Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:13

Tafje schreef:
Jammer dat de Hollandse ruiters niet te koop zijn anders had PS vast Edward én Adelinde naar Duitsland gehaald. :D

_/-\o_

Tendance

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:14

Haha gelukkig hebben die een eigen wil!

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:23

Mocht Paul een nieuwe ruiter voor Toot zoeken ik hou me aanbevolen :D ik heb nog wel een plekje op stal vrij.
Ik vind het toch een knappe prestatie van alle ruiters tijdens het EK , ik doe het ze niet na.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:26

deeva schreef:
Mocht Paul een nieuwe ruiter voor Toot zoeken ik hou me aanbevolen :D ik heb nog wel een plekje op stal vrij.
Ik vind het toch een knappe prestatie van alle ruiters tijdens het EK , ik doe het ze niet na.

Ik ook niet, dus mocht Cip echt zo goed blijken te zijn, als sommigen zeggen, dan moet ik tegen die tijd Adelinde maar lief aankijken of zij hem wil gaan uitbrengen.
Maar ik beloof plechtig! Ik zal altijd als hij zo goed blijkt te zijn een deel zelf houden, dan blijft ie in Nederland.

Haha nu ga ik erover dromen!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 04:30

Ik vind het toch wel fijn om te zien dat succes niet te koop is.
Natuurlijk heeft het tijd nodig, maar ik vind de combinatie niet fijn ogen.

Er was zoveel druk aan de voorkant.. Hopelijk wordt dit over een tijdje beter want hij zat duidelijk niet lekker in zijn vel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 04:36

Ik vind het razend knap wat Matthias Rath doet, eigenlijk. Ik doe het hem niet na, zo zoet zal Totilas echt niet zijn (het is ook nog een hengst) en dan vijfde worden op zo een evenement met 80%....... dan kun je verdomd goed rijden. En dat met al die druk op je schouders......... ik zou niet graag in zijn schoenen staan (hij heeft wel mooie laarzen).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 05:30

Citaat:
Schockemöhle: „Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen.
.

Dit komentaar is echt typerend Duits ...ik ben de baas , dus ik bepaal wat je doet .
Duidelijk dat dit voor niet Totilas werkt , en op deze wijze zal hij nooit echt voor Rath willen werken .
Zo zal het nooit een harmonie tussen ruiter en paard geven .
Jammer dat de kranten berichten van gisteren hier in DLD Totilas niet ten goede komen , dit heeft hij namelijk niet verdiend .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 05:43

Hoe weet jij dat?

Heb jij Totilas gereden?
Overigens is het zo beroerd niet hoor.......81%.......... vijfde van de groten der aarde........ ik zou er voor tekenen.......

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:20

ik vind zelf dat ze nog moeten groeien als combinatie.
en neem mijn petje af voor ruiter en paard.
want ik doe ze het niet na en heb wel respect voor beiden.
je zal zo paard maar rijden lijkt makkelijk maar ik denk dat het vies tegen valt.
en daarbij als edward slim was geweest had hij een deel van het paard moeten kopen. want hij wist dat er
meer in het paard zat. want hij heeft het paard toch een paar jaar op stal gehad. dus geef Rath gewoon een kans. _/-\o_

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:24

Ik denk niet dat PS en Rath, naar Rotterdam toe zijn gekomen met de intentie om 5de te worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:25

het wordt gewoon tijd dat edje er weer op gaat kruipen.....dat was tenminste een goed klikkende combi

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:38

astridastrid schreef:
zipje71 schreef:
Als ze nog niet klaar zijn, moet ie gewoon niet starten en de eer aan zichzelf houden.

Niet klaar voor? Ze zijn wel 3e/4e/5e geworden. Als je er slechts klaar voor bent als je 1e zal worden, zou het erg saai worden op concours...

Nou dan snap ik die ontevreden snoeten in het kamp rath totaal niet!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:38

Wat er mij door mijn hoofd schiet is dat ze hopelijk niet zo gefrustreerd raken van de tegenvallende prestaties dat ze het dier tot prestaties gaan slaan ofzo...

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:41

Of ze nou wel of niet een combi worden
Wij hebben Adelinde :):)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:53

Ik kan me best voorstellen dat Toot geen zin had om voor Duitsland kampioen te worden in NL :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:55

Dat zal 't geweest zijn :D

:+

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:14

ditano schreef:
Citaat:
Schockemöhle: „Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Wat ik mis is dat de ruiter bepaalt wat er in de ring gebeurt. Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien. Matthias kon dat niet veranderen.
.

Dit komentaar is echt typerend Duits ...ik ben de baas , dus ik bepaal wat je doet .
Duidelijk dat dit voor niet Totilas werkt , en op deze wijze zal hij nooit echt voor Rath willen werken .
Zo zal het nooit een harmonie tussen ruiter en paard geven .
Jammer dat de kranten berichten van gisteren hier in DLD Totilas niet ten goede komen , dit heeft hij namelijk niet verdiend .

Beetje vreemd om te zeggen, Totilas komt net uit een systeem waar controle het allebelangrijkste is... In dat opzicht is het niet veel anders....

