Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Re: Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:02

Aangezien ze tweede is geworden in deze verkiezing lijkt het me best relevant! Je mag het ook naar me pb'en hoor ik ben namelijk best benieuwd naar je onderbouwing ;) Succes!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:06

Floor_x schreef:
normann_love schreef:

ik vraag me heel sterk af waarom jij dan een hekel heb aan anky? wat doet ze verkeerd dan om er een hekel aan te hebben?

Ik kan me absoluut niet vinden in haar manier van paarden houden/trainen.
Heel veel praten en weinig laten zien (de laatste tijd). Bijvoorbeeld met die upido, hoelang heeft ze die knol nou al? En we hebben hem nog nooit in de ring gezien terwijl hij grand prix klaar was. Maar wel in ieder tv-programma verschijnen en lekker veel stukjes schrijven. Ik vind haar mediageil en imo is 'The Anky Era' voorbij... Al een tijdje trouwens... Het is nou niet zo dat we dankzij haar teambrons hadden op de spelen.

Maar nogmaals dit is mijn mening, en daar mag je het niet mee eens zijn. Maar respecteer mijn mening ook graag :)

Upido die heeft een aantal blessures gehad, kan gebeuren ;)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:07

Prachtig, wat een enige discussie hier weer.

Iedereen gefeliciteerd met jullie behaalde 1e, 2e of 3e plek. :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:07

Monnie_ schreef:
Aangezien ze tweede is geworden in deze verkiezing lijkt het me best relevant! Je mag het ook naar me pb'en hoor ik ben namelijk best benieuwd naar je onderbouwing ;) Succes!

Nogmaals ik ben helemaal geen enorme tegenstander van Anky hoor :) Ik gaf alleen een voorbeeld. Als je het niet erg vindt laat ik het daar ook bij.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:09

Ze heeft hem al ruim 2 jaar...
Zelfs Matthias Rath is vaker aan start gekomen.

Je maakt mij niet wijs dat dat dier al 2 jaar met blessures kampt

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:11

Floor_x schreef:

Ja en wat voor bakken commentaar kreeg Matthias wel niet over zich heen? En dat hij langer had moeten wachten? Anky had aangegeven dat Upido nog veel te groen was en we weten allemaal wat voor perfectionist Anky is. Als daar tussendoor dan ook nog een blessure bij komt neemt het gewoon tijd in beslag om dat paard weer in topconditie met top focus super scherp er aan te hebben staan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:13

Wat een nutteloze discussie weer. Waarom zou iemand geen hekel aan Anky kunnen hebben? :')

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:14

Is geen discussie, maar dan moet je niet gaan gooien met termen en het vervolgens niet kunnen beargumenten. Zeer spijtig vind ik dat

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:14

Nies_ schreef:
Wat een nutteloze discussie weer. Waarom zou iemand geen hekel aan Anky kunnen hebben? :')

Omdat ik denk dat de meesten hier op bokt Anky niet persoonlijk kennen. Dan is het nogal knap om een hekel aan iemand te hebben. Dat je het niet eens bent met haar manier van trainen dat kan. Maar dat is altijd nog iets anders dan een hekel hebben aan iemand.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:17

Nynke1 schreef:
Floor_x schreef:

Ja en wat voor bakken commentaar kreeg Matthias wel niet over zich heen? En dat hij langer had moeten wachten? Anky had aangegeven dat Upido nog veel te groen was en we weten allemaal wat voor perfectionist Anky is. Als daar tussendoor dan ook nog een blessure bij komt neemt het gewoon tijd in beslag om dat paard weer in topconditie met top focus super scherp er aan te hebben staan.

Het eerste jaar was het commentaar tegen Rath inderdaad dat hij langer had moeten wachten. Tegenwoordig is bij iedere keer dat hij het uitstelt een hele andere discussie gaande, namelijk dat ze geen klik hebben. Blessures worden allang niet meer geloofd.

Maar bij anky wel? Dat vind ik apart...
En groen paard? Hij liep Grand Prix, hoe groen kan hij zijn?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:19

Je hebt Grand Prix en Grand Prix... Anky heeft geen zin om met 65 % de ring uit te komen. En terecht.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:19

Nynke1 schreef:
Nies_ schreef:

Omdat ik denk dat de meesten hier op bokt Anky niet persoonlijk kennen. Dan is het nogal knap om een hekel aan iemand te hebben. Dat je het niet eens bent met haar manier van trainen dat kan. Maar dat is altijd nog iets anders dan een hekel hebben aan iemand.

