Hippisch Centrum Deurne houdt op te bestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:38

pfoee onze manege heet hippisch centrum emmeloord en dat is de enige manege bij ons in de buurt dus ik schrok al :)

Jammer dat er toch weer een manege stopt :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:43

daf3 schreef:
pfoee onze manege heet hippisch centrum emmeloord en dat is de enige manege bij ons in de buurt dus ik schrok al :)

Deurne is geen manege :')

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:48

Wel erg zonde, maar het is te begrijpen. En alle 'pret' opleidingen gaan binnenkort weg. Alleen heeft Deurne wel meer keus dan een friesepoort.

Esprit4

Re: Hippisch Centrum Deurne houdt op te bestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:13

haha manege :')
er is wel heel wat in gang gezet met de media aandacht

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:15

manege, de vergelijking is zo slecht nog niet :P :+

trippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:32

ik hoorde alleen maar slechte verhalen over Deurne!

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:43

ik hoor zoveel slechte verhalen over allerlei scholen je kunt er niet over oordelen als ej er zelf niet op school hebt gezeten in ieder geval over bepaalde dingen niet

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:52

daf3 schreef:

Je bedoelt Manege NOP denk ik

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:30

ben eigenlijk blij dat de school stopt met de opleidingen.was de laatste jaren waardeloos die opleidingen. veel met de mond kunnen en weten hoe het moet maar weinig of niks in de praktijk durven

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:44

ik snap niet waarom zoveel mensen slechte dingen horen? jaa het ging de laatste jaren inderdaad slechter, maar ik heb met eigen ogen gezien en meegemaakt dat alle studenten en docenten het er zó naar hun zin hebben! allemaal één voor één een onwijs grote passie voor paarden, die hun werk erin willen doen. zo ontzettend veel wat je daar kan leren!

ik vind het gewoon verschrikkelijk dat zo'n school te leiden krijgt aan deze crisis. ik hoop dat de studenten genoeg sponsors vinden (die zijn gelukkig vollop bezig met het in stand houden van NHB)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:43

Het is en blijft een schitterende locatie. Ik hoop dat die behouden blijft voor de paardensport.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:26

Pretopleiding?
Maakt niet uit, je moet kunnen studeren wat je wilt en als jij daar die prijs voor wilt dokken en de moeite wilt doen, dan doe je dat toch?

Vind het wel zonde, maar aan de andere kant klonk Deurne qua sfeer altijd vreselijk ouderwets voor mij. Misschien hadden ze wat met de tijd mee moeten gaan...?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:47

hmm.... zaterdag opendag voor CAH dronten... guess what ik in de mail kreeg...
Beste geïnteresseerde,

U heeft zich aangemeld voor onze voorlichtingsdag van aanstaande zaterdag 16 november voor de studierichting paardensport.

Het gaat hier om een samenwerkingsverband met het NHB in Deurne. Zoals u wellicht al in de media heeft vernomen, gaat het NHB in Deurne helaas haar deuren sluiten. Daardoor is op dit moment nog onduidelijk wat er met de studierichting paardensport gaat gebeuren.

De voorlichtingsrondes voor paardensport gaan dan aankomende zaterdag ook niet door

dus CAH dronten zit vast aan NHB deurne...
en Barneveld heeft geen hbo, maar stroomt mbo door naar de hbo dronten. wat blijft er nog over?

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:28

er blijft heel weinig over nu deurne stopt maar we doen er alles aan

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:50

Erg jammer, maar geen verrassing. Alles ligt op z'n gat nu, dus Deurne uiteraard ook.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:52

unihorses schreef:
hmm.... zaterdag opendag voor CAH dronten... guess what ik in de mail kreeg...
Beste geïnteresseerde,

U heeft zich aangemeld voor onze voorlichtingsdag van aanstaande zaterdag 16 november voor de studierichting paardensport.

Het gaat hier om een samenwerkingsverband met het NHB in Deurne. Zoals u wellicht al in de media heeft vernomen, gaat het NHB in Deurne helaas haar deuren sluiten. Daardoor is op dit moment nog onduidelijk wat er met de studierichting paardensport gaat gebeuren.

De voorlichtingsrondes voor paardensport gaan dan aankomende zaterdag ook niet door

dus CAH dronten zit vast aan NHB deurne...
en Barneveld heeft geen hbo, maar stroomt mbo door naar de hbo dronten. wat blijft er nog over?

wist niet dat er een paardensport opleiding in dronten was wel een hippische bedrijfskundige maar die heeft voor zo ver mij duidelijk is niks met deurne te maken raar. maar de hippische opleiding gaat gewoon door daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Bulli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:28

Ashley5760 schreef:
Eindelijk.... En volkomen terecht, die pretstudie's zonder werk.
Bovendien niet echt onverwacht gezien er al een tijd de praat ging dat het te koop staat.

