Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:28

Michael1104 schreef:
Mindfields schreef:
En wat kan MAR daar aan doen?

ben ik ook benieuwd naar...

Jongejonge wat word hier weer fijn discussie gevoerd XD

Nou denk dat hij er dan weinig aan kan doen. Maar hij rijd wel een knol die ldr getraind was, waarvan ze hem wel zouden omscholen (aub ik ben geen insider, dus weet daar ook het fijne niet van) neemt niet weg dat ik een mening mag delen. Anyway ldr was pet voor onze buren, en ik kan me dan idd sel voorstellen dat er raar gekeken word naar de meute om MAR heen vanuit sommige hoeken.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:28

Abacab schreef:
Daar komt bij, er gaat heel veel geld naar een NOC-NSF, belastinggeld wel te verstaan!! In de hoop op gouden plakkebn. Want dat is goed voor ons land en geeft economie een impuls.
Sjef wordt heel goed betaald door de NOC-NSF. Daar staat dan ook een stukje exclusiviteit voor

Dat staat los van elkaar , als dit de basis vormt ,voor de na handel en wandel....
Ik denk eerder dat wij als Nederland dit als goede promotie kunnen beschouwen van sport, maar ook van de goede sportpaarden die in Nederland te vinden zijn......
Op deze manier grenzen dicht gooien zou onverstandig zijn.....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:31

Michael1104 schreef:
Waarom zou hij een NIET Olympisch paard mogen trainen, alleen omdat het een Duitser is?

Snap ik ook niet.
Johan Hinneman heeft hier ook olympische combinaties getraind.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:31

Volgens mij is er de afgelopen paar maanden bakken met geld verdiend aan de export van Nederlandse paarden naar landen die deze paarden greeg meenemen naar de Spelen... met name richting het Midden Oosten en Azie...

...maar een trainer die een extra leerling erbij pakt... nee, dat kan echt niet.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:33

Norway_girl schreef:
Nou denk dat hij er dan weinig aan kan doen. Maar hij rijd wel een knol die ldr getraind was, waarvan ze hem wel zouden omscholen (aub ik ben geen insider, dus weet daar ook het fijne niet van) neemt niet weg dat ik een mening mag delen. Anyway ldr was pet voor onze buren, en ik kan me dan idd sel voorstellen dat er raar gekeken word naar de meute om MAR heen vanuit sommige hoeken.

waarom dan alle Duitsers over 1 kam scheren...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:35

hij is bondscoach dus in "loondienst "van de KNHS dus wat dat betreft kunnen ze het ook maken denk ik zo ..

als Sjef geen bondscoach zou zijn dan zou ie mogen trainen wie ie wil ..dan hebben ze daar niets aan te zeggen ..

lijkt me ook wel een beetje normaal als je voor een bedrijf werkt dat je dan niet bij de concourrentie gaat vertellen en helpen hoe de broodjes bij je iegen baas gesmeerd worden ..

Maar ja paardensport blijft altijd een apart geval :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 11:35

Het ligt er natuurlijk ook aan wat er in het contract van bondscoach beschreven staat.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:36

Michael1104 schreef:
Norway_girl schreef:

waarom dan alle Duitsers over 1 kam scheren...

Ben ik helemaal met je eens dat dit niet nodig is. Vraag me af wat er zou gebeuren als Isabel Werth, Sjef nu zou vragen, zou de knhs dat wel toelaten?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:40

Cayenne schreef:
Nikka schreef:

Zo lang is dat nog niet geleden en de vader van Rath had er zeer zeker mee te maken.

Volgens mij was er geen sprake van dat de vader van Rath door Sjef zou worden getraind.
en nogmaals, dat is toch de keus van Sjef? Die zal daar echt wel goed over hebben nagedacht :)

Heb het nog eens even nagezocht en jawel MAR had er toch wel degelijk een duidelijke mening over indertijd.

http://www.horses.nl/blogs/view/702

Halverwege de lijst van de ondergetekenden.

En jij hebt het over Sjef Janssen, ik niet. Ik heb het over hoe weinig principes soms waard zijn als je er geen resultaat mee boekt. Sjef Janssen doet wat hij wil, wat mij betreft. Ik denk wel dat het KNHS hem kennende echt wel wat in het contract heeft staan. En hoe dat zit met Patrick Kittel? Geen idee. Misschien is daar wel dispensatie voor of trainde hij die al voor het huidige contract in ging.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:41

ceasario schreef:
Paddenpad schreef:
Je gaat een land wat je vrouw en je eigen trainingsmethoden tot aan het bot zwart gemaakt heeft toch niet trainen,wat een ophef is er geweest rond de rollkurmethoden en hebben Anky en Sjef zich talloze keren moeten verdedigen in de pers doordat ene mevrouw hun via haar Duitse medium door de modder gehaald heeft en is hier nog zelfs een aanpassing in het reglement op gekomen,laat ze het lekker zelf uitzoeken in dat K*tland!!

