Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:52

Ik ga me verder niet mengen in de discussie, maar ik vind de aantijgingen dat 'mevrouw financiële problemen' zou hebben nogal ongepast. Niet over oordelen als je niet in haar portemonnee kan kijken..

max66

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:01

al die veronderstellingen.... niemand weet er hier het fijne van, dus niet oordelen (laat dat idd maar aan de rechter over)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:09

YamaSaki schreef:
Dat hoop ik ook Zoolgangster :j

Ik ga maar weer onder de meeleessteen, wat een serieuze snorren zitten hier zeg, omg

Oh poe, het zal niet gewoon aan jouw gebrek aan humor liggen wanneer meerdere mensen het niet snappen :)).

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:13

Rowdine, jij zou niet meer reageren toch? ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:16

Vala schreef:
Rowdine, jij zou niet meer reageren toch? ;-)

Ik voel me bijna verplicht om te reageren als mensen dat soort ondoordachte dingen roepen. :Y)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:19

Poeh wat een soap dit verhaal.. Ben benieuwd wat nu het werkelijke verhaal is. Zal ergens in het midden liggen.
Boulevard had niet echt een bijzonder stukje, wist niet dat Albert paard heeft gereden :p

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:30

Ik vind dat 'het zal wel ergens in het midden liggen' juist behoorlijk gevaarlijk. Want als ik de situatie zo bekijk is het bijna niet mogelijk dat beide partijen te goeder trouw zijn...

Dat maakt valse beschuldigingen ook zo gevaarlijk - veel mensen nemen aan dat er dan wel 'iets' van waar zal zijn. Dat is beslist niet zo: mensen liegen soms werkelijk en daar worden volkomen onschuldige mensen de dupe van.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:33

Eens, maar wie is de onschuldige in het verhaal?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:36

RianneH schreef:
Eens, maar wie is de onschuldige in het verhaal?

Het paard ;(.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:41

Dat weet ik niet zeker, maar het is heel verkeerd om dan maar aan te nemen dat beiden schuldig zijn. "We weten het niet dus laten we dan de schuld maar verdelen."
Juist die aanname maakt het zo makkelijk voor kwaadwillenden om schade te doen: ze hoeven geen gelijk te krijgen - ze krijgen namelijk gratis al de helft.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:53

Wauw, ik schrik hier eigenlijk wel van!

Ik heb jaren lang voor Mischa (en Barbara) gewerkt.. Als er 1 iemand is, die vriendelijk en eerlijk haar paard rijdt, is het Mischa wel.
Ze is een geweldig vriendelijke amazone, ik heb haar in al die jaren nog nóóit onvriendelijk, boos of gefrustreerd op een paard gezien. En ik kwam daar letterlijk iedere dag!

Ben onwijs benieuwd hoe dit verder gaat lopen!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:13

Rowdine schreef:
Ik ga hierna niet meer reageren in dit topic.....

Van een aantal posts of wat terug van jou :D En dan verwijt je het anderen dat ze een mening erover hebben _O- ??

Ik snap best dat je wilt dat alleen de rechter hier een uitspraak over doet, maar tóch (en dat zal ik blijven doen) blijf ik erbij dat IK (zeg het er maar bij) me niet kan voorstellen dat iets dergelijks door Mischa of Danielle veroorzaakt is.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:16

Rowdine schreef:
YamaSaki schreef:
Niemand leest hier goed he?
Ik heb het over een rechter in het algemeen...een rechtszaak in het algemeen, man oh man, brilletje lenen?

In een rechtszaak in het algemeen wordt niet met bewijs gesjoemeld. En een rechter oordeelt aan de hand van feiten en bewijzen. Dat is in het algemeen zo en in deze zaak dus ook :)

Nahhhhhhh, dat is ook niet altijd zo hoor. Rechters wegen de bewijsstukken, maar wil niet zeggen dat 1 + 1 altijd 2 is bij ze. Blijft bovendien erg lastig te 'bewijzen' hoe een paard dan gereden is, zonder dat er dagelijks iemand bij gestaan heeft, zoals je telkens zelf zegt.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:52

Tja ik vind het heel naar voor fam. Bartels. Ik ben er met plezier een week geweest en uit mijn ervaring kan ik alleen zeggen dat je paard nergens anders beter staan. Daarbij heb ik U2 toen gezien, wel een tijdje geleden maar wonden etc. bij geen enkel paard gezien en ook niet bij U2.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:42