Ik hoef iemand niet persoonlijk te kennen om er een hekel aan te hebben, en vele met mij.
Volgens mij heeft half Nederland een hekel aan de SBS6 hoofden op tv, die kennen ze ook niet persoonlijk hoor...

Iemand haten die je niet persoonlijk kent is weer een ander verhaal.
Maar op basis van interviews en video's vind ik dat je best een hekel aan iemand mag hebben

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:25

Nynke1 schreef:
Je hebt Grand Prix en Grand Prix... Anky heeft geen zin om met 65 % de ring uit te komen. En terecht.

Dan is Upido misschien niet zo'n goed paard, of missen ze een klik.
Want dan snap ik nog steeds niet dat het 2 jaar moet duren (blessures daar gelaten).
Als je kijkt naar Edward en Undercover, die na een half jaar de olympische spelen reden, en daar tot 3 keer toe meer dan 75% reden (waarvan 2 keer hoger dan Anky).

Dan kan je nog zo perfectionist zijn. Of gewoon toegeven dat het paard minder goed is dan verwacht

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:29

Slaat kant noch wal hierboven. Meer zeg ik er niet over.

2 jaar is niets als je over GP en prestaties van wereldklasse praat.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:31

Floor_x schreef:
Nynke1 schreef:

Dan is Upido misschien niet zo'n goed paard, of missen ze een klik.
Want dan snap ik nog steeds niet dat het 2 jaar moet duren (blessures daar gelaten).
Als je kijkt naar Edward en Undercover, die na een half jaar de olympische spelen reden, en daar tot 3 keer toe meer dan 75% reden (waarvan 2 keer hoger dan Anky).

Dan kan je nog zo perfectionist zijn. Of gewoon toegeven dat het paard minder goed is dan verwacht

Ja óf misschien heeft ze met dit paard even meer tijd nodig. En volgens mij is ze niemand tekst en uitleg daarover verschuldigd. Al helemaal niet gezien de prestaties die ze al allemaal heeft geleverd. En so what als ze wat langer de tijd nodig heeft met dit dier? Is dat opeens een schande? Kan ze dan opeens niet meer goed rijden? Maakt dat het paard minder goed? Ik ben blij dat ze lekker haar eigen kop volgt.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:37

Ik heb nergens gezegd dat ze geen goede amazone is.
Alleen dat haar manier van rijden en paarden houden mij niet aanstaat.

Als jullie het niet erg vinden ga ik verder niet in discussie, ik heb uitgelegd waarom ik geen Anky fan ben, en daar laat ik het bij.
Ik ben me bewust van het feit dat ik een vd weinige ben met deze mening, en heb geen zin om ruzies oid uit te lokken. Dan zou ik net zo goed in een NH topic kunnen zeggen dat ik mijn paard met slof in de krul trek :+

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:40

Floor_x schreef:
Ik heb nergens gezegd dat ze geen goede amazone is.
Alleen dat haar manier van rijden en paarden houden mij niet aanstaat.

Als jullie het niet erg vinden ga ik verder niet in discussie, ik heb uitgelegd waarom ik geen Anky fan ben, en daar laat ik het bij.
Ik ben me bewust van het feit dat ik een vd weinige ben met deze mening, en heb geen zin om ruzies oid uit te lokken. Dan zou ik net zo goed in een NH topic kunnen zeggen dat ik mijn paard met slof in de krul trek :+

Want? Heb jij een week intern gezeten bij Anky en gezien hoe het er daar aan toe gaat? Het is niet erg dat je deze mening deelt, maar het zou fijn zijn als je hem wel kunt onderbouwen met goede argumenten.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:46

Ik denk dat een groot verschil tussen het gezeik betreft Anky en Mattias is, dat Anky niet continu de meest vreemde berichten laat horen. Met soms bijna elke maand een bericht betreft Totilas komt "team Totilas" soms mediageil over in mijn opzicht. Daarnaast zijn de berichten die dan verschijnen soms ook nogal vreemd. Anky daarintegen brengt niet continu nieuws uit. Houd alles gewoon zoals het is, en zo nu en dan hoor je ineens wat.
Ik denk dat die media aandacht dus een grote rol speelt. Zo lees ik de berichten betreft totilas niet meer, als die in de nieuwskop verschijnen op homepage denk ik 9 van de 10 keer "pff het zal wel".

