Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:25

dat henkjan he t'cowboytje spelen' noemt snap ik idd nog, maar dat dat niet hard onderuit gehaald wordt door bill of rieky snap ik niet. die zouden beter moeten weten.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:28

het blijft tv, je weet niet wat er nog meer gezegd is of gedaan. Wie weet is het wel onderuit gehaald, maar laten ze dat niet zien op tv.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:33

Als die jongen van 16 nou gewoon zelf een weekendbaantje neemt, en daarna lekker muziek gaat maken met zijn vrienden? Ik zie het probleem niet.
1 Ochten stallen uitmesten- tegen kleine vergoeding- is oke maar laat een zestienjarige toch zijn eigen ding doen.... Behalve als hij het zelf niet aankan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:34

Hmm beetje gemixte gevoelens moet ik zeggen...
Ene kant is het een puber waarbij veel klusjes natuurlijk 'stom' zijn, maar andere kant moet hij werken voor zijn ouders passie die hij absoluut niet deelt. Ik vind zijn (stief?)vader wel top moet ik zeggen! Vond het mooi dat hij ook eerlijk zei dat hij het geen probleem vond dat Bill geen paardenfan is, terwijl Rieky er toch echt wel meer moeite mee had. Daar moet ze wel voor blijven waken, dat ze niet toch elke keer probeert het paardenvirus te ontwaken. Maar goed, wat arbeid kan geen kwaad en af en toe mee naar een wedstrijd is ook geen ramp. Denk dat iedereen wel eens mee moest naar iets waar ze écht geen zin in hadden :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:39

nee hij werkt niet voor de passie van zijn moeder en stiefvader maar voor hun bedrijf!
dit is voor hun geen hobby maar werk. ik moest vroeger ook wel eens shit klusjes doen in het bedrijf van mijn ouders. tja daar vreet je wel van om het maar even zo te zeggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:44

Dat had ik ook wel begrepen ;) ... Maar ze heeft zelf ook al vaak aangegeven dat het een passie was :) Het is ontstaan uit een passie en als je die passie echt niet deelt, is het niet echt een joy om in de stront te zitten natuurlijk. Dus ik snap wel heeeeeeel goed dat ie daar niet gelukkig van wordt en helemaal niet in de puberteit (al vond ik dat ie goed kon relativeren :j ) (en jaaa, van klusjes doen is niets mis mee ;) )
Ze hebben van hun hobby hun werk gemaakt en als enig kind in een gezin dat gék is op paarden en in de paarden leeft lijkt mij dat best wel eens vervelend.
T is mooi dat hij wel zijn eigen passie volgt!

Maar goed, ik snap heel goed zijn probleem! :j

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:09

Ach het blijft gewoon een shitprogramma. Dit is nu de derde keer dat ik kijk omdat mijn interesse er in voorkomt (ken je nagaan wat mijn toekomstige kinderen later wel niet van me moeten denken :D ). Ik vind Rieky door het programma heel tuttig overkomen. Idd dat het maar een hobby is ipv bedrijf. Denk dat het ook wel mee valt met de slavernij van rieky.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:15

Ik snap alle ophef niet zo, er wordt op Bokt een groter probleem van Bill en zijn ouders gemaakt dan zijzelf doen. Die paar minuten televisie laat zien dat Rieky een enorme bekendheid is, geweldig gek met haar kinderen is, ze overal in wil steunen en Bill een standaard 16-jarige knul is die zich tegen zijn ouders wil afzetten. Hier op Bokt laait de discussie nog hoger op dan in huize Young zelf.
Bill kan practisch doen en laten waar hij zelf zin in heeft, komt niets tekort en moet net zoals iedere willekeurige tiener in Nederland op zaterdagochtend de handen uit de mouwen steken. Bij hem in huis komt dat dan neer op stallen mesten. Poepoe, nou, wát erg zeg.
Ter compensatie heeft ie een gitaar en legio bandshirts waar de gemiddelde tiener een moord voor zou doen, krijgt zonder morren zijn broodjes frikadel op de show en kan 's avonds met zijn maten op de klep, goh, wat heeft die jongen het slecht.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:23

Ik vond het wel een leuk programma. Het liet zien dat je door hard werken van je passie je beroep kunt maken. Dat je succesvol kunt zijn als je er hard voor werkt. Rieky gaf een leuke, korte blik op het westernrijden dat het een beetje knullig uitgelegd word door de makers van het programma vind ik niet storend want het moet te begrijpen zijn ook voor niet paardenmensen.
Tof dat Rieky en Dave aan dit programma mee werken (ze hadden ook nee kunnen zeggen) En ze zei een paar keer duidelijk dat ze hoopt dat Bill ook zijn passie vind en daar dan voor gaat. Dat hij in de tussentijd leert om ook minder leuke dingen te doen, zoals stallen mesten en mee te werken in het bedrijf hoort denk ik bij een goede opvoeding. Je kon zien dat ze trots op elkaar waren en veel liefde is van beide kanten. Ik vond het een leuk programma. Het stukje met de jongen op de kermis vond ik wel zielig met de dreiging van het internaat, maar goed dat er een betere oplossing is gekomen

