Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:07

Ik heb bij dit systeem ook het idee dat als je paard zijwaarts springt en er dan vandoor gaat dat je ernaast blijft hangen. Dat is echt doodeng. Dan val ik er liever af of laat ik mezelf vallen.

Anoli

Re: Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:34

Brr want een eng ding zeg...

Nee niks voor mij, en in mijn ogen ook zeker niet veilig :n
Daarnaast vind ik de filmpjes alles behalve goed overkomen.
Filmpje 1 kan de ruiter wel een lesje "opstappen" krijgen
Filmpje 2 kan je duidelijk zien dat die ruiter die sprongen gewoon zelf opvangt (aan de teugels hangt...) die hele gordel doet naar mijn idee niks
Filmpje 3 tja... :')

Vind het wel weer apart om te zien dat ze deze gordel dusdanig veilig inschatten dat een cap niet meer nodig is >;)

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:37

Ik ben zelf een keer gevallen doordat ik met zadel en al van het paard gleed. Wat ben ik blij dat ik niet naast het paard bleef hangen op dat moment met zadel en al. Paard flipte helemaal doordat het zadel op de zij zat, was blij dat ik in de blubber lag en dat ik toen wat ongelukkig ben gevallen. Ach dan moet je niet op een levend wezen stappen hoor.

Heb vorige maand voor het eerst iets gebroken en dat was in de omgang/tijdens de verzorging van de paarden. Niet eens door vallen!

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:40

Best wel heel erg handig als de singel te los is en je leuk ondersteboven je paard hangt. :j uchem...

EmmelyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:51

zou het liever niet om hebben, lijkt me zeker niet zo veilig als hun denken. en wat ze bij filmpje 3 met dat paard...,

edit: en dan nog wel veiligheids beugels gebruiken :')

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:59

Ik zou me alles behalve veilig voelen als ik hier mee moest rijden. Zou ook wel eens een filmpje willen zien wat er gebeurd bij een flinke rodeo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:03

Vanavond gevallen.

Moet er niet aan denken dat ik aan Jack bleef hangen :oo waren 2 hindernissen in de bak en als ik daartegen zou klappen omdat ik de 'los'-knop niet kon vinden was ik er iets slechter aantoe geweest!

Heb me ni geen pijn gedaan namelijk :))

ranya1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:32

ik heb zelf een bodyprotector met air en zit dus ook vast aan mijn zadel maar als ik val schiet ik los en klapt de airbag open in mijn nek, rug en aan de voorkant. vind dit wel wat gevaarlijker. en idd als je scheef hangt lijkt me ook niet prettig voor je paard... dan heb ik liever mijn bodyprotector aan

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:49

heb het net uitgetest op 5 verschillende paarden van bokken tot wegrennen, en ben er wel van onder indruk. ook eentje die omhoog komt en bij een bepaalde graden van te steil omhoog komen schiet ie gewoon open. alleen de prijs houdt me tegen. dus ben ik op zoek naar een sponsor die het voor mij wil kopen.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:27

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Ik neem aan dat dit een grap is. :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:29

iza_viv schreef:

Ja maar dat word pas bekend gemaakt op 1 april. :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:49

Als je dan tòch wil rijden terwijl je nogal losjes zit, (of als je haf graag zigzaggend door de bak galoppeert wat een bekende van me had) is het RS-tor systeem veiliger, lijkt me. Dan houdt je een riempje vast, net zoals je een zweepje zou vasthouden en kun je zó loslaten.

http://www.rstor.co.uk/

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:02

naomi_g1998 schreef:
iza_viv schreef:

is geen grap. heb ook geprobeerd om er echt half naast te hangen met het rijden maar dat lukt echt niet.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:06

paardje1983 schreef:
naomi_g1998 schreef:

is geen grap. heb ook geprobeerd om er echt half naast te hangen met het rijden maar dat lukt echt niet.

Totdat je in het bos rijd en je paard op hol slaat (en aangezien het zo veilig blijkt te zijn dat je geen cap nodig hebt...) je takken tegen je hoofd krijgt, je paard de snelweg op rent en jij er niet af kan en jullie worden aangereden. Totdat je paard over de kop slaat en dat ding wilt niet los. Totdat je zadel ietsje te los hangt en jij onder je paard hangt. Totdat je geen tijd hebt om dat ding vast te klikken. Ja hoor, ik denk echt dat ik dit ding ga kopen. Dan durft al helemaal niemand meer te zeggen dat paardrijden geen sport is. :D

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:12

En wat als die gaat rollen? Of je hem vergeten bent goed aan te singelen? Of als je paard bang is/pijn heeft, gaat flippen, jij gaat stuiteren, paard nog meer paniek, jij nog harder stuiteren.. Ik zou het zelf niet durven, vind het wel leuk bedacht voor de bange/onzekere ruiter op een mak paard

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:14

naomi_g1998 schreef:
paardje1983 schreef:

