Mogelijk 15 paarden dood door grote brand in Babberich

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:08

Heb er stage gelopen.. En heb achter op t terrein gestaan en als je t buiten aansteekt kan t niet zo zijn dat alleen binnen in de schuur brand ;)

corina21

agerrits schreef:
Ik lees het pas net en woon behoorlijk uit de richting, heb geen idee wat ik zou kunnen doen, ik heb wel gebeld, maar kreeg geen gehoor, ik denk dat ik er toch heen ga rijden, zie ook geen andere mogelijkheid iets te weten te komen, vind het voor alle omgekomen paarden erg, zelfs als die van mij in veiligheid is.

heel veel sterkte ik hoop dat je paardje het heeft overleefd.

agerritsJarig

Zonnetje81 schreef:
Als er onderzoek is mogen mensen daar echt niet rond banjeren....

Dat had ik zelf nog niet bedacht, ik laat het eerst ook even bezinken, kan toch eigelijk niks doen en wil ook die mensen daar niet onnodig belasten met vragen, die hebben nu wel veel aan hun hoofd.

Blijft heel erg

Marjo

Ik zou toch wachten met het trekken van zulke extreem beschuldigende conclusies. Je weet niet wat er gebeurd is, hoe kun je nou vanachter je pc zulke conclusies trekken?

agerrits schreef:
Ik lees het pas net en woon behoorlijk uit de richting, heb geen idee wat ik zou kunnen doen, ik heb wel gebeld, maar kreeg geen gehoor, ik denk dat ik er toch heen ga rijden, zie ook geen andere mogelijkheid iets te weten te komen, vind het voor alle omgekomen paarden erg, zelfs als die van mij in veiligheid is.

Bah, naar hoor. Snap wel dat je dan evenniet weet wat te doen..
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-01-12 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

mika11

agerrits schreef:

Sterkte, hoor!
Ik hoop voor je dat jouw paard het heeft gered :(:)

Zonnetje81

Re: Mogelijk 15 paarden dood door grote brand in Babberich

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:11

Ik vind het wel apart dat de staleigenaar geen contact gelegd heeft met de eigenaren.... Want ongeacht hoe erg etc lijkt me dat wel een prioriteit die je verschuldigd bent aan je klanten.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:12

Brr tranen in mn ogen en kippenvel op mn hele lichaam.
Wat een hel zeg voor de pensioneigenaren, paardeneigenaren, alle betrokkenen en de brandweer. Ik wil deze dan ook allemaal heel veel sterkte wensen :(:)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:13

En bedankt he, wat een dom iemand ben je zeg denk eerst eens na bij wat je zegt. :(
Wij hebben ook brand gehad wat in huis is begonnen, en daarna in de stallen is doorgegaan en 1 paard door de gevolgen later overleden is, mens moet je dan in je huis ook een sprinklerinstallatie hangen, ben blij dat we rookmelders hadden in zowel stal als huis anders hadden we het helemaal niet na kunnen vertellen.

Verschrikkelijk wat er gebeurd is , hoop dat de omgekomen paarden snel door de rook bedwelmd waren.
Brand is gewoon de ergste nachtmerrie als paardeneigenaar, wil de eigenaren heel veel sterkte wensen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-01-12 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

agerritsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:17

Bedankt voor de fijne reactie's, heb nu wel ergens over na te denken.

Vind wel dat de eigenaren van de paarden hiervan op de hoogte gesteld moet worden, ik krijg ook verder geen gehoor.
Hopelijk komt dit nog, misschien zijn alleen de eigenaren van omgekomen paarden hiervan op de hoogte gesteld.
Blijft erg.

Zijn overigens erg vriendelijke en aardige mensen, ben altijd zeer welkom onvangen en het ziet er ook allemaal netjes uit, alles staat er netjes bij en ze hebben veel ruimte en weide gangen voor de paarden.
Kan er veder geen oordeel over hebben

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:18

agerrits schreef:
Nu heb ik mijn 3 jarige hengst daar staan, geen idee of hij is omgekomen, vind het hoe dan ook heel erg en ben erg geschokken.

