Dioxide schreef:Kippenvel kreeg ik bij Imke Schellekens-Bartels en Sunrise op de kur van Wibi Soerijadi... Die zat zo perfect in elkaar, en werd in de hoogtijdagen van Sunrise en Imke ook exact op de maat van de muziek gereden. Die galopreprise, echt, kippenvel.
Als muziekkenner en dressuurliefhebber, maar wel een relatieve leek ben ik het hier helemaal mee eens. Ook het stapgedeelte was heel slim gemaakt, waarbij elke pas klopte met de muziek.
Edward heeft hele slimme kurmuziek met een goede spanningsopbouw. Hij wekt verwachtingen die hij met zijn expressieve paarden ook waar kan maken.
De muziek van Charlotte is niet echt mijn smaak, maar ook hier klopt het vaak wel. De overgangen zijn met de muziek en de takt van de muziek past bij de takt van het paard. Ik vind zelf een 10 erg hoog, maar een 9 of 9,5 kan ik begrijpen.
Ik heb persoonlijk wel het idee dat er tegenwoordig in het algemeen in de Grand Prix en kur erg hoog gepunt wordt. Ik voel een soort inflatie van de 10. Op zich kan ik me in de plaatsing van de meeste deelnemers wel vinden, maar ik vind tegenwoordig overal erg hoog gepunt. Alsof een Wereldrecord of een +90% score ook reclame voor het evenement is.
)
.
Of een wereldrecordscore terecht is, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Maar hetgeen waar ik erg blij van word is eindelijk een paard op dit niveau wat gewoon op de juiste manier zijn achterhand en rug gebruikt. Eindelijk een keer geen voorbeengezwaai met de achterhand in timboektoe. Wel een spectaculair voorbeen, maar verder gewoon zoals het zou moeten zijn.
Ik heb het inderdaad eerder een keer geschreven maar als je 2 keer wat schrijft is dat nog geen kruistocht hoor.