Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 21:26

sarabande schreef:
Arrogantie is IK won Aken

Waarom? Het is toch de waarheid?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:33

Wilawander schreef:
Ben benieuwd wat bokkers hadden gezegd als Matthias een Nederlandse ruiter zou zijn geweest............

Bah wat een arrogantie hier.

De nederlandse top krijgt hier ook regelmatig bakken met stront over zich heen. Dus of het veel had uitgemaakt als hij nederlander was geweest, dat betwijfel ik :D

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:35

Op die duitse stal vonden ze de combinatie met Rath ook niet kloppen en vonden dat Totilas veel te gespannen was onder het rijden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:40

Zonnetje81 schreef:
Cowgirl schreef:
Zou geld dan toch opwegen tegen alle plezier, alle aandacht, binnen lopen op dekkingen, merchandise en de liefde voor de sport.
Heeft Anky niet eens (of misschien wel meerdere keren) een blanco cheque gehad voor Bonfire.(salinero ook?)

Ik weet niet wie er hier wel eens die docu heeft gezien van die fokfabriek van PS. Pure productie, vermeerderen, selecteren en dumpen.
Als ik die vent achter zijn tafeltje zie zitten speur ik geen liefde voor paarden. Maar goed ik ken PS van de jaren 80 en heb altijd een nare smaak gehad daarna.

In anky haar geval is het paard van HAAR en niet van een sponsor ofzo... Heel anders....

Edit: en ik geloof niet dat voor 15 miljoen ook zij niet moet nadenken...

Anky heeft zo zowel Bonfire als Salinero blanco cheque's aangeboden gekregen maar ze is er niet op in gegaan omdat ze zelf wilde zien wat ze met die paarden zou bereiken, daar heb ik diep respect voor

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:49

ik won aken hij had daar niet terecht gewonnen

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:56

PS had Toot gekocht. Zoekt iemand in Duitdland die Toot wil rijden voor Duitsland. Edward wilde zelfs Duitser worden om verder te gaan op Toot. PS wilde dat niet. Zoek weer verder naar ruiter. Isabelle Werth bedankte vriendelijk en zei, dat paard hoort bij Edward en bij niemand anders. Stiefmoeder linsen zag er natuurlijk geld in en kocht de wedstrijd rechten en plante haar stiefzoon op Toot.
Iedereen weet hoe Toot liep onder Edward. Wat krijg je, ze gaan vergelijken. Dus er komt druk op Mat. De druk die giga is en dat hij niet aan kan.

Puntje bij paaltje, Toot is de klos voor de hebzucht van PS en Linsen. Duitsland wint geen landenwedstrijd meer, dus moet er goud gekocht worden. Goud dat in 2012 gewonnen zou worden denken ze zo te kunnen "krijgen".

Men vergeet 1 ding: Een paard is geen machine, maar een levend wezen. Bij paardensport moet je het SAMEN doen met je paard. Een combinatie moet 1 zijn. Klopt er iets niet, dan kan je het schudde.

Met een duur goed paard heb je nog geen gouden plak op een OS of EK of WK.
Aan de gouden plakken komen ze niet, maar aan de handel er om heen wordt wel verdient. Ze dachten beiden te kunnen, maar helaas....de investering van 15 milj in Toot is mislukt! Jammer dat Toot de klos is geworden!

Ik hoop dat het nog niet te laat is dat Toot echt als recreatie paard nog maar kan lopen. Ik hoop dat iemand in NL is die Toot terug koopt voor Edward! I hope so!!!!

Miepie77

Re: Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:03

ben ik het helemaal mee eens PhiaBink

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:18

Eerlijk als ik alle gedachten over: de al dan niet kwaliteiten van Rath, het al dan niet terecht verkopen van Totilas en chauvinistische gedachten enz..buiten beschouwing laat...

Dan vind ik het toch een beetje vreemd dat er berichten en filmpjes komen dat hij weer in training is en nu is hij ineens nog niet beter....eeuh wat is dan waar....!??
Als ik een geblesseerd paard zou hebben zou ik niet weer VOLOP in training gaan en dan ineens tot de conclusie komen dat de blessure niet nog steeds niet over is.....ik zou toch een andere volgorde aanhouden....maar ja ik ben maar een amateur....
Ik frons hier mijn wenkbrauwen bij en vind het zonde van Toot.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:53

geerke schreef:
misschien heeft je schoonzus eens tijd om MAR les te geven?Of heeft ze het te druk met haar eigen voorbereidingen voor de olympische spelen
Knap al dat commentaar van mensen die zelf niet eens fatsoenlijk een B proefje kunnen rijden :7

Mijn schoonzus en ik houden a) onze handjes wel netjes stil inderdaad en b) lopen wij niet hoog van de toren te blazen hoe goed wij wel niet zijn en wel even op weg gaan naar de OS ;-)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:01

Cayenne schreef:
sarabande schreef:
Arrogantie is IK won Aken

Waarom? Het is toch de waarheid?

