"Eigenaren doen makkelijker afstand van paard door crisis"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

grietje14

Re: "Eigenaren doen makkelijker afstand van paard door crisis"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:00

Oh! Die rotcrisis ook, zo vergaat die hele paardenhandel.
Het gaat ook echt puur om het geld, tsja er moet toch brood op de plank
komen. Vind het zo skande voor die paardjes allemaal.
Ik stel me maar wat voor hoor, maar wat nou als het de mensen allemaal minder
om de handel en het geld ging en meer om de liefde van de paarden zou het dan al beter worden?
Maar dan heb je natuurlijk ook geld nodig om een paard te betalen... Echt jammer dat het allemaal
zon geldhandel is.
Ik hoop dat het wel weer wat beter wordt.
Is zo zonde van alle paarden op de markt, mooie gezonde paarden die naar de slacht gaan...
Eigenlijk moeten hobbyfokkers alleen een paard fokken
als ze ook zeker weten dat ze het veulentje kunnen betalen.

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:14

Ik vind soieso niet dat mensen een paard/pony moeten houden als ze al krap bij kas zitten en/of geen zekerheden hebben in de toekomst, en ik ken ook zat "paardenmensen" die het allemaal zó duur vinden, maar wel in de duurste kleding rondlopen en de dikste auto rijden :') ..en dan moet t paard maar weg, want we gaan echt geen kleinere auto rijden en wat goedkopere kleding dragen hoor. Van t slachtgeld kopen ze weer een ralph lauren outfit, kansloos volk!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:20

peppert schreef:
Ik vind soieso niet dat mensen een paard/pony moeten houden als ze al krap bij kas zitten en/of geen zekerheden hebben in de toekomst

Helaas zijn er ook veel mensen die zonder hun eigen toedoen krap bij kas zijn komen te zitten door de economische mayonaise. Ik zou ook niet weten hoe ik twee paarden zou moeten onderhouden als ik mijn baan plotseling kwijt zou raken en niet binnen afzienbare tijd iets anders zou hebben!
Daarnaast is niet iedereen met weinig geld niet goed voor zijn paard...
Persoonlijk zou ik niet ieder dubbeltje om willen draaien om een paard te hebben, maar in die keuze is iedereen wel vrij. Zolang het welzijn van het paard er maar niet onder lijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:58

Zekerheid is er niet meer, ook niet meer of je wel pensioen gaat krijgen, of je je hypotheek nog kan betalen, of je je baan kunt blijven houden. Als je op zekerheid moet gokken, heb je geen leven meer, dan heb je niets.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:38

Als de tijd is dat we onze 4 paarden niet meer kunnen betalen, dan gaan ze echt weg. Failliet gaan om je paarden te houden gaat toch echt ver. Is de nood hoog dan is elk bod goed. Elke dag kost geld en als dat niet gaat, heel jammer! Ik spreek uit ervaring! Gelukkig gaat alles nu goed. De 3 die verkocht waren, zijn allemaal weer terug door een wonder! Het tij kan keren en het geluk dus ook. De crisis is er nu en wie weet gebeurt daar ook een wonder dat het snel over is. Alles is tijdelijk!

hotchocolat

Re: "Eigenaren doen makkelijker afstand van paard door crisis"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:08

Kennis van vangt paarden op die binnenkwamen via het asiel.

Ze heeft er nu nog twee staan die voor de winter waarschijnlijk nog ingeslapen worden omdat ze de winter niet meer doorkomen.

Dit waren ook de twee laatste die ze heeft opgevangen. Het wordt gewoon te duur. Bij haar hebben ze vorig jaar een paard op het erf gezet en zijn weggereden.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:36

Pffff.....ik kan niet nog een paard gebruiken maar het was maar goed dat die 28 jarige "gratis" shet hier op Bokt inmiddels al een tehuisje heeft gekregen.....anders had ik die bejaarde misschien wel opgehaald, zat er al serieus over na te denken......heb een zwak voor dit soort zielige bejaarde gevalletjes.... Ik weet dat ik niet de hele wereld kan helpen, dat wil ik ook niet, heb genoeg aan mijn eigen paardjes, maar ja....soms...sóms..... :D
Ik kan zo sentimenteel worden als ik de zoveelste bejaarde pony zie die zo maar even weg mag......net ook al weer 1 hier op bokt......maar je haalt vaak wel de ellende van iemand anders op de hals.......pffff......zit al weer na te denken.... :(