Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:37

Browniee schreef:
Even ook naar aanleiding van andere topics zoals dat Totilas niet te koop is.
Ik doe het Rath niet na, zeker niet, en dat hij nu weer goed ging, is mooi voor hem. Maar ik ben toch niet de enige die totilas er onder edward veel blijer uit vind zien? Kijk eens naar de foto's in de Wiki! Hoe scherp zijn oren naar voren staan, en hoe blij hij kijkt. Naar mijn mening wordt het paard er verre van beter op als hij bij Rath blijft. Hiermee zeg ik niet dat hij slecht verzorgd wordt ofzo. T is mijn mening maar.

Hier moet ik toch even op reageren.. Blij kijken? Het is geen mens.. Oren naar voren kan duiden op nieuwsgierigheid of alertheid, op iets wat voor het paard gebeurd. Bijvoorbeeld als een paard wat 'engs' ziet, dat zal hij ook z'n oren naar voren doen. Wanneer een paard de oren naar achteren heeft gedraaid kan dat er op duiden dat het paard erg geconcentreerd is op de hulpen die z'n ruiter geeft.

Tenslotte zijn het ook de oren, waarmee het paard moet horen! :)

Als mijn paard gewoon lekker staat te staan, dan staat ze ook echt niet met d'r oren naar voren.

Cemlys

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:42

Om even op de reactie hierboven te reageren. Denkt iemand nu serieus dat een paard blij is dat hij een dressuurproef mag lopen? En ik ga mee met bomba, orenspel kun je niet uit af leiden dat een paard blij is of niet. Denk dat totilas veel blijer is als ze met zn bak voer aankomen, dan dat hij weer een rondje aan de stang en trens mag :). Hij wordt wel een stuk anders gereden nu, en dat kan gelijk een ander beeld geven, maar of het paard hierom ongelukkig is...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:23

purkie schreef:
Ik ziet wat jij niet ziet, het niet
en haakte 'eerlijk gezegd' al af na de eerste tien seconden(ijzermoeheid).

Ben teleurgesteld, ik had zo gehoopt op de opstanding van Totilas.

Hoe kun je dan een mening vormen over de rit :')?

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:50

toch doorzettingsvermogen die jonge Rath!!! Neem mijn pet voor hem af! Ook niet makkelijk als onervaaren ruiter op zo'n wereldpaard! Mathias... ik duim voor je!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:55

_San87_ schreef:

Ik heb wel de hele rit gekeken, een hele zit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:56

purkie schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb wel de hele rit gekeken, een hele zit.

Waarom zeg je dan dat je na tien seconden afhaakte :?.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:04

bir schreef:
toch doorzettingsvermogen die jonge Rath!!! Neem mijn pet voor hem af! Ook niet makkelijk als onervaaren ruiter op zo'n wereldpaard! Mathias... ik duim voor je!

Onervaren? Hij zat voor het eerst op een paard toen hij één was en groeide op in een miljoenenbedrijf in de paarden.. dan doe je wel iets fout als je op je 27e onervaren bent :o

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:34

Ik heb het filmpje met Edward op Romanov bekeken en dan zie je dat deze prille combinatie er zeker ook nog niet is....maar Edward RIJDT dat paard tenminste. Je ziet hem continu voelen, denken, corrigeren...beetje meer, beetje minder en dat mis ik in het geheel bij Rath. Rath is afwachtend en lift mee op wat Totilas aanbiedt en dat is steeds minder.

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:59

En nog steeds vind ik dat deze gozer niet op Toto hoort, maar Edward. Dat zal btw ook nooit veranderen :j

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:37

God het blijft toch een prachtig paard...

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 01:17

Tijd voor een slotje denk ik :O alles is weer gezegd, herhaald, uitgekauwd en ... :r

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 01:47

manubres schreef:
Ik heb het filmpje met Edward op Romanov bekeken en dan zie je dat deze prille combinatie er zeker ook nog niet is....maar Edward RIJDT dat paard tenminste. Je ziet hem continu voelen, denken, corrigeren...beetje meer, beetje minder en dat mis ik in het geheel bij Rath. Rath is afwachtend en lift mee op wat Totilas aanbiedt en dat is steeds minder.

Dat viel mij vooral op bij dat vorig filmpje, het lijkt of Rath nogal faalangst heeft.
Toot is daar de eerste 3 passen al niet lekker en de reactie van Rath is hem dan maar 3 rondjes in passage te rijden, op de protesten doet hij niets anders dan vasthouden. Ik denk dat hij daar na het eerste halve rondje even een galopje over de rug om stoom af te blazen of stap aan de lange teugel om wat te kalmeren was het beter gegaan.
Maar Rath bevriest en kan niet anders dan de passage vragen waarmee hij het alleen erger maakt.

