Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AaronYve schreef:overlevingstechniek, als het nu oorlogstijd was en/of er was geen voedsel te verkrijgen, dan slacht je het paard en berg je hem netjes op in stukjes maar dan ga je er niet lachend/naakt inliggen.
Ben het dus met jou eens.
Gaat er gewoon niet in! Wendy_Chewie schreef:Discussie met een vriend hierover op facebook... Ik had gesteld dat ik dit ziek vind, waarop hij meldde dat het gewoon een overlevingstechniek is, het paard ziek en oud was ("seems like a favor to me") en er dus niets mee mis is.
Ik snap zijn reactie niet echt, het is niet dat ze in een sneeuwstorm zaten ofzo, en een oud en ziek paard kan je na zijn dood ook erg anders behandelen...
We kwamen op een soort 'akkoord' dat waarden en normen nu eenmaal veranderen, en dat hij dit niet schokkend vond. Ik ben dan maar lekker ouderwets in mijn waarden en normen, maar blijf dit niet normaal vinden.
LadyKantje schreef:Overlevingstechniek? Ik zie het bij de Vrijbuiter (of enig ander kampeerhal/winkel) in de etalage liggen.. "Dood paard, voor extra overlevingskans bij pool expedities.."![]()
Ik snap zijn reactie ook niet echt, en normaal is het zeker niet om in een dood paard te klimmen voor de "fun"
De link gaat niet zozeer om het mishandelen, maar over het ontbreken van normen, common sense.

waarden en normen veranderen hagelslag schreef:dat was geen discussie wendy_chewie
dat was gewoon puur willen winnen en niet nadenken over wat hij er echt van vond!( vind ik;))
pinuts schreef:word een beetje erg veel aandacht aan besteed, ze krijgen wat ze willen. Hoop dat het concept is om mensen bewust te maken wat wij gebruiken als voorwerp en voedsel.. Maar kan ook een zieke vorm van opwinding zijn natuurlijk;) Vreemd hoor, dat de wereld hiervoor op zn kop staat. Moet je zien wat er in een slachthuis gebeurd..
Paperboy schreef:pinuts schreef:word een beetje erg veel aandacht aan besteed, ze krijgen wat ze willen. Hoop dat het concept is om mensen bewust te maken wat wij gebruiken als voorwerp en voedsel.. Maar kan ook een zieke vorm van opwinding zijn natuurlijk;) Vreemd hoor, dat de wereld hiervoor op zn kop staat. Moet je zien wat er in een slachthuis gebeurd..
Het wordt pas echt vreemd als iedereen het normaal vind........ .