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:29

waaaahhhh, heb de uitzending nog niet gezien maar vind het ongelooflijk hoe iedereen meteen zijn mening uitzet aan de hand van de uitzending.
Ik geloof best dat Bill moet helpen, maar dat het echt niet zo erg is als dat de uitzending nu doet voorkomen. (volgens mij kwam dat ook al naar voren eerder in dit topic)
Dat zag je ook bij de vorige uitzendingen van dit programma (tenminste dat hoorde je achteraf). SBS is commercieel en wil een "leuke" uitzending maken. Dus ik gok dat er heeeel veel geknipt, geplakt en aangedikt is om een zeurverhaal op tv te krijgen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:43

Niezel schreef:
Ik snap alle ophef niet zo, er wordt op Bokt een groter probleem van Bill en zijn ouders gemaakt dan zijzelf doen. Die paar minuten televisie laat zien dat Rieky een enorme bekendheid is, geweldig gek met haar kinderen is, ze overal in wil steunen en Bill een standaard 16-jarige knul is die zich tegen zijn ouders wil afzetten. Hier op Bokt laait de discussie nog hoger op dan in huize Young zelf.
Bill kan practisch doen en laten waar hij zelf zin in heeft, komt niets tekort en moet net zoals iedere willekeurige tiener in Nederland op zaterdagochtend de handen uit de mouwen steken. Bij hem in huis komt dat dan neer op stallen mesten. Poepoe, nou, wát erg zeg.
Ter compensatie heeft ie een gitaar en legio bandshirts waar de gemiddelde tiener een moord voor zou doen, krijgt zonder morren zijn broodjes frikadel op de show en kan 's avonds met zijn maten op de klep, goh, wat heeft die jongen het slecht.

_/-\o_
Hier ben ik het helemaal mee eens!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:52

Heb gelijk een paar andere afleveringen gezien... leuk om bekenden op tv te zien :+ maar als ik het zo zie, komt mijn dochter dus ook over 15 jaar op tv met "het zullen je ouders maar zijn" }:0

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:57

hahahaha echt zeker bij jou manishdra. hahaha

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:25

Nou ik vond het wel een beetje tegen vallen. Er werd zelfs nog gezegd dat hij alleen op zaterdagochtend hoefde te helpen :') Maar dat werd niet ondertiteld zoals eerder hier stond...
En dat hij zich volpropt met hamburgers en frikandellen als hij mee is op wedstrijd omdat hij niks te doen heeft... Tja je kan ook lol maken met de andere kinderen die daar zijn, als je daar bent kan je er net zo goed het beste van maken anders zien we hem over een paar jaar misschien wel in obese :+
Zijn hobby is koken maar ik heb hem alleen hamburgers op brood zien maken? Komop zeg...
Ik heb allang geen medelijden meer met hem :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:33

Ik vind de titel van het programma wel geweldig; want volgens mij denkt iedereen dat wel eens, helemaal in de puberteit haha :D
(en het is dan nog wel eens pijnlijk als je tegen het meisje naast je zegt; goh, die sjamaan zal maar je vader zijn :+ En ze antwoord terug; dat ís mijn vader... *slik* Maar gelukkig kwam het vaker voor dus vond ze het niet heel erg haha, maar ik vond het knap l*llig... dus sindsdien let ik heel goed op voordat ik dat zeg :D )

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:49

Ik vind het geen leuk programma, maar vond het stukje van gister wel leuk :D
En ach, cowboytje spelen, who cares? Het heet toch televisie maken, maakt het nu uit hoe ze het noemen. Mij niet in ieder geval. Het zal me een ***** wezen.
Dat Rieky haar kinderen stimuleert om bezig te gaan met hun passie vind ik echt top. Dat zie ik helaas niet altijd... En van een beetje meehelpen wordt niemand slechter. Dat vind ik eigenlijk wel normaal, al ben ik vrij verwend opgevoed qua meehelpen in het gezin :o Vond het wel leuk om te zien.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:37

verography schreef:
hahahaha echt zeker bij jou manishdra. hahaha

Al hebben wij een heel groot ikea bestand hier staan, dus het zal nog wel meevallen (zie opmerking "vriend" in aflevering goblins)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:51

Ik vond het anders een prima aflevering, en er zijn wel ergere dingen over de westernsport
naar mijn kop geworpen - dus dat 'cowboytje spelen' interesseerde me geen ene moer!

We kunnen over elk dingetje wel gaan janken, en van een mug een olifant maken, maar de
aflevering is al uitgezonden en veranderen doe je het niet :)

Het was een prima aflevering, geen enkele ruiter werd afgezeken. En het geen wat jullie er
zelf bij verzinnen; dat is toch echt jullie eigen probleem!

En nee, dit bedoel ik helemaal niet verkeerd. Maar vind t een beetje onnodig om hier zo'n ophef
over te maken. Gut gut gut zeg.

