Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:33

Quebelle schreef:
Dus jij neemt nu aan dat wij katten op de NL'se ruiters omdat de Belgen zelf niet presteren?
En ik dacht dat de bondscoach geweldig uit z'n nek kon zeveren.
Belgie presteerd ondermaats, in alle takken van de sport, maar ik heb liever dat ze niet presteren dan dat ze presteren zoals Adelinde.
En dan nog doorzeuren over een 'gestolen' gouden medaille. Get over it, ze had zilver zelf al niet verdient.

Als je goed had gelezen dan had je gezien dat het niet een uitspraak van mij is maar een citaat van iemand anders

Ik heb niet de indruk dat Nederland ontevreden is met de medailles het is een groot feest er komen iedere dag wel 3 of 4 medailles bij. Het gekat op Adelinde en Ed komt van mensen die altijd al op de Nederlandse ruiters en fokkerij katten en ja daar zitten nogal wat Belgen bij

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:35

Haha, Sjef gooit de knuppel in het hoenderhok en nu zijn de Belgen het geweest.
1 ding moet ik bekennen: jullie zijn heel goed in de schuld op iemand anders steken.

Edit:
Gini schreef:
Weet je wat het is (en sorry als ik nu tegen scheentjes ga trappen), maar "jullie" hebben altijd wat te klagen en het is nooit "jullie" fout. Met jullie scheer ik idd over dezelfde kam en dat wil ik niet, daarom de aanhalingstekens, wie zich aangesproken, het zij zo. ;)

In Kentucky bloedde Parzival uit zijn mond en werd uitgesloten. Ontgoocheling, verdriet, kwaadheid, dat mag, dat kan. Maar dan wordt er meteen met modder gegooid. Stomme jury, het was maar een klein wondje en dit en dat. Wat had de jury dan moeten doen, haar verder laten rijden?

Totilas wordt verkocht. Heel jammer, vond ik ook. Prachtcombinatie die uit elkaar gehaald werd. Maar ipv van gewoon ontevredenheid te uiten en te zeggen dat het jammer is dat de eigenaar van Totilas het geld verkiest boven de Olympische eer, nee, het zijn k*tduitsers. Schokemohle is een arrogante zak die maar met zijn geld moet staan zwaaien. Rath ging Totilas de vernieling inrijden, de jongen was ocharm veroordeeld nog voor die ook maar in de stijgbeugel van Totilas stond.

En nu dit weer. De zilveren medaille potverdorie en het is weer niet goed. En in plaats van de hand in eigen boezem te steken. In plaats van te zeggen: we gaan flink oefenen op die stangteugel, die moet losser en dan gaan we in Normandië voor goud. Nee, het is een stomme jury die niet goed beoordeeld heeft, Charlotte had toch die grote fout en dit en dat. Het is altijd iemand anders zijn fout.

Waarom toch altijd dat modder gooien? Ontevredenheid uiten mag zeker (alhoewel, zilveren medaille, is dat nou echt iets om ontevreden over te zijn?), maar ik vind wel dat er gelet mag worden op hoe iets gezegd wordt. Een beetje aan het imago van de Nederlandse dressuurruiters denken mag wel. Dat imago is er nu één van geklaag en gezaag.

Sorry, dat dit misschien wat hard is, maar ik wil "jullie" gewoon een enorme schop onder de kont geven. Vier medailles in de paardensport alleen al en nog is het niet goed. Ik word er echt ziek van.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:41

Schandalig, hoe een sportvrouw als Adelinde hier de grond in wordt geboord. Jullie moesten je schamen.

Adelinde +:)+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:43

JessicaD88 schreef:
oji schreef:
Wat ik echt niet kan snappen JessicaD88 is dat jij Adelinde zwaar overgewaardeerd vind en Edward zwaar ondergewaardeerd. Als je niet van het plaatje strak op spanning en kort in de hals houdt (waar ik zelf dus echt helemaal niet van hou), hoe kun je dan zeggen dat Edward ondergewaardeerd is. Ik vind Edward zwaar overgewaardeerd door de jury's en kan deze punten ook niet rijmen met de gemelde uitgangspunten van de jury.

