Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:31

Even voorstellen:

Ik ben Maaike, bewoner van 1 van de 2 tussenwoningen van het ruttensepad in Rutten. Ik noem gewoon mijn eigen naam, ga ik niet spannend over doen. Ik hoorde van mijn buren (de buren met de paardenbak) dat er hier hele discusies gaande zijn. Nou inderdaad! Wat een gedoe en wat trekken sommige mensen ongewenste conclusies.

Wij weten hoe het zit en wij zijn altijd bereid tot een gesprek. natuurlijk gunnen wij de buren hun droom en hun paarden. Ze hebben hun best gedaan om alles zo netjes mogelijk te maken. Daar gaat het ons ook niet om.

Wat wij gewoon heel naar vinden is dat de gemeente geen rekening heeft gehouden met het feit dat onze woningen +/- 30% in waarde zijn geminderd. Natuurlijk doen de buren dat niet met opzet, dat snappen wij echt wel. Wij hopen dat de gemeente onze waardeling gaat compenseren op wat voor manier dan ook.

liedje89

Re: Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:41

Hoe is die waarde vermindering bepaald dan?? Want de WOZ waarde word toch bepaald door te kijken naar soort gelijke huizen die verkocht worden de huizen worden niet echt getaxeerd. (iig begreep ik eerder in het topic dat het de WOZ waarde was die was gedaald en dat er in de tussentijd niet echt huizen in die straat/rij voor veel minder geld zijn verkocht.) of hebben jullie de huizen zelf laten taxeren oid??

En in hoeverre is dat ook te wijten aan de crisis?? Want sowieso is het in de laatste paar jaar flink gedaald toch.

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:54

De WOZ waarde is niet gedaald uit zich zelf. die was gestegen (zodat gemeente hogere heffingen kan innen) Omdat wij het daar niet mee eens waren ben ik in bezwaar gegaan, de gemeente heeft toen zelf in een brief gezet dat ze hem verlaagd hebben door de omgeving van de paardenbakken. en die is 17.000 gedaald, laatstaan de verkoop waarde.

Ik heb inderdaad een taxatie rapport van de tijd voor de paardenbakken, ik woon hier al 6 jaar en voor de komst van beide bakken heb ik mijn huis verbouwd en daar moest ik voor de bank een taxatie rapport voor moeten laten maken. De situatie is nu opnieuw bekeken door een taxateur en die constateerd de waarde vermindering.

Natuurlijk zullen onze huisen netals alle andere huizen in Nederland door de crisis van 2009 en 2010 ook gedaald zijn, maar de huizen stijgen ook weer in waarde. Dus dat heeft er eigenlijk niets mee te maken.

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:55

excuus voor de spelfouten, toch eerst even lezen voordat ik op plaatsen druk.. :-)

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:56

De huizenprijzen zijn harder gedaald dan de WOZ waarde, men zorgt altijd wel dat men voor het nieuwe jaar een verschil van minder dan 5% taxeert voor de WOZ, wat bezwaar maken tegen de WOZ zinloos maakt.

@brvrmaaike op welke rechtsgrond beroepen jullie het bezwaar?

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:07

Bewaar tegen de WOZ heeft wel zin, mij bezwaar is immers goed gekeurd. Ik heb in het bezwaar aangegeven dat de omgeving waar mijn woning zich in bevind dusdaning nadeling verminderd is dat mijn huis in waarde verminderd is.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:09

Petra68 schreef:
babygirlxx schreef:
mag ik vragen waarom jij dit allemaal zo verteld.
ben je toevallig zelf de buurvrouw van de mensen met de paardenbak.
petra 68 ?

ik had al uitgelegd wie ik ben en wat mijn motivatie is om te reageren op alle onzinnige berichten van met name van jouw kant.
het zou wel zo eerlijk zijn als jij ook even uitlegd wie je bent en je niet probeerd voor de doen als een zogenaamde "kennis"!!

een zo genaamde kennis ben ik niet wat ben dat zeker vraag maar wat over iets wat niemand anders kan weten dan geef ik je er antwoord op

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:12

Hoi Babygirlxx wat bedoel je precies?

