Paard omgekomen bij intocht Sinterklaas *toevoeging*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:36

En de zwarte pieten die boven op die kleine olifantjes zaten.
Partij voor de dieren heeft nog een hoop te doen zo zeg.
Ben benieuwd met wat voor actie ze komen met oog op de paarden.

In_Black

Re: Paard omgekomen bij intocht Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:43

Aandacht over de rug van een dood paard, wat voor hetzelfde geld een week later dood op stal was aangetroffen. Als het aan de PVDD ligt mag je straks niks meer doen met een paard, behalve er naar kijken. Dat zou tegelijk de ondergang van Bokt worden, want je mag dan niet meer rijden, mennen, longeren, je mag dan helemaal niks meer.......

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:49

tsja,, alleen al het idee dat je je peuk weg gooit richting een stoet ( allezinds vindt ik roken in het bijzijn van zoveel kinderen al belachelijk zo stondt ik ook tussen de paffende ouders met mijn 10 maanden oude zoontje, maar dat is wellicht een andere discussie )
had de peuk even onder je voet neergelecht en hem uitgetrapt,, had niemand er last van gehad :) zal nu wel heel bokt weer over me heen krijgen maar dat zal me lekker toch worst wezen :)

zonde van het paard,, dieren die zo mak zijn om in de stoet mee te lopen zijn al vrij schaars :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:50

Tat_jana schreef:
tsja,, alleen al het idee dat je je peuk weg gooit richting een stoet ( allezinds vindt ik roken in het bijzijn van zoveel kinderen al belachelijk zo stondt ik ook tussen de paffende ouders met mijn 10 maanden oude zoontje, maar dat is wellicht een andere discussie )
had de peuk even onder je voet neergelecht en hem uitgetrapt,, had niemand er last van gehad :) zal nu wel heel bokt weer over me heen krijgen maar dat zal me lekker toch worst wezen :)

zonde van het paard,, dieren die zo mak zijn om in de stoet mee te lopen zijn al vrij schaars :(:)

Even topic lezen, het 20 jarige paard is overleden aan een hartstilstand ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:03

Snap ook niet waarom men de stalhouder afbrandt? Het kan een ieder overkomen. Beetje spanning zal zeker hebben mee gespeeld, maar anders was het eerdaags ook gebeurt toch? Niet elk paard dat dood gaat, komt om door mishandeling, mensen gaan toch ook gewoon dood aan een hartaanval?
Mensen schijnen altijd een schuldige aan te willen wijzen wanneer het om een dierendood gaat, beetje vreemd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:05

En nog vreemder dat het begon met een sigaretten gooier. Dat vond ik gelijk al onlogisch... Een paard dat valt, valt normaliter niet gelijk op slag dood neer...

T was gewoon een vreselijk ongelukkig moment, sneu is het natuurlijk altijd voor de eigenaar.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-11-11 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:09

Het eerste wat ik gewoon hoorde was twee span, eentje daarvan was uit gegleden over een put deksel en die zijn verradelijk hoor. Paard word mee gesleurd in het tuig. Ene paard door andere paard staat gewoon rustig. Dood en niks over een sigaret van de mensen van wie ik het hoorde.
Toen ik het las kwam het voor mij ook niet heel geloofwaardig/logisch over.
Maar goed ik was er niet bij ben alsnog wel benieuwd met wat de PvdD voor actie komt tegen paarden in de stad enzo na dit incident.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:49

In_Black schreef:
De beste oplossing is volgend jaar een stille tocht ter herinnering van het omgevallen paard :D

Of om Gronings erfgoed hoog te houden, zingen we volgend jaar niet "Zie ginds komt de stoomboot", maar:

Peerd van Ome Loeks is dood, Loeks is dood, Loeks is dood,
Peerd van Ome Loeks is dood, hartstikke dood.
Guster nog goud gezond, sluig 'e mit steert in 't rond

Peerd van Ome Loeks is dood, Loeks is dood, Loeks is dood,
Haar 'k hom moar vreten geven, din was 't wel in leven bleven.

Tsjah, galgenhumor.... ;)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:31

PVDD neem ik nooit serieus. Die gaat vragen stellen aan de wethouder of het dier wel ijzers droeg..... en of er een dierenarts aanwezig was.....
Of hij nu wel of geen ijzers had of er wel een dierenarts aanwezig was.... had helemaal geen donder uitgemaakt..... toch???? Het dier was hoe dan ook gestorven.

De vereniging van volksvermaken.... (ik vond het wel grappig vanmorgen) zei in reactie: dat ze volgend jaar 17 zeehonden laten meelopen van de zeehondencreche. :-) :-) :-) Ik ga er vanuit dat jullie dit wel als een grapje gaan zien anders ga ik me wel heel veel zorgen maken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:33

Ik begrijp niet zo goed waarom daar nou nog dieren voor ingezet worden...
Kan Sint niet binnenkomen op ene witte fiets, brommer, of whatever?

Triest...

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:38

Wanneer hier geen paarden meer voor mogen worden ingezet kunnen we het hele dier paard wel afschaffen in Nederland. Geen springwedstrijden, alle dressuurwedstrijden afschaffen, drafsport en rensport verbieden.
Keuringen verbieden. Gewoon de paarden in een rampzalig zogenaamd natuurgebied loslaten, niet meer naar omkijken en domweg laten verrekken.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:40

Ben je helemaal van de pot gerukt! <<)

Het lied op zich is natuurlijk prachtig..

