Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:16

Maar er zijn ook mensen die beide kunnen bieden, een goed thuis en geld.
Dus die vlieger gaat natuurlijk niet op.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:22

nee idd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:26

Weet iemand met welke bedragen ik rekening moet houden mocht ik Doortje 'winnen', bah wat klinkt dat sneu 'winnen'... Als ze bijvoorbeeld onder de hamer doorgaat voor €500,-, welke bedragen (globaal) komen er dan nog bij?

Dit kan ik echt nergens herleiden via de site.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:29

Over het algemeen kunnen ze al eerder gekocht worden als de opdrachtgever dat toestaat (dan worden ze teruggetrokken uit de veiling of beslist men bij genoeg mogelijke kopers niet te gunnen als de biedingen tegenvallen). Dus voor degenen die echt bepaalde dieren niet in handen van handelaren willen laten komen kan dat een optie zijn.

Lindaonline

Kim D: Rex_Rolfo had daar eerder in het topic een post over geplaatst.

Rex_Rolfo schreef:
Ik heb vaker spullen via BVA gekocht, soms goed spul voor redelijk bedrag, ook wel eens zondevanhetgeld.

Mijn ervaringen:
* de omschrijving is realistisch
* op het bod komen nog veilingkosten (meestal 16%) en btw over bod + veilingkosten. Totaal komt er dan 40% bij je bod. Gelukkig komt het totaalbedrag netjes op je scherm voordat je je bod bevestigd.
* het eerste bod moet al boven de startprijs liggen, waarschijnlijk 100 euro. Die Gribaldi met startprijs 750 moet dus minimaal 850 + 40% = 1200 euro opleveren. Als er meerdere bieders interesse hebben kan dat snel omhoog gaan.
* soms wordt een complete inboedel verkocht, maar het zou ook kunnen dat de krenten al uit de pap gehaald zijn.
* hoogste bod = kopen, tenzij er flinke fouten in de omschrijving stonden kan je niet terug.
* toewijzing geschied na gunning. Af en toe komt het voor dat het hoogste bod niet hoog genoeg is en het object niet gegund wordt. Krijg je na een paar dagen bericht dat je toch met lege handen (maar volle portemonnee) blijft staan.

Iedereen die wil bieden: succes!
BVA is een zeer professioneel bedrijf en de afhandeling gaat goed georganiseerd.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 22-01-14 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

sassefras

21% btw iedergeval, en rond de 200 aan veilingkosten

als je een bod invult kan je op de site eerst laten uitrekenen wat er bij komt

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:33

ik vind het niet kunnen

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:39

Vind er echt leuke paarden bij staan! Ze hebben nu een slecht imago, maar volgens mij valt t allemaal best mee. Als ik nog een paard kon betalen had ik er zeker 1 gekocht!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:39

Nou, ik ben benieuwd hoeveel paarden er gekocht worden door Bokkers...

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:42

Voor de mensen die interesse hebben in Doortje.

Doortje heeft 5 jaar geleden een trap gehad in de bak van een haflinger.
Heel hard,voorknie verbrijzeld.
Ze heeft bijna een jaar stil boxrust gehad,de DA zei toen dat ze nooit meer in de huifkar mocht.
Ik heb toen ontslag genomen en weet niet hoe dit hersteld is.

Maar dat was wel een tijdje geleden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:43

Ik las iets over 16% veilingkosten? En dan dus nog de btw?
Gelukkig al meerdere bokkers die op Doortje willen bieden. Als niemand haar wilde dan had ik zelf nog wel een plekje er voor :)
Ik hoop dat Guus ook nog een goed huis vindt. Zo'n mok is best te behandelen volgens mij. Heb hier een belg staan wiens benen heel veel beter zijn geworden door alleen al goed te voeren en een mijtenbehandeling.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:02

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de 3 veulens niet gechipt zijn en geen papier en paspoort erbij hebben.
Deze moet de koper zelf aanvragen met DNA testen en alles omdat ze niet meer bij de moeder lopen

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:05

Nou lekker dan.
conclusie als je hier een paard koopt moet je maar afwachten wat hij nog meer mankeert en wat er niet bij zit

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:08

Nou beste mensen, geef dat geld boompje in de tuin maar even wat extra water...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:12

Hahahaha in die modderboel achter wil die geldboom maar niet groeien.