Heel apart.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:21

Ik denk dat er op dit moment geen discussie over of het paard wel of niet mishandeld is. het gaat erom dat fam bartels word genoemd terwijl zij in feite niks met het paard (het rijden) te maken. Het paard stond daar in pension en Misha reed het paard voor zichzelf. En later Danielle Mellink. Dat zij beide ruiters zijn van de academy maakt verder niks uit want de training van het paard ging niet via Bartels. Dus dit verhaal had naar buiten moet komen als een geschil tussen de ruiter van het paard en Engel. Daarbij krijg je nog de diiscussie welke ruiter dan aan te spreken. Want het paard is jaren door Misha gereden en de laatste maanden door danielle.

styl22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:31

Het enige wat ik bijzonder vind is dat ze na maanden ineens bedenkt dat er iets met haar paard is! Dan ben je niet heel oplettend! Klopt dus van geen kant! Ik zou als ik Fam Bartels was dit heel hoog spelen!

its_me84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:00

Als je in deze zaak nog even in het midden laat wat er aan de hand is....... omdat dat nog niet duidelijk is, kan je alleen maar concluderen dat Wensing weer op zijn manier te werk gaat. Ik lees nergens iets over een aangespannen rechtszaak van zijn kant.
Hij doet dit vaker, geen rechtszaak aanspannen maar wel op een enorm overdreven manier de kranten cq publiciteit zoeken.
Met andere woorden: hij probeert anderen zoveel mogelijk schade toe te brengen. Door op die manier te werken ben je toch een zielig hoopje mens!

Nu is Stal Bartels aan de beurt, aantal jaren geleden stond er een stuk in de Telegraaf over zijn kennis Annemiek Vincourt van Stal Krom toen trad hij op als woordvoerder. Vraag is: hoe kwam dat stuk in de Telegraaf? Toeval?
Vorig jaar was er iets met zijn eigen pony, daar heeft hij de verkoper ook via de media door het slijk gehaald.

Heb ze aantal keer op concours zien rijden met een dier die kreupel was. Als de jury hier wat van zegt wordt die simpelweg bedreigd met zijn beroep….

Do I need to say more!?!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:02

Ik vind het asociaal hoe ze deze zaak de media in slingeren, Model en advocaat dan wel te verstaan. Als je werkelijk denkt dat er iets gebeurt is dan probeer je dat eerst maar eens zo te regelen. Juist omdat ze de media in feite als eerste op de hoogte hebben gesteld krijg ik wel een smerige smaak in de mond. Flink zwart maken in de hoop dat ze zwichten en met veel geld over de brug komen want een slecht bericht kan een onderneming zo als Bartels veel geld kosten.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:05

bigone schreef:
Ik vind het asociaal hoe ze deze zaak de media in slingeren, Model en advocaat dan wel te verstaan. Als je werkelijk denkt dat er iets gebeurt is dan probeer je dat eerst maar eens zo te regelen. Juist omdat ze de media in feite als eerste op de hoogte hebben gesteld krijg ik wel een smerige smaak in de mond. Flink zwart maken in de hoop dat ze zwichten en met veel geld over de brug komen want een slecht bericht kan een onderneming zo als Bartels veel geld kosten.

welkom in de wereld van Dhr Wensing

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:24

bigone schreef:

Maar feitelijk heeft Bartels er niets mee te maken: paard stond in pension en werd op persoonlijke titel gereden door Mischa Koot en op verzoek later door Danielle Mellink. Niet als stalruiters van Bartels, maar als privé personen (zal ik maar zeggen). Er is in januari kennelijk nog een medische check geweest en die was in orde. Meer hoef je als 'pensionstal' toch niet te doen? Ik vraag me dus af waar ze dat grote geld denkt te gaan halen? En dan nog iets: er wordt door haar gezegd dat dit paard tonnen waard was voorheen. Maar hij is uitgebracht in de Lichte tour en ook niet verder gekomen dan dat. Dan praten we toch - in deze tijd - niet over tónnen. En dan nu 2500? Gebaseerd op wat? Economische waarde? Allemaal slecht meetbaar, maar denk dat er echt wel mensen zijn die er zelfs nu nog meer voor over hebben.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:26

bigone schreef:

Een logisch mens zou anders denken :)
Ook al breng je zo'n bericht in de media, Academy Bartels zal nooit gaan betalen...
Betalen staat in dit geval namelijk gelijk aan een bekentenis, en dan krijgen ze pas echt een slechte naam ;)...

