Wendy schreef:Wat een onzin, sowieso dat de KNHS zich opwerpt als belangenbehartiger van de recreatieruiters trouwens, want dat zijn ze helemaal niet.
Weet niet of ze helemaal geen belangen behartigen, ze hebben wel regioconsulenten en een aparte tak voor de recreatieruiters. Denk dat het voor het gemak van SBB is om zo'n grote organisatie als gesprekspartner te hebben.
Citaat:
Maar de KNHS ruikt in mijn ogen gewoon geld, want dan moeten al die recreatieruiters natuurlijk eerst lid worden van de KNHS, een zinloos ruiterbewijs halen en dan nog toegang kopen voor de gebieden.
Volgens mij heeft de KNHS niets met het ruiterbewijs van doen, heb ik me ook over verbaasd.
Citaat:
Als SSB, natuurmonumenten etc slim zijn, dan voeren ze gewoon een algemene toegangspas in voor de gebieden, voor zowel wandelaars, fietsers, mountainbikers en ruiter, die je verplicht bent te hebben om gebruik te maken van het gebied. En dan zonder de KNHS of ruiterbewijs.
Maargoed, dat laatste zou de meest eerlijke optie zijn: direct contact met SBB. Betekent voor hen wel extra administratieve rompslomp, maar bespaart veel ruiters een KNHS-lidmaatschap.