Tafje schreef:Jammer dat de Hollandse ruiters niet te koop zijn anders had PS vast Edward én Adelinde naar Duitsland gehaald.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
deeva schreef:Mocht Paul een nieuwe ruiter voor Toot zoeken ik hou me aanbevolenik heb nog wel een plekje op stal vrij.
Ik vind het toch een knappe prestatie van alle ruiters tijdens het EK , ik doe het ze niet na.
.Citaat:Schockemöhle: „Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen.
astridastrid schreef:zipje71 schreef:Als ze nog niet klaar zijn, moet ie gewoon niet starten en de eer aan zichzelf houden.
Niet klaar voor? Ze zijn wel 3e/4e/5e geworden. Als je er slechts klaar voor bent als je 1e zal worden, zou het erg saai worden op concours...
ditano schreef:.Citaat:Schockemöhle: „Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen.
Dit komentaar is echt typerend Duits ...ik ben de baas , dus ik bepaal wat je doet .
Duidelijk dat dit voor niet Totilas werkt , en op deze wijze zal hij nooit echt voor Rath willen werken .
Zo zal het nooit een harmonie tussen ruiter en paard geven .
Jammer dat de kranten berichten van gisteren hier in DLD Totilas niet ten goede komen , dit heeft hij namelijk niet verdiend .
MarliesV schreef:Deess, overdrijven is natuurlijk ook een vak! Niemand kent het paard persoonlijk neem ik aan van de mensen die reageerd. Dan kan je ook niet de conclusie trekken dat zo'n paard altijd zin heeft ed.
Denk dat het allemaal wel goed komt. Vond de 2e proef al een stuk fijner om naar te kijken dan de eerste. Paard lijkt me niet de makkelijkste en Rath is natuurlijk ook iemand die nog moet groeien op dit niveau.
Ik heb zo'n gevoel dat ze er wel staan op de OS in 2012. Wil niet zeggen dat ze met 2 hoeven in de neus de prijzen binnenslepen maar een stuk meer concurentie voor oa Cornelisse verwacht ik wel van deze combi.
.
. Niet werkbaar, denk ik. Maar toch.
Pas sinds begin mei heeft MAR dit paard bij zich en is sindsdien pas in staat de hengst intensief te trainen. Daarvoor was het toch behoorlijk behelpen aangezien de grote afstand tot aan Schockemöhle (en heeft hij Toot dus echt niet vaak getraind, Toot werd daarom daarnaast ook nog gereden door een van de stalruiters van Schockemöhle). Dus om nu te doen alsof hij dit paard al 9 maanden intensief traint...Niet alleen erg flauw, maar ook nog eens niet waar