Er staat trouwens in een van de berichten dat mevrouw Engel wel degelijk eerst naar de familie Bartels is geweest, maar daar geen gehoor kreeg...
Ik weet natuurlijk niet wat je van die berichten moet geloven :+

nog even iets over van Baalen, ik las een paar keer dat van Baalen verward werd met de familie Bartels...
Laten we even voorop stellen dat van Baalen vrijgesproken is door de tuchtcommissie van de KNHS...
Dit omdat het geen mishandeling was maar training...
verscheidene goede gerenommeerde trainers (onder andere Lammert Haanstra, een man die super fair is naar de paarden) hebben voor mevrouw Baalen in gestaan... Ik vind haar persoonlijk ook een vriendelijke trainer...

Hoewel ik weet dat dit stuk vrij weinig met deze zaak te maken heeft geeft het wel aan hoe snel iemand een slechte naam krijgt...
een paar foto's van een training waarbij een paard wat korter bij gezet wordt, een paard die zover in training is dat het dier dit makkelijk aan kan...
en vervolgens komt het voorval voor de tuchtcommissie omdat er mensen, onder andere op bokt, moord en brand schreeuwde terwijl ze van kant nog wel weten...
De KNHS wilt de goede organisatie uithangen en roept vervolgens mevrouw van Baalen voor de tuchtcommissie... op een manier waarop de grootste dierenmishandelaar nog niet behandeld zou worden...
En waarom? omdat het een bekende naam betreft...

Dus laten we alsjeblieft niet proberen ons te laten leiden door een stel zwart makende berichten zonder dat we het fijne er van weten...
want voor je het weet loopt dit net zo uit de hand als toen....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:26

Rowdine schreef:
YamaSaki schreef:
Geloof me, ik heb wel van bewijzen etc gehoord, maak je maar daar niet druk om ;)
Maar bewijs is ook mee te sjoemelen :P
Als je dan toch wil speculeren, kan je meteen alle hekken opengooien en valse rapporten e.d laten zien =:)

:7 Ja, laten we hier maar helemaal niet op in gaan. (ooit gehoord van onder ede staan?) Wat een geneuzel en iets met weinig kaas gegeten van....

ahum zelfs dan nog zijn er die glashard staan te liegen hoor. Been there and saw it doing. Verder is een paar weken terug hier in België iemand veroordeeld tot een gevangenisstraf wegens het plegen van meineed. Hij heeft een man onschuldig naar het gevang gestuurd door zijn valse verklaringen als ooggetuige.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:32

Netje schreef:
bigone schreef:

Maar feitelijk heeft Bartels er niets mee te maken: paard stond in pension en werd op persoonlijke titel gereden door Mischa Koot en op verzoek later door Danielle Mellink. Niet als stalruiters van Bartels, maar als privé personen (zal ik maar zeggen). Er is in januari kennelijk nog een medische check geweest en die was in orde. Meer hoef je als 'pensionstal' toch niet te doen? Ik vraag me dus af waar ze dat grote geld denkt te gaan halen? En dan nog iets: er wordt door haar gezegd dat dit paard tonnen waard was voorheen. Maar hij is uitgebracht in de Lichte tour en ook niet verder gekomen dan dat. Dan praten we toch - in deze tijd - niet over tónnen. En dan nu 2500? Gebaseerd op wat? Economische waarde? Allemaal slecht meetbaar, maar denk dat er echt wel mensen zijn die er zelfs nu nog meer voor over hebben.

Daar heb ik ook aan zitten denken, ze heeft het ook steeds over een talentvol dressuurpaard...
Hoewel ik vind dat het dier leuk kan lopen is het op 12 jarige leeftijd niet verder gekomen dan de lichte tour...
de echte talentjes in de dressuursport zitten rond een leeftijd van 9 a 10 al op een hoge niveau...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:32

Al met al een vervelende kwestie. Ik vind het ook moeilijk voor te stellen, al die verwijten.

Die prijsbepaling lijkt mij ook wat krom. Dat hij tonnen waard zou zijn geweest vraag ik mij af en ga met Netje mee. En als het paard echt totaal niet goed is, dan geef je er nog geen 2500 euro voor.

Wat ik ook erg gek vond is dat het paard ook darmproblemen zou hebben door verkeerd voer. Maar gisteren zag ik bij RTL Boulevard (item is op de site van RTL terug te zien) een beetje een dik paard en op de foto's van januari zag het paard er eigenlijk in superconditie uit. Dus ergens in de tussentijd zou hij heel mager geweest moeten zijn. Dat kan niet.