Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Browniee
Berichten: 1324
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Rozenburg Z-H

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:55

Ook dit gaat de mensen hun ogen niet openen...

Want wat dacht je van dat ritueel slacten? Daar kan ze imo dan beter mee aan de slag gaan om dat tegen te gaan dan een MLP maken....

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:00

Browniee schreef:
Ook dit gaat de mensen hun ogen niet openen...

Want wat dacht je van dat ritueel slacten? Daar kan ze imo dan beter mee aan de slag gaan om dat tegen te gaan dan een MLP maken....

Okay. . . dan hebben we het weer over MLP. Leg mij eens uit waar daar zo erg aan is? Het paard is immers toch al dood. En ja, ik weet dat je vroeg om een verklaring waarom ze dat WEL zou moeten doen. . . ik ben hard aan het nadenken, maar kan je (nog) niet concreet vertellen wat ik denk dat ze wil bereiken met deze 'nieuwe' actie.

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:01

Ieuw! Ik hou sowieso niet van opgezette dieren, maar dit vind ik wel erg ver gaan..

Browniee
Berichten: 1324
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Rozenburg Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:10

Ailill schreef:
Browniee schreef:
Ook dit gaat de mensen hun ogen niet openen...

Want wat dacht je van dat ritueel slacten? Daar kan ze imo dan beter mee aan de slag gaan om dat tegen te gaan dan een MLP maken....

Okay. . . dan hebben we het weer over MLP. Leg mij eens uit waar daar zo erg aan is? Het paard is immers toch al dood. En ja, ik weet dat je vroeg om een verklaring waarom ze dat WEL zou moeten doen. . . ik ben hard aan het nadenken, maar kan je (nog) niet concreet vertellen wat ik denk dat ze wil bereiken met deze 'nieuwe' actie.



Ik had het erover dat ik het nut niet inzie van de MLP, ok het paard merkt er niets meer van. Maar ik vind dat als ze deze 'kunst' makt om een statement te maken, dan kan ze i.m.o zich beter bezig houden met ritueel slachten (en niet door een koe midden in amsterdam z'n keel door te snijden) want als ze daarmee iets zou bereiken zou ze al veel positievere reacties krijgen

Ibelia14

Berichten: 710
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:41

Een dier mag niet lijden; als het niet meer te redden valt, sta ik zo bij die dierenarts.

Maar je eigen huisdier om zeep helpen....nee bedankt. Dat gaat me echt te ver.
Ik houd zielsveel van mijn dieren en genoeg is genoeg maar dat doe ik toch echt niet zelf.
Dan ben je toch niet helemaal goed volgens mij...

NB: hier heb ik gelezen dat zij zelf haar kat gedood heeft.
Verder heb ik me niet verdiept in deze mevrouw en haar verhalen.

En als ze een real life My Little Pony wil knutselen...prima...maar ik vind het een beetje koekoekierewiet 8)7

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:04

"Dan ben je toch niet helemaal goed volgens mij"... wat een reactie 8)7
Natuurlijk ga ik m'n dieren niet voor de lol ombrengen. Het lijkt me ook waanzinnig moeilijk met een eigen huisdier, geen ervaring mee (gelukkig!). Wel met andere dieren (schapen, lammeren, kippen, konijnen, wilde dieren) en nee, dat is geen pretje. Maar het minste wat je kan doen als een dier lijdt, is 'm uit zijn lijden verlossen (als er dus echt niks meer te redden valt zoals het voorbeeld van de meerkoet die ik gaf hierboven). Ik zou het ook om kunnen draaien en kunnen zeggen dat jij egoïstisch bent door zo lang te wachten en naar de dierenarts te gaan voor een spuitje. Ik vind zo'n uitspraak behoorlijk ongepast.

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:11

Quellian schreef:
Robert M. heeft op bokt ook een topic met weetikhoeveelpagina's, roept vragen op en shockeert. Maakt hem dit ook een kunstenaar?


