Aken:Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden*update

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:29

mbkaatje schreef:
Tsjonge wat een topic is dit weer geworden. Alle tegenstanders van alles achter de loodlijn kunnen hun ei weer goed kwijt hier. Wat een "gezeur" weer.
En dat is eigenlijk alles wat ik er over wil zeggen!

Ik ben niet persé tegen 'achter de loodlijn' maar dit is meer dan dat.
Dit heeft met paardrijden weinig te maken. Het is gewoon niet diervriendelijke en er is (gelukkig) door de stewart ingegrepen.
Deze manier van rijden mag nooit het voorbeeld worden voor onze jeugd.
Laatst bijgewerkt door Doma_clasica op 11-07-12 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:38

Vermoeden? Of heb je hier bewijs van? Dat is nou precies het punt he, er worden hier uitspraken gedaan die gewoon echt nergens over gaan!

Hoe kun je nou oordelen over iets als je zelf geen ervaring er mee hebt? Vraag me echt af hoeveel van de deelnemers aan dit Topic zelf ooit een paard serieus in training hebben gehad?

En hoe weten jullie nou of het er allemaal zo slecht aan toe gaat?

Mijns inziens is het gewoon de kift, diep in ons hart willen we allemaal wel als Anky door de baan heen, alleen op dat Nivo rijden is nou eenmaal maar voor heel weinig mensen weggelegd.

Volgens mij heeft een professioneel ruiter er geen enkele baad bij om z,n paarden kapot te rijden, jongens een paard dat heel is is nog altijd meer waard dan een kapot paard hoor!

Zanora1

Re: Aken: Lotje Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:51

Jullie doen net alsof hij met zn kop tussen zn knieeen loopt, en dat doet die gewoon niet.. Als ze hem gelijk in de houding zet is het ook weer zielig. Het paard loopt los door zn lijf en ik zie der niet trekken..

Bovendien heeft ze GEEN officele waarschuwing gehad zoals meneer Schoots ook al zegt. Dus waar iemand het lef vandaan om te zeggen dat dat wel zo is.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:52

Ik heb het vermoeden dat vermoedens heel vaak niet waar zijn totdat het tegendeel bewezen is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:54

Precies tteettt! Maar ja thuis rijden we allemaal GP en zijn we allemaal roomser als de paus ;)

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:06

He he er bestaan ook nog normale paarden mensen, kreeg het echt spaans benauwd bij commentaar uit dit Topic, er wordt hier echt zomaar even zonder enkel bewijs, want ind filmpje zegt gewoon niks over het los rijden, ziet er mijn inziens niet extreem uit! iemand met de grond gelijk gemaakt, en ind ik snap niet dat Bokt zich laat gebruiken voor dit soort flauwekul.

Bloem1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:14

Sluit mij volledig bij tteett en Zanora 1 aan.

Kan dit topis niet gesloten worden. Dit lijkt mij niet zo goed voor de reputatie van Lotje.

Mocht er daadwerkelijk een officiele waarschuwing zijn afgegeven, wellicht dat iedereen dan op het topic 'LDR' verder kan discussiëren.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:14

Heel veel paardenmensen hier op bokt reageren hier gewoon niet meer op. Maar ik irriteer me er ook heel erg aan hoor. Zoals ik al zei, dit soort topics is echt voer voor alle tegenstanders van LDR / Rollkur en/of alles wat "achter de teugel loopt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:17

Sluiten van dit topic lijkt mij geheel terecht!

OP is geplaatst op Bokt zonder bronvermelding >;) Mi eerder laster als nieuws...zeker zonder bewijsmateriaal!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:24

Inderdaad, en het heeft wel lang genoeg geduurd.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:26

Amen _/-\o_

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:29

Ik denk dat het topic pas gesloten hoeft te worden als er meer duidelijkheid is omtrent de waarschuwing en wanneer de uitslag van het dopingmonster bekend is.
Verder vind ik dit een nette discussie.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:31

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:51

@ Doma_clasica en @DRESSAGEFAN

Ik vind het geen nette discussie, want hoe denk je dat dit voor Lotje is?
Ze heeft bovendien GEEN officele waarschuwing gehad.
En hoezo bloedonderzoek afwachten? er is niks maar dan ook niks wat je op zn tong kan smeren waar die beter van word...
Is gewoon proefgewijs bloedgeprikt voor doping ( zoals bij alle wedstrijden word gedaan)

Theett ben het met je eens:)!

