Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ViefJor

Re: Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 12:32

Dierenpolitie beweert idd anders, hadden ze op stal gezegd toen ze bij ons waren. Maar nu twijfel ik eerlijk gezegd ook :P

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:51

Moderatoropmerking:
Dames, graag stoppen met speculeren over het al dan niet ingefluisterd worden. Het gaat nu gelukkig weer on topic. Hou dat zo.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:59

Ik neem aan dat er voor de paarden inmiddels een ander plekje wordt gezocht of reeds is gevonden.
Aangezien het al een maand geleden is dat ze in beslag genomen zijn.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:07

Nee, dat kan niet. Dan moet eerste de juridische kant afgehandeld zijn en dat kan nog wel even duren. Ze zullen uiteraard wel opgevangen zijn. Als ze voor plaatsing ter beschikking komen, dan komen ze hier te staan: http://ikzoekbaas.nl/zoek-weidedieren/paarden

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:19

Oke, maar ik had toch ergens gelezen dat de eigenaresse een maand te tijd had om voor gepaste woonruimte te zoeken en de gemaakte kosten van de actie te betalen.
Dat de paarden reeds een opvang adres hadden dat was al bekend, dus die blijven daar staan totdat alle documenten op orde zijn... dat kan dan nog heel lang duren inderdaad!
Badankt voor de info!

nurlaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:28

wenny schreef:
nurlaila als jij daar pas nog liep, kan jij me dan vertellen of dakota/wopper allang ingeslapen was?
Ik blijf er namelijk bij dat ik echt die pony op tv de trailer in zag gaan.
Maar de dierenpolitie beweerd blijkbaar anders, en ik geloof daar niet zo in..
kijk een simpel bruintje vind je overal maar een bonte die precies de zelfde aftekeningen heeft en precies het zelfde beentje mank loopt lijkt me nog steeds erg sterk :P
En ik ken ook mensen die nog altijd contact met haar hebben en die weten ook niks van het inslapen van dakota

hmm.. Dakota is volgens mij niet ingeslapen maar ik leip er anderhalfjaar geleden en toen had ik alleen gehoord dat ze een misty in heeft laten slapen en glenn dan voor der est niks omdat ze er geen afscheid van kan nemen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:56

Het kan een behoorlijke tijd duren voordat paarden echt herplaatst worden. Eerst moet alles juridisch afgerond zijn en de procedure moet uiteraard ook compleet zijn. De paarden zijn tijdens het beslag nog steeds officieel eigendom van de eigenaresse en dan mogen ze dus ook niet verkocht worden. Het is dus nog steeds afwachten helaas.

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:36

het is wel jammer dat iedereen zijn oordeel klaar heeft en er veel mensen een mening hebben waaronder mensen die altijd fruit en groenten kregen of iemand die er 3 pony's dumpte en er vervolgens een keer kwam kijken en niet de 100 e per maand betaalde die afgesproken had. meisjes die er hielpen nu een grote mond hebben, had ze dan opgehaald toen ze in beslag genomen werden eh nee dus. kan nog uren doorgaan over deze mensen maar goed heeft geen zin. alles komt goed niemand krijgt de paarden zeker Sun en Navajo niet en de rest komt ook goed geloof mij maar.
en nee.. ik praat niet voor iemand maar voor mijzelf ..
dus laat je mening maar achter

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:38

En wie mag mijzelf dan wel zijn? Ken de situatie niet, ben niet bekend in de omgeving maar deze vraag komt dan wel opborrelen na jouw berichtje.

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:39

Percy schreef:
En wie mag mijzelf dan wel zijn? Ken de situatie niet, ben niet bekend in de omgeving maar deze vraag komt dan wel opborrelen na jouw berichtje.

ik zie niemand met zijn echte naam hier staan dus wat wil je weten Percy?? Belgie ??

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:47

Je geeft expliciet aan dat je niet voor een ander maar voor jezelf praat. Dan vraag ik me direct af waarom dat is. Jouw profiel is leeg en dit is je eerste berichtje, vandaar de vraag. Ik ben zo te achterhalen. Wat het feit dat ik in Belgie woon daar iets mee te maken heeft snap ik niet.

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:57

Dit wordt een lange discussie wat is je vraag precies

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:01

Dat het opvalt dat je voor dit topic speciaal een account hebt aangemaakt om te verdedigen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:24

De vraag is wie jij in godsnaam ben...

De eigenaar van de paarden misschien??

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:28

Jolliegirl schreef:

Nee dan zou er Jolanda staan toch begrijp ik uit de discussies was dat je vraag ?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:41

fishie55 schreef:
Percy schreef:

ik zie niemand met zijn echte naam hier staan
fishie55 schreef:
Jolliegirl schreef:

Nee dan zou er Jolanda staan toch begrijp ik uit de discussies was dat je vraag ?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:11

Het lijkt mij wel degelijk dat @ Fishie55 de eigenaresse van het hele gebeuren is.