Wat een kulargument benoem je hier zeg! 8)7 We hebben het hier over een KUNSTWERK van een kunstenaar, niet over zo'n vreselijke daad.

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:43

Ginger0410 schreef:
Een dier mag niet lijden; als het niet meer te redden valt, sta ik zo bij die dierenarts.

Maar je eigen huisdier om zeep helpen....nee bedankt. Dat gaat me echt te ver.
Ik houd zielsveel van mijn dieren en genoeg is genoeg maar dat doe ik toch echt niet zelf.
Dan ben je toch niet helemaal goed volgens mij...

NB: hier heb ik gelezen dat zij zelf haar kat gedood heeft.
Verder heb ik me niet verdiept in deze mevrouw en haar verhalen.

En als ze een real life My Little Pony wil knutselen...prima...maar ik vind het een beetje koekoekierewiet 8)7

Hier ben ik het ook echt volledig mee eens. Kom op zeg... Je kat is depressief (wat wil je met zo'n eigenaar :+ ) en in plaats van naar een oplossing te zoeken, knijp je dr keel dicht (zal ook niet snel zijn gegaan als het op die manier gebeurde) en maak je er maar een handtas van onder het mom van 'een statement maken'. Ik vind mezelf een weldenkend mens, ik en alle andere weldenkende mensen die ik ken zullen nog niet op het idee komen om zoiets te doen :n
Kijk als een dier zodanig lijd dat wachten op een DA te lang duurt snap ik dat je de keus maakt er een snel einde aan te maken, maar daar gaat het hier niet om. Een depressief dier staat niet al met 3 poten onder de grond en hamsters zelf een handje helpen snel dood te gaan is nu ook niet echt een excuus. Na zo lang zonder eten en dringen in een bal zullen ze inderdaad niet gezond meer zijn. En zoals ik al eerder zei: zo lang de dieren niet onder slechte omstandigheden dood zijn gegaan mag ze knutselen wat ze wil. Het is alleen de manier waarop ze het in het verleden heeft gedaan wat mij volledig tegen staat.

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:47

hebben wij weer B-)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:21

Adamootje schreef:
Quellian schreef:
Robert M. heeft op bokt ook een topic met weetikhoeveelpagina's, roept vragen op en shockeert. Maakt hem dit ook een kunstenaar?


Wat een kulargument benoem je hier zeg! 8)7

Argument? Ik stelde een vraag :+

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:37

Goed, jouw VRAAG past naar mijn mening absoluut niet in dit topic. Die twee dingen zijn gewoon absoluut niet met elkaar te vergelijken. :n

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:13

Yonker schreef:
Haar kat is doodgemaakt omdat ze ziek was...


Nou ja, ziek ziek. Depressief wat 'ie toch? :+

Ik heb ergens gelezen dat zij verder overreden dieren gebruikt in haar kunstwerken. (m.u.v. haar eigen kat en de hamsters)

Ibelia14

Berichten: 710
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:22

Fiffill schreef:
"Dan ben je toch niet helemaal goed volgens mij"... wat een reactie 8)7
Natuurlijk ga ik m'n dieren niet voor de lol ombrengen. Het lijkt me ook waanzinnig moeilijk met een eigen huisdier, geen ervaring mee (gelukkig!). Wel met andere dieren (schapen, lammeren, kippen, konijnen, wilde dieren) en nee, dat is geen pretje. Maar het minste wat je kan doen als een dier lijdt, is 'm uit zijn lijden verlossen (als er dus echt niks meer te redden valt zoals het voorbeeld van de meerkoet die ik gaf hierboven). Ik zou het ook om kunnen draaien en kunnen zeggen dat jij egoïstisch bent door zo lang te wachten en naar de dierenarts te gaan voor een spuitje. Ik vind zo'n uitspraak behoorlijk ongepast.


