Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:18

ik heb het niet zo met arabiertjes, sommige zijn wel leuk hoor, maar juist deze vind ik dus niet leuk/mooi. ik heb hele mooiere paarden gezien ! (mijn mening)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:36

Fiffill schreef:
Ik krijg nu echt de indruk dat er heel subtiel verweten wordt naar houders van ander soort paarden dan Arabieren dat Arabieren het maar veel beter hebben etc etc :+

Misschien omdat het zo is? :+

Ik heb heel wat stallen van binnen gezien, vooral veel warmbloed/kwpn en arabieren en dan valt het wel op hoor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:37

Misschien scheelt het dat ik niet echt bekend ben met warmbloeden maar meer met pony's ;) en IJslanders. Nou, voor zover ik het heb gezien hebben die laatsten het echt niet slechter dan wat jullie nu allemaal opnoemen.

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:42

bethje31 schreef:
Hmmmm beauty is in the eye of the beholder.
Zeker niet het mooiste paard dat ik ooit gezien heb..smaken verschillen zie je maar weer!

_/-\o_

ik vind het net een plasic paardje....zéker niks voor mij...

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:46

Gwahir schreef:
My God wat lelijk zeg, vooral die foto's waar hij helemaal 'ingevet' is, hij lijkt inderdaad wel van plastic. Doet me echt helemaal niets...

Overdrijven is ook een vak }>

Ik wil wel een veulen van zo'n mooi beest hoor <3

little_birdy

Re: Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:54

dat filmpje van die pappilon ?
dat vind ik maar een nerveus ding zo te zien niks aan ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:24

Mij hoor je niet zeggen dat een bepaald ras het beter heeft dan een ander ras. Zeker niet paarden van privé-eigenaren. Fokkerijen durf ik gewoon geen uitspraak over te doen :)

Ook zal ik niet zeggen dat ik bepaald ras beter is dan een ander, maar ik heb wel een voorkeur voor bepaalde type paarden. Maar ik begrijp niet zo dat mensen in dit topic blijven rondhangen, om maar elke keer te blijven verkondigen dat ze de arabieren die hier worden geplaatst zo lelijk vinden, omdat ze zo iel zijn of zo druk :? Als er een topic wordt geopend over een top-Fries (ik noem maar even wat), die ik niet mooi vind, dan reageer ik gewoon niet :?

En over het ge-emmer over de titel: is het niet gewoon een mening geweest van mensen die grote voorkeur hebben voor het Arabische paard? Het is misschien de meest "vermaarde schoonheidswedstrijd ter wereld", maar is dat niet gewoon omdat dat juist nog zo leeft in de arabierenwereld en bij bepaalde andere rassen veel minder?
Schoonheid is een mening, wat de één mooi vind, vind de ander niet mooi. Maar ik vind het nogal denigrerend overkomen naar de Arabierenliefhebbers door maar te blijven roepen hoe iel ze zijn, hoe lelijk hoofd ze hebben, hoe ze als herten lopen en hoe ze niks kunnen behalve een show lopen.

Ik heb een keer uitspraak gelezen:
Als een Arabisch Volbloed bij je over de zeik gaat, dan kan je niet omgaan met het karakter van het paard.

En ik kan dit, nu ik die van mezelf goed heb leren kennen, alleen maar beamen. Het zijn net spiegeltjes, ben ik rustig is zij dit ook, ben ik niet rustig, dan reflecteert zij dat gelijk in haar gedrag.
Ik denk overigens dat dit voor elk ras geldt, maar een Arabier is over het algemeen sensibeler, dus zal daar gevoeliger voor zijn :) Ik vind een sensibel paard heerlijk, een ander heeft het liever niet. Ieder zijn eigen keuze denk ik zo en laat dan ook gewoon iedereen in zijn waarde :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:37

De mensen die niet van sensibel houden zijn over het algemeen de mensen die hun eigen emotie's niet onder controle hebben.

Dat filmpje van Pappilon geeft wel aan dat ze relatief braaf zijn maar ik vind het 3x niks, een konijn kan nog beter bewegen en hij zou stukken beter uit de verf komen als er iemand naast liep die van zichzelf wat meer overwicht heeft.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 23-03-12 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:39

Doe mij maar mijn eigen peerd :+

haha hoe kom je daar nou bij dan AnneliesDJ :+

Tinkielovie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:43

Tja.. mij zou je er niet echt blij mee maken..(niet echt mijn typ paard) Maar snap dat ze er erg trots op is!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:44

Hmmm, ik hou van een heeeeeeeel ander soort type paard, eerlijk gezegd (het type oerpaard, meer zoals die van mezelf is). ;)
Ook een maatje voor het leven trouwens en ook blijvend bij mij tot het einde van een van ons, als het aan mij ligt. :j

Het zou wel kunnen dat de eigenaren wat andere mensen zijn (eigenaren van bv KWPNers als Arabieren), maar dat geldt net zo goed voor mijn type paard. :)

Overigens heb ik totaal niets met show-, wedstrijd-, papieren-, afstamming- en ander blabla gedoe. Daarom ben ik misschien ook niet zo rasgericht en bezig met barbiepaarden, vermoed ik. Ik vind het Barbie gehalte bij dit desbetreffende paard net even te hoog. Sorry. :o (hij zal verder best lief zijn en hij kan er ook niets aan doen).

