Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stroo schreef:Zo denk ik er ook over. Volgens mij wil hij het echt wel en wil hij er zoveel mogelijk aan doen om het tòch te laten slagen, maar soms is de befaamde 'klik' er nu eenmaal niet en kan die er ook nooit komen. Helaas, maar hopelijk zoeken en vinden ze een gepaste oplossing. Het is ook al de hele tijd het ene excuus na het andere om toch maar niet on stage te moeten komen, nu weten we waarom...mat doet gerust zijn best, maar ze zijn geen combinatie
MissJ schreef:Dit filmpje maakt voor mij weer eens pijnlijk duidelijk, hoe vreselijk groot de invloed van Edward op Totilas was. Ik vind echt dat Edward als ruiter van Totilas enorm ondergewaardeerd is. Iedereen heeft het altijd maar over wonderpaard Totilas, maar zonder goede ruiter op zijn rug, die om kan gaan met de uitzondelijke kwaliteiten van dit paard, komen deze kwaliteiten helaas niet meer tot uitting.
Ik vind het verdrietig om Totilas zo te zien.
Elisa2 schreef:Ach hij moet hem gewoon veel meenemen naar ander terrein en hem daarin leren kennen als ie spanning heeft..ik zie gewoon een paard met heel veel spanning,die zich afsluit voor de hulpen..en een ruiter die wat bang lijkt..naar oorzaken kunnen wij die er niet bij zijn geweest alleen maar gokken.
Maar ik kan me herrineren dat Edward ooit eens gezegd heeft dat de eerste keer dat hij op Toot reedt,hij ook het gevoel had dat ie er ook erg snel weer naast zou kunnen liggen..
Amytj schreef:Wat vreselijk zonde dat er niet ingezien wordt dat deze 2 gewoon simpel weg geen combinatie vormen. Als 'de klik' er niet is, dan houd het toch op?
jesito schreef:Elisa2 schreef:Ach hij moet hem gewoon veel meenemen naar ander terrein en hem daarin leren kennen als ie spanning heeft..ik zie gewoon een paard met heel veel spanning,die zich afsluit voor de hulpen..en een ruiter die wat bang lijkt..naar oorzaken kunnen wij die er niet bij zijn geweest alleen maar gokken.
Maar ik kan me herrineren dat Edward ooit eens gezegd heeft dat de eerste keer dat hij op Toot reedt,hij ook het gevoel had dat ie er ook erg snel weer naast zou kunnen liggen..
Dat paard heeft al zoveel gezien in zijn leven en ze zijn nu toch alweer een tijd samen aan het trainen, maar er is gewoon geen klik.
En dat Ed er de eerste keer naast meende te liggen, is omdat toot toen ook nog een stukje jonger was en helemaal nieuw.
vosjevos schreef:Ik vind dat 20 minuten inrijden ook zo'n raar verhaal.
Ze zijn de profesionele begeleiders van Toot dan moet je toch weten weten waar zijn grenzen liggen na 1,5 jaar?
Als hij meer beweging nodig heeft voordat ze de ring in moeten dan zorg je daar voor.
Dan communiceer je dat met de organisatie en dan geef je het paard de ruimte die hij nodig heeft.
Als ze dan vervolgens aankomen met het excuus, ja we hadden maar 20 minuten, situatie van overmacht![]()
Dan neem je toch de hele situatie niet serieus?
Je werkt toch eerlijk naar de prestatie die het dier (of eigenlijk de combinatie) moet leveren toe?
Het is notabene de ster van de dag, dan regel je dat op de juiste manier, en dan kom je niet met van die flauwe praatjes.
Lizzii schreef:Arme MAR, Toot loopt er zo mee weg!
Ik mis wel de combi Gal/Totilas maar Toot heeft het toch mooi voor elkaar! Als hij zo verder doet mag hij in de toekomst enkel nog dekken
Ellie_F schreef:Klasse dat Rath niet opgeeft. Het makkelijkste wat je nu kunt doen is de handdoek in de ring gooien.