Jammer, maar ze hebben het ook zelf verkloot de laatste jaren was het zo'n rotzooi daar (qua bestuur). Bovendien 20jaar terug was het een eer om daar je opleiding te doen en te halen. Tegenwoordig is het toegankelijk voor iedereen, de naam die ze hadden is weg en is je diploma toch een deel te "koop" in mijn ogen.

Ja ben het helemaal met je eens heb er gezeten voor de hoefsmid opleiding en de klas die er toen zat lieten allemaal zakken met een lul verhaal.
Haalden ze snel van alle paarden de hoefijzers af zodat er geen second opion naar kon kijken.
Dus hoop gezeik en eerlijk waren ze er zeker niet als je met iemand wat te discussieren had dan stuurden ze je van kastje naar de muur ik denk dat er nog wel het een en ander aan het licht komt daar.
Mensen die in de baas zijn tijd van alles aan het regelen zijn voor hun eigen vereniging enz. enz...

Jammer want de accommodatie is prachtig alleen sommige leraren wat oubollig en ouderwets.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:48

En dan zou je toch verwachten dat een stel bekende ruiters ze financieel bij zou staan en verder op weg zou helpen maar helaas, de cursus die ik daar heb gehad heb ik met veel lol gedaan maar ik weet van veel klasgenoten die naar Deurne gegaan zijn dat de helft er mee gestopt is in het eerste jaar.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:56

Bekende ruiters hebben niet zomaar 1 miljoen over elk jaar helaas.
Vroeger had je nog die 2 vrouwen die behoorlijk wat sponsorden. Ondanks hun leeftijd reden ze elke dag nog fanatiek in een opblaasbare rijhal naast het hippisch centrum. Maar dat was toen ik er nog zat, volgens mij is die hal ondertussen al heel lang weg.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:20

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:59

Die 2 ja. Jammer dat er bij je links niet wordt ingegaan op hun band met het hippisch centrum. Maar dat zal nog wel gebeuren als dat boek over de opleiding er straks komt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:01

Hub van doorne was mede oprichter van het centrum, zinder die familie was het er nooit geweest.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:40

CaPrIoLe`79 schreef:
Bekende ruiters hebben niet zomaar 1 miljoen over elk jaar helaas.
Vroeger had je nog die 2 vrouwen die behoorlijk wat sponsorden. Ondanks hun leeftijd reden ze elke dag nog fanatiek in een opblaasbare rijhal naast het hippisch centrum. Maar dat was toen ik er nog zat, volgens mij is die hal ondertussen al heel lang weg.

En wat zouden die ruiters eraan hebben?
Mensen die op stal willen werken staan in de rij zonder deurne diploma misschien maar sommige met eem hoop meer ervaring ;).
En dat een "bekende" ruiter het koopt lijkt me onwaarschijnlijk, het gedoetje is totaal niet praktisch ingericht voor een sport/handels stal bovendien zitten er wssl nog 3 jaar leerlingen in, wie zit daarop te wachten.
Tenzij ze het voor niks wegdoen natuurlijk ;).

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:52

Als een bekende ruiter dat spul koopt zal het eerder een wedstrijdlocatie worden waar wekenlange internationale evenementen gehouden worden. Ideaal voor buitenlanders met al die vaste boxen op het terrein. Een beetje opknappen en Nederland kan de concurrentie aan met het belgische Azelhof en Sentower park. Maar dat zal eerder een rijke investeerder zijn als een ruiter. :+
Misschien dat er dan nog wel ruimte overblijft voor een select groepje leerlingen, die in die entourage veel kunnen leren.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:25

CaPrIoLe`79 schreef:
Als een bekende ruiter dat spul koopt zal het eerder een wedstrijdlocatie worden waar wekenlange internationale evenementen gehouden worden. Ideaal voor buitenlanders met al die vaste boxen op het terrein. Een beetje opknappen en Nederland kan de concurrentie aan met het belgische Azelhof en Sentower park. Maar dat zal eerder een rijke investeerder zijn als een ruiter. :+
Misschien dat er dan nog wel ruimte overblijft voor een select groepje leerlingen, die in die entourage veel kunnen leren.

In de regio zit Tops (outdoor) en Heijligers (outdoor) al (waarvan Heijligers ook indoor internationaal mee wil gaan draaien/bezig zijn met vergunningen voor grotere binnenbak wat ik gehoord heb) en den bosch.