Blessure voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:13

Zullen we het meteen even hebben over hoeveel paarden er door basisruiters kapotgereden worden,is in verhouding heel wat meer hoor!
Totilas had gewoon niet verkocht mogen worden en een verstapping is na enkele dagen weer goed,hooguit een week en dan kan er weer RUSTIG OPBOUWEND getraint worden,een serieuze peesblessure is een ander verhaal,net als een hoefzweer waardoor hij bijna twee maanden uit de roulatie was en daarna terugkomt met speciaal hoefbeslag,wie houdt nou wie voor de gek! :+

Anoniem

Re: Blessure voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:16

Mss is hij wel hoefbevangen geweest, weet jij veel :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:17

Yamcha schreef:
M_D_H schreef:

we houden het onder ons... :') _O-
op een groot media forum waar iedereen alles kan zien :') _O-

Briljant weer :')

echt he :') _O-

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:18

Anneloes1991 schreef:
Apart, bij Edward had hij bijna nooit wat.. :?

Dat is snel gezegd, kan ook zijn dat we het dan niet wisten.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:26

m-d-h we horen nog wel wat van lingh kijk maar op jou tube :j
allemaal lingh filmpjes staan er op namens zijn nieuwe eigennaar dubbele lijne filmpjes :D :D :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:30

dat noem ik niet echt bepaald "we horen nog wel van" youtube is een media forum ja dat is waar, maar schijnbaar is Lingh niet goed genoeg meer om internationaal te lopen op het hoogste niveau...
iets wat hij wel heeft gedaan en zeker kon!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:32

Ik zie 1 filmpje met Karin (de amerikaanse die hem kocht) van een jaar terug... maar zie daar n iet het paard in terug die het was :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:44

Yamcha schreef:
Mss is hij wel hoefbevangen geweest, weet jij veel :+

Nee, ik denk dat de hoefijzerkabourtjes zich iets te veel uitgeleefd hebben en uit liefde er hartvormige ijzertjes onder geknoopt hebben. Hij wordt ook gepoetst met hartvormige borstels, wist je dat niet?

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:47

@paddepad
verstapping is na enkele dagen weer goed of hooguit een week
weet niet waar je dat vandaan gaat toveren ,maar mijn paard liep 9 maanden aan de hand omdat tie zich verstapt had en een paar bandjes had verekt
en linshof heeft al haar paarden op dit beslag staan dat had toot al voor dat tie die hoefzweer kreeg
Laatst bijgewerkt door tiger27 op 02-12-11 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:48

over dat verhaal van die hoefzweer gaan toch wel andere verhalen rond. Zijn nieuwe smid had hem niet zo lekker op zijn voetjes gezet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:49

M_D_H schreef:
dat noem ik niet echt bepaald "we horen nog wel van" youtube is een media forum ja dat is waar, maar schijnbaar is Lingh niet goed genoeg meer om internationaal te lopen op het hoogste niveau...

Wat dacht je van de amazone :)*

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:56

play_coy schreef:
daar gaan we weer..de grand prix ruiters van http://www.bokt.nl zullen even haarfijn uitleggen hoe rath zijn paard moet rijden. ieder paard heeft een andere gebruiksaanwijzing, en jullie heben natuurlijk allemaal al ns op totilas gezeten en weten precies hoe hij wel en niet moet worden getraind, Kom op zeg. We hebben het niet over een haflinger die een dressuurproefje aflegt, Is een machtige hengst om te zien. wij weten ook niet hoe het paard in het werk is, dus ja.. we hebben allemaal een hekel aan 'beste stuurlui staan aan wal'.

amen

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:10

tiger27 schreef:
@paddepad
weet niet waar je dat vandaan gaat toveren ,maar mijn paard liep 9 maanden aan de hand omdat tie zich verstapt had en een paar bandjes had verekt
en linshof heeft al haar paarden op dit beslag staan dat had toot al voor dat tie die hoefzweer kreeg

Kijk maar naar Sunrise van Imke. Die had zich met longeren verstapt. Dat is volgens mij al een jaar geleden......Nooit meer in de ring geweest ( tot op heden)

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:11

niks amen hun hebben van de daken geschreeuwt dat ze hem met de duitsestijl zouden rijden omdat dat beter is
en bij elke wedstrijd groots word aangekondicht dat de nr 1 langs komt
ze hebben t-shirts gemaakt de nr 1 champ terwijl ze nog nooit in de ring waren geweest waren
als ze er niet zo`n circus van hadden gemaakt dan had er heus niet zo`n gezeur om dat paard heen gehad
maar volgens mij willen ze dat alleen, hoe meer in de spotlicht hoe beter negatief of positief

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:12

sarabande schreef:
Jouw opmerking destijds was toen hij nog bij Ed stond en nog kerngezond was

Het rare is dat jij al sinds hij bij Rath staat roept dat het steeds beter gaat, tegen iedere werkelijkheid in.