Alleen maar goed dat die zich nu kennelijk zelf geroepen voelt zich in het topic te mengen.
Want als IEMAND weet wat er aan de hand is, is het @Fishie55 zelf.

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:16

Helaas helemaal verkeerd ingeschat, ik woon in Barendrecht en weet hoe dingen hier geregeld worden kijk maar naar een tv uitzending rtl4 woonhuis/bedrijfspand.met Martijn Krabbe en die advokaten zegt genoeg

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:41

In dat geval vraag ik mij af waarom je speciaal een account hebt aangemaakt om in deze situatie nogal verontwaardigd je zegje te doen.
En wat hebben verstrekking van fruit en groenten met deze hele kwestie te maken? Die werden volgens jou aan bepaalde mensen verstrekt, niet aan de paarden waar het om gaat.
Waar sta je eigenlijk zelf in dit hele verhaal?
Ben je het NIET met inbeslagname eens dan, en vind je dat de paarden wel goed verzorgd werden?

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:01

lieve Terpentijn
sorry dat je denkt dat ik niet goed ingelicht ben over de zaak, je kan je ook ergens in verdiepen als je interesse hebt toch??? en ze zijn niet in beslag genomen maar in bewaring dus kunnen ze terug gehaald worden en dat blijkt ook te gebeuren.
de gemeente is heeeeeel erg geintereseerd in het stuk land ... denk daar maar aan!!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:25

Goed, strict bezien zijn ze inderdaad niet "in beslag genomen" maar (tijdelijk) "in bewaring genomen".

Nergens beweer ik dat je niet goed bent ingelicht over de kwestie, integendeel, ik geef juist aan dat ik vermoed dat je heel dicht bij de bron staat.
Vanuit dat oogmerk stelde ik dus mijn vragen, zoals "Waar sta jij eigenlijk zelf in dit hele verhaal?"

Uit je laatste alinea mag ik opmaken dat je het gevoel hebt dat de ontruiming ten onrechte is gebeurd en dat de betreffende gemeente dit heeft geregeld omdat men zelf belang heeft bij het stuk grond?
Dat je als het ware onterecht wordt weggepest omdat de gemeente het oog op de grond heeft?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:56

Alle paarden gaan dus terug naar de eigenaresse (jolanda)?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:59

Ik ben nu in Barendrecht... Ken de plek niet ofzo.. maar ben ik de enige die denkt "als ze weer terug gaan, heeft ze gewoon lekker een tijdje "geen zorgen" gehad om de pony's en dan begint het weer opnieuw...

Ik geloof er nooit in dat mensen veranderen :')

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:04

Die gaan allen terug NADAT de kosten van in bewaring stelling en evtl. medische zorg door eigenaresse zijn betaald, maar eerst zal er nog een rechtsprocedure afgerond moeten worden waarin zal moeten worden vastgesteld dat de inbslag/bewaring neming op juiste juridische gronden is gebeurd.
Zo ja, zijn alle kosten voor eigenaresse mitsdien die de paarden nog terug wil.
Zo nee,dan kan de overheid met name de instantie die verantwoordelijk is voor de in beslag/bewaring neming alle kosten aan eigenaresse terugbetalen.
Dat laatste acht ik nogal onwaarschijnlijk, gezien dat een en ander al langer loopt.

Ook indien eigenaresse alle procedurele en handelings/beslag/bewarings kosten inmiddels zou hebben betaald, veegt dat de juridische aanklacht daarmee nog niet van de tafel: het is niet zo dat geld betalen leidt tot "afkopen". Dat gebeurt in een bananenrepubliek.

Ook indien alles is betaald (de kosten van een en ander worden overigens pas daadwerkelijk IN de procedure vastgesteld) betekent dit niet dat "er verder niets aan de hand is".

Zelfs als TS vervolgens naar een omliggend buitenland zou uitwijken blijft dit overeind, ongeacht of het aanklaagbaar deel daar ook juridisch stand houdt.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:45

Als ze al groente weggaf aan andere had ze dat beter aan haar eigen paarden kunnen geven
Waren ze misschien niet ondervoed geweest en hoefde ze ook niet meegenomen te worden.
Want laten we ff duidelijk zijn, de paarden zijn niet weggehaald omdat ze te goed verzorgd werden.
Daarbij komt ook nog eens dat de gemeente misschien plannen heeft met de grond.
Maar dat is niet alleen haar stukje grond waar we het dan over hebben, en ik zag bij andere paarden eigenaren die daar land hebben dus geen paarden in bewaring gesteld worden.
Dus lulkoek allemaal ze had voor de paarden moeten zorgen punt uit.
Gemeente de schuld geven erg zwak!
klinkt als jolanda zelf de hele wereld doet het en zij is heilig.
Doet niks verkeerds alleen de rest van de wereld doet het verkeerd.
Droom lekker verder! Slaap zacht...