Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:42

Sinds vandaag heb ik dat de header van Bokt verspringt. Ik heb ingesteld dat de pagina helemaal uitgestrekt moet worden over de breedte van mijn beeldscherm, maar af en toe verspringt de header (logo t/m de links naar eigen en actieve berichten) naar de versmalde versie van Bokt. De rest van mijn pagina blijft wel helemaal uitgestrekt.

Ik weet niet precies op welke pagina's ik het heb, daar heb ik niet op gelet.
Dit is overigens met een Windows 7 laptop en Chrome.

Edit: ik heb het alleen op de homepagina

Iris82

Re: Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:25

Hij laadt de foto's weer automatisch op mobiel? Iemand anders ook last van?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:38

Nee, hier niet, ik moet ze aanklikken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:41

Iris82 schreef:
Hij laadt de foto's weer automatisch op mobiel? Iemand anders ook last van?

Nee, ik moet ze helaas nog steeds aanklikken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:48

Ik vind dat juist prima :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:14

Nog een kleinigheidje gevonden: het Bokt logo verspringt regelmatig. Nu ik een antwoord aan het typen ben, is het gelijk uitgelijnd met de koppen 'Forum', 'Markt', 'Wiki' en 'Nieuws'. Maar als ik op home ben, dan staat het logo een heel stuk lager (echt aan de onderkant van de lichte balk in de header). Maar als ik naar de Markt ga, dan schiet het juist helemaal naar hoog in de header.

Geen idee of dat al lang heb of niet, maar het valt me nu pas op. Ik bok nu op een iMac met Firefox, en heb ingesteld dat Bokt5 helemaal uitgelijnd moet worden naar de breedte van mijn beeldscherm (misschien heeft dat er mee te maken? alhoewel het verspringen omhoog-omlaag is...).

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:12

@Dorus; IE8 is inmiddels redelijk antiek, die geeft af en toe wel wat problemen. Maar ik dacht dat dit probleem met de header even terug was opgelost? Heb hier zo snel even geen IE8 bij de hand.

@Szan; De positie van het logo is idd niet heel consistent. Gaat op de lijst :)

@Iris82; welke telefoon gebruik je?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:18

Op het werk heb je niet altijd de keus met welke browser en versie je werkt ;) Maar ik heb ondertussen een andere baan waar bokt helemaal geblokkeerd is dus ik heb geen last meer van verkeerd uitgelijnde voorpagina's -O-

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:22

Komt er een bokt app, of moet je echt via browser? App is mijn voorkeur.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:24

Top Bart :j

Kim_14 schreef:

Nee die komt er niet, is al heel heel heel vaak aangegeven door het Boktteam.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:45

Szan schreef:
Top Bart :j

Kim_14 schreef:

Nee die komt er niet, is al heel heel heel vaak aangegeven door het Boktteam.

Oh dat is erg jammer.. Weet je ook de reden? Ik ben het namelijk nog nooit tegengekomen.. :o

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:58

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:00

ziet er netjes uit bokt 5

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:16

Het valt me zo langzaam aan op dat degene die het helemaal het einde vinden over het algemeen de jonge bokkers zijn. En die liever bokt 4 of nog ouder gebruiken de oudere bokker is.

Ik blijf het proberen met bokt 5 maar het blijft me binnen 5 minuten zere knijpogen opleveren en onleesbare letters. Ondanks dat er niets verandert zou zijn is het toch echt anders in dikte, grootte en uitlijning van lettertype, felheid van kleuren en scherm en layout.

Hoe kan het dat het toch zo anders is zonder verandering, ik lees dat er zeker veel meer mensen zijn die deze verandering ervaren en niet prettig vinden.

En wijzigd er nog iets aan deze versie als toch best veel mensen niet overwillen naar bokt 5 ivm de vreemde layout, de onrustige indeling bij bv eigen berichten enz.

Ik houd het nog bij old.bokt voor zolang die blijft werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:18

Ik ben als vormgever en expert inmiddels op gebied van responsive design erg tevreden, is nog veel te halen in de detaillerimg, maar op gebied van lettergrootte etc is er niets veranderd.