Evengoed ziet dit er wel veel beter uit. Hij heeft wss te horen gekregen dat hij eraan moet rijden zoals altijd.

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:40

Ja...en mocht hij teveel corrigeren dan roepen jullie wel weer, hij zit Totilas constant te storen. :) en zo kunnen we nog wel effe doorgaan ;)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:10

kadet schreef:
Ja...en mocht hij teveel corrigeren dan roepen jullie wel weer, hij zit Totilas constant te storen. :) en zo kunnen we nog wel effe doorgaan ;)

Maar dat Edward Gal in "de hol van de leeuw" gewoon blijft rijden zegt genoeg over hem, je moet schijt hebben aan de mensen om je heen en je paard rijden zoals jij dat wilt. De commentator zegt bij binnenkomst: seit gevangen zum diesem Bild...en kort daarop verliest Romanov impuls in de piaffe en tikt Edward hem even goed naar voren. Hij had ook kunnen denken ik mag "diesem Bild" niet verstoren. Rath mist gewoon ervaring en kunde en misschien durf, maar dat is helemaal niet erg....maar wel als je het beste paard van de wereld koopt en dan ook nog denkt dat je kan "verdergaan waar Edward is gestopt"....(heeft Rath letterlijk gezegd). En daar wringt het bij mij het meest, de arrogantie die hen ten toon hebben gespreid. Edward volledig afgebrand en "ze zouden het wel even beter doen". En daarom heb ik geen medelijden met de kritiek: eigen schuld, dikke bult!!
Laatst bijgewerkt door manubres op 15-02-12 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:29

Cemlys schreef:
Om even op de reactie hierboven te reageren. Denkt iemand nu serieus dat een paard blij is dat hij een dressuurproef mag lopen? En ik ga mee met bomba, orenspel kun je niet uit af leiden dat een paard blij is of niet. Denk dat totilas veel blijer is als ze met zn bak voer aankomen, dan dat hij weer een rondje aan de stang en trens mag :). Hij wordt wel een stuk anders gereden nu, en dat kan gelijk een ander beeld geven, maar of het paard hierom ongelukkig is...

Ja dat denk ik echt.... Mijn paard was dolblij toen hij na een jaar stappen na een blessure voor het eerst weer mee mocht op wedstrijd, hij kickt op publiek en slooft zich dan helemaal uit, en begint te hinniken vanaf het moment dat ik de vrachtwagen inlaad. Als je paard NIET blij is als je een dressuurproef met hem rijdt, doe je iets fout of heeft je paard het verkeerde "beroep" en had hij misschien bosritten paard moeten worden ipv dressuurpaard....

Als je een paard echt kent ken je ook het verschil tussen "oren naar voren want er is iets engs en ik wil zien wat het is" en "oren naar voren want oh wat heb ik een lol dat ik dit doe". Net zoals oren naar achteren soms concentratie betekent en soms ontevredenheid. Aan de ruiter om zijn paard zo goed te kennen om die nuances te kunnen onderscheiden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:15

horseyfries schreef:
Cemlys schreef:

Ja dat denk ik echt.... Mijn paard was dolblij toen hij na een jaar stappen na een blessure voor het eerst weer mee mocht op wedstrijd, hij kickt op publiek en slooft zich dan helemaal uit, en begint te hinniken vanaf het moment dat ik de vrachtwagen inlaad. Als je paard NIET blij is als je een dressuurproef met hem rijdt, doe je iets fout of heeft je paard het verkeerde "beroep" en had hij misschien bosritten paard moeten worden ipv dressuurpaard....

Als je een paard echt kent ken je ook het verschil tussen "oren naar voren want er is iets engs en ik wil zien wat het is" en "oren naar voren want oh wat heb ik een lol dat ik dit doe". Net zoals oren naar achteren soms concentratie betekent en soms ontevredenheid. Aan de ruiter om zijn paard zo goed te kennen om die nuances te kunnen onderscheiden.