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:49

normann_love schreef:
Zertab schreef:
Balen dat Salinero in de top 3 staat.

huhh??? :?

Ik gun het gewoon een 'buitenstaander' om eens in de top 3 te staan. En ik had er eerlijk toegegeven liever een springpaard in zien staan. Die worden soms nogal in een hoekje weg gestopt.

En ik ben niet zo'n Anky fan. Dat ze moest huilen omdat het haar laatste rondje op Salinero was. Ja joh. Beestje staat gewoon in de wei, kan ze altijd nog berijden.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:49

Volgens mij weet iedereen wel wat de trainingsmethoden van Anky zijn...
LDR/Rollkur, paarden die nooit buitenkomen, maar alleen aan de hand wat grazen... En daar zal ze ongetwijfeld niet de enige in zijn, maar dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik niet zo'n hoge pet van haar op heb.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:52

miss_lizje schreef:
Ik denk dat een groot verschil tussen het gezeik betreft Anky en Mattias is, dat Anky niet continu de meest vreemde berichten laat horen. Met soms bijna elke maand een bericht betreft Totilas komt "team Totilas" soms mediageil over in mijn opzicht. Daarnaast zijn de berichten die dan verschijnen soms ook nogal vreemd. Anky daarintegen brengt niet continu nieuws uit. Houd alles gewoon zoals het is, en zo nu en dan hoor je ineens wat.
Ik denk dat die media aandacht dus een grote rol speelt. Zo lees ik de berichten betreft totilas niet meer, als die in de nieuwskop verschijnen op homepage denk ik 9 van de 10 keer "pff het zal wel".

Heeft Anky ook gedaan

http://www.rabosport.nl/paardensport/vi ... week_beter

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:07

Je snapt toch wel, als je gaat tellen, dat de berichten die Anky naar buiten bracht echt in aantal niet opkunnen tegen het aantal berichten dat "team Totilas" naar buiten heeft gebracht?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:08

Het zou zo fijn zijn als iedereen zich met zichzelf bemoeid. Sjonge jonge, wat een reacties!
Jammer van een goed bedoelde en leuke wedstrijd. Maar het mag echt wat minder serieus. Het was gewoon voor de leuk.
Ben nu gewoon blij dat Tommie geen eerste is geworden. Zou het echt niet leuk vinden als mensen berichten posten terwijl ze helemaal niets van ons afweten, al denken ze van wel!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:13

miss_lizje schreef:
Je snapt toch wel, als je gaat tellen, dat de berichten die Anky naar buiten bracht echt in aantal niet opkunnen tegen het aantal berichten dat "team Totilas" naar buiten heeft gebracht?

Ja dat is ook zo, maar even voor het voorbeeld dat zij dat (danwel in mindere mate) ook hebben gedaan :)

AnnemiekvM schreef:
Het zou zo fijn zijn als iedereen zich met zichzelf bemoeid. Sjonge jonge, wat een reacties!
Jammer van een goed bedoelde en leuke wedstrijd. Maar het mag echt wat minder serieus. Het was gewoon voor de leuk.
Ben nu gewoon blij dat Tommie geen eerste is geworden. Zou het echt niet leuk vinden als mensen berichten posten terwijl ze helemaal niets van ons afweten, al denken ze van wel!

Ik weet niet of je nu op de huidige discussie doelt of op de Aspen discussie...
In het eerste geval; Ik ben deze discussie nooit met opzet begonnen, alleen was er een bokker die zei het jammer te vinden dat Salinero in de top 3 stond. En daar werd vervolgens op gereageerd alsof het onmogelijk is om Salinero en/of Anky ook maar iets te misgunnen, en daar haakte ik op in. Maar dat heeft verder niks met de wedstrijd de maken, want die vind ik erg leuk bedacht van het team!

En gefeliciteerd met je 3e plek :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:19

Haha mijn schuld. Maar ach Bokt...mag je geen mening hebben hé ;)