Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:08

Degeen die het woord 'dierenmishandeling' laat vallen na het zien van dit filmpje heeft zeer waarschijnlijk last van een psychose, of anders poep in haar ogen.
En dan ook nog respect voor haar mening eisen..

chevax

Re: Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:12

Lijkt me dat we het wel een klein beetje gezellig moeten houden hier en zeggen dat iemand een psychose heeft, past daar niet echt bij. Een mening is een mening en daar kun je over verschillen. Ik ben het ook niet met Air eens en vindt dierenmishandeling hier met de haren bijgetrokken, maar daarom mag hij of zijn wel die mening hebben.

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:16

Dan blijft poep in de ogen over. Je kunt niet zomaar iemand van dierenmishandeling beschuldigen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:17

Ik gok dat Air doelt op de video die afgelopen week ook op de voorpagina werd genoemd, waarin de Duitse TV-zender WDR (uit m'n hoofd) ging kijken bij het inrijden op een concours in Frankrijk. Hierbij reed Isabell een paard volgens de LDR methode.

Maargoed, LDR/Rollkur is een beetje een soort van Wet van Godwin hier op Bokt, zodra het gaat over succesvolle dressuurruiters.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:18

tagger schreef:
Dan blijft poep in de ogen over. Je kunt niet zomaar iemand van dierenmishandeling beschuldigen.

Net zo min als je zomaar over iemand kunt zeggen dat'ie een psychose heeft. Maar goed, back on topic: prachtig filmpje, paard dat er goed uitziet en fijn dat ze plezier hebben.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:37

romyloverrr schreef:
ik vind het beeld eerlijkgezegd niet echt een fijn.
ik vind het knap dat ze zo zonder zadel kan rijden op dat niveau.
maar ik vind het paard redelijk veel achter de loodlijn lopen
en dat ze ( te ) veel druk op de teugels geeft :n

Ik ben het zo met je eens!! +:)+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:08

joletjuh schreef:
Waarom zou je altijd punten voor verbetering moeten noemen? Ik snap dat niet zo...
Af en toe gewoon genieten zonder zeiken mag ook wel eens!
Dat heeft niks te maken met andermans mening niet rescpecteren, alleen maar oeh of aah willen roepen of geen verbeteringspunten zien of willen zien....

Inderdaad, gekke is dat er blijkbaar een heleboel mensen zijn die dat op internet opeens normaal vinden, omdat ze het lekker anoniem kunnen doen. Je gaat in het dagelijks leven toch ook niet constant tegen iedereen zeggen wat er allemaal nog beter kan?
Ik zie het al voor me:
"Goede morgen schatje, je haar zit niet goed, je tanden zijn niet gepoetst, ik vind die trui erg lelijk, wat heb je eigenlijk een korte armpjes, goh, die flaporen, zouden ze die niet kunnen opereren? Oh nu je naar de keuken loopt zie ik ineens dat je met je tenen naar buiten loopt, en brood smeren, doe je dat altijd zo? Dat lijkt me toch niet de beste manier hoor!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:12

Nynke1 schreef:
Dierenmishandeling ? _O-

Hou toch op, denk dat een dikke meerderheid van de paarden van Bokkers het slechter hebben.

Haha de meerderheid van de paarden van bok kers heeft het slechter :')
Nee hoor ik denk dat een pony die in de wie staatgelukkiger is dan haar paarden :P

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:13

Ik vind het er heel erg leuk uit zien.
Alleen inderdaad jammer van de cap. Maar dat is voor iedereen natuurlijk eigen keuzen en verantwoordelijkheid.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:15

romyloverrr schreef:
Nynke1 schreef:
Dierenmishandeling ? _O-

Hou toch op, denk dat een dikke meerderheid van de paarden van Bokkers het slechter hebben.

