Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zal nu wel heel bokt weer over me heen krijgen maar dat zal me lekker toch worst wezen 
Tat_jana schreef:tsja,, alleen al het idee dat je je peuk weg gooit richting een stoet ( allezinds vindt ik roken in het bijzijn van zoveel kinderen al belachelijk zo stondt ik ook tussen de paffende ouders met mijn 10 maanden oude zoontje, maar dat is wellicht een andere discussie )
had de peuk even onder je voet neergelecht en hem uitgetrapt,, had niemand er last van gehadzal nu wel heel bokt weer over me heen krijgen maar dat zal me lekker toch worst wezen
zonde van het paard,, dieren die zo mak zijn om in de stoet mee te lopen zijn al vrij schaars
In_Black schreef:De beste oplossing is volgend jaar een stille tocht ter herinnering van het omgevallen paard
Ik ga er vanuit dat jullie dit wel als een grapje gaan zien anders ga ik me wel heel veel zorgen maken.
DvhN schreef:"Horava is in het publiek groot geworden. .. hij had tijdens optredens alles gezien wat er in de wereld te zien valt en was juist heel rustig in het verkeer. Wat dat betreft had hij juist een ijskoud karakter. Dat hij onrustig was kwam door het andere paard voor de kar. Dat is wel een zenuwlijder met veel temperament. Maar dat was hij gewend, ze werkten altijd samen."
Kuipers reed zelf voorin de stoet op de postkoets toen het gebeurde.
"Ik hoorde gegier achter me. Toen ik omkeek zag ik hem nog één keer zijn kop schudden. Ik ben er direct heengevlogen, maar er viel al niets meer aan te redden."
Ondanks de hoge leeftijd van het beest, komt zijn dood voor Kuipers als een schok.
"Hij was altijd kerngezond. hij is drie keer kampioen in de concourssport geworden en was nog nooit bij de dierenarts geweest. Maar ja: het kan een mens overkomen, een paard ook."
Veel tijd om afscheid te nemen, had Kuipers niet.
"De brandweer heeft hem vrij snel weggehaald. En de optocht moest verder. Het doet wel pijn, je gaat weg met zes paarden en komt thuis met vijf."
In_Black schreef:Wanneer hier geen paarden meer voor mogen worden ingezet kunnen we het hele dier paard wel afschaffen in Nederland. Geen springwedstrijden, alle dressuurwedstrijden afschaffen, drafsport en rensport verbieden.
Keuringen verbieden. Gewoon de paarden in een rampzalig zogenaamd natuurgebied loslaten, niet meer naar omkijken en domweg laten verrekken.
. Ninx schreef:Ja, dat is een genuanceerde post en goed onderbouwde oplossing... dank!
We spreken hier over een grote massa mensen die op de been is met de nodige takkeherrie..... midden in een stad, dat is iets anders dan je proefje rijden op een groen veldje met alleen poowniemeisjes er omheen...