Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:28

NathalietjeB schreef:
snap eerlijk gezegd zoiezo niet waarom men de weg op gaat met trailer/vrachtwagen vol paarden terwijl er sneeuw gemeld was ok het is iets meer dan verwacht maar toch of dan had je voor de ergste sneeuw een onderkomen gezocht en niet stug door gereden of ben ik nou gek??..
t lijkt mij dat je dan gewoon thuis blijft als er een code rood of oranje word afgegeven en dan ga je ook niet hoe dan ook met paarden op stap...
en de paarden kunnen beter in de vrachtwagen blijven staan dan dat ze ermee gaan wandelen langs een snelweg of iets... :brr:

Misschien even beter lezen. Dan had je kunnen weten dat ze uit Portugal op de terugweg naar huis is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:28

NathalietjeB schreef:
snap eerlijk gezegd zoiezo niet waarom men de weg op gaat met trailer/vrachtwagen vol paarden terwijl er sneeuw gemeld was ok het is iets meer dan verwacht maar toch of dan had je voor de ergste sneeuw een onderkomen gezocht en niet stug door gereden of ben ik nou gek??..
t lijkt mij dat je dan gewoon thuis blijft als er een code rood of oranje word afgegeven en dan ga je ook niet hoe dan ook met paarden op stap...
en de paarden kunnen beter in de vrachtwagen blijven staan dan dat ze ermee gaan wandelen langs een snelweg of iets... :brr:

als de code rood of oranje pas afgegeven wordt als je al in de sneeuw terecht gekomen bent, heb je daar geen boodschap aan lijkt me..

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:29

Wat te denken van mensen die dringend medicijnen nodig hebben, hoog zwanger zijn, kleine kinderen/baby's bij zich hebben.
Die zouden bij mij echt voorrang hebben op wat paarden die gewoon hooi en water hebben.
In een noodsituatie als deze moeten hulpdiensten echt prioriteiten stellen.

MargreetW

NathalietjeB schreef:

Lees eerst even de berichten door voordat je je afvraagt waarom ze niet thuis bleef. En de sneeuw was er al voor Code Rood.

Ja Albert, dat is ook zo, tuurlijk. Maar van die mensen hebben wij hier geen telefoonnummers en weten we ook niet wat ze nodig hebben. Als die mensen een telefoon aan boord hebben moeten ze zelf hun eigen sociale media inschakelen voor hulp, als die niet komt van de autoriteiten. En als er iemand anders had gestaan die ook bij "ons" bekend was geweest, dan hadden we daar net zo goed ons stinkende best voor gedaan.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 13-03-13 13:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Evony

NathalietjeB schreef:

Misschien is het handig om het verhaal te kennen voor je een reactie geeft die kant nog wal raakt?

Ze komt van een super zware 3* wedstrijd in Portugal, deze sneeuw heeft IEDEREEN overvallen.
Als professioneel ruiter houdt je altijd rekening met vertragingen etc en neem je veel hooi/water mee. Maar vertragingen van 32 uur houdt niemand rekening mee.
De paarden moeten stappen omdat ze een super zware wedstrijd in de benen hebben. Om zware verzuring van de spieren te voorkomen moeten ze wel stappen om van de afvalstoffen te komen.

Normaal worden paarden op dit niveau 10 dagen na zo'n wedstrijd aangepast getraind om optimaal herstel te waarborgen. Wat denk je dat meer dan 32 uur stilstaan met die paarden zou doen? Die paarden moeten wel gestapt worden.
Laatst bijgewerkt door Evony op 13-03-13 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:30

NathalietjeB schreef:

Hier wordt ik dus nu gewoon boos van!

Nathalie, lees je je eerst even in wil je.
Ze komen terug van Portugal, das 2000 km verder op.
Heb geen idee of je een beetje een idee hebt van het hoe en wat met reizen met paarden en zo, maar deze opmerking schiet mij momenteel behoorlijk in het verkeerde keelgat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:33

Yolien schreef:
NathalietjeB schreef:

Hier wordt ik dus nu gewoon boos van!

Nathalie, lees je je eerst even in wil je.
Ze komen terug van Portugal, das 2000 km verder op.
Heb geen idee of je een beetje een idee hebt van het hoe en wat met reizen met paarden en zo, maar deze opmerking schiet mij momenteel behoorlijk in het verkeerde keelgat.

+1

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:34

Ze heeft net op FB gepost dat ze aan het rijden is. Na het radio interview, dus hopelijk kunnen ze rijden en blijven rijden.

miccamaaike

Laten we ons niet druk gaan maken om mensen die de moeite niet nemen alles door te lezen...