*\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:11

In_Black schreef:
Ik heb het gelijk helemaal gehad met mevrouw young, haar grootste kick is de controle die ze uitoefent op d'r paard, zelfs aan een los teugeltje. Nou, wat een kick.

jij rijdt vast geen western :')
ik vind ook dat er een raar beeld word neergezet over western... niet over wat het echt inhoudt. Maar ja ik maak me daar altijd veels te druk om :P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 03:20

mimeslosydy schreef:
Nou ik vond het wel een beetje tegen vallen. Er werd zelfs nog gezegd dat hij alleen op zaterdagochtend hoefde te helpen :') Maar dat werd niet ondertiteld zoals eerder hier stond...
En dat hij zich volpropt met hamburgers en frikandellen als hij mee is op wedstrijd omdat hij niks te doen heeft... Tja je kan ook lol maken met de andere kinderen die daar zijn, als je daar bent kan je er net zo goed het beste van maken anders zien we hem over een paar jaar misschien wel in obese :+
Zijn hobby is koken maar ik heb hem alleen hamburgers op brood zien maken? Komop zeg...
Ik heb allang geen medelijden meer met hem :D

Misschien propt die jongen zich juist wel vol met hamburgers en frikadellen omdat hij doodongelukkig wordt van al dat 'paardegezeik'

Ik vind je zoon laten helpen bij je hobby of huishoudelijke klusjes is absoluut niets mis mee, verre van daar wordt je idd mens van, je handen laten wapperen. Maar stallen uitmesten?? Daar heeft zelf menig paardeliefhebber een bloedje hekel aan.. dus dat vind ik nog steeds eigenlijk niet kunnen (eh.. je staat wel in de stront, da's iets anders dan je zoon of dochter de auto laten wassen!). Of hij er nu geld voor krijgt of niet.

Ik mis een beetje het hele probleem van het verhaal. Die jongen heeft z'n ouders toch niet voor niets opgegeven? Moet hij ook niet ELK weekend mee? En dan ook nog helpen?? Waar lag de grens in dit verhaal, en waarom zenden ze dat niet uit?

Kijk ook eens naar waar hij het meeste een hekel aan heeft. Is dat inderdaad de hele dag mee tussen dat paardegezeur (en dat het altijd en alleen maar over paarden gaat? en hij een beetje aandacht wil??) of is hij gewoon lui en heeft nergens zin in en is dwarse puber. Jammer dat 'kwaliteitszender' sbs daar dan weer niet op ingaat..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:11

Wat een arrogantie over stallen mesten zeg! Ik zou liever een stal mesten dan een badkamer of wc poetsen... Allemaal persoonlijk dus.

Denk je echt dat bill uit eigen initiatief een briefje naar sbs heeft gestuurd? Joh je kent de zender toch! Die zijn gewoon benaderd of rieky heeft het mede zelf geregeld. Ze zijn niet vies van een beetje publiciteit :)

En ieder weekend wedstrijd dat mochten we willen. In onze sport zijn niet eens ieder weekend wedstrijden.

Zoals je zelf al zegt, het is sbs. Ga er dus maar vanuit dat het opgeklopt is. En zelfs dan was het dus niet zo spannend en schokkend allemaal. Dus irl zal het allemaal wel meevallen zoals hier ook mensen vertellen die ze dagelijks hebben meegemaakt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:21

ik heb uitzending gemist gekeken en ik vond het eigenlijk best meevallen, leuke uitzending! Wist niet dat Dave altijd kookt thuis! :) dacht ook dat hij Canadees waa en geen Amerikaan?

En Henk Jan te paard is geen potje, die moet maar een andere hobby gaan zoeken, arm paard zoals hij in het zadel klapte.... Ik snap best dat Bill zich verveelt op een wedstrijd, iedereen daar is toch weer met die paarden bezig en als je dat niet ligt dan zou je je best kunnen vervelen inderdaad. Wie waren die andere 2 jongetjes die in de stallen geinterviewd werden?

Het gesprek met Rieky vond ik ook best ok, geloof dat het oprecht bedoeld was dat ze graag wilden dat hij ook een dergelijke passie zou vinden en er dan voor zou gaan zoals ze zelf doet. Soms moet je hier wat laten om daar wat te krijgen zoals ze zei, maar het hele leven bestaat uit keuzes.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:24

Volgens mij is er al wel 10x gezegd dat bijna niemand hem ooit op wedstrijd heeft gezien. Hij moet misschien hooguit 1 keer per jaar mee als het niet anders kan. En wat is er zo erg aan een paar stallen uitmesten op zaterdag? Hij heeft waarschijnlijk ook een playstation met 20 spellen op zijn kamer staan, daar mag hij best wat voor doen lijkt mij.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:39

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:37

Idd sbs maakt altijd alles groter dan het is... net als hun veelgedane uitspraak "die en die is weeeeereldberoemd..in nederland" daar moet ik ook altijd om lachen.
Dus het zal wel meevallen met die arme jongen :P