"...door zo lang te wachten en naar de dierenarts te gaan..."
Zoals ik al schrijf, vind ik dat geen enkel dier moet lijden en als ze lijden, dan moet er zsm een eind aan gemaakt worden.
Maar als jij je eigen huisdier doodmaakt omdat het (zoals ik hier lees) "depressief" is. Nee...daar houdt mijn "begrip" (want dat heb ik niet voor haar) volledig op.
Ik heb het niet over jouw meerkoet; ik zou het ook niet aan kunnen zien hoor.
Maar in dit geval betreft het een huisdier dat klaarblijkelijk lichamelijk niets had. Dan begrijp ik het niet dat je als eigenaar dan maar besluit dat dier om zeep te helpen en er een tas van te maken: dan vind ik dat abormaal, laat ik het dan zo formuleren.
"Dan ben je toch niet helemaal goed" slaat in dit geval op haar, niet op jou of wie dan ook verder in dit topic. Laat dat dan even helder zijn.

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:24

Fred_Kroket schreef:
Wat maakt dat uit, je leren schoenen, je biefstuk, je kroket, je kipcorn, en je leren handtas is ook niet gedood omdat het geen dierwaardig leven meer had maar omdat het uitsluitend diende om er voedsel of een statussymbool van te maken. Shabbies zijn niet gemaakt van leer van een dier wat geen dierwaardig bestaan meer kan leiden, een Cowboysbag ook niet en een biefstuk is als het goed is van een gezonde koe.

Het is juist deze hypocriete gedachte die ze bewust wilt laten maken.


Dít bedoel ik, Brownee.
Half Bokt is overstuur omdat er 1 paard wordt afgemaakt voor 'kunst', iets wat zij kunst noemt teminste, maar kijk wat er dagelijks gebeurd... met duizenden paarden/koeien/varkens/kippen etc.

(sorry voor de late reactie; werk)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:27

Vond het er een beetje algemeen staan, persoonlijk vind ik je kat de nek omdraaien omdat 'ie depressief zou zijn ook not done. Vraag me ook af in hoeverre je kan zien of een kat depressief is?

Vivian__ dit paard wordt toch niet afgemaakt speciaal voor kunst? Dacht dat ze gewoon een dood paard wilde gebruiken.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:29

Even for the record, Robert M vindt zichzelf ook een kunstenaar. Heeft ie tijdens de rechtzaak gezegd.
Ja het paard is al dood, maar ik vind het alsnog respectloos naar je dier. Als ik ga tapdansen op het graf van mijn ouders is iedereen ook gechoqueerd, maar he, ze zijn toch al dood?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:32

Respectloos naar het dier? :? Alsof dat beest er iets van merkt. Wat vind je dan van opgezette dieren in het algemeen? Dood is dood. Wat vindt je er dan van als ze er lijm van maken ipv hem opzetten? Is dat dan ook respectloos?

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:36

Fiffill schreef:
Vond het er een beetje algemeen staan, persoonlijk vind ik je kat de nek omdraaien omdat 'ie depressief zou zijn ook not done. Vraag me ook af in hoeverre je kan zien of een kat depressief is?

Vivian__ dit paard wordt toch niet afgemaakt speciaal voor kunst? Dacht dat ze gewoon een dood paard wilde gebruiken.



Dus waar maakt iedereen dan zo'n probleem van?! :P

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:37

Over de andere dingen - en kennelijk vinden sommige mensen het zelfs een probleem als het beest al gewoon dood is.

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:38

Precies.. Dieren gaan nou eenmaal dood. Net als mensen en plantjes. Deal with it. :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:38

Nee dat beest merkt er niks meer van, maar jij als eigenaar wel. En ja, ik vindt het belachelijk dat we vandaag de dag dierlijke producten nodig hebben voor iets als lijm :?
Wat vind je dan van het tweede gedeelte van mijn post?

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:53

Je gaat toch ook geen rondjes op je ouders' rug rijden??

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:57

En wat moet je anders met het 'afval' van een overleden paard? Dus waarom niet gebruiken voor dingen als lijm...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:03

In de grond doen of cremeren :)* of doneren aan de wetenschap.

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:09

Kan ook. Alleen denkt niet iedereen daar zo over :)