Las dat ze weer in beweging zijn, mooi!
Maar paarden staan dus nog gewoon op de vrachtwagen!

powerkippie

als ik haar zo op de radio hoor dan zijn de paarden dus nog niet van de wagen af ? en rijd ze nu een stukje met haar eigen wagen.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:35

Dit soort weer en situaties kun je niet altijd voorspellen......zeker op de autoroute verwacht je dat het wel begaanbaar blijft en dat is ook echt meestal wel zo...dit is gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden...
Ook is niet alsof je met 4 paarden even onderweg kunt inchecken in het Holiday Inn....

Visitor

Re: Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:36

Ik was toch mooi die oprit weer af gereden die je op haar foto zag. Of zouden ze daar al voorbij hebben gestaan?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:37

precies, en ziet er er slecht uit, dan denk je nog 'blijf maar op de snelweg'. Want hoe vaak is de snelweg goed te begaan maar zijn binnenwegen niet/nauwelijks te rijden?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:37

Visitor schreef:
Ik was toch mooi die oprit weer af gereden die je op haar foto zag. Of zouden ze daar al voorbij hebben gestaan?

Als dat een optie geweest was, denk je dan dat ze dat niet gedaan zouden hebben?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:38

Fijn dat er in ieder geval een beetje beweging in zit!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:39

Wat een aanvallen hier..
Ik ben woonachtig in Normandie.. nou zaterdag hadden wij hier in de zon 33 graden..
Gistermorgen BAM 30 cm sneeuw.. Dus het is echt niet zo dat we het verwacht hadden..
Ik lees dat ze weer in beweging is? Mooi!
Hopelijk kan ze nu doorrijden en naar huis.. pff lijkt me helemaal niks.
Had een kennis die vaststond net boven Parijs en er werd voorspelt dat het nog wel 2 tot 3 dagen kon duren voor men weer verder kon..

Amaris schreef:
precies, en ziet er er slecht uit, dan denk je nog 'blijf maar op de snelweg'. Want hoe vaak is de snelweg goed te begaan maar zijn binnenwegen niet/nauwelijks te rijden?

Inderdaad.. de binnenwegen bij ons in de Calvados zijn haast niet begaanbaar voor een personenauto laat staan voor een vrachtwagen.. die komt de heuvel niet op

Yolien

Visitor schreef:

Tuurlijk, ze hebben 32 uur stil gestaan voor een oprit _-:(
Bah, irritaties.....

Brainless

Visitor schreef:

Welke foto?

Dszjj

Een paar minuten geleden geplaatst door haar op haar facebook:
Yes yes yes, jumped into the truck because the traffic started to move!!! Yes maybe we are going home finally!! Thanks for all the people that have offered help, retweeded and everything. Really good to find out, that so many people are willing to help!! Will let you know whether we are really getting home!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:41

Inademen en uitademen.
Ze rijden, de paarden staan achterin en we duimen nu maar dat niet alleen Merel maar ook alle andere mensen en dieren snel weer thuis zijn.

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:41

Yolien schreef:
Visitor schreef:

Tuurlijk, ze hebben 32 uur stil gestaan voor een oprit _-:(
Bah, irritaties.....

als het zo simpel was gewoon even de afrit afrijden. en dan weer door rijden naar huis. :(

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:44

is ze op 538 geweest ja? Jammer heb het net gemist,was net even de paardjes hooi geven. Hopelijk rijden ze nu idd en kunnen ze richting NL gaan nu.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:46

Ik vraag me wel af waarom er hier eerder gemeld werd dat de paarden op een trailer stonden, aangezien dit ook uit een redelijke bron leek te komen...

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:46

Amaris schreef:
Visitor schreef:

Als dat een optie geweest was, denk je dan dat ze dat niet gedaan zouden hebben?

Dat denk ik wel (dat ze dat hadden gedaan als het had gekund), vandaar mijn vraag (ik ben nogal nieuwsgierig). En ik bedoel, nu de boel weer begon te rijden hè! Ik snap dat dat eerst niet kon. En misschien was die oprit te besneeuwd en kon het ook nu ze rijden inderdaad niet of waren ze er al voorbij.
Ik vraag me gewoon af of ze, nu het weer rijdt, de snelweg snel afkunnen of dat ze als het ware gedwongen door moeten rijden door de omstandigheden bij de op- en afritten.
Dus Yolien, even dimmen, zo als jij het blijkbaar opvat, was het absoluut niet bedoeld door mij, het was een vraag die in me opkwam n.a.v. de foto op haar twitter die gemaakt is vanaf het viaduct waar ze vlakbij stonden en de mededeling dat het nu weer rijdt, dus geen reden om zo te reageren.
Ik ben in ieder geval blij voor ze dat er beweging in zit! +:)+
Laatst bijgewerkt door Visitor op 13-03-13 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:47

Hoop dat ze nu rijden en niet over een paar minuten weer vast staan. Duimen!