Browniee schreef:Even ook naar aanleiding van andere topics zoals dat Totilas niet te koop is.
Ik doe het Rath niet na, zeker niet, en dat hij nu weer goed ging, is mooi voor hem. Maar ik ben toch niet de enige die totilas er onder edward veel blijer uit vind zien? Kijk eens naar de foto's in de Wiki! Hoe scherp zijn oren naar voren staan, en hoe blij hij kijkt. Naar mijn mening wordt het paard er verre van beter op als hij bij Rath blijft. Hiermee zeg ik niet dat hij slecht verzorgd wordt ofzo. T is mijn mening maar.
Hier moet ik toch even op reageren.. Blij kijken? Het is geen mens.. Oren naar voren kan duiden op nieuwsgierigheid of alertheid, op iets wat voor het paard gebeurd. Bijvoorbeeld als een paard wat 'engs' ziet, dat zal hij ook z'n oren naar voren doen. Wanneer een paard de oren naar achteren heeft gedraaid kan dat er op duiden dat het paard erg geconcentreerd is op de hulpen die z'n ruiter geeft.
Tenslotte zijn het ook de oren, waarmee het paard moet horen!

Als mijn paard gewoon lekker staat te staan, dan staat ze ook echt niet met d'r oren naar voren.