Dat ie fijner op lengte loopt in zijn hals ja :j En verder heb ik geloof ik voornamelijk geroepen dat ze het best goed doen voor de korte tijd die ze samen getraind hebben. Maar ik kan mis zijn :j
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-12-11 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:14

CarolineP schreef:
tiger27 schreef:
@paddepad

Kijk maar naar Sunrise van Imke. Die had zich met longeren verstapt. Dat is volgens mij al een jaar geleden......Nooit meer in de ring geweest ( tot op heden)
tiger27 schreef:
@paddepad

STIL!!!!!!!
dit wil ik nu echt niet horen :n!!

sarabande schreef:
M_D_H schreef:

Wat dacht je van de amazone :)*

daar kan het zeker aan liggen,
goed dan ik zal het anders zeggen:
"maar schijnbaar is de combinatie niet goed genoeg meer om internationaal te lopen op het hoogste niveau... iets wat ze apart van elkaar zeker niet onverdienstelijk hebben gedaan :+"
beter zo?

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:14

Ayasha schreef:
sarabande schreef:
Jouw opmerking destijds was toen hij nog bij Ed stond en nog kerngezond was

Het rare is dat jij al sinds hij bij Rath staat roept dat het steeds beter gaat, tegen iedere werkelijkheid in.

Dat ie fijner op lengte loopt in zijn hals ja :j

Maar de aanleuning is een stuk minder.........

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:26

Schangah schreef:
over dat verhaal van die hoefzweer gaan toch wel andere verhalen rond. Zijn nieuwe smid had hem niet zo lekker op zijn voetjes gezet.

Dat klopt, heb gehoord dar zijn oude smid het niet eens was met het nieuwe hoefbeslag, en dat was toch niet de minste.....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:36

M_D_H schreef:
dat moet ik wel zeggen, iedereen roept hier maar dat arme paard, hij moet terug in de sport daar hoort hij blablabla...
mischien wil totilas wel helemaal neit meer terug in de sport :+
mischien wil hij nu, na al die mediahectiek, drama en vermenselijking van zijn gevoelens wel gewoon een simpel paard worden :))

Totilas wil maar 1 ding en dat is buiten spelen, eten, lopen, rennen en in het voorjaar merries dekken.
Het is en blijft een paard en is in wezen niet anders dan mijn haflinger of mijn fjord ze hebben alle 3 dezelfde behoeftes........okay hij heeft zijn ballen nog en die 2 van mij niet.
Het paard is slachtoffer geworden van zijn eigen succes en dat is gewoon diep triest.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:49

Mwah slachtoffer van zijn eigen succes is een beetje cru. Ooit dit paard live gezien in de ring?
Het is een echte showpick, bij witte hekjes of begin van de kur gaan zijn oortjes naar voren
en wordt het een verschrikkelijk trots en stoer paard die erg graag wil werken....

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:49

M_D_H schreef:
Toot loopt op het hoogste niveau met Edward... wordt verkocht... en de ene blessure na de ander vindt plaats...
mischien... (ik zeg gewoon wat zou kunnen hoor, bijt mijn hoofd er niet af :o ik denk liever niet aan deze optie) maar mischien heeft Edward hem wel gewoon kapot gereden... zou kunnen toch?

Paul zal toch wel zo snugger zijn dat hij dat juridisch heeft weten af te vangen, zeker voor het bedrag dat hij heeft uitgegeven aan Toot :+

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:51

Wat een pech. Hoop dat hij weer snel opknapt. :)
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 02-12-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:52

Hahahaahh wat een grap, Edward heeft hem kapot gereden, hahahahah en dat ziet zo'n koper niet?? Lieve mensen Paul is een paardenman pur sang, die koopt geen kapotgereden paard!!!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:56

concetto schreef:
Mwah slachtoffer van zijn eigen succes is een beetje cru. Ooit dit paard live gezien in de ring?
Het is een echte showpick, bij witte hekjes of begin van de kur gaan zijn oortjes naar voren
en wordt het een verschrikkelijk trots en stoer paard die erg graag wil werken....

Kan zijn dat ie het graag doet maar als het er op aan komt zal ook Toot liever op weide staan dan werken. Laten we daar wel eerlijk en realistisch in zijn.
Voor Toot zelf maakt het echt geen f*ck uit of ie wint of niet. Zolang ie maar te vreten krijgt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:56

Ayasha schreef:
concetto schreef:

Kan zijn dat ie het graag doet maar als het er op aan komt zal ook Toot liever op weide staan dan werken. Laten we daar wel eerlijk en realistisch in zijn.
Voor Toot zelf maakt het echt geen f*ck uit of ie wint of niet. Zolang ie maar te vreten krijgt.

Hoe weet jij dat nou, heb je met hem gesproken ofzo :Y)