Oude browsers (internet explorer 7 en 8) die echt al jaren out-dated zijn ondersteunen het minder goed. Voor die mensen zou ik zeggen: installeer chrome of firefox.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:45

Ik ga niets installeren omdat een site er niet mee om kan gaan. Ik kan niet overweg met chrome of firefox. Daarnaast kan onze oude pc dat niet eens aan. Dat is voor mij net zo om verplicht een nieuwe tv te moeten kopen omdat er zender wijzigen. :n

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:51

karuna schreef:
Ik ga niets installeren omdat een site er niet mee om kan gaan. Ik kan niet overweg met chrome of firefox. Daarnaast kan onze oude pc dat niet eens aan. Dat is voor mij net zo om verplicht een nieuwe tv te moeten kopen omdat er zender wijzigen. :n

Ik denk dat je dat andersom moet zien karuna. :)

Het is niet zo dat de site niet met jouw browser om kan gaan, het is dat jouw browser niet meer met de site om kan gaan. En daar kun je heel hard tegen ageren, feit is wel dat Bokt qua techniek ook met de tijd mee moet gaan en dat ook van zijn gebruikers 'mag verwachten'.

Je kunt ook niet met een Nokia 3310 naar de winkel gaan en mopperen dat je er niet op kan What's Appen.

@Bart, wordt er nog iets gedaan aan de nummering van grote topics voor de mobiele versie?
Zodra een topic meer dan 100 pagina's heeft kun je niet zien op welke pagina je zit (als je halverwege een topic zit) omdat het cijfer niet in het vakje past.

@nieuwe lay-out: ik ben ook altijd iemand die erg moet wennen aan dit soort veranderingen. Daarom heb ik m gewoon standaard ingesteld en niet meer teruggekeken. En het went echt wel. :j Eerst vond ik die subfora's voor de berichten maar lelijk en onzinnig, nu vind ik het eerder erg makkelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:19

Iris dat weet ik, alleen ga ik geen nieuwe software of pc aanschaffen omdat er iets is vernieuwd waar ik niet om gevraagd heb en nieuwere dingen passen echt niet op de pc. Dat gebeurt de laatste tijd toch al iets te vaak helaas. En op ipad is het voor mij niet echt leesbaar de nieuwe versie van bokt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:57

Als je overweg kan met IE, dan zeker met Chrome. Het is nog lichter dan IE ook nog. Je PC moet wel redelijk uit de prehistorie komen mocht het Chrome niet kunnen draaien. Daarnaast is het een gratis browser.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 19:08

Karuna, ik heb het volgens mij al eens gevraagd maar ik ben erg benieuwd of je een keer screenshots kunt maken wat er nou precies misgaat? (Dus 2 vergelijkende plaatjes zodat ik kan zien wat het verschil is.) Ik kan het in geen van mijn browsers reproduceren, en zien wat het probleem is maakt het voor mij makkelijker om te kijken of er toch nog iets aan gedaan kan worden.

Wat betreft vooruitgang: die is niet te stoppen. Toen de vorige site gebouwd werd, waren er nog nauwelijks smartphones en tablets, nu zijn die er wel, en dus moet er wat mee gedaan worden.

Wij proberen een site te maken die voldoet aan de internetstandaarden zodat alle browsers daarmee om kunnen gaan, die ook om kan gaan met de belangrijkste oude browser (IE8) die zich niet aan de standaarden houdt, werkt op uiteenlopende apparaten en met uiteenlopende instellingen. Hoewel er hier en daar wat ruwe randjes zijn (Iris, ik ga het vakje nog wat breder maken), is de tekst eigenlijk voor iedereen beschikbaar en schaalbaar en is alle functionaliteit bereikbaar.

Wat niet gaat lukken, nooit, is iets maken dat precies aansluit op de uiteenlopende wensen van alle duizenden en duizenden actieve en meelezende leden. Wat voor de een noodzakelijk is, is voor de ander dan soms lastig of irritant. Dat is helaas onvermijdelijk en dan moeten er keuzes gemaakt worden. De wijzigingen ten opzichte van de oude site zijn in de meeste opzichten klein, veel dingen zijn exact hetzelfde gebleven, maar bij sommige zaken bleek dat onmogelijk of onwenselijk.