Ik zal de laatste zijn die haar paarden vermenselijkt, maar ik ben het absoluut eens met HF. Een paard kan wel degelijk plezier hebben in de arbeid en voor de goede toeschouwer| ruiter is dat ook overduidelijk te zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:19

manubres schreef:
Maar dat Edward Gal in "de hol van de leeuw" gewoon blijft rijden zegt genoeg over hem, je moet schijt hebben aan de mensen om je heen en je paard rijden zoals jij dat wilt. De commentator zegt bij binnenkomst: seit gevangen zum diesem Bild...en kort daarop verliest Romanov impuls in de piaffe en tikt Edward hem even goed naar voren. Hij had ook kunnen denken ik mag "diesem Bild" niet verstoren. Rath mist gewoon ervaring en kunde en misschien durf, maar dat is helemaal niet erg....maar wel als je het beste paard van de wereld koopt en dan ook nog denkt dat je kan "verdergaan waar Edward is gestopt"....(heeft Rath letterlijk gezegd). En daar wringt het bij mij het meest, de arrogantie die hen ten toon hebben gespreid. Edward volledig afgebrand en "ze zouden het wel even beter doen". En daarom heb ik geen medelijden met de kritiek: eigen schuld, dikke bult!!

Letterlijk was het: proberen verder gaan waar Gal is gestopt. Nogal een verschil en IMO niet meer dan logisch. hij kan moeilijk in de B beginnen he?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:21

Ayasha: kun je een quote maken van die uitspraak met 'proberen' er in? In alle duitse teksten heb ik nergens het woord 'versuchen' gezien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:46

Ik ben op zoek naar het artikel waarin hij het zegt maar zoals je weet zijn we zo ongeveer dood gegooid met nieuws van Rath en Totilas dus et neemt effe tijd in beslag. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:55

Citaat:
Rath gaf aan dat hij met Totilas in het outdoor seizoen van 2011 wil beginnen met op wedstrijd te gaan. Hij lijkt goed met de druk die er rond het rijden van Totilas hangt, om te gaan: "Ik ben niet bang om op wedstrijd in Rotterdam te gaan. Als ik me kwalificeer zou ik heel blij zijn." "Toen ik de eerste of de tweede keer op Totilas reed, dacht ik wel na over die druk want wat Gal heeft bereikt is gewoon ongeloofelijk. We zullen hard werken om die prestaties te evenaren. Ik verwacht niet om twee nieuwe wereldrecords te rijden in de eerste wedstrijd. Ik ga proberen te starten waar Edward eindigde. "

[VN] Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:22

Ayasha schreef:
Citaat:
Rath gaf aan dat hij met Totilas in het outdoor seizoen van 2011 wil beginnen met op wedstrijd te gaan. Hij lijkt goed met de druk die er rond het rijden van Totilas hangt, om te gaan: "Ik ben niet bang om op wedstrijd in Rotterdam te gaan. Als ik me kwalificeer zou ik heel blij zijn." "Toen ik de eerste of de tweede keer op Totilas reed, dacht ik wel na over die druk want wat Gal heeft bereikt is gewoon ongeloofelijk. We zullen hard werken om die prestaties te evenaren. Ik verwacht niet om twee nieuwe wereldrecords te rijden in de eerste wedstrijd. Ik ga proberen te starten waar Edward eindigde. "

[VN] Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Dat is toch (vrijwel) hetzelfde als verdergaan waar Edward is gestopt....
Moet eerlijk zeggen dat de arrogantie niet mij Rath wegkomt, Rath is meer naif geweest om te denken verder te kunnen gaan waar Edward gestopt is.
Denk dat hij daar nu meer terughoudend mee was geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:27

omfg... Om die reactie te begrijpen had ik denk ik langer moeten studeren. :+ Ik ga er dus ook maar niet op in gaan....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:27

Wat een onzin, proberen is iets totaal anders dan denken te kunnen of zeker weten te kunnen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:29

manubres schreef:
Ayasha schreef:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1395097&hilit=Rath+Totilas

Dat is toch (vrijwel) hetzelfde als verdergaan waar Edward is gestopt....
Moet eerlijk zeggen dat de arrogantie niet mij Rath wegkomt, Rath is meer naif geweest om te denken verder te kunnen gaan waar Edward gestopt is.
Denk dat hij daar nu meer terughoudend mee was geweest.

Nee, dat is niet hetzelfde..... :+

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:07

Mindfields schreef:
Wat een onzin, proberen is iets totaal anders dan denken te kunnen of zeker weten te kunnen.

Mmm...het wordt nu wel heel interessant. Naar mijn mening ga je iets proberen als je denkt dat je het ook kunt.
En als je gaat proberen verder te gaan vanaf 92%...dan heb je toch wel een hoge pet op van jezelf.