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:02

Jij hebt nog eens een leukerd! wat een prachtige kleur heeft hij/zij zeg :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:55

Wat een "gerel" in het topic zeg :+ ben ik nou zo vreemd dat ik geen enkel ras lelijk vind? :')
Ik ben dol op arabieren, staan toch wel in mijn top 10. Deze is idd duidelijk amerikaans gefokt en ik vind dat ook wel iets hebben, al vind ik de spaanse en franse types toch wat mooier, wat steviger gebouwd ook. Maar vind dat deze terecht de titel heeft gekregen, ookal blijft het natuurlijk een smaak kwestie :) De foto's die je van hem ziet in portret en standfoto's zijn natuurlijk allemaal geposereerd en er word een hoop aan gedaan om het paard zichzelf zo "groot mogelijk" op de foto te krijgen. Dus een mooie hals die rond en hoog gedragen word, een goed lopende bouw etc. Er word dus meer naar het "showbeeld" gekeken bij dat soort foto's :P Als je dit paard, zonder make up, op de foto zal zetten in de wei zie je eigenlijk een doodnormaal paard :P

even een toevoeging, heb een paar favo dekhengsten, 1 omdat ik hem persoonlijk een aantal keer heb mogen meemaken en hij echt een heel fijn karakter heeft en omdat hij ook wat breder en groter is dan een gemiddelde arabier; Djamal Bahir RZ.A foto en Papillon omdat hij me erg in bouw en kleur aanspreekt (nooit in het echt gezien) foto. Maar heb nog wel meer hengsten die mij aanspreken :P
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 24-03-12 00:08, in het totaal 4 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:01

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om elkaars mening te respecteren. Eénmaal melden dat je dit geen mooi paard vindt is voldoende.
Flauwe grapjes en berichten die op de persoon gespeeld zijn worden verwijderd.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:59

anneliesdj schreef:
De mensen die niet van sensibel houden zijn over het algemeen de mensen die hun eigen emotie's niet onder controle hebben.

Denk dat hier zeker een grote kern van waarheid in zit..

Het meisje met Pappilon is de dochter van de fokkers van mijn merrie, snap dat het paard beter uit de verf komt met een volwassene er naast, maar ik vind het toch wel gaaf dat dit kan! Ze showt ook hun eigen paarden.

Mijn arabier (ook russisch) is ook zeker geen ieletje vind ik zelf, ze is in borst/ribomvang/boommaat zelfs forser dan mijn ouderwetse haf was, al zie je dat niet direct.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:19

knetterhard schreef:
Jij hebt nog eens een leukerd! wat een prachtige kleur heeft hij/zij zeg :D

Bedoel je die rooie van mij? :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:06

Over dat zenuwachtig van een arabier........zag dat geloof ik ergens voorbij flitsen.
Als ze showen lijkt dat misschien zo..............Maar vaak als je stopt met aanjagen of wat dan ook kunnen ze opeens brave kinder paarden zijn.
Op het AV forum lopen er heel veel onder het zadel van kinderen.

En een Av heeft een hele grote expressie over zich.
Daarom lijkt altijd het heftiger dan het is.
Hoe meer je daar op in gaat hoe meer je ze over de kook kan brengen.

Ik had vroeger best een kort lontje..............maar sinds ik met de AV werkt heb ik echt tot 100 zelfs leren tellen.
Eerst zelf rustig blijven en dan het probleem obstakel te proberen op te lossen...

Met de woorden van sommigen dat het lijkt alsof de arabieren het beter hebben kan ik beter anders verwoorden.............

Je koopt een Av omdat je gek ben op het ras en een maatje wilt hebben.....
Je weet dat met wedstrijden rijden tussen de grote warmboeden bepaalde nadelen met zich mee brengt.....Niet dat een Av het niet kan maar je moet net wat technischer rijden om de jury etc te overtuigen...
Dus als je aan een av begint weet je al hoe of wat.

Mensen die serieus hoog in de sport willen komen.....die hebben een doel....
Dus als een paard het niet haalt verkopen ze hem makkelijker om een te kopen die wel die mogelijkheid bied..