Je schreeuwt maar wat. :(:)
De Rollkurmethoden is door deze nederlandse "dame" aan het "schijten" gebracht...om het later wereldwijd te laten exploderen.

http://www.hippocampus-nl.com/page/Disc ... et-Janssen

Reactie van Ulrike Thiel d.d. 21.12 2005:

Geachte Meneer Janssen

Je schreeuwt zelf maar wat,Ulrike is een Oostenrijkse :+ en ik doelde niet eens op haar!

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:41

s0173957 schreef:
Wuis schreef:
Ik zou het als Sjef alleen al niet doen om de eer aan mezelf te houden. Zoals hier in het topic ook al gezegd is, eerst wordt hij compleet afgezeken en vervolgens hebben die duitsers hem ineens toch nodig?
Denk sowieso dat het een goede beslissing is om het niet te doen.

Verder ben ik het eens met Paddenpad. :)

Wrm die vijandigheid naar die hele natie toch toe, van velen hier?
De mensen die verantwoordelijk zijn voor WO II hebben niks van doen met de Duitsers van nu è...
Of neem je het de Spanjaarden ook nog altijd kwalijk?

Ik vind het schijnheilig dat anderen, zoals een Kittel, wel getraind kunnen worden, en Rath niet. Da's gewoon tonen dat je bang bent.

Lijkt me duidelijke dat Kittel en Sjef een totaal andere relatie hebben dan Sjef en Rath.
Kittel heeft geen miljoenen gelapt voor een paard van een andere Nederlandse ruiter, de gedoodverfde winnaar van de OS 2012 toevallig, om zo zelf die plakken te gaan halen, het niet voor elkaar te kunnen krijgen en vervolgens dan maar bij Sjef om hulp aankloppen.
Kittel heeft zich in zijn ogen een leuk paard aangeschaft en Sjef in zijn geheel gevraagd hem van dienst te zijn. De weg naar de OS en de spelen zelf zijn dan weer een mooi blijken dat Sjef hen van dienst heeft kunnen zijn.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:42

ceasario schreef:
Paddenpad schreef:
Je gaat een land wat je vrouw en je eigen trainingsmethoden tot aan het bot zwart gemaakt heeft toch niet trainen,wat een ophef is er geweest rond de rollkurmethoden en hebben Anky en Sjef zich talloze keren moeten verdedigen in de pers doordat ene mevrouw hun via haar Duitse medium door de modder gehaald heeft en is hier nog zelfs een aanpassing in het reglement op gekomen,laat ze het lekker zelf uitzoeken in dat K*tland!!

Je schreeuwt maar wat. :(:)
De Rollkurmethoden is door deze nederlandse "dame" aan het "schijten" gebracht...om het later wereldwijd te laten exploderen.

http://www.hippocampus-nl.com/page/Disc ... et-Janssen

Reactie van Ulrike Thiel d.d. 21.12 2005:

Geachte Meneer Janssen

Deze is prachtig. *\o/* :+

Citaat:
Antwoord van Sjef Janssen d.d. 27.12 2005

Beste mevr. Van Thiel,

Ik vind net als u trouwens dat we deze correspondentie per mail maar beter kunnen beëindigen zeker nu ik via via doorgespeeld krijg dat u via de website http://www.fokt.nl en natuurlijk uw eigen site nogal behoorlijk wat zaken verkeerd tegen het licht houdt.

U begrijpt zeker wat ik bedoel.

Mijn niveau is het in elk geval niet om mijn zienswijzen het web publiek door de strot te duwen.

De meeste bezoekers en schrijvers van bepaalde forums op websites zouden er sowieso beter aan doen om wat harder te werken en zich niet in zoveel theoretisch geouwehoer moeten verliezen en zich beter met andere wereldse relevante zaken bezig te houden.

Dit allemaal lezen en bijhouden kost een heel mensenleven; welnu het leven heeft zoveel mooie en leuke dingen te bieden dan je te buigen en te mengen in dat geneuzel!
Jammer, onze zienswijzen liggen toch te ver uit mekaar. Ik zal me de moeite besparen om er nog meer tijd aan te besteden.