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:52

En inderdaad dit topic mag wel sluiten, volgens mij is het wel duidelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:09

Voor Lotje geldt gewoon dat slechte publiciteit niet bestaat. Toch 10 pagina's aandacht van een aantal mensen, dat is mooi meegenomen.

Bloem1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:11

Volgens mij gaat Bokt nu tegen zijn eigen regels in.

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat er ruiters/amazones het dal ingepraat worden door mensen die er werkelijk waar geen verstand van hebben. Op het moment dat er een persoonlijke aanval opgezet wordt, TOPIC SLUITEN!

Dit is namelijk alles behalve een nette discussie.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:15

Lovely schreef:
Voor Lotje geldt gewoon dat slechte publiciteit niet bestaat. Toch 10 pagina's aandacht van een aantal mensen, dat is mooi meegenomen.

Oooh, dan maakt het dus helemaal niet uit wat hier gezegd wordt. :(
Dat is nou echt onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:18

Vanuit communicatie en publicitair oogpunt niet nee.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:18

Ja ik vraag me ook af waar die Nette Discussie dan is? En wat is het dat er bediscussieerd wordt? Ik lees vooral veel oordelen over de manier van rijden van een professioneel, veroordelingen over de manier van trainen van onze top ruiters en veroordelingen over onze bond Coach.

Wat ik uit het artikel begrijp is dat deze amazone is aangesproken op een bepaalde manier van los rijden, deze manier mag volgens de regels maar een aantal minuten duren, ik lees nergens dat ze een officiële waarschuwing heeft gehad, en ook niet dat ze nog doorgegaan is nadat ze was aangesproken. Dus ik vindt de veroordelingen die hier geplaatst worden door mensen die er geen eens bij waren gewoon echt niet kunnen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:20

Ik moet weer zo lachen om de mensen die menen dat de Duitsers op moeten houden met de Nederlanders zo neer te halen.....................

Iedereen Rath vergeten met Tootie? wat kreeg die over zich heen?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:20

@ Lovely
Hoe kom je daar nu bij? Het is dus echt niet altijd zo dat negatieve publicatie in je voordeel werkt. In dit geval is dat lijkt me niet zo.
Dus imo blijft het een gek antwoord.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:29

Het vervelende vind ik, dat er tientallen topics gesloten worden per dag, omdat OP niet aan een bepaalde eis voldoet, omdat bokkers worden afgezeken (terecht of onterecht), dat meningen niet onderbouwd zijn, bokkers mogen niet negatief besproken worden, evenals oplichters met naam en toenaam noemen, dat is allemaal streng verboden op Bokt, maar in het geval van bekende topruiters mag iedereen altijd zijn/haar mening neerzetten, of het nu wel of niet de waarheid is en of het nu wel of niet onderbouwd is.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:38

Ik snap het probleem niet. In het stuk van eurodressage staat wat de official heeft aangegeven en het wederhoor van Lotje Schoots en ja ze is dus in opspraak. Kijk hier maar als voorbeeld. En dapper van meneer Schoots om zich hier te melden, maar dat levert weinig extra info op. Wat betreft het stukje, ik kan daar niks opmaken wat betreft de duur. Dus wie er gelijk heeft, geen idee. Maar geen reden om het topic te sluiten mijns inziens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:49

mbkaatje schreef:
@ Lovely
Hoe kom je daar nu bij? Het is dus echt niet altijd zo dat negatieve publicatie in je voordeel werkt. In dit geval is dat lijkt me niet zo.
Dus imo blijft het een gek antwoord.

Noem eens een ruiter die consequenties heeft gekend nav slechte publiciteit?