Zoals al eerder uitgelegd, de legende won Aken, daar keek de jury op dat moment nog niet helemaal doorheen

Een ander had wellicht gezegd Ik heb met Totilas Aken gewonnen

Overigens was lang niet iedereen het met die uitslag eens

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:27

Wat n gezever weer hier. Gezondheid vh paard staat voorop en zo hoort het. Wedstrijden zijn totaal irrelevant!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:37

Robin_S schreef:
Heb alles even doorgelezen, interessante discussie dat wel.
Oké, dit wordt een ellenlange post, niemand zal hem lezen maar goed ik wil het graag even van me afschrijven :P

Ik vond het erg slim opgemerkt van iemand in het topic, dat het een verschil van "gevoel" is tussen Edward en Matthias. Edward wist inderdaad de gevoelige snaren te raken, dat doet hij bij elk paard, op dressuurgebied is hij gewoon een kunstenaar. In mijn ogen is het dan ook vrij kortzichtig om hier te roepen dat "er na een jaar lang trainen al wel wat meer vooruitzichten geboekt mochten zijn!" of te zeggen: "Math en Toot zullen nooit een combi vormen!!" Matthias met Edward vergelijken, is appelen met peren vergelijken. Hun talent is verschillend, maar ook hun ervaring, leeftijd, en vooral: omgeving. Als je de knoppen op je paard nog niet helemaal ontdekt hebt, is het gewoon moeilijk presteren als de hele wereld mee over je schouder heenkijkt. Ik begrijp het maar al te goed dat hij er voor kiest om nog even binnen 4 muren te trainen, en als je het mij vraagt is dat ook het beste willen ze überhaupt nog een kans maken.

Ik ben er vrij zeker van dat het niet Matthias zijn idee was om die hele merchandising rond Totilas op te zetten. Zijn focus zal van het begin af aan al op het paard zijn gericht, niet om de marketing er rond. Voor de reclame zullen ze wel een paar professionals hebben ingeschakeld... Dus als we de situatie heel neutraal en down-to-earth bekijken: 27-jarige dressuurruiter krijgt toppaard ter beschikking, en neemt deze kans. Keerzijde van de medaille: hij krijgt de kritische kijk van heel de dressuurwereld er gratis bij (en die is niet van de poes...) Maar welke winnaar gaat een grote kans uit de weg, enkel en alleen uit faalangst?

Het is al erg knap en dapper dat zijn stiefmoeder en hij ervoor zijn gegaan. De pretentie er rond van "Wij rijden hem wel even verder naar de top..." "En wij pakken het Olympisch goud in 2012..." dat is een mentaliteit die hun waarschijnlijk gewoon eigen is, en die verschilt blijkbaar van de Nederlandse mentaliteit. In Nederland is men meer van de 'geen woorden maar daden'-manier. Wees maar zeker dat de Duitsers hun lesje reeds geleerd hebben wat hun grote mond betreft.

Maar hoe moet het dan verder? Moet Matthias in een hoekje kruipen, wat zitten huilen of zoals hier reeds spottend aangehaald, depressief worden? Of blijft hij positief denken en blijft hij er gewoon voor gaan? Wel, uit de keuzes die hij in de toekomst zal maken, zal blijken of hij al dan niet een winnaar is. Niet of hij al dan niet aan de start van de OS verschijnt, niet of hij ooit de nr 1 wordt. Gewoon hoe hij met deze hele situatie zal omgaan.

Tegen de tijd dat hij 40 is, dan pas zal het terecht zijn om Edward met Matthias te vergelijken. En ik durf met zekerheid te zeggen, dat Matthias dan niet alleen een uitmuntend ruiter zal zijn, maar ook een ruiter vol wijsheden en geleerde levenslessen. En een bikkelharde winnaarsmentaliteit en goed inzicht in de paardenwereld zal hem eigen zijn..

Maar dat is een lange weg die hij zelf zal moeten afgaan, als hij dat wil tenminste. Na de OS zal nog wel blijken wat er verder gebeurt met hem en Totilas: nogmaals, het zal van zijn wil (en die van zijn sponsors) afhangen..