Juist als je specifieke wensen hebt kan het bovendien handig zijn om wat tijd te investeren in het zoeken naar iets dat je kunt aanpassen aan je eigen wensen. Het is voor websitebouwers niet te doen om iedereen gelukkig te maken, maar er is veel beschikbaar voor browsers om dat zelf wel in te stellen. En moderne browsers bieden daarin veel meer mogelijkheden dan oude browsers.

Overigens: in april volgend jaar stopt Microsoft met de ondersteuning van Windows XP en dus ook van IE8. Sommige veranderingen zijn niet tegen te houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:16

Shadow screenshots kan ik niet maken maar ik heb ergens wel twee links neergezet die zowel maar bokt 4 als bokt 5 verwijzen van hetzelfde topic. Daarin zijn de verschillen goed te zien op zowel pc als ipad. :j ik ga nog eens even neuzen of ik de verschillen weer kan laten zien duidelijk.

Op de een of andere manier is de kleur scherper geworden en de letters krapper, smaller en moeilijker te lezen. Waardoor het voor mij dus zo vermoeiend is, zet ik alles nog groter komt de scherpe kleur nog duidelijker naar voren dus dat helpt ook niet veel. Ik gebruik nu old bokt wat goed te doen is. Als dat blijft ben ik al blij. :j

Ik weet dat de ondersteuning van xp gaat verdwijnen. Gelukkig blijft het wel werken dat scheelt. Ik kan niet meer met tabblad structuren omgaan helaas. -O- op ipad hebben we ook toen safari overstapte op tabbladen een andere besturing erop gezet die met losse vakken werkt ipv tabblad. Dat is ook mijn probleem met firefox en chrome. Ik zie te weinig verschil tussen de tabbladen en zit dan te vaak mis ook ivm slechte motoriek ook. Dat is ook niet te veranderen of aan te leren helaas. Daardoor zijn er al aardig wat sites voor mij afgevallen ivm beroerde leesbaarheid. Zou balen zijn als bokt als een nalaatst leesbare site dan ook wegvalt. Spraaksoftware geprobeert maar dat is een draak met bokt omdat deze ook de volledige avatar info voorleest en de onderschriften.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:23

Je kan in Chrome ook meerdere vensters openen. Dat is toch ook een mogelijkheid? Venster één met één tabblad voor Bokt, venster twee met één tabblad voor de andere site die je wilt raadplegen and so on.

Zo doet mijn nichtje dat ook, zij heeft moeite met de fijne motoriek en kan daardoor verschillende tabbladen ook niet goed aanklikken. Zij gebruikt Chrome.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:53

_San87_ schreef:
Je kan in Chrome ook meerdere vensters openen. Dat is toch ook een mogelijkheid? Venster één met één tabblad voor Bokt, venster twee met één tabblad voor de andere site die je wilt raadplegen and so on.

Zo doet mijn nichtje dat ook, zij heeft moeite met de fijne motoriek en kan daardoor verschillende tabbladen ook niet goed aanklikken. Zij gebruikt Chrome.

Klopt. Heeft mn moeder ook maanden gedaan omdat ze de tabbladfunctie niet begreep. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:47

Karuna: links hebben niet zoveel nut, want bij mij zijn er geen verschillen te zien, in geen van mijn browsers. (Ik heb winXP met firefox, chrome en IE8, en Win8 met firefox, chrome en IE11.) De kleuren bv zijn bij mij exact hetzelfde. Ik kan alleen maar nagaan wat er verschilt als ik het verschil ook kan zien.

Jouw punt over screenreaders is wel zinnig, en dat is iets waar ik in elk geval eens even verder over ga lezen.

Tabbladen heb ik in firefox uitgezet, ik hou daar ook niet van. Maar Je kunt gelukkig instellen om losse vensters te gebruiken in plaats van tabs. Misschien dat dat in Chrome ook kan, dat weet ik eigenlijk niet. Ook zijn er sneltoetsen om naar andere tabs te springen. Wat dat betreft loont het echt de moeite om je programma's te leren kennen, veel dingen zijn op verschillende manieren mogelijk of zijn in te stellen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:06

Outlay is van de leg. Heb witte achtergrond zonder juiste opmaak. Gebeurt wel eens vaker. Is men aan de site aan het werken dan?