nynke55 schreef:Wie zegt dat het wraak was om zijn ex een hak te zetten? Dat maakt Bokt er van, maar dat is helemaal niet bewezen.
Gelukkig weet jij het wel !!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ohjajoh6 schreef:Daar ben ik me terdege van bewust Kuggur, ik weet van mezelf dat ik geheel niet meer toerekeningsvatbaar zou zijn en compleet van het pad af, al schuimbekkend door het lint zou gaan, als ik 100% zeker zou weten wie mijn paarden zou hebben vermoord...
nynke55 schreef:ohjajoh6 schreef:Daar ben ik me terdege van bewust Kuggur, ik weet van mezelf dat ik geheel niet meer toerekeningsvatbaar zou zijn en compleet van het pad af, al schuimbekkend door het lint zou gaan, als ik 100% zeker zou weten wie mijn paarden zou hebben vermoord...
Dus in die staat zou jij wel een mens kunnen vermoorden, maar niet 2 pony's?
torienta schreef:flinke straf? 180 dagen voor het nemen van 2 levens omdat je liefdesverdriet hebt??? En dan 160 uur voor brandstichting waar niemand bij gewond raakte???!!!! Echt belachelijk. Rest van zijn leven in een gesticht zou ik zeggen..
_San87_ schreef:Ik moet echt huilen om de idioterie die door sommigen in dit topic te berde wordt gebracht. Ignotance is bliss? In dit geval pathetic.
Ken de wet voor je gaat huilen over de strafmaat. Ken de zaak van haver tot gort voor je gaat huilen over strafmaat. Lees jurisprudentie voor je gaat huilen over strafmaat. Lees je in over de impact die een straf heeft op een persoon, tevens de gevolgen voor het sociale leven, mogelijkheden tot werk met een strafblad, voor je gaat huilen over strafmaat.
En mensen die voor eigen rechter spelen goed praten... Schaam je. Schaam je heel diep.
Eulogy schreef:_San87_ schreef:Ik moet echt huilen om de idioterie die door sommigen in dit topic te berde wordt gebracht. Ignotance is bliss? In dit geval pathetic.
Ken de wet voor je gaat huilen over de strafmaat. Ken de zaak van haver tot gort voor je gaat huilen over strafmaat. Lees jurisprudentie voor je gaat huilen over strafmaat. Lees je in over de impact die een straf heeft op een persoon, tevens de gevolgen voor het sociale leven, mogelijkheden tot werk met een strafblad, voor je gaat huilen over strafmaat.
En mensen die voor eigen rechter spelen goed praten... Schaam je. Schaam je heel diep.
![]()
![]()
![]()
Eindelijk.
PortRoyal schreef:_San87_ schreef:Ik moet echt huilen om de idioterie die door sommigen in dit topic te berde wordt gebracht. Ignotance is bliss? In dit geval pathetic.
Ik schaam me echt niet voor mijn mening, vind het treurig dat er nog lui zijn die deze strafmaat verdedigen, daar zou ik mij voor schamen.
ohjajoh6 schreef:En natuurlijk verdien ik dan straf maura, dan zou ik nooit meer vrij mogen komen.
Hoewel ik wel hoop en dan niet eens voor mezelf hoor, dat er wel rekening gehouden word met de omstandigheden, waardoor iemand tot zo een wanhoopsdaad komt. (Dan denk ik dus meer aan het door mijzelf genoemde voorbeeld eerder in dit topic; de vader die de verkrachter/moordenaar van zijn kind vermoord)
Wow! Maura, prachtig en zeer helder verwoord, heb ik niets meer aan toe te voegen, mijn complimenten! Sok schreef:nynke55 schreef:Het ging om het punt dat mensen die dieren doden ook in staat zijn mensen te doden.
Ik heb ook wel eens een wesp doodgemept, maar vind dit absoluut niet te vergelijken met een mens..
Bovendien, wat heeft deze vergelijking voor zin? Waarom zijn wij hier aan het speculeren over wat er aan die man mankeert? Neem aan dat ze dat met therapie wel boven water krijgen. Lijkt me niet aan ons om weer allemaal vergelijkingen en aannames op tafel te gooien.