Nu even persoonlijk:

7 jaar geleden heb ik mijn huidig paard gekocht van een meisje dat 1 jaar ouder was dan ik. Zij was een betere ruiter... en het heeft me 3 (!) jaar gekost om een beetje met mijn paard te kunnen rijden zoals zij dat deed. En dan zeg ik letterlijk: een beetje. In die tijd had ik regelmatig problemen met mijn paard (of mijn paard met mij): veel koliekaanvallen, depressie, boos tijdens het rijden... noem maar op. Na 3 jaar zag ik het niet meer zitten en heb ik mijn paard verkocht. De mening van andere mensen heeft hier zeker een grote rol in gespeeld: ik voelde mij zo bekritiseerd dat ik mij als een complete nul beschouwde. Niet waard om een paard te hebben. Dus paard weg.

3 jaar later, anderhalf jaar geleden om precies te zijn, voelde ik me eindelijk klaar om mijn problemen onder ogen te zien. Ik heb mijn paard teruggekocht. En het was nog steeds geen rozegeur en maneschijn! Tijdens de eerste weken dat ze terug bij mij was, kreeg ze al een ongeval in de longeerbak met een schedelbreuk als gevolg. Een jaar lang heb ik maar weinig gereden, en dan nog liefst als er zo weinig mogelijk mensen aanwezig waren. Ik stond er zonder moeite extra vroeg voor op, zolang ik maar alleen in de bak kon zijn. De vraag waarom ik haar in godsnaam had teruggekocht is meer dan eens gesteld geweest, zowel door mezelf als door m'n omgeving.

Nu weet ik dat het al die tijd allemaal aan mezelf lag: ik maakte de klik niet vanbinnen. Ik wilde niet graag genoeg.
Eindelijk heb ik daar verandering in gebracht: ik heb mezelf een flinke schop onder m'n kont gegeven.

Morgen verhuist mijn paard naar een nieuwe stal, een stal waar ik alle mogelijkheden heb om er eindelijk echt wat van te maken. Mijn paard is inmiddels 17 jaar oud, compleet spierloos en uit conditie, lang niet het paard dat ze ooit is geweest... maar so what. Mijn nieuwe lesgeefster en ik zijn het erover eens: beter laat dan nooit.

Samengevat: er zijn 7 jaar voorbij en mijn paard en ik staan nog helemaal nergens wat prestaties betreft. Alleen ben ik vanbinnen wel veranderd (oef, eindelijk). Het is puur een kwestie van de juiste instelling hebben en doorzettingsvermogen. Ik denk dat dat op het GP-niveau niet veel anders is, deze ruiters zullen ook een bepaalde 'kampioen-instelling' moeten hebben anders kom je zover niet. Ja, bij mij is het kwartje laat gevallen, maar ik hoop van harte dat Matthias het hoofd niet laat hangen en gewoon blijft leren en oefenen om het beste uit zijn combinatie met Totilas te halen!

Het gaat er nu (nog) niet om om Edward te evenaren, het gaat er om om persoonlijke vooruitgang te boeken.

Blijven gaan dus Matthias!

Trouwens, bokkers, Nederland is misschien wel een gouden paard kwijt, we hebben wel nog steeds de gouden ruiter! Is dat niet veel belangrijker? Edward komt er echt wel met zijn uitzonderlijk prachtig talent, hij zal ons echt niet teleurstellen! Ik weet trouwens zeker dat hij in de toekomst nog ruimschoots beloont zal worden voor zijn sportieve, kalme houding die hij in heel deze situatie heeft opgebracht. Edward is een echte winnaar, letterlijk een topsporter, hij heeft geen peperduur paard nodig om dat te bewijzen!

kan niet anders zeggen dan dat ik het onwijs met je eens ben!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 02:05

Met arogantie bedoel ik de mensen die het allemaal zoveel beter weten als Linsenhof, PS en Rath. Soms denk ik wat heeft Nederland toch een toppers met al die mensen die zoveel kennis hebben.........

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 03:06

inderdaad!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 04:17

Zeker is Nederland een land met Toppers die veel kennis hebben,vandaar dat ze ook overal ter wereld de kennis overbrengen,alleen er zijn sommigen landen die geen kennis hebben maar van mening te zijn dat ze die gaan vergaren door goede paarden weg te kopen,maar hee nog steeds lukt het niet,word het misschien tijd voor dat soort landen eens achter de oren te krabben!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 04:21

Ze heeft het over bokkers....

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 04:28

Geloof stellig dat zelfs daar mensen tussen zitten die nog meer kennis hebben dan bovenstaand trio er zit namelijk nogal wat verschil tussen kennis of gokken en ja ze hebben misgegokt.