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:26

MarliesV schreef:
Deess, overdrijven is natuurlijk ook een vak! Niemand kent het paard persoonlijk neem ik aan van de mensen die reageerd. Dan kan je ook niet de conclusie trekken dat zo'n paard altijd zin heeft ed.

Denk dat het allemaal wel goed komt. Vond de 2e proef al een stuk fijner om naar te kijken dan de eerste. Paard lijkt me niet de makkelijkste en Rath is natuurlijk ook iemand die nog moet groeien op dit niveau.

Ik heb zo'n gevoel dat ze er wel staan op de OS in 2012. Wil niet zeggen dat ze met 2 hoeven in de neus de prijzen binnenslepen maar een stuk meer concurentie voor oa Cornelisse verwacht ik wel van deze combi.

_/-\o_

Ik denk dat we inderdaad flink op onze tellen moeten passen. Een combinatie kan in een jaar trainen en tevens een jaar meer ervaring opdoen behoorlijk groeien. Kijk, leuk is het niet dat totilas naar duitsland is verhuist, ik kan er zelf ook maar moeilijk aan wennen, maar om op deze manier een oordeel te trekken is niet op zijn plaats. Edward en zijn sisther is in 1 jaar tijd ook behoorlijk gegroeit en ik hoop dat ze het komende jaar dat blijven volhouden.(al was dit ek ook voor edward een tegenvaller)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:50

Mach die Augen auf und sieh die Realität http://www.youtube.com/watch?v=Mvyy99JF3_E
Herr Rath war nie ein Verfechter von dieser verdammten Rollkur. Er ist so nie geritten und da ist sein Pferd einmal was zu eng, wird er fertig gemacht. Herr Gal hat Totilas nach dieser Methode ausgebildet. Das Pferd ist jahrelang viel zu eng gelaufen. Aber solange das Erfolg bringt, ist das in Ordnung. Wie man auf dem Video sieht, scheint auch er schonmal Probleme mit seinen Pferden zu haben. Wie kann das nur sein? Dabei ist er Gribaldi doch so lange geritten!! Erklären sie mir das? Ist Gal jetzt deswegen ein schlechter Reiter? Vielleicht sieht man an diesem Pferdekauf mal ganz wunderbar, dass im Dressursport was falsch läuft, dass es immer seltsamere Methoden gibt sein Pferd an die Spitze bringt. Ein gutes Pferd sollte so ausgebildet sein, dass es nachzureiten ist. Herr Rath hatte leider nur 2 Möglichkeiten. 1. er übernimmt diese LDR Reitweise von Edward Gal, die aber eigentlich nicht seine ist oder 2. er versucht das Pferd von dieser Art geritten zu werden wegzubringen. Beides ist ziemlich schwierig und ja S.T., sowas braucht Zeit!!! Ich spreche mich ganz klar für einen Grand Prix mit Pferdewechsel aus, so wie die Springreiter es bei den Weltmeisterschaften machen. Das wäre doch mal aussagekräftig und würde zeigen, wer wirklich gut reiten kann und wessen Pferd auch unter anderen Reitern bestehen kann. Aber das ganze würde wohl in einem Trauerspiel enden!!!!

Oftewel... Rath is nu bezig om hem op de correcte manier te rijden emn dat heeft tijd nodig.
De manier van Gal was LDR en zeer schadelijk voor Toot.

Aldus het gastenboek vam MaR :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:54

Dat is ook maar de mening van 1 persoon. :).

Wel vind ik de laatste drie zinnen een bijzonder goed idee. :). Niet werkbaar, denk ik. Maar toch.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:01

kohtje schreef:
Hij moet eerst eens leren los te laten van voren. Persoonlijk denk ik dat dit nooit een combinatie wordt.

Amen _/-\o_

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:01

Ik weet niet wat er verder nog gebeurd, maar die eerste staking komt puur doordat er een vogel voor hun neus opstijgt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:02

Ik vind de foto in de beginpost trouwens wel een vriendelijk beeld geven :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:07

Ik heb nu wel het hele fimpje gezien en zie hem de eerste keer schrikken van een duif en daarna volgens mij 3 keer spanning, maar het enige wat ik hem dan zie doen is voorwaarts rijden, weg uit de spanning. Ik zie er niet zo veel verkeerd aan hoor. En die kin op de borst? Waar dan?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:09

Ik snap helemaal niet hoe sommige bokkers erbij komen dat Matze al 9 maanden met Toot een combi vormt? :? Pas sinds begin mei heeft MAR dit paard bij zich en is sindsdien pas in staat de hengst intensief te trainen. Daarvoor was het toch behoorlijk behelpen aangezien de grote afstand tot aan Schockemöhle (en heeft hij Toot dus echt niet vaak getraind, Toot werd daarom daarnaast ook nog gereden door een van de stalruiters van Schockemöhle). Dus om nu te doen alsof hij dit paard al 9 maanden intensief traint...Niet alleen erg flauw, maar ook nog eens niet waar :)

Mooi dat MAR Toot nog verder kan rijden, had ook niet anders verwacht, het komt allemaal wel goed. Hopelijk kan hij zich met dit paard mooi ontwikkelen en kan hij dan met nodige ervaring meer op Bretton Woods stappen :)