Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:26

Ik zeg... Goed voor de handel!
Super toch dat je paard zo kunt verkopen.
En het is nu een fantastisch dier ,maar de weg naar de top is nog heel lang.....
Die mensen die er elke dag mee werken kunnen ook een inschatting maken of hij het daadwerkelijk gaat doen. Wij zien hem alleen zn benen optrekken op de hengstenshows maar een topsport paard moet meer kunnen.
En als je dan toch serieus geld kan maken, het is ook hun werk.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:48

Her grappigste is eigenlijk nog dat met al dat geklaag over het aankopen van onze goede paarden door Duitsers niemand in de gaten heeft dat juist de Britten stiekem een paar van onze kanjers bezitten. Adelinde is net verslagen in Hickstead door Carl Hester met Uthopia, en vlak achter Adelinde eindigde Charlotte Dujardin met Valegro. De Duitsers hebben echt al onze toppaarden nodig anders kunnen ze straks de Britten niet meer verslaan. :+

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:53

Hermelientje schreef:
Her grappigste is eigenlijk nog dat met al dat geklaag over het aankopen van onze goede paarden door Duitsers niemand in de gaten heeft dat juist de Britten stiekem een paar van onze kanjers bezitten. Adelinde is net verslagen in Hickstead door Carl Hester met Uthopia, en vlak achter Adelinde eindigde Charlotte Dujardin met Valegro. De Duitsers hebben echt al onze toppaarden nodig anders kunnen ze straks de Britten niet meer verslaan. :+

:D :D :D

Scherp opgemerkt :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:58

En de toppers van Engeland Uthopia en Valegro komen na Londen te koop. Kunnen de Nederlanders eens een topper kopen in plaats van te verkopen :D

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:03

Suzanne F. schreef:
Goh zonde.... Mag hij nog wel voor Nederland WK jonge dressuurpaarden starten??
Jeetje waar haalt die vent het geld vandaan??? /3

Tsjah.. Schockemöhle he :n

Laux

Re: Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:09

Sjongejonge, die kerel moet eens ophouden met alle toppaarden uit ons land te kopen. >;)
Ga lekker zelf paarden fokken ipv kant-en-klare paarden te kopen van de buren.
Lekker simpel, je hebt een zak geld en je hebt ook meteen de bekers en de prijzen.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:50

Hij is pas 5 het duurt nog wel even tot dat tie kant en klaar is
Dus ze moeten het zelf doen naar de top brengen

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:56

Ik denk, dat als PS nu alleen Bretton Woods gekocht zou hebben, en niet vorig jaar 'onze' Totilas, dat er nu misschien 4 mensen gereageerd zouden hebben met zoiets als "jammer, hoop dat we er nog iets van horen" ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:03

Als je even de moeite had genomen om op de site van Paul te kijken dan kun je vinden dat hij in Lewitz ong. 500 veulens per jaar fokt, ook daar zitten toppers tussen. Hij koopt alleen hengsten op dus wees maar niet bang dat hij alles opkoopt, hij is gewoon zakenman, die dus wel van een gok houd gezien het keuringresultaat van Bretton Woods, oude eigenaar is verstandig dat hij hem verkoopt, er hoeven maar een paar veulens teveel met dezelfde afwijking te komen en weg grote fokwaarde, zo werkt het en niet anders.

Lauste schreef:
Sjongejonge, die kerel moet eens ophouden met alle toppaarden uit ons land te kopen. >;)
Lekker simpel, je hebt een zak geld en je hebt ook meteen de bekers en de prijzen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:44

Hermelientje schreef:

Ja en ik hoop dat Valegro het goed gaat doen in Londen. Ben wel bevooroordeeld omdat mijn merrie een negro is. O:)
Misschien komt er nu eindelijk eens een fonds/instelling die talentvolle paarden voor Nederland gaat behouden.

Probleem is dat Nederlanders overal handel in zien :$ , dus zal dit er wel nooit komen. In Duitsland worden waardevolle hengsten meer zo maar niet verkocht. De staatstoeterijen zijn hier een voorbeeld van.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:58

sorry dat ik dan even kom binnenvallen, maar waarom heeft nederland dan geen staatsstoeterij? worden die toppaarden van NLD uit ook niet verkocht

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:59

DIe staatsstoeterijen in Duitsland zijn ook al lang niet meer wat ze ooit geweest zijn hoor...

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:03

Lees dat nieuwe stukje van vandaag van ek dressur daar staat dat er met eigenaren wordt gesproken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:04

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:11

Ja laatste paar regels

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:15

amaze schreef:
Wat een mooie reclame voor de nederlandse(KWPN) fokkerij ! +:)+

Gefeliciteerd voor de fokkers en eigenaren van BW en ik hoop dat PS en zijn nieuwe ruiter heel veel succes met hem zal hebben !

_/-\o_

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:27

Ketaki schreef:
sorry dat ik dan even kom binnenvallen, maar waarom heeft nederland dan geen staatsstoeterij? worden die toppaarden van NLD uit ook niet verkocht

Zelfs als er een staatsstoeterij zou zijn is het niet gezegd dat die zulke hengsten in bezit zou hebben.
PS is ook geen staatsstoeterij maar een particulier die op zeer grote schaal fokt en in paarden handelt

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:54

Heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat Bretton woods niet is of wordt verkocht aan Paul Schockemohle. Hij is er wel indd over in contact geweest met Nico Wittens maar de verkoop is niet door gegeaan om dat hij de laatste tijd goed aan het dekken is en KWPN goed gekeurde dekhengst is. Hij gaat als het goed is volgende week naar Wereld kampioenschappen waar hij 1 van de 3 dagen wordt voor gedragen door Emmelie.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:04

flamon schreef:
Heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat Bretton woods niet is of wordt verkocht aan Paul Schockemohle. Hij is er wel indd over in contact geweest met Nico Wittens maar de verkoop is niet door gegeaan om dat hij de laatste tijd goed aan het dekken is en KWPN goed gekeurde dekhengst is. Hij gaat als het goed is volgende week naar Wereld kampioenschappen waar hij 1 van de 3 dagen wordt voor gedragen door Emmelie.

mooi zo dat PS niet zomaar elke hengst kan kopen :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:07

Ik ben zeer benieuwd of dat klopt flamon.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:09

flamon schreef:

Voorgesteld heet dat en dat was al bekend dat Emmelie hem daar gaat rijden

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:59

flamon schreef:

Iets met het klok en klepel verhaal of niet?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:58

Laurie schreef:

Laurie ik ben vrijwel zeker dat het klopt want de vader van de mede eigenaar was gisteren hier ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:03

Lauste schreef:

Bij Schockemöhle worden jaarlijks circa 500 veulens geboren hoor :D :Y)

Edit: Zie net dat die opmerking al gemaakt is :o

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:04

flamon schreef:
Laurie schreef:

Laurie ik ben vrijwel zeker dat het klopt want de vader van de mede eigenaar was gisteren hier ;)

mm vreemd..
ik heb gehoord dat vrijdagavond Witte heeft gezegd aan de telefoon dat het vrijwel zeker als rond is en dat die journaliste die ik ken het mocht publiceren..zie horses

wel vreemd al die ophef..als anky een paard uit spanje haalt hoor je er ook (bijna)niemand over :D