Dierenmishandeling op bekende Hackney stoeterij in Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:02

bah die mensen zullen ze ook een touwtje zo strak in de mond moeten binden..en levenslang opsluiten

_-:( _-:( :r :r gewoon misselijk dit kan hier zo boos om worden

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:06

Neonlight: je redeneert precies verkeerd om! Juist dóór het ondertredende, meer dragende achterbeen is oprichting mogelijk, en NIET andersom! En inderdaad: oprichting hoort bij de graad van africhting. Daar is dus geen sweat voor nodig.
Wat me brengt bij het volgende: heeft iemand óóit onderzocht ( en dan bedoel ik écht onderzocht) of een sweat wel doet, wat iedereen zegt dat het zou móeten doen??

Verder volledig eens met Mindim!! Paard als gebruiksdier an sich is niets mis mee ( sterker nog: als het paard geen gebruiksdier was, was het waarschijnlijk allang uitgestorven of dierentuin dier geworden), maar dan wel volgens de moderne inzichten, paardwaardig en EERLIJK: dus de dressuur met als DOEL gymnasticeren, sterker worden, waarbij sommigen daar zo goed in zullen zijn dat het topsport zal zijn. Cosmetische ingrepen horen daar mi niet bij.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:42

riagr schreef:
Neonlight: je redeneert precies verkeerd om! Juist dóór het ondertredende, meer dragende achterbeen is oprichting mogelijk, en NIET andersom! En inderdaad: oprichting hoort bij de graad van africhting. Daar is dus geen sweat voor nodig.
Wat me brengt bij het volgende: heeft iemand óóit onderzocht ( en dan bedoel ik écht onderzocht) of een sweat wel doet, wat iedereen zegt dat het zou móeten doen??

Verder volledig eens met Mindim!! Paard als gebruiksdier an sich is niets mis mee ( sterker nog: als het paard geen gebruiksdier was, was het waarschijnlijk allang uitgestorven of dierentuin dier geworden), maar dan wel volgens de moderne inzichten, paardwaardig en EERLIJK: dus de dressuur met als DOEL gymnasticeren, sterker worden, waarbij sommigen daar zo goed in zullen zijn dat het topsport zal zijn. Cosmetische ingrepen horen daar mi niet bij.

Volkomen eens met beiden.

LadyMadonna

Re: Dierenmishandeling op bekende Hackney stoeterij in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:04

Paard als werkdier is niks mis mee, paard als show dier wel :?
Halter paarden dienen zo mooi mogelijk te zijn in het showseizoen. Dat ze buiten het showseizoen eruit zien als harige teddyberen kijkt men dan maar overheen.
Ik gebruik zelf overigens geen sweats, ik doe geen haltershows, maar als een sweat het verschil kan maken tussen wel of geen grand champion, zie ik echt niet wat er mis mee is.
Ik heb wel een keer twee weken op een showpaard gepast. Die kreeg 's nachts op stal de sweat op, en liep overdag in de wei lekker zonder.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:08

jeetje het moet niet gekker worden :( -:(-

hoe durven die mensen arme paarden zonde
dat ze zo verpest en mishandeld worden wat zullen ze pijn hebben ;(
maar waarom :?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:20

Show is niets mis mee, maar wel met het paard zodanig manipuleren dat je in gaat grijpen in zijn gestel met dit soort dingen. Een paard moet in mijn ogen mooi zijn, showen, door training, spieropbouw en verzorging...Niet door kunstmatige ingrepen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:28

riagr schreef:
Neonlight: je redeneert precies verkeerd om! Juist dóór het ondertredende, meer dragende achterbeen is oprichting mogelijk, en NIET andersom!

Het klopt wat je zegt, maar als je weer een stap verder bent maakt de oprichting het dragende en ondertredende (!!) achterbeen nog meer mogelijk.
Ik zie dit niet als een cosmetische ingreep. Ik zie er echt nog steeds niets cosmetisch aan. Maar ik weet ook hoe een sweat gebruikt wordt in een trainingsprogramma, zo'n ding gaat ook niet klakkeloos om in de stal, maar wordt ook in een trainingsprogramma toegepast.
Ieder hulpmiddel moet wel in handen van kundige mensen blijven, dit geldt voor een sweat net zo goed als trainingsteugels bijvoorbeeld, of nog mooier, het bit wat een paard in de mond heeft, dat is net zo goed een hulpmiddel om je doel te bereiken.

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:40

Wat een mafketels. Ongelooflijk dat dit gebeurt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:42

Kunstmatige ingrepen? Je knoopt er een sweat omheen, je doet nu net of de paarden botox ingespoten krijgen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:45

Ik denk dat de winterperiode een deken omknopen meer kunstmatig is als een periode van een weekje 1 a 2 uur per dag een sweat om. :=

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:55

Neonlight schreef:
riagr schreef:
Neonlight: je redeneert precies verkeerd om! Juist dóór het ondertredende, meer dragende achterbeen is oprichting mogelijk, en NIET andersom!