Nee hoor ik denk dat een pony die in de wie staatgelukkiger is dan haar paarden :P

Oja want jij komt natuurlijk dagelijks bij haar over de vloer om dat te kunnen beoordelen :+
Nouja we zien je wel verschijnen over een paar jaar

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:20

romyloverrr schreef:
Nynke1 schreef:
Dierenmishandeling ? _O-

Oja want jij komt natuurlijk dagelijks bij haar over de vloer om dat te kunnen beoordelen :+
Nouja we zien je wel verschijnen over een paar jaar[/quote]
Jij komt zeker wel elke dag bij haar over de vloer als je zo goed weet hoe goed haar paarden het geniet hebben :')

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:23

Waarom ga jij ervan uit dat ze het slecht hebben? Want dat is eigenlijk het punt, jij gaat van het slechte uit en oordeelt daar al over, terwijl je het niet weet.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:24

romyloverrr schreef:
Jij komt zeker wel elke dag bij haar over de vloer als je zo goed weet hoe goed haar paarden het geniet hebben :')

dat hoor je mij ook nergens zeggen, ik doe niet dat soort uitspraken aangezien ik het niet weet ;)
Lezen is ook lastig..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:28

Sorry ik had je verwisseld met nynke1

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:30

horseyfries schreef:
Waarom ga jij ervan uit dat ze het slecht hebben? Want dat is eigenlijk het punt, jij gaat van het slechte uit en oordeelt daar al over, terwijl je het niet weet.

Danken je ook aan nynke1 vragen waarom zij vind dat de paarden het daar goed hebben
Overigens denk ik niet dat die paarden de hele dag op de wei staan wel, en dat paarden toch liever
In de ei staan dan op stal

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:31

Geloof mij maar dat ik beter weet hoe het er op zulke stallen met zulke paarden aan toe gaat dan jij ;). Je zou eens een keertje moeten vragen of je een dagje mee mag lopen. Dan praten we daarna weer oke?

Nynke1

romyloverrr schreef:
horseyfries schreef:

Danken je ook aan nynke1 vragen waarom zij vind dat de paarden het daar goed hebben
Overigens denk ik niet dat die paarden de hele dag op de wei staan wel, en dat paarden toch liever

Ik weet toevallig wel waar ik het over heb, jij niet.

Air

Wauw Tagger, misschien eens leren lezen? :)*
En iedereen die mij er van beschuldigt dat ik zeg dat ik dit filmpje dierenmishandeling vind :?

Ik reageerde op de post van Sunnystar, wat mij nogal duidelijk lijkt.
Daarom heb ik het ook over mensen, en niet over ik vind.

Maar lezen blijkt errug moeilijk te zijn. Aangezien ik ook niet diegene was met ''die andere mening''.

Verwijder even de poep uit je eigen ogen dus, voor je er iemand anders van beschuldigt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:32

romyloverrr schreef:
horseyfries schreef:

Nou, ik ken er zat die na een paar uurtjes wei erg graag terug willen naar stal hoor, ook paarden die buiten geboren zijn en de hele veulenperiode buiten gestaan hebben....
Ik heb er zo een gehad.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:34

Ik heb er nog geen meegemaakt die zo is ,
Maar dat kan inderdaad prima !

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:42

romyloverrr schreef:
Ik heb er nog geen meegemaakt die zo is ,
Maar dat kan inderdaad prima !

Dat vind ik niet gek, je komt pas kijken ;)

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:00

Leuk filmpje, vind het fijn dat zulke filmpjes ook getoond worden. Paard en amazone hebben lol.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:20

Leuk filmpje en ik heb me ook een half uurtje kostelijk geamuseerd met alle reacties. Bedankt mensen :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:00

Gaaf filmpje zeg! Leuk om te zien dat ze een gepensioneerd paard niet dumpt maar er lekker mee bezig blijft!

nummer13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:08

Leuk filmpje! Fijn om te zien dat ze ook nu nog lekker geniet van Satchmo en hem creatief aan het aftrainen is
Dat er zulke kromme reacties op moeten komen van sommigen is jammer, maar denk dat het meer zegt over hen zelf dan wat wat anders...