Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyj01 schreef:Er is ook een nieuwe generatie hè. Die misschien nog niet zolang een paarden hobby heeft. En die het nu wel weet.
Yvank_ schreef:funnyhorses schreef:Schei toch uit over EU regels!![]()
Dieren worden gewoon waardeloos behandeld ook in Nederland,ze worden geslagen en getrapt want alles moet snelsnel want tja tijd is geld.
Nee een woordje of braaf zinnetje over vlees maakt het hele gebeuren niet goed.
Word tijd dat men ogen opent en met de vuist op tafel gaat slaan,we leven in 2014 maar zijn nog net zo barbaars als in 1300!
Kom je wel eens in een slachthuis? Hier gaat dat er echt niet zo extreem aan toe... Hier worden dieren wel snel en waardig afgemaakt. Mogen en kunnen ze vaak geen dagen/weken wachten bij het slachthuis tot ze er van ellende bij neervallen.
Er zullen altijd wel wat rotte appels tussen zitten maar er zit hier flink strenge controle op..
pien_2010 schreef:Ik ben het eens met de opmerking dat minder vlees eten goed is voor iedereen. Doen wij hier ook (zelfs mijn zoon die slager is doet dat). Elke dag vlees is helemaal niet gezond en als je vlees eet kan het ook wat minder zijn. Vis en af en toe vegetarisch is goed voor de gezondheid en dan hoeven er minder dieren doodgemaakt te worden.
funnyhorses schreef:Schei toch uit over EU regels!![]()
Dieren worden gewoon waardeloos behandeld ook in Nederland,ze worden geslagen en getrapt want alles moet snelsnel want tja tijd is geld.
Nee een woordje of braaf zinnetje over vlees maakt het hele gebeuren niet goed.
Word tijd dat men ogen opent en met de vuist op tafel gaat slaan,we leven in 2014 maar zijn nog net zo barbaars als in 1300!
Magrathea schreef:Helaas; men is in de eerste wereld van mening dat er elke dag een grote hoeveelheid vlees gegeten moet worden, met kulargumenten als "anders mis ik iets" en de voedselketen waarin ze zich persoonlijk naar boven hebben gewerktslaat nergens op en is volstrekt ongezond maar praat dat die mensen maar eens uit het hoofd.
Ik vind jouw zoon nu al aardigklinkt alsof hij veel respect heeft voor zijn dieren/producten, en nog een gedegen kennis van gezond eten ook (als in niet elke dag vlees eten). Super!
Narita schreef:LuckyLuna schreef:Who oke...
Mensen vragen mij wel eens.
'jij eet vast geen paarden vlees omdat je paardrijd, toch?
Waarop ik altijd zei.
'het is niet anders dan een koe of varken, dus vind het kortzichtig als ik geen paarden vlees eet.'
Maar het is niet het zelfde, bij lange na niet!
Bij deze komt er geen hap paarden vlees meer na binnen.
Bij ander vlees lette ik altijd al op dat het Nederlands vlees is.
Het is wél hetzelfde. Dit bedoel ik nuDenk je dat de koeien, varkens en kippen minder lijden? Zeker niet. Die lijden net zoveel. Maar omdat met paarden meer de 'aaifactor' opspeelt tonen mensen meer compassie voor ze. Je zou het bijna racisme noemen
Als je er echt iets aan wil doen ga je andere oplossingen zoeken of eet je helemaal geen vlees meer.
Blacky94 schreef:anneliesdj schreef:Misschien moet je het stuk dan eerst gaan kijken voor je roept 'dat doen wij hier niet'. Een groot deel van de beelden komen ook uit Canada en die zijn net zo schrijnend als die uit Amerika.
Ik zeg niet dat het hier niet gebeurt, ik zeg alleen dat we hier maar een handvol aan slachterijen hebben omdat het hier niet de gewoonte is om paarden te slachten. Aangezien er slachterijen zijn worden er paarden geslacht, ik vraag me alleen af hoe groot "ons" aandeel hierin is.
Het nadeel van dit soort films/documentaires vind ik altijd dat er doorgaans alleen het ergste van het ergste gepakt wordt. Dat het er op een of twee slachterijen zo aan toe gaat betekend nog niet dat het op alle tien gebeurt, maar de overige acht laten zien is niet interessant voor hun einddoel. Dat er op een koeien bedrijf in NL niet goed voor de dieren gezorgd wordt betekend niet dat dit op elk koeienbedrijf/boerenbedrijf (in NL) zo gebeurt. Tuurlijk moeten dit soort dingen aangepakt worden, maar bij het horen/zien/lezen van dit soort films ben ik vaak nogal sceptisch.
Ik heb nog een leuk voorbeeld van selectief schrijven bij Wakker Dier (en daardoor de boer en zijn bedrijf in een veel kwader daglicht stellen dan het geval was). Aandacht en actie is goed, maar doe het dan wel op een goede manier.
Citaat:BREAKING: JUMBO komt met nieuwe verklaring.
"TROS Radar heeft in haar uitzending aandacht besteed aan de manier waarop paarden worden behandeld voor en op het moment dat zij worden geslacht. Wij zijn geschokt door deze reportage. Onze leveranciers hebben aan ons bevestigd keurig naar alle geldende regels te handelen. Wij hebben nooit redenen gehad om daaraan te twijfelen, maar zullen de zaak direct onderzoeken. Als we onjuistheden tegenkomen of als onze leveranciers dit niet voor 100% kunnen uitsluiten, zullen wij de samenwerking direct beëindigen. Jumbo wil beslist géén paardenvlees verkopen waarvoor dieren onnodig hebben geleden."
anneliesdj schreef:[
Ja nogmaals, ga die film dan kijken want alles wat je zegt is meteen duidelijk als je dat doet.
Radar is altijd kort, duidelijk en objectief in de filmpjes die zij maken, dat merk je hier ook meteen.
Ze bekijken een hele verzameling transporten en paddocks van slachthuizen, daarbij hadden ze van slechts 2 slachthuizen beeldmateriaal van binnen maar dat is maar beter ook denk ik.
En nee, jullie eten vast niet zoveel paardenvlees. Wij doen dat ook niet, want behalve rookvlees is er niets van paard te koop in de super. Alleen gaat het dus in veel producten waar wij dat niet vanaf weten; frikandellen, kroketten ed. Frikandel en kroket voor de horeca bestaat voor meer dan 90% uit paard, dat moet ergens vandaan komen.
Aub, bekijk de film, dan is het je allemaal duidelijk.
Rytir schreef:Ik zou eigenlijk wel een lijst willen van producten (merken dus) waar vlees van deze herkomst inzit. Petitie is leuk maar het gaat om geld. Als bekend wordt welke producten van de super 'besmet' zijn kan de consument kiezen om dit niet te kopen (en dan maar hopen dat iedereen het boycot, dan moeten ze wel iets veranderen)
ShadowFax schreef:Rytir schreef:Ik zou eigenlijk wel een lijst willen van producten (merken dus) waar vlees van deze herkomst inzit. Petitie is leuk maar het gaat om geld. Als bekend wordt welke producten van de super 'besmet' zijn kan de consument kiezen om dit niet te kopen (en dan maar hopen dat iedereen het boycot, dan moeten ze wel iets veranderen)
Like!
ShadowFax schreef:Rytir schreef:Ik zou eigenlijk wel een lijst willen van producten (merken dus) waar vlees van deze herkomst inzit. Petitie is leuk maar het gaat om geld. Als bekend wordt welke producten van de super 'besmet' zijn kan de consument kiezen om dit niet te kopen (en dan maar hopen dat iedereen het boycot, dan moeten ze wel iets veranderen)