Maar met het plaatsen van dit lied suggereer je dat de paarden niet genoeg te eten hadden gehad.
Dan zou je toch eerst even dit artikel moeten lezen..

Het Dagblad van het Noorden citeert Kuipers:
DvhN schreef:
"Horava is in het publiek groot geworden. .. hij had tijdens optredens alles gezien wat er in de wereld te zien valt en was juist heel rustig in het verkeer. Wat dat betreft had hij juist een ijskoud karakter. Dat hij onrustig was kwam door het andere paard voor de kar. Dat is wel een zenuwlijder met veel temperament. Maar dat was hij gewend, ze werkten altijd samen."
Kuipers reed zelf voorin de stoet op de postkoets toen het gebeurde.
"Ik hoorde gegier achter me. Toen ik omkeek zag ik hem nog één keer zijn kop schudden. Ik ben er direct heengevlogen, maar er viel al niets meer aan te redden."
Ondanks de hoge leeftijd van het beest, komt zijn dood voor Kuipers als een schok.
"Hij was altijd kerngezond. hij is drie keer kampioen in de concourssport geworden en was nog nooit bij de dierenarts geweest. Maar ja: het kan een mens overkomen, een paard ook."
Veel tijd om afscheid te nemen, had Kuipers niet.
"De brandweer heeft hem vrij snel weggehaald. En de optocht moest verder. Het doet wel pijn, je gaat weg met zes paarden en komt thuis met vijf."

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:42

In_Black schreef:
Wanneer hier geen paarden meer voor mogen worden ingezet kunnen we het hele dier paard wel afschaffen in Nederland. Geen springwedstrijden, alle dressuurwedstrijden afschaffen, drafsport en rensport verbieden.
Keuringen verbieden. Gewoon de paarden in een rampzalig zogenaamd natuurgebied loslaten, niet meer naar omkijken en domweg laten verrekken.

Ja, dat is een genuanceerde post en goed onderbouwde oplossing... dank!

We spreken hier over een grote massa mensen die op de been is met de nodige takkeherrie..... midden in een stad, dat is iets anders dan je proefje rijden op een groen veldje met alleen poowniemeisjes er omheen...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:43

bertie schreef:
Het Dagblad van het Noorden citeert Kuipers:
DvhN schreef:

Ondanks de hoge leeftijd van het beest, komt zijn dood voor Kuipers als een schok.

Hij was toch nog maar 20?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:50

Die zeehonden vind ik wel een top idee maar laten ze lenie het hart wel thuis :Y).

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:52

Kuipers doet niks anders dan ritten door de Groninger binnenstad, Ninx.
Tig trouwritten en andere drukke toestanden met de paarden. de paarden van deze stal zijn wel takkeherrie proof. Verder is het niet zo dat ze er beroerd bij staan.

sommige paarden donderen om op 20 jr, andere op 2 jar en een klein aantal pas bij dik over de 20.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:55

hoe oud was Hickstead?

Dat de krant de leeftijd noemt als 'hoog' lijkt me meer iets als journalistenonbenul :)

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:00

Hickstead was nog maar 15 jaar.

Journalisten hebben idd meerdere onbenullige dingen geschreven :j

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:04

diana1 schreef:
Journalisten hebben idd meerdere onbenullige dingen geschreven :j
Mwa.. en een hoop Bokt mensen mogen zich ook schamen.
Maar die zien we ineens niet meer he. |o |o

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:05

Een H-tje is 22 meen ik.
Uit het stukje in het Dagblad spreekt de paardenman in hart en nieren.
Prachtige kerel....

Ninx schreef:
Ja, dat is een genuanceerde post en goed onderbouwde oplossing... dank!

We spreken hier over een grote massa mensen die op de been is met de nodige takkeherrie..... midden in een stad, dat is iets anders dan je proefje rijden op een groen veldje met alleen poowniemeisjes er omheen...

De meeste paardendisciplines gaan gepaard met een bak meer herrie als een dressuurproefje.
Ooit op een tuigpaardconcours geweest?
Daar wordt het publiek opgezweept met de klompen te roffelen om de paarden wat op te naaien zodat ze mooier gaan lopen.
Misschien moet je eens uit je kleine wereldje komen en verder kijken dan je neus langs

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:10

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:21

hihi

Hickstead
Geboren: 2 maart 1996
Overleden: 6 november 2011

Bokkers rellen veel, en rekenen is ook al geen sterk punt, lijkt het. :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:26

Moet je wel oppassen dat die off topic reacties over hickstead verwijderd worden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:26

Maar Hickstead had een andere voorletter dan de KWPN-ers uit zijn jaargang doordat hij als eerste gekeurd werd bij het NRPS en toen de voorletter van zijn vader moest aannemen...Zijn oorspronkelijke naam was Opel en dan klopt het rekensommetje ineens wel weer bertie ;)

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:28

Precies! Ik schreef ook dat Hickstead 15 jaar was en dat de KWPN paarden beginnend met de letter H 22 jaar zijn (heb er zelf nl. ééntje op stal ;) ) maarrrrrrrrrrrrrr we dwalen behoorlijk af :D