegaan.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:50

vera_pino schreef:
Het is dan wel geen familie maar ik geloof dat de naam "Visser" in de paardenwereld sinds dit jaar wel garant staat voor een goede soap of spannend boek. Wat is hier toch allemaal aan de hand.

Er zijn schoten gelost dat is duidelijk, het paard is weg dat is ook duidelijk maar wie er in zijn recht staat en waarom dit op zo een manier heeft moeten gebeuren is nog niet duidelijk. Laten we dat maar aan degene over die getraind zijn om dit uit te zoeken. Lees ik in de tussentijd lekker het verhaal met Visser in de hoofdrol door of het nou over de Eurocommerce Visser gaat of deze Visser...

En de vorige eigenaren van Totilas heten ook al Visser.
Dat was ook al zo'n soap.

Al met al,
of Tommie nu medeeigenaar is of niet,
het blijft een hele rare zaak.

N0a

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:53

Tommie is wel zo verstandig geweest om de uitspraken van zn facebook te verwijderen. Ben erg benieuwd hoe dit afloopt. Wat een chaos, elk nieuwsbericht geeft weer andere details.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:56

Stuk van NU.nl is wel duidelijk in 3 zaken:

van Beelen is niet de enigste eigenaresse maar mede eigenaresse. Uit de manier van schrijven maak ik op dat de fam. Visser de andere eigenaar is maar dat staat er niet letterlijk in.

paard is aangetroffen vlak bij stal en in beslag genomen door de politie

Ook staat hier weer dat er voor een schietpartij geen bewijzen zijn gevonden.

Wie er ook in zijn recht staat ik hoop dat dit grondig wordt onderzocht. Dat het paard er niet slechter van wordt en dat het bij dit accident blijft.

Voor mij persoonlijk is de kant van het verhaal van Visser geloofwaardiger dan van van Beelen. Wie stuurt er nu een ploeg van 10 man met kettingen ed om je paard te gaan halen. En dan zelf beweren: we wouden alleen het paard ophalen, verder niet.
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 04-04-14 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:56

Poeh wat een raar verhaal weer, moet niet gekker worden in paardenland.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:57

Ik zie de uitspraken anders nog steeds staan?
Ben ze nu net aan het lezen namelijk. Je moet niet op zijn eigen facebook kijken, maar op de 'fanpage'. (Dus degene die je moet liken)

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:57

milou123 schreef:
Ik zie de uitspraken anders nog steeds staan?
Ben ze nu net aan het lezen namelijk. Je moet niet op zijn eigen facebook kijken, maar op de 'fanpage'. (Dus degene die je moet liken)

Ja inderdaad, ik zie ze ook nog steeds staan

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:59

Mensen hou alsjeblieft op met juridische onwaarheden te verspreiden over dat een knol van eigenaar wisselt zodra je een bepaalde tijd opdraait voor de kosten! Het is grote onzin!!! Laat het juridische over aan de juristen!

De nederlandse top paardensport: Pittige tijden het leven is een zure bom....

Als het niet in en in triest was voor de paarden zou het soap gehalte van deze topsport echt hilarisch zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:59

MarliesV schreef:

van Beelen is niet de enigste eigenaresse maar mede eigenaresse. Uit de manier van schrijven maak ik op dat de fam. Visser de andere eigenaar is maar dat staat er niet letterlijk in.

Wie er ook in zijn recht staat ik hoop dat dit grondig wordt onderzocht. Dat het paard er niet slechter van wordt en dat het bij dit accident blijft.

Voor mij persoonlijk is de kant van het verhaal van Visser geloofwaardiger dan van van Beelen. Wie stuurt er nu een ploeg van 10 man met kettingen ed om je paard te gaan halen. En dan zelf beweren: we wouden alleen het paard ophalen, verder niet.

Mee eens, als je er vertrouwen in hebt dat je in je recht staat dan los je het niet op deze manier op lijkt mij, dan geef je duidelijk aan dat je hem komt halen, krijg je hem niet mee dan schakel je de politie in.
Geld doet rare dingen met mensen..

Marcato

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:01

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:02

Op de startlijsten stond Tommie vroeger ook steeds vermeld als (mede-)eigenaar. Ik vermoed dan ook dat er een constructie was afgesproken dat hij een bepaald percentage aan eigendomsrechten kreeg in ruil voor alle werk en kosten die er vasthangen aan het uitbrengen van een topper.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:05

Met dit soort toppaarden staan er ongetwijfeld afspraken op papier over wie de eigenaar is, waar het beest staat en wat er gebeurt in het geval één van de eigenaren het paard wil verkopen.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:20

MarliesV schreef:

Gewoon een nieuwsgierige vraag. Het paard is in beslag genomen door de politie, ik vraag me dan af waar die het paard zo lang houden? :j

milou123

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:22

Vaak op een pensionstal/manege. Maar er wordt nooit verteld waar precies natuurlijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:27

_San87_ schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind te geloven dat er wordt geschoten wanneer iemand 'gewoon' haar paard komt halen :=.

Niet dat ik schieten goedkeur, overigens :oo.

En wat een schijtwebsite is Horses.nl, zelfs op dit tijdstip kan ik het artikel niet lezen :').

Ik kan me wel voorstellen dat als er ineens 10 man voor je neus staat je grijpt naar het eerste de beste wat voor handen is. Om indruk te maken bedoel ik dan.
Flinke intimidatie 10 man, ja politie bellen maar eer dat je belt, opgenomen wordt, behandelt bent zijn zij alweer weg.

Niet dat ik het goedkeur, maar ik kan me het wel voorstellen.