Een tipje van de sluier wat uw vraag betreft; begin Februari zal meer info gepubliceerd worden en dan wordt u hopelijk een stukje wijzer.

Een groet, Sjef Janssen.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:43

helaas is het in de dressuurwereld al net als bij het voetbal. Ned-Dui zijn elkaars grootste concurenten. Dat is al tientallen jaren zo dus dat lossen we heus niet op door MAR wel toe te staan om voor Londen bij Sjef te trainen. Painted en Scandic zijn goede paarden maar hebben natuurlijk bij lange na niet de kwaliteiten van Toot. En Mar heeft bij lange na niet de kwaliteiten van Ed.

verder zit er natuurlijk nog een hoop oud zeer. De manier waarop en waarom Toot naar Schockemule is gegaan verdiend geen schoonheidsprijs. Paul heeft daarna lopen leuren met Toot want de ruiters stonden niet bepaald in de rij. Dat heeft alles te maken met een stukje collegialiteit van de ruiters onderling. Als dressuurruiter is je paard je partner, bijna een soulmate en zo'n gedwongen scheiding is voor iedere ruiter een nachtmerrie, een amputatie.
MAR heeft dat alles niet voldoende in overweging genomen en in zijn jeugdige naiviteit in dit avontuur gesprongen. En natuurlijk als de verwachtingen zo hoop zijn, dan kunnen ze alleen maar tegenvallen. Sneu voor MAR, sneu voor Ed, sneu voor Toot. Winnen heeft behalve kei-goed rijden, ook alles met gunnen te maken, het is en blijft een sport waarbij de scores subjectief tot stand komen.

Maar zo heel verwonderlijk is het toch allemaal niet, ik snap die grote ophef soms niet

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:43

Kittel heeft daarintegen wel een hoop centjes gelapt voor een paard wat verkocht is naar Yessin, die met dat paard naar de OS wil en ook kind aan huis is bij Anky/Sjef. Maar gelukkig is dat wel okay, want Patrik is +:)+

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:46

Nogmaals Ceasario,Urike is een Oostenrijkse en die mailtjes hebben we allang gelezen,oud nieuws en niet relevant hier!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:47

Niezel schreef:
Lijkt me duidelijke dat Kittel en Sjef een totaal andere relatie hebben dan Sjef en Rath.
Kittel heeft geen miljoenen gelapt voor een paard van een andere Nederlandse ruiter, de gedoodverfde winnaar van de OS 2012 toevallig, om zo zelf die plakken te gaan halen, het niet voor elkaar te kunnen krijgen en vervolgens dan maar bij Sjef om hulp aankloppen.
Kittel heeft zich in zijn ogen een leuk paard aangeschaft en Sjef in zijn geheel gevraagd hem van dienst te zijn. De weg naar de OS en de spelen zelf zijn dan weer een mooi blijken dat Sjef hen van dienst heeft kunnen zijn.

MAR heeft het dier ook niet zelf gekocht. Het dier is door PS aangekocht en voor zover ik weet, was toen de ruiter nog niet bekend.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:49

Paddenpad schreef:
Nogmaals Ceasario,Urike is een Oostenrijkse en die mailtjes hebben we allang gelezen,oud nieuws en niet relevant hier!

Dan was je toch aan een opfris cursus toe. :(:)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:50

Abacab schreef:
helaas is het in de dressuurwereld al net als bij het voetbal. Ned-Dui zijn elkaars grootste concurenten. Dat is al tientallen jaren zo dus dat lossen we heus niet op door MAR wel toe te staan om voor Londen bij Sjef te trainen. Painted en Scandic zijn goede paarden maar hebben natuurlijk bij lange na niet de kwaliteiten van Toot. En Mar heeft bij lange na niet de kwaliteiten van Ed.

verder zit er natuurlijk nog een hoop oud zeer. De manier waarop en waarom Toot naar Schockemule is gegaan verdiend geen schoonheidsprijs. Paul heeft daarna lopen leuren met Toot want de ruiters stonden niet bepaald in de rij. Dat heeft alles te maken met een stukje collegialiteit van de ruiters onderling. Als dressuurruiter is je paard je partner, bijna een soulmate en zo'n gedwongen scheiding is voor iedere ruiter een nachtmerrie, een amputatie.
MAR heeft dat alles niet voldoende in overweging genomen en in zijn jeugdige naiviteit in dit avontuur gesprongen. En natuurlijk als de verwachtingen zo hoop zijn, dan kunnen ze alleen maar tegenvallen. Sneu voor MAR, sneu voor Ed, sneu voor Toot. Winnen heeft behalve kei-goed rijden, ook alles met gunnen te maken, het is en blijft een sport waarbij de scores subjectief tot stand komen.