Het is niet dat ik niet houd van 'kort in de hals' ik houd niet van getrek en een onrustig beeld. Het beeld van Edward en Undercover is relaxt, met een stille aanleuning, gecombineerd met expressie, beter kan mi niet. Bij Charlotte mis ik dan wat expressie, en bij Adelinde mis ik het rustige beeld, als team met het paard en licht in de aanleuning (en met name stoort mij het feit dat de achterhand in de verste verte niet onder het lichaam treedt). Edward weet die twee dingen te combineren. Ik denk niet in 'hij of zij rijdt rollkur dus perse fout en die niet en dus perse goed'.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Nu is de combi Edward - Undercover nog erg jong, en had ik voor hen ook geen medaille verwacht. Maar dit is een combi om bij de volgende OS in de gaten te houden! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:58

Gini schreef:
1 ding moet ik bekennen: jullie zijn heel goed in de schuld op iemand anders steken.

Edit:
Gini schreef:
Weet je wat het is (en sorry als ik nu tegen scheentjes ga trappen), maar "jullie" hebben altijd wat te klagen en het is nooit "jullie" fout. Met jullie scheer ik idd over dezelfde kam en dat wil ik niet, daarom de aanhalingstekens, wie zich aangesproken, het zij zo. ;)

In Kentucky bloedde Parzival uit zijn mond en werd uitgesloten. Ontgoocheling, verdriet, kwaadheid, dat mag, dat kan. Maar dan wordt er meteen met modder gegooid. Stomme jury, het was maar een klein wondje en dit en dat. Wat had de jury dan moeten doen, haar verder laten rijden?

Totilas wordt verkocht. Heel jammer, vond ik ook. Prachtcombinatie die uit elkaar gehaald werd. Maar ipv van gewoon ontevredenheid te uiten en te zeggen dat het jammer is dat de eigenaar van Totilas het geld verkiest boven de Olympische eer, nee, het zijn k*tduitsers. Schokemohle is een arrogante zak die maar met zijn geld moet staan zwaaien. Rath ging Totilas de vernieling inrijden, de jongen was ocharm veroordeeld nog voor die ook maar in de stijgbeugel van Totilas stond.

En nu dit weer. De zilveren medaille potverdorie en het is weer niet goed. En in plaats van de hand in eigen boezem te steken. In plaats van te zeggen: we gaan flink oefenen op die stangteugel, die moet losser en dan gaan we in Normandië voor goud. Nee, het is een stomme jury die niet goed beoordeeld heeft, Charlotte had toch die grote fout en dit en dat. Het is altijd iemand anders zijn fout.

Waarom toch altijd dat modder gooien? Ontevredenheid uiten mag zeker (alhoewel, zilveren medaille, is dat nou echt iets om ontevreden over te zijn?), maar ik vind wel dat er gelet mag worden op hoe iets gezegd wordt. Een beetje aan het imago van de Nederlandse dressuurruiters denken mag wel. Dat imago is er nu één van geklaag en gezaag.

Sorry, dat dit misschien wat hard is, maar ik wil "jullie" gewoon een enorme schop onder de kont geven. Vier medailles in de paardensport alleen al en nog is het niet goed. Ik word er echt ziek van.

Mag ik het hier als Belg even helemaal eens mij zijn? Heb ik hier niet even hard gehoopt dat wij een medaille gingen halen? Ja! Uiteraard! Stak ik het op de jury toen onze dressuurruiter eruit lag en de belgen balken pakten? Nee! Wat had ik moeten zeggen? Haar proef was meer waard? De engelsen waren bevooroordeeld etc etc. Nee! Dat deed ik niet! Ik supporterde verder voor: Ja hoor! NEDERLAND! En toen zag ik die proef van Adelinde, waar ik heel veel respect voor had. En toen... Was het gedaan met het respect... Ik heb mijn vader geroepen, en ik heb gezegd: Moet je dit zien... Dit kan toch niet... Zo een rijstijl hebben wij hier thuis altijd afgekeurd. En het is niet omdat het Adelinde is dat we hier extra bevooroordeeld zijn. Nee, het zag er gewoon niet fijn uit. ANKY daarin tegen. Die wij als BELG super vonden rijden. Had in mijn ogen het zilver mogen halen. Dus zeg nu nog eens dat ik als BELG niet even hard kan supporteren voor een NEDERLANDER. Ik heb het al in meerdere topics gezegd. Het moet gedaan zijn met het schi*ten op ons hoofd van zodra wij ook eens wat willen zeggen. We zijn niet jullie persoonlijke p*spaal als jullie jullie even wat gefrustreerd of slecht voelen.