Totdat je in het bos rijd en je paard op hol slaat (en aangezien het zo veilig blijkt te zijn dat je geen cap nodig hebt...) je takken tegen je hoofd krijgt, je paard de snelweg op rent en jij er niet af kan en jullie worden aangereden. Totdat je paard over de kop slaat en dat ding wilt niet los. Totdat je zadel ietsje te los hangt en jij onder je paard hangt. Totdat je geen tijd hebt om dat ding vast te klikken. Ja hoor, ik denk echt dat ik dit ding ga kopen. Dan durft al helemaal niemand meer te zeggen dat paardrijden geen sport is. :D

had mijn cap op en mijn bodyprotector aan. zo slim ben ik nog wel om die veiligheid toe te passen. en je hebt je eigen zo los geklikt. maar dat je het niet wil geloven moet je zelf weten.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:16

lissie_zigor schreef:
En wat als die gaat rollen? Of je hem vergeten bent goed aan te singelen? Of als je paard bang is/pijn heeft, gaat flippen, jij gaat stuiteren, paard nog meer paniek, jij nog harder stuiteren.. Ik zou het zelf niet durven, vind het wel leuk bedacht voor de bange/onzekere ruiter op een mak paard

als ie gaat liggen of gaat rollen gaat ie automatisch los.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:16

paardje1983 schreef:
naomi_g1998 schreef:

had mijn cap op en mijn bodyprotector aan. zo slim ben ik nog wel om die veiligheid toe te passen. en je hebt je eigen zo los geklikt. maar dat je het niet wil geloven moet je zelf weten.

Nee en ik ga het ook niet uitproberen ook niet. Vind het levensgevaarlijk. Paardrijden is een van de gevaarlijkste sporten dus je kan verwachten dat je valt. Begin er niet aan als je zo'n ding nodig hebt denk ik dan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:17

paardje1983 schreef:
lissie_zigor schreef:

als ie gaat liggen of gaat rollen gaat ie automatisch los.

Tenzij er een productiefout of wat dan ook is en hij ineens niet los gaat. Super veilig inderdaad. Dan val ik toch liever zelf.

Wat heeft het trouwens voor zin als je alsnog kan vallen? Als er op 1 april geen bericht is van dat dit nep is ...

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:36

als ie gaat liggen of gaat rollen gaat ie automatisch los.[/quote]
Tenzij er een productiefout of wat dan ook is en hij ineens niet los gaat. Super veilig inderdaad. Dan val ik toch liever zelf.

Wat heeft het trouwens voor zin als je alsnog kan vallen? Als er op 1 april geen bericht is van dat dit nep is ...[/quote]

Een paard die gaat rollen, zakt door zn benen, dus qua lichaamshouding veranderd er met jou als ruiter niks.. Pas als hij eenmaal ligt, dan kom je schuin te hangen.. Dus of dit systeem is niet zo veilig als word verteld, of er zit een sensor of iets ingebouwd dat wanneer jij roept dat die los moet gaan, hij los gaat xD hahaha

smospo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:51

Christiene schreef:
ik zou er niet mee gaan rijden.. ik val liever meteen.. paard moet er ook maar aan wennen als je in plaats van valt er aan blijft hangen half.. ook al zit er dan een of andere sensor bij.. ik bepaal liever zelf of ik me laat vallen/spring. met een levend dier hoef ik geen gordel, bij een auto ect wel..

edit of je kan kiezen om je te laten vallen op het zandpad.... dan die auto snelweg waar je paard heen rent... (op hol zie je niet zomaar ff die knop te vinden)

Ja, dan zie je vandaag op het nieuws dat een paard zonder ruiter op de snelweg liep. Stel dat je daar als ruiter nog op had gezeten, dan was het nog gevaarlijker geweest zowel voor ruiter, paard en automobilisten. Nu liep het paard gevaar en de automobilisten, maar de ruiter was er gelukkig al vanaf gevallen. Gelukkig is het vandaag voor iedereen goed afgelopen. Maar ik moet er niet aan denken dat je bovenop zo'n dier vastgesnoerd zit in een soort gordel.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:15

paardje1983 schreef:
heb het net uitgetest op 5 verschillende paarden van bokken tot wegrennen, en ben er wel van onder indruk. ook eentje die omhoog komt en bij een bepaalde graden van te steil omhoog komen schiet ie gewoon open. alleen de prijs houdt me tegen. dus ben ik op zoek naar een sponsor die het voor mij wil kopen.

Waar heb jij dat getest dan?

Joke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:49

Blue_Eyes schreef:
Ik ben wel heel benieuwd naar een filmpje van dit systeem op een paard dat wel echt gek doet. En hoe je er dan in hangt. Want dit is wel leuk, maar bij wat zij doet val je er überhaupt niet zomaar af.

Ja dat dacht ik dus ook! Wat nou als je op een paard zit dat je er persé af wil hebben? Best kans dat zo'n paard pas echt in paniek raakt als je blijft zitten, of door dit ding aan de zijkant komt te hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:52

Geweldig om te zien dat het over een veiligheidssysteem gaat en dat de dame in het 2e filmpje zonder cap rijdt _O- _O- !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:57

[***] schreef:
Geweldig om te zien dat het over een veiligheidssysteem gaat en dat de dame in het 2e filmpje zonder cap rijdt _O- _O- !

Dan moet t wel veilig zijn joh! O:)
_O-