Niks verkeerd mee hoor....Ieder zijn ding...

Bij de Av zie je dat eigenaren makkelijker switchen van dicipline.
Als je dressuur wilde gaan rijden en het paard doet het beter in de western of endurence....zal de eigenaar met liefde switchen....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:18

Geldt dat niet voor iedereen die een ander paard dan een typisch dressuur/springpaard koopt? Niet alleen voor AV-eigenaren hoor! :)

Poown hier is ook al 21 jr bij mij. Gaat helemaal nergens heen. Is geen AV maar een gewone New Forest.

Denk dat bijna alle ruiters die voor hun plezier rijden het liefst een maatje voor t leven hebben. Gaat het je puur om de sport? Ja dan is het veel lastiger om een paard tot het einde te houden, tenzij er voldoende geld is.

Maar, ik blijf AV's prachtig vinden. Zou er zelf nooit 1 hoeven te hebben maar mag er zo graag naar kijken!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:22

Precies mijn gedachte IMJ volgens mij heeft dat verder geen donder met de Arabier te maken ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:25

IMJ schreef:
Geldt dat niet voor iedereen die een ander paard dan een typisch dressuur/springpaard koopt? Niet alleen voor AV-eigenaren hoor! :)

Poown hier is ook al 21 jr bij mij. Gaat helemaal nergens heen. Is geen AV maar een gewone New Forest.

Denk dat bijna alle ruiters die voor hun plezier rijden het liefst een maatje voor t leven hebben. Gaat het je puur om de sport? Ja dan is het veel lastiger om een paard tot het einde te houden, tenzij er voldoende geld is.

Maar, ik blijf AV's prachtig vinden. Zou er zelf nooit 1 hoeven te hebben maar mag er zo graag naar kijken!

Toch zie jet het vaker dan je denkt.
Voornamelijk een bepaalde leeftijds categorie..
Laten we het zo zeggen.....ze kopen een mooi uitziend paardje kleine maat....willen wedstrijd rijden en verkopen om een grote paard te kopen.

Let wel dat op veel stallen warmbloeden worden gepromoot om wedstrijden te rijden....
Vaak al het andere wordt de grond in gestampt;)

Iemand zei ooit tegen mij toen er een kwpner binnen kwam voor de handel: Joh jes leuk voor jou kan je ook wedstrijden op rijden...
Mijn reactie:Hoezo die van mijn heeft ook 4 benen een hoofd en een staart....

Je wordt vaak als pony ruiter aangezien....terwijl iedereen met verstand van paarden zien dat ze het gang werk en het uiterlijk van een paard hebben

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:29

Maar dat gebeurt toch ook met AV's?
Dw penny's die een AV(-hengst) willen, pappie koopt er 1 en de AV blijkt te fris of te kelin voor weet ik wat voor gebruik?
Echt niet alleen bij rassen anders dan de AV hoor!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:33

IMJ schreef:
Maar dat gebeurt toch ook met AV's?
Dw penny's die een AV(-hengst) willen, pappie koopt er 1 en de AV blijkt te fris of te kelin voor weet ik wat voor gebruik?
Echt niet alleen bij rassen anders dan de AV hoor!

Daarom zeg ik ook koopt een paardje dus alles wat kleiner is dan grote maat warmbloed.....

Maar punt is dat er binnen het av mensen heel dicht bij hun paarden staan....
En die echt alles met hun av kunnen....

Als je bijv jan calis met Lobeke en Gasir in de ring ziet snap je wat ik bedoel;)
2 Dek Hengsten samen voorbrengen....en een samenspel om van te water tanden;)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:34

anneliesdj schreef:

Hoeft niet. Misschien hebben die mensen ook wel geen goede balans en laten daardoor niet goed los in het lichaam. Die vormen daarmee een enorme stoorzender voor een gevoelig paard.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:39

Barcelano, denk niet dat jij mijn punt begrijpt maar dat geeft niet. Ik denk dat de omgang etc. niet alleen zo bij AV's is maar bij alle paardenliefhebbers, ongeacht het ras.
Ik heb Jan meerdere malen bezig gezien, ook bij hem thuis, want zoals ik zei, ik mag er graag naar kijken!

Als jij kijkt naar Lobeke, die lijkt het te doen voor het publiek, die AV's houden van de show en het spectakel.
Maar dat staat toch los van het gebruik of de liefhebberij voor andere rassen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:54

IMJ schreef:
Barcelano, denk niet dat jij mijn punt begrijpt maar dat geeft niet. Ik denk dat de omgang etc. niet alleen zo bij AV's is maar bij alle paardenliefhebbers, ongeacht het ras.

Ik denk dat het is zoals jij zegt, hoor, zo zie ik het ook. :j