Quebelle

Re: Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:05

Daarom supporter ik ook nooit voor Nederland, supporter altijd voor Engeland.
In alles trouwes.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:06

LHS_80 schreef:
Neonlight: Je kunt ze terugkijken.. op eurovisonsports.tv.

I know, daar heb ik ook de proef van Laura, Anky en Edward op teruggekeken. Maar ik ben merendeels aan het werk geweest (helaas is dit een 52-urige werkweek, kwam me al slecht uit met de OS :P ) en daar het ip-adres van mijn werk wordt niet herkend als nederlands ip, kan ik niet kijken. Thuis heb ik voornamelijk tv gekeken, want ik ben niet alleen geinteresseerd in paardensport, ik wil echt zoveel mogelijk zien van de OS. Dus vandaar maar 3 proeven daarop teruggekeken.

Maar met de proeven die ik heb gezien kan ik wel een mening vormen over hetgeen het hier over gaat, hoe de jury hier beoordeeld.

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:24

Bloodymary schreef:
Schandalig, hoe een sportvrouw als Adelinde hier de grond in wordt geboord. Jullie moesten je schamen.

precies zei is de beste van allemaal !!! mensen die zeggen dat ze slecht is zijn gewoon jaloers....

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:28

Nee, want ik ben blij dat ze niet gewonnen heeft. :')

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:49

Quebelle schreef:

Wat triest :(:)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:49

Gini schreef:

Edit:
Gini schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:50

xVioolx schreef:
Bloodymary schreef:

precies zei is de beste van allemaal !!! mensen die zeggen dat ze slecht is zijn gewoon jaloers....

Oh komop :') Ja hoor, ik ben stik jaloers. Zie je niet dat ik er groen van begin te zien? De dag dat ik rij zoals Adelinde mogen ze mij van mijn paard sleuren en verbieden er ooit nog op te kruipen. Want ik wil in harmonie met mijn paard SAMEN WERKEN ;) Maar wederom, jullie kunnen het gewoon niet verkroppen dat wij belgen eens commentaar op jullie hebben. Hebben jullie dit ook niet vaak op ons? Wat als er een belg voor Adelinde was geëindigt? Hadden jullie ons dan gefeliciteerd? Verder fijne vrienden en ieder zijn succes wensen. Nee, dat hadden jullie het ook niet gedaan.

De enigste die hier stik jarloers zijn zijn jullie, want jullie kunnen het niet verkroppen dat Adelinde niet eerste is geworden. En daarmee is de kous voor mij af. Stikjaloers zijn jullie op het goud van de UK.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:53

DeMolenhoek schreef:
Oh komop :') Ja hoor, ik ben stik jaloers. Zie je niet dat ik er groen van begin te zien? De dag dat ik rij zoals Adelinde mogen ze mij van mijn paard sleuren en verbieden er ooit nog op te kruipen. Want ik wil in harmonie met mijn paard SAMEN WERKEN ;) Maar wederom, jullie kunnen het gewoon niet verkroppen dat wij belgen eens commentaar op jullie hebben. Hebben jullie dit ook niet vaak op ons? Wat als er een belg voor Adelinde was geëindigt? Hadden jullie ons dan gefeliciteerd? Verder fijne vrienden en ieder zijn succes wensen. Nee, dat hadden jullie het ook niet gedaan.

De enigste die hier stik jarloers zijn zijn jullie, want jullie kunnen het niet verkroppen dat Adelinde niet eerste is geworden. En daarmee is de kous voor mij af. Stikjaloers zijn jullie op het goud van de UK.