Oh dat is ook erg die onzekerheid, sterkte iig.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:18

Eigenaren, ga van paarden daar. Ga gewoon heen. Dat geeft voor jezelf een heel stuk rust. Zelfs als de politie er is mag je er wel heen. Het zijn levende dieren, daar hebben ze vast wel begrip voor. Voor alle betrokkenen sterkte.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:20

Veel sterkte voor iedereen die erbij betrokken is, dit is een nachtmerrie voor iedere dierenliefhebber.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:23

Als je heel vermoet rijden en je staat daar en je mag bijv het terrein niet op. Daar heb je toch niks aan? Eigenaren zijn onbereikbaar, wie zegt dat ze thuis zijn, wie zegt dat iemand al kan zeggen of je paard wel of niet leeft als het onderzoek bezig is? Dan mag er nog niks geruimd worden etc.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:23

Tsjah als je geen gehoor krijgt, en je woont niet naast de deur. Kan me voorstellen dat je even niet weet wat je moet doen!
Sterkte voor alle mensen die hun paard verloren zijn...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:25

Zonnetje81 schreef:
Als je heel vermoet rijden en je staat daar en je mag bijv het terrein niet op. Daar heb je toch niks aan? Eigenaren zijn onbereikbaar, wie zegt dat ze thuis zijn, wie zegt dat iemand al kan zeggen of je paard wel of niet leeft als het onderzoek bezig is? Dan mag er nog niks geruimd worden etc.

persoonlijk zou ik thuis ook gek worden en daar heb je dan meer kans op info, of dat je je paard ziet lopen oid... maar goed, nogmaals, dat zou ik doen!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:27

Wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte voor de eigenaren van de paarden :(:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:28

djuulsie schreef:
Zonnetje81 schreef:

persoonlijk zou ik thuis ook gek worden en daar heb je dan meer kans op info, of dat je je paard ziet lopen oid... maar goed, nogmaals, dat zou ik doen!

Ja maar misschien wordt je nog wel gekker als je in handbereik staat en niks weet/hoort/terrein niet op mag...? Ik zeg maar iets.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:28

Ik dacht te begrijpen dat het al brandde en dat er eigenlijk geen hoop meer was voor de paarden die binnen stonden. Dus dat die gangen niets meer uitmaakte.
Maar dat dacht ik, kan een foute beeldvorming hebben hoor.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:30

Altijd jammer dat mensen speculaties maken en veronderstellen dat als dit niet was gebeurt of als dit anders was dat er dan geen brand was geweest, of dat er dan geen paarden zouden zijn omgekomen..
Is al erg genoeg dat dit je overkomt...

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:30

Zonnetje: Evt weten stalgenoten die er ook zijn meer, persoonlijk zou ik er ook naar toe gaan, en niet zo rustig zijn als Aggerits (zo komt het iig over).
Daarom vraag ik me ook af hoe zij zo rustig is nu (als dat dus zo is).

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:31

wat een nachtmerrie die brand.wens iedereen sterkte.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:31

dit is gewoon te erg voor woorden J en L en J en P en bart sterkte met dit verlies....
het is de stallen aan het huis geweest.. mijn paard staad kleine kilometer daar vandaan,,
ik ken de mensen van die paarden van cc of kwamen soms bij ons op stal rijden,,,

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:32

Jeetje wat een drama zeg !
Sterkte voor alle betrokkenen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:33

als, let op wat ik zeg, als dit inderdaad brandstichting is geweest en ze vinden die gast....
ohhhh, zo'n persoon moeten ze een soortgelijk behandeling geven, heel langzaam....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:35

Iedereen reageert op een andere manier, de een zou dit en de ander zou dat.
Dat wil niet zeggen dat de ene reactie goed is en de ander fout.

De een wacht thuis op nieuws, als het paard inderdaad nog in de stallen was is het helaas dood en kun je daar niks meer aan veranderen, als hij er niet stond is hij nu veilig en kun je daar verder ook weinig doen.

Maar de ander stapt toch liever in de auto om het met eigen ogen te willen zien.

Met beide reacties is niks mis toch?