Maar zo heel verwonderlijk is het toch allemaal niet, ik snap die grote ophef soms niet

Er is helemaal niets mis met de verkoop van Totilas. Er zou eerder iets mis zijn met de bovenkamer van de heer Visser als hij hem voor dat geld niet had verkocht. Edward heeft een hele mooie bonus gehad aldus Visser zelf dus gewoon een normale verkoop voor heel veel geld van toevallig een heel goed paard. En nu was het een Duitser maar het had net zo goed een Amerikaan kunnen zijn.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:54

janderegelaa schreef:
Abacab schreef:

Er is helemaal niets mis met de verkoop van Totilas. Er zou eerder iets mis zijn met de bovenkamer van de heer Visser als hij hem voor dat geld niet had verkocht. Edward heeft een hele mooie bonus gehad aldus Visser zelf dus gewoon een normale verkoop voor heel veel geld van toevallig een heel goed paard. En nu was het een Duitser maar het had net zo goed een Amerikaan kunnen zijn.

Verschil: de Amerikanen zeiken ook de trainingsmethoden oftewel de bondscoach niet af of zeggen bijvoorbaat al dat ze wel even verder gaan waar Gal is gebleven!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:56

janderegelaa schreef:
[ Edward heeft een hele mooie bonus gehad aldus Visser zelf dus gewoon een normale verkoop voor heel veel geld van toevallig een heel goed paard. En nu was het een Duitser maar het had net zo goed een Amerikaan kunnen zijn.

Zoals Lingh die afgelopen vrijdag met een 12 jarige rondhuppelde op een show in München..
http://www.gestuet-birkhof.com/de/hengste/lingh.php

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:57

ach, dan neemt toch Anky of een andere stalruiter de training van die jonge paarden over
ze staan toch al in Erp
de KNHS zal echt niet iedere dag aan de bakrand staan om te kijken of Sjef af en toe aanwijzingen geeft

ik hoop echt dat Mar snel mag gaan trainen bij Sjef met totilas want dat paard verdient meer als iedere keer "kreupel" thuis te blijven
dat die jongen maar rap bijleert en ze een mooie combinatie worden

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:01

Rocamor schreef:
Niezel schreef:

MAR heeft het dier ook niet zelf gekocht. Het dier is door PS aangekocht en voor zover ik weet, was toen de ruiter nog niet bekend.

Nee, zijn stiefmoeder heeft fiks betaald voor de sportrechten, ik zou moeten gaan spitten in alle nieuwsberichten en interviews en daar heb ik de puf niet voor, echter is dit direct bij de verkoop van Toot van Visser naar PS al afgesproken.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:02

Ik vind het een hele slimme zet van zowel MAR als Sjef.
De discussie waarom sjef Mar niet mag trainen snap ik eigenlijk ook niet zo.

Wat ik wel raar vind is dat de duiters, met hun aanvallen van de nederlandse manier van trainen, nu toch naar ons toekomen.
Eerst hard van de daken schreeuwen dat deze methode zo slecht is, diermishandeling, bla die bla... om vervolgens toch te komen trainen, hmm beetje raar..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:03

Ik moet ineens heel erg denken aan het spreekwoord 'waar twee honden vechten om een been, gaat een derde ermee heen' ... ;)

mylittlejoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:05

Maar het is toch logisch dat hij MAR niet mag trainen? Ook al is het met de jongere garde, hij kan er zeker zijn voordeel mee doen bij Toot. Individueel zie ik MAR niet echt als bedreiging voor de gouden plak, maar voor het teamresultaat kan hij zeker wat puntjes aandragen. Lang niet zoveel als Edward, okee, maar een procent of 74-75 zou hem toch wel moeten lukken. Als hij dan beter wordt met hulp van Janssen, maakt Janssen - die nota bene bondscoach is van het Nederlandse team - het Duitse team dus sterker en verkleint de kansen op een Nederlandse teammedaille.

Ik vind het een juiste beslissing om "om het zuiver te houden" idd voor Londen gewoon niets te doen. Voorkomt een hoop gezeur.

Daarna, als hij geen bondscoach van het NL team meer is, kan hij gaan en staan waar hij wil. En dan gaat hij lekker Rath trainen of wie dan ook. Maar zijn functie op dit moment staat het gewoon niet toe. Dit vind ik overigens ook gelden voor Kittel, maar ik weet niet hoe lang hij hem al traint.