Wha ha ha als Adelinde rijden op een Tinker, raap me even op :') :') _O- _O- _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:55

Ik vind het wel erg jammer dat ik hier behoorlijk wat persoonlijke aanvallen lees. Gebruikers worden maar beschuldigd van jaloezie en dergelijke omdat ze een andere mening hebben, dat heeft weinig met een constructieve discussie te maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:59

Ja ik begrijp dat ook niet omdat je de Kur van Adelinde beter en aansprekender vind ben je jaloers.
Waarom zou iemand jaloers zijn op Charlotte die is helemaal niet te benijden ze raakt het paard kwijt.
Ik begrijp die gevolgtrekking helemaal niet.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:04

xVioolx schreef:
Bloodymary schreef:

Ga alsjeblieft weg of zo, mogen mensen een andere mening hebben?!
Wat belachelijk kinderachtig zeg.

(Ik wíl nieteens zo goed zijn als haar. Charlotte of Carl ben ik meer jaloers op :) )

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:05

Prachtig verwoord Gini, ben het helemaal met je eens. Echt SUPER!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:06

sarabande schreef:
DeMolenhoek schreef:

Wha ha ha als Adelinde rijden op een Tinker, raap me even op :') :') _O- _O- _O-

Omg... Sorry hoor, wie zegt dat ik alleen maar tinkers heb? Nu mag je mij even op rapen :P

Zie hier, Pinada, 7 jaarse De Niro x Sandro Hit merrie ;)

http://www.freewebs.com/wolfy007/pinada.bmp

Maar ivm de persoonlijke verwijten. Sorry, wij worden weer afgedaan als die belgen die stikjaloers zijn etc. Ik kan er gewoon niet meer tegen. Ik heb hier al vaker een racistisch gevoel gehad. Onze mening is vaak niet gewaardeerd etc. Vooral niet als het over dingen gaat zoals een nederlandse ruiter. Mag ik er even op wijzen dat onze belgische dressuuramazone ook van Nederland is? Of weten jullie dat nog niet?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:11

Tja, als de ene partij de andere jaloers noemt en dit weer terugkaatst blijft het cirkeltje rond he.
Wat ik daarmee wil zeggen, het klopt dat dat niet netjes is, maar dat rechtvaardigd niet om hetzelfde maar terug te doen. Zo blijf je aan de gang en kom je zeker al niet verder dan een welles-nietes topic, ipv een constructieve discussie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:13

Neonlight: Daar kan ik jou helemaal in volgen, maar sorry, het werd me echt even te veel. In mijn ogen mag hier echt eens strenger tegen op getreden worden, want dit is niet de eerste keer dat me dit stoort.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:17

Zullen we dan allemaal er zand overheen gooien en gewoon gaan discussieren? :) En het verder maar niet meer hebben over jaloezie?

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:18

Quebelle schreef:

Ik eigenlijk ook, de uitleg van de jury vondt ik zeer toepasselijk.
Er was absoluut meer harmonie in de proef van Charlotte, en ik denk dat de jury hiermee een goede statement maakt!

Het moet om ontspanning gaan, niet zozeer expressie.
maar Na de Totilas periode is iedereen veel meer op expressie gaan rijden, en dat steekt mij persoonlijk ook!

Anky had van mij ook Zilver mogen krijgen of op zijn minst brons, prachtige proef.
Ook al keur ik wel haar trainingsmethode's af, de proef zag er gewoon hartstikke goed uit!

Ik ben nooit fan van parzival of adelinde geweest, ik mis plezier bij dat paard.
Hij doet het omdat het hem gezegt wordt, en hij braaf wilt zijn.
Zo gevoel krijg ik er altijd bij, of het ok zo is laat ik in het midden!

En een gezonde discussie hierover vindt ik ook goed, absoluut moet kunnen.
Maar hou het netjes lijkt mij, van sommige reactie's hier gaan mijn nekharen overeind van staan.
en niet op de goede manier :o

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:19

Heel goed gesproken van Sjef! Wat een geneuzel over dat grapje van hem :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:21

Neonlight schreef:
Zullen we dan allemaal er zand overheen gooien en gewoon gaan discussieren? :) En het verder maar niet meer hebben over jaloezie?

Tja, ik moet zeggen dat ik ook ineens begon te koken toen het bijna de fout van de Belgen was dat Adelinde zilver had. 8)7

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:25

Toch is het boeiend dat mensen beweren dat ontspanning het hoogste doel is - het lijkt me beter dat we dan de dressuur maar als topsport wegstrepen.....