Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:25

Renske1987 schreef:
Haha ik lach mij echt rot om het commentaar van sommige hier...
Allemaal Anky's stuk voor stuk en toch geen 1 die meedoet op dat niveau...

Daar kan je je in vergissen. Er zitten er wel degelijk tussen die GP rijden of iig heel dichtbij zijn geloof ik. :)

Anoniem

Re: Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:26

Ik snap echt niet waarom er zo veel commentaar is op de kur van Adelinde , maar dat zal wel aan mij liggen...

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:00

Ayasha schreef:
Renske1987 schreef:

Daar kan je je in vergissen. Er zitten er wel degelijk tussen die GP rijden of iig heel dichtbij zijn geloof ik. :)

Maar hebben die ook zoveel commentaar?
Het valt mij op dat degene met de grootste mond zelf foto's op hun profiel hebben staan waar ik ook niet vrolijk van word..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:42

Die onderbouwen hun commentaar. maar die wat dat niet doen neem ik sowieso al nooit echt serieus. :D

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:59

lschaap11 schreef:
Ik snap echt niet waarom er zo veel commentaar is op de kur van Adelinde , maar dat zal wel aan mij liggen...

Ik snap het ook niet hoor :D Beetje sneu dat er mensen zijn die niet gewoon blij kunnen zijn voor haar. Er is toch best wel een duidelijk verschil met de proef van de OS en de proef van Mechelen. Je kan echt zien dat ze hard aan het werken is om alles nog beter te krijgen. En volgens mij is ze daar goed mee bezig. Heel fijn voor haar!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:09

Renske1987 schreef:

Het blijft toch vreemd, om iets mooi te vinden hoef je geen Anky te zijn, maar als iets niet mooi vind moet je zo kunnen rijden als Anky.
Weten hoe het hoort en zien dat het op die manier kan: daar hoef je geen topruiter voor te zijn. Sterker nog, daar hoef je helemaal niet voor te rijden. Het verschil kan iedereen zien. Maar op het moment dat je alle topruiters heilig vindt lukt dat sowieso niet. :+

Lienbono: Het gaat niet om Adelinde, het gaat om het rijden, de manier waarop.
Ja, het is fijn dat ze er nu aan werkt en je ziet al verschil... maar het had allang aanwezig moeten zijn. Waarom heet het anders topsport, als de basis al niet nageleefd hoeft te worden.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:19

Mijn punt is voornamelijk de manier waarop het commentaar gegeven wordt, alsof ze niet kan rijden en niks te zoeken heeft op dat niveau. Dat lijkt mij zeeeer zeker niet het geval. Anders zou ze niet al zo een tijd meerijden met Parcival op dit niveau en keer op keer monsterscores halen.

Ik heb zeer veel bewondering voor haar instelling in het rijden en hoe zij met zo een moeilijk paard toch dit niveau heeft weten te behalen. Ik ben nog steeds van mening dat haar kur op de OS goud had moeten hebben. Zij heeft de gave foutloos te rijden onder hele hele hele hoge druk en daarvoor verdient ze respect. Dat is hoe ik er tegenaan kijk :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:38

@ Air, dat begrijp ik wel hoor. En ik ga daarin helemaal mee met jullie mening. Ik was ook geen fan van haar rijden, maar zoals ik haar in Mechelen heb zien rijden heb ik haar nog nooit gezien. En ik veronderstel dat het nog wel beter zal worden als ze zo verder doet. Volgens mij moet ze veel respect krijgen, ipv zoveel commentaar op haar rijden. Ze kreeg hoge scores en toch heeft ze ingezien dat het nog beter kan, daarnaast heeft ze nu ook nog eens laten zien dat ze het kan. Nou ja, ik vind dat chique.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:12

ik denk dat het inderdaad ook te maken heeft met de mode van het moment: vroeger was het zeer oke om een paard met de neus op de borst te trekken en zo een "mooi plaatje" te laten zien.
Nu is het de bedoeling dat het paard zich laat zien als "happy athlete", maar ik vind dat de top veel te weinig tijd ervoor neemt om de paarden los door het lijf, echt nageeflijk en gelukkig te laten lopen
en dat de (internationale) jury veel te veel op de oude manier jureert: ik schrijf bij KNHS en FNRS wedstrijden en ik vind dat er nog veel te veel op de oude manier wordt gejureerd.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:56

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:11

purkie schreef:
Boeiende polemiek Mariette Withages vs. Astrid Appels,
ik ben het met Mevr. Appels eens dat de scores van de GP Mechelen een evenwichtiger beeld geven.

http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... c-massacre

Als je de links verder volgt en de uitleg leest van Strickland dan is het wel duidelijk waarom dat zo is. Statistisch gezien, omdat de jurering van de Kür uit veel minder onderdelen bestaat waarvan een aantal viermaal meetellen, krijg je grotere verschillen. Interessant punt van Strickland "you cannot beat statistics". Wat hij zegt is dat het juist verdacht zou zijn als de scores in de kür wel even dicht bij elkaar zouden liggen als in de grand prix. Want dat zou juist betekenen dat juryleden aan onderlinge afstemming doen en dat mag natuurlijk niet gebeuren. Hij pleit dus voor een totale herziening van de jurering van de kür. Het ligt dus niet aan de juryleden maar is inherent aan het huidige systeem van punten geven is zijn conclusie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:58

Het programma Bureau Sport gezien gisteren op de Vara, ging over Adelinde en de OS en de fouten die Charlotte maakte, was wel grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:19

Wat vond je grappig Sarabande?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:24

Nou dat ze het helemaal met mij eens waren, en de manier waarop ze dat brachten ;) .
Voor niet ingevoerden in de paardenwereld deden ze het erg goed tot op de zure reactie van Anky aan toe en Adelinde hield zich keurig op de vlakte, die toont zich echt sportief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:26

Ik vond Anky niet echt een zure reactie geven. De enige die zich zou moeten schamen is Jan Peters. In zijn positie, supervisor van het jurycorps mag hij nooit in het openbaar zulke uitlatingen doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:38

Ik vind het veel erger dat ze er samen op de bijeenkomst bij The Academy, niet op teruggekomen zijn en ook niet hebben uitgelegd hoe harmonie en lichtheid zich verstaat tot de toegekende bronzen medaille.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:39

Tja, ik zag in Anky de bronzen medaille maar ja. Wie heeft er gelijk?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:28

burl schreef:
Tja, ik zag in Anky de bronzen medaille maar ja. Wie heeft er gelijk?

De jury heeft altijd gelijk, wat ze daar ook voor moeten verzinnen.
Anky had wel hoger gemogen, maar geen 3e plaats die had naar Duitsland moeten gaan. Maar goed het is zo als het is en ze schijnen dus ook nog te vinden dat ze het beter gedaan hebben dan voorheen.