Het klopt wat je zegt, maar als je weer een stap verder bent maakt de oprichting het dragende en ondertredende (!!) achterbeen nog meer mogelijk.
Ik zie dit niet als een cosmetische ingreep. Ik zie er echt nog steeds niets cosmetisch aan. Maar ik weet ook hoe een sweat gebruikt wordt in een trainingsprogramma, zo'n ding gaat ook niet klakkeloos om in de stal, maar wordt ook in een trainingsprogramma toegepast.
Ieder hulpmiddel moet wel in handen van kundige mensen blijven, dit geldt voor een sweat net zo goed als trainingsteugels bijvoorbeeld, of nog mooier, het bit wat een paard in de mond heeft, dat is net zo goed een hulpmiddel om je doel te bereiken.

Neonlight ben het met je eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:57

Neonlight schreef:
Nou Bandida, bij de hackney's gaat het hier in Nederland echt niet om :$ :$ . Hackney's zijn geen drol waard, en de aangespannen sport is reteduur.

Mindim, jij vindt het wreedheden, een sweat om, persoonlijk vind ik het wel meevallen. Niets meer wreedheid dan een paard een deken op doen, of peesbeschermers die van hetzelfde materiaal gemaakt zijn (en pezen kunnen nota bene nog veel minder goed hiertegen). Overigens wordt een sweat dus niet alleen in de aangespannen sport gebruikt of in de showwereld, ik ken genoeg dressuurpaarden waar ook een sweat wordt gebruikt. En dan doel ik op dressuurpaarden die het basisnivo voorbij zijn. Ook die lopen in die oprichting en kunnen daarbij belemmering hebben van die spier en/of klier.
Oprichting hoort bij een graad van africhting, zonder oprichting kan het achterbeen nooit voldoende en voldoende krachtig ondertreden. Geldt voor vele takken van sport.

Onze hackney's waarbij wel eens ooit een sweat gebruikt werd zijn allemaal oud geworden, en hebben tot op hoge leeftijd in de nationale top gelopen. En die wedstrijden die zo verwerpelijk zijn omdat het alleen maar voor de show is, zeg dat maar niet tegen onze wedstrijddieren. Iedere wedstrijd moet er eentje thuisblijven (1 plek te kort op de vrachtwagen) en diegene die thuis moet blijven is echt niet blij dat ie niet mee mag. Begint al de dag van te voren, als die overgeslagen wordt met klaarmaken, en meestal een dag na de wedstrijd zijn ze nog zuur en willen ze ons niet aankijken omdat we het lef hadden hem/haar thuis te laten.

Maar, zoals hier die sweat gebruikt zou zijn, daar ben ik uiteraard dus wel op tegen.

Ik vind inderdaad dat te pas en te onpas maar wat om paardenbenen wordt gebonden, gegespt of wat ook inderdaad. Maar wil je nu zeggen omdat het overal gebeurt, dan ook maar goed is?
Net als ik het vreemd vind dat friezen in de zomer met dekens op moeten lopen, anders zijn ze voor de keuring te bruin. Of men daar niet doorheen kan kijken als kenner van het ras, vind ik idd ook vreemd.
Verder heb ik het nergens over dat wedstrijden verwerpelijk zijn, dat maak jij er van. Ik zeg dat wanneer dieren op deze manier behandeld moeten worden om gewaardeerd te worden in een wedstrijdring, je misschien bepaalde regels bij moet stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:59

stef schreef:
Paard als werkdier is niks mis mee, paard als show dier wel :?Halter paarden dienen zo mooi mogelijk te zijn in het showseizoen. Dat ze buiten het showseizoen eruit zien als harige teddyberen kijkt men dan maar overheen.
Ik gebruik zelf overigens geen sweats, ik doe geen haltershows, maar als een sweat het verschil kan maken tussen wel of geen grand champion, zie ik echt niet wat er mis mee is.
Ik heb wel een keer twee weken op een showpaard gepast. Die kreeg 's nachts op stal de sweat op, en liep overdag in de wei lekker zonder.

Zeg ik dat Stef, quote me dan even, waar ik dat precies zeg.

En verder gaat het niet alleen over sweats, maar ook over de andere gruwel die in dit topic werd getoond.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:00

Ik zie een sweat ook niet als kunstmatige ingreep, eerder een handig trucje. Het paard lijdt er ook niet onder of wat dan ook. En ja, je ziet inderdaad het verschil.

Wat een kunstmatige ingreep is; Een AV naar het buitenland sturen voor een operatie om zijn dish mooier te maken. Dat is sneu!
Of een stukje van de schoft halen zodat een pony nog een Dpony is en internationaal mag starten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:00

Mindim, dat was weer een reactie op Bandida, die vond het verwerpelijk. Misschien een beetje onduidelijk, had het wel al speciaal in een aparte alinea gezet.