Ik wil best een 'kapot paard' voor 400 kopen maar ik ga toch echt geen 200 veilingkosten betalen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:13

ralphtdw schreef:
Nou lekker dan.
conclusie als je hier een paard koopt moet je maar afwachten wat hij nog meer mankeert en wat er niet bij zit

Dat is het nadeel van een veiling. Ook als je een auto koopt: proefrit of zelfs maar starten tijdens een kijkdag is niet mogelijk. Heb je dan het koopje van de maand of het gebakje van het jaar? Laat de dobbelsteen maar rollen....

Veel potentiële bieders zullen geen Bokker zijn, of dit topic missen als ze toevallig wel een Bokt account hebben. Die zullen missen dat mensen Doortje of Wico v. Hilsberg een mooie oude dag willen bieden. Aan de andere kant zullen de zoekmachines dit topic wel vinden, kunnen mensen die op die manier wat achtergrondinformatie zoeken zo toch meer te weten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:16

har166 schreef:
Hahahaha in die modderboel achter wil die geldboom maar niet groeien.

Ik wil best een 'kapot paard' voor 400 kopen maar ik ga toch echt geen 200 veilingkosten betalen.

Op marktplaats staan er genoeg, ook voor minder dan die €400..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:19

Dat de prijzen hoger komen te liggen door dit topic is misschien voor sommige paarden wel positief. Die komen daardoor minder snel bij een handelaar terecht of direct bij de slager en kunnen zo hun oude dag bij een particulier slijten.

Wat betreft geen chip enz in de veulens. Kunnen ze zo wel verkopen? Aangezien je ze op de ophaaldag op moet halen en ze dan wettelijk niet vervoerd mogen worden.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:21

Ik hoop dat de paarden een fijn plekje vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:22

Soms zijn er dressuurstallen failliet, heb pracht paarden voorbij zien komen, goede springers, prachtige 3 jarigen waarbij startprijzen ook rond de 900 lagen, of iets hoger...niemand had het er over. Gezonde paarden, toppers in spe

Nu kromme en brakke paarden voor slachtprijs en men wil wel?

In triest.....deze dieren horen niet meer van plek te wisselen...vraag mij af hoeveel er pijn hebben en kreupel zijn, staan er een paar behoorlijk slecht op de hoeven...

Dat de vorige eigenaar zijn paard na keuring nog aan een zorgboerderij doet als er van alles al mis is..,ZZ als handelmerk er in gooit...een volledig afgekeurd paard.

Genoeg handelaren die hier wel brood in zien, scheerapparaat, kiloos mais voor wat extra vlees en de pijnstiller er in....mooi mak leerpaard voor een kind.....super sneu....

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:29

Heeel erg dit..
Het lijkt me ook naar voor bijvoorbeeld de mensen die er altijd kwamen en de eigenaren, echt allés staat erop. Snap wel dat dit altijd zo gaat, maar zelfs de kopjes en servies uit de kasten!

Zouden de paarden die niet opgehaald worden gewoon geslacht worden? Denk sowieso dat dit voor sommige beter is.. Maar dan wel netjes in eigen land, en niet nog voor wat meer geld op transport naar het buitenland.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:29

Sorry dat ik zo kom binnenvallen. Maar als je wat 'koopt' dan moet je het uiteindelijk daar ook echt ophalen? :)

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:31

Je kunt ook een transporteur inschakelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:32

Nou nee, ik heb puur interesse in Doortje omdat ik er persoonlijk iets mee heb en ik het sneu vind dat ze zo op de veiling terecht komen... :n

Overigens vallen mij de veilingkosten erg mee, alhoewel ik me afvraag of de BTW 21% is.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:34

wat ik me afvraag. De mensen die zeggen te gaan bieden, doen die dit ook echt, of is het roepen en wordt het hem toch niet? Misschien een idee om (Desnoods in apart topic, maar weet niet of dat mag, anders hierin) een lijst te maken met mensen die serieus (dus ook echt zeker weten en niet wat roepen) gaan bieden..heb het ook bij paard in nood al voorgesteld. Het is zo lullig als het je er alleen maar om gaat een goed huis te bieden, maar je wilt hem niet perse, dat je tegen elkaar op gaat zitten bieden. En stel dat mensen nu roepen: ik ga bieden. En het uiteindelijk toch niet doen, zijn er anderen die mss denken: ow, er zijn al mensen die zich bijv. over Doortje ontfermen, dus ik hoef niet meer te bieden.