Isegrim schreef:Maken de mensen die hier zitten te flippen over het naar de slacht brengen van paarden zich ook zo druk om koeien, varkens en schapen? Of zijn ze allemaal vegetariër?
Ik ben vegetariër en ik maak me daar niet druk om.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FlyAway schreef:Sorry, maar als ik jouw laatste reactie lees, dan kies je dus voor je eigen belang, niet dat van het beestje.
Narnia schreef:En dat doen een heleboel mensen ook hier op bokt....ik zou graag zien dat mensen eerst een goed nadachten voor ze over gaan tot de aanschaf van een dier
Narnia schreef:FlyAway schreef:Sorry, maar als ik jouw laatste reactie lees, dan kies je dus voor je eigen belang, niet dat van het beestje.
Het is pas eigenbelang als je de feiten negeert...
En dat doen een heleboel mensen ook hier op bokt....ik zou graag zien dat mensen eerst een goed nadachten voor ze over gaan tot de aanschaf van een dier
FlyAway schreef:Dus jij wist niet dat het lastiger zou kunnen worden je paard te onderhouden toen je aan kinderen begon?
Isegrim schreef:Wij kennen het belang van het dier niet. Het paard weet niet dat hij geslacht wordt. Het paard merkt niet dat hij dood is. Wel of niet slachten is altijd in ons eigen belang. We hebben paarden voor onszelf, niet voor het paard. We hebben de plicht om het dier zo goed mogelijk te verzorgen, maar maak jezelf niet wijs dat wij paarden hebben voor de lol van het paard...
Isegrim schreef:Wij kennen het belang van het dier niet. Het paard weet niet dat hij geslacht wordt. Het paard merkt niet dat hij dood is. Wel of niet slachten is altijd in ons eigen belang. We hebben paarden voor onszelf, niet voor het paard. We hebben de plicht om het dier zo goed mogelijk te verzorgen, maar maak jezelf niet wijs dat wij paarden hebben voor de lol van het paard...
FlyAway schreef:Dus jij wist niet dat het lastiger zou kunnen worden je paard te onderhouden toen je aan kinderen begon?
josien_m_ schreef:Hoe weet je dat? is mijn vraag bij de eerste stellingen.
En waarom heb je eigenlijk niet een paard vpoor het plezier van het dier zelf??
Een goed paard, een slecht paard? Met wat voor ogen kijken we wel niet?
Een dier heeft zij eigen waarde en het leeft zijn eigen leven. Het heeft ons niet nodig om daar een oordeel over te hebben.
NatasjavE schreef:Narnia schreef:Die paarden hadden maar zelden blessures...
De paarden die op de boerderij niet voldeden gingen de worst in. Een paard wat kreupelde ging niet onder de hengst die werd gewoon geslacht.
Heeft niks met luxer fokken te maken. HKO komt minder voor dan vroeger.
(Denk maar aan L'Invasion)
zimbabwe schreef:Zal het met huisdieren veel anders gaan denk je? Er wordt telkens geopperd dat een paard een huisdier is en je het daardoor niet moet laten slachten, maar als ik nou met een absoluut onplaatsbare hond of kat zit die ik, om wat voor reden ook echt niet zelf kan aanhouden en ik vind geen fatsoenlijk plek voor hem, dan is de trip naar de dierenarts ook nog het enige wat rest. Doe je dat voor je lol en alla weg is weg? Nee tuurlijk niet, maar als het niet anders kan, dan kan het niet anders! Je kunt geen 20 jaar vooruit plannen en dus altijd in een omstandigheid komen dat je je dieren niet meer kan houden. Als je dan niemand vind die goed voor het dier verder kan zorgen is dat het enige dat rest: aan een boom knuppen is geen optie mi! Dat maakt dus niet uit of je het over een hond of een paard of een koe hebt.
holandia schreef:Aanschafprijs is maar een klein percentage. Het onderhoud van zo'n dier blijft gewoon veel geld. Het heeft niks met gunnen te maken. Heel veel mensen kunnen ze gewoon niet meer onderhouden.
Citaat:Joyce B:Ik erger me kapot aan al die paarden met gebreken die verkocht moeten worden als zijnde `geschikt voor recreatie` Als of een recreatie ruiter niet liever een gezond paard heeft.