Bandida schreef:
[Wedstrijden met dieren die voornamelijk om het uiterlijk vertoon draaien zijn verwerpelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:06

Aieshja schreef:
Ik zie een sweat ook niet als kunstmatige ingreep, eerder een handig trucje. Het paard lijdt er ook niet onder of wat dan ook. En ja, je ziet inderdaad het verschil.

Wat een kunstmatige ingreep is; Een AV naar het buitenland sturen voor een operatie om zijn dish mooier te maken. Dat is sneu!
Of een stukje van de schoft halen zodat een pony nog een Dpony is en internationaal mag starten.

Eigenlijk moet je dan kijken waar een sweat voor dient, zoals hier beschreven in dit topic.
Een dier loopt in een bepaalde oprichting, een vetje in de hals kan deze oprichting belemmeren. Verder gaat in de oprichting het ademhalen schijnbaar moeizamer, want een sweat schijnt de ademhalingskanalen wat open te zetten. Maw, de oprichting, waarom zou je deze oprichting dan willen. Door een ondertredend ahterbeen is de oprichting mogelijk, alleen moeten we het nog net wat meer, meer oprichting, dan kan het onderbeen nog net even wat verder ondertreden.

Wat ik me dan nog steeds afvraag, waar dient deze oprichting dan voor, het bemoeilijkt ademhalen, de hals is eigenlijk niet helemaal gebouwd op deze oprichting en een ondertreden achterbeen krijg je ook zonder.

Van de strotouwtjes snap ik het al helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:06

Neonlight schreef:
Mindim, dat was weer een reactie op Bandida, die vond het verwerpelijk. Misschien een beetje onduidelijk, had het wel al speciaal in een aparte alinea gezet.

Excuus
Ben het in het geval van de tegenwoordige rashonden wel eens met Bandida trouwens, maar goed daar gaat het hier niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:09

Aieshja schreef:

Dat is plastische chirurgie.
Kunstmatige ingreep is bijvoorbeeld een paard insemineren.

Dieren zo het gewenste resultaat laten behalen is imo een kunstmatige ingreep.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:12

Ikzelf zit redelijk in het AV wereldje omdat mijn moeder een hengst heeft en mij is verteld dat de sweat voor de hoofd-hals verbinding om deze minder zwaar te maken en dat dit vaak bij hengsten/merries gebruikt worden die alleen shows lopen en het dus niet voor het rijtechnische gedeelte is.

Oh oeps, ik heb het dan een beetje verkeerd gelezen over kunstmatige ingreep etc

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:46

Wat een schokkende afbeeldingen zeg.
Er wordt wel eens geroepen dat de dieren voor de beesten beschermd moeten worden, maar dat past echt helemaal hierop. Ik wil wel eens 1 of 1 praten met de idioot(ten) die dit bedacht hebben }:)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:34

Moderatoropmerking:
Het is begrijpelijk dat er emoties omhoog komen bij het lezen van dit bericht maar ik wil jullie wel vragen om op een respectvolle manier te blijven discusseren ook en geen gruwelijke straffen voor de eigenaren van de paarden op de foto's te verzinnen. Alvast bedankt.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:20

Wat erg, ik snap niet dat ze paarden zoiets aan kunnen doen.
Wat een schokkende foto's ook...

Envy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:27

Ben er stil van...knoop in m'n maag!!! Wat voor 'n zieke geest bedenkt zoiets?!?! Arme paardjes ;(

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:55

Ik ben er stil van dat de sweat dus als normaal gezien wordt door sommigen...... Ik vind er niets normaals aan. En dat allemaal omdat de mens, ja de mens het mooier vindt.
Snap niet zo goed dat er uberhaupt naar al die kunstgrepen gegrepen wordt om paarden beter/mooier te laten zijn of te laten lopen of showen. Oh ja doen wij mensen natuurlijk met ons zelf ook........ :o

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:06

_Luziream, ben het met je eens. Ik kan óók niet begrijpen dat mensen zo laconiek doen over een Sweat. En het ergste is nog dat het zo zinloos is!

Zoals ik al eerder aangaf ( waar geen enkele voorstander van de Sweat de moeite voor heeft genomen om op te reageren) is het onmogelijk om op deze manier plaatselijk "vetjes die om een spier zitten" zoals hier zo mooi omschreven werd, kwijt te raken.
Vet kwijtraken gebeurt enkel en alleen als de hartslag omhoog gaat, zweten heeft hier NIETS mee te maken. Plaatselijk vet kwijtraken is onmogelijk.

Ik denk dat diegenen die wel een Sweat gebruiken, ooit van een niet al te snugger persoon hebben gehoord dat dit werkt en dat zij vervolgens zelf niet snugger genoeg waren om eens uit te zoeken wat zo'n ding doet: het paard hinderen en verder NIETS!