Hoeveel mensen riepen al niet van begin af aan dat dit niks zou worden,lees de eerste topics hierover maar eens na.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 04:34

Hebben ze ooit verkondigd meteen beter als edward te worden....?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 04:36

Ze hebben genoeg aangekondigd,en zeker dat MAR zou beginnen waar EG gebleven was haha dream on jongen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 04:41

Waar dan?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 04:48

Ga dat zelf maar even opzoeken waar dat staat,heb je wat te doen,ik ga namelijk aan het werk.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 06:44

Zonnetje81 schreef:
Hebben ze ooit verkondigd meteen beter als edward te worden....?

Beter misschien niet maar PS en de mama van Rath dachten wel even, dat ze gelijk al goud in handen hadden!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 07:50

geerke schreef:
Niezel schreef:

Kan iemand alsjeblieft die goeie jongen leren om zijn handen eens stil te houden?
Het doet me verdorie pijn in mijn eigen waffel.

OT; Toot gaat niet naar de spelen. Niet met MAR iig.
Zoals mijn schoonzus al zei; Die knul rijdt een shetlander nog kapot.

misschien heeft je schoonzus eens tijd om MAR les te geven?Of heeft ze het te druk met haar eigen voorbereidingen voor de olympische spelen
Knap al dat commentaar van mensen die zelf niet eens fatsoenlijk een B proefje kunnen rijden :7

Ben het met Geerke eens.. als hij 0% talent zou hebben had hij niet in de GP gekomen. Dat hij misschien niet op alles kan rijden.. oke.. dat hij geen Emmelie of Edward is met paarden.. duidelijk.. maar veel van ons bokkers zouden met een GP-paard en goede begeleiding nieteens op die leeftijd in de GP komen. Als we er uberhaupt al ooit zouden komen met zo'n paard en er niet telkens naast liggen omdat hij bij ons niet genoeg getraind wordt tussen zijn oren want ja wij penny's vinden hard trainen zielig :Y) .

Ben het er wel mee eens dat zijn handen onrustig zijn en Bretton lijkt niet echt amused maar om nou gelijk te zeggen dat hij alles stuk rijd..........

Misschien is hij er gewoon nog niet klaar voor en heeft hij (net als vele bokkers) gewoon nog veel te leren.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 08-01-12 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 07:55

kim1207 schreef:
Wat n gezever weer hier. Gezondheid vh paard staat voorop en zo hoort het. Wedstrijden zijn totaal irrelevant!

Gezondheid gaat voorop.. ja wel als ie je 15 milj heeft gekost. :Y) en over wedstrijden.. daar moet ie wel presteren als ie je 15 milj heeft gekost.

Hij heeft echt geen 15 milj betaald om er naar te kijken in de wei/stal hoor

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 08:12

PhiaBink schreef:
PS had Toot gekocht. Zoekt iemand in Duitdland die Toot wil rijden voor Duitsland. Edward wilde zelfs Duitser worden om verder te gaan op Toot. PS wilde dat niet. Zoek weer verder naar ruiter. Isabelle Werth bedankte vriendelijk en zei, dat paard hoort bij Edward en bij niemand anders. Stiefmoeder linsen zag er natuurlijk geld in en kocht de wedstrijd rechten en plante haar stiefzoon op Toot.
Iedereen weet hoe Toot liep onder Edward. Wat krijg je, ze gaan vergelijken. Dus er komt druk op Mat. De druk die giga is en dat hij niet aan kan.

Puntje bij paaltje, Toot is de klos voor de hebzucht van PS en Linsen. Duitsland wint geen landenwedstrijd meer, dus moet er goud gekocht worden. Goud dat in 2012 gewonnen zou worden denken ze zo te kunnen "krijgen".

Men vergeet 1 ding: Een paard is geen machine, maar een levend wezen. Bij paardensport moet je het SAMEN doen met je paard. Een combinatie moet 1 zijn. Klopt er iets niet, dan kan je het schudde.

Met een duur goed paard heb je nog geen gouden plak op een OS of EK of WK.
Aan de gouden plakken komen ze niet, maar aan de handel er om heen wordt wel verdient. Ze dachten beiden te kunnen, maar helaas....de investering van 15 milj in Toot is mislukt! Jammer dat Toot de klos is geworden!

Ik hoop dat het nog niet te laat is dat Toot echt als recreatie paard nog maar kan lopen. Ik hoop dat iemand in NL is die Toot terug koopt voor Edward! I hope so!!!!

Zo zou ik het ook omschrijven, hier ben ik het mee eens.
Zoals ik al eens aangaf, de duitsers waren gierig en dachten binnen te zijn met de aankoop van Toot.
Ze kochten een beregoed paard dat veel kan en een mooie verschijning is maar met Gal samen is het pas echt een klomp goud.
Ook ik vind het heel jammer dat zo'n paard dat gewoon in z'n top zat, zo naar de ***** word geholpen.
Hopelijk komt PS toch zelf ook tot die conclusie.