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:14

hallo,
dat was niet tegen u bedoelt maar tegen petra 68 zij beweerd dat ik niet bevriend ben met diegene met de paarden bak en dat ik er zeg maar niet zomaar dingen moet gaan zeggen en dus zeg ik vraag maar iets wat jij en ik alleen kunnen weten dan geef ik antwoord als haar dat overtuigd

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:15

o zo, hoe het heet het zwarte hondje van de familie? Die altijd zo graag op schoot zit?

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:17

of bedoelde je petra68 zelf?

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:17

die jack russel? bibi die is namelijk van ons geweest als pup zijnde
of bedoel je andere hond

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:18

ik had het bedoelt tegen haar.
maar weet niet wie dat is terwijl ze zo tegen mij doet

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:29

Ja Bibi :-) leuk hondje.

Weet ik ook niet, er zijn zoveel mensen die zich ermee bemoeien en sommige mensen hebben het gevoel dat ze hier ook naast wonen lijkt het wel. Daarom heb ik me ook maar even gemengd in de discussie.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:47

ja daar heb je gelijk in maar ik ga ook uit natuurlijk van het verhaal van de vrouw met de bak, en er zitten natuurlijk 2 kanten aan.
en snap dat als je huis waarde minder is geworden dat dat niet leuk is.
maar snap aan de ene kant ok weer dat de vrouw haar bak niet weg haalt want zij is speciaal daar heen verhuis om de paarden.
maar goed er stond ook een klacht in de brief ofzo van spelende kinderen nou dat vind ik dan wel wat ver gaan

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:27

Heb jij ook overlast van de aangelegde bak Maaike? Of is het bij jou echt alleen de terechte financiele claim?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:10

brvrwmaaike schreef:
Bewaar tegen de WOZ heeft wel zin, mij bezwaar is immers goed gekeurd. Ik heb in het bezwaar aangegeven dat de omgeving waar mijn woning zich in bevind dusdaning nadeling verminderd is dat mijn huis in waarde verminderd is.

Maar zo iets doe je toch in je eigen voordeel? Je gaat toch niet de waarde van je huis naar beneden halen om zo je zelf te benadelen???

Overigens heeeeeel errrrrrg dom, want bij eventuele verkoop komt toch de WOZ weer boven water en elke 10.000 euro WOZ is een ongeveer 2 a 3 euro belasting, dus waar hebben we het over om het te verlagen.

Een goede belastingadviseur adviseert ook om je WOZ NIET naar beneden te praten, dit voor je eigen voordeel bij eventuele verkoop en je net boven je WOZ je vraagprijs stelt......dus tik uit je winst.

Toen ik mijn huis kocht is mijn WOZ meteen met 2 ton!!! verhoogd, laaiend was ik, de gemeente gebeld en die zegt, je hebt het er toch voor betaald??? En gelijk heeft hij, maar nu als ik mijn woning wil verkopen ga ik natuurlijk boven die WOZ zitten met vraagprijs en niet net boven die WOZ die het was toen ik het kocht, nl 2 ton ! lager!!!

Vraag mij af of het niet zoeken is naar een stok en aan het eind van het liedje hebben alle klagers zich zelf met die stok geslagen.

Ga eens kijken wat objecten die voor paarden bedoelt zijn op funda, juist ja, stukken duurder dan objecten die dat niet zijn.

Jullie zijn dom, want nu is je huis nl MEER waard als je het spelletje meespeelt...want nu is je huis ineens een object voor paardenliefhebbers en KASSA!!!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:17

Ik zou er als paardenliefhebber niet willen wonen. Paarden aan huis prima, maar niet onder mijn slaapkamerraam, die ellende heb ik achter met gelaten toen ik niet meer intern op stallen ging werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:18

Intern, is dat niet wat anders?

Iedereen gaat er nu van uit dat die paarden in de rijbak leven, maar dat is dus niet waar. Die staat in de achtertuin en even voor de verduidelijking, dus neit in een achtertuin van 400 m2..

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:23

een bak 2 meter bij je voordeur vandaan en dan de paarden in hun achtertuin is vergelijkbaar met intern. Geen ontkomen aan, waar je ook ben overal paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:25

Ach hemel zeg, je doet of je over een pension praat met tig paarden.

Wat kunnen mensen toch ontzettend overdrijven en zeuren...dan is het weer overlast en als het zo uitkomt de waardevermindering die alles te maken heeft met de crises die dan maar even op die bak gezet wordt, woningen waar al een giga overwaarde op zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:28

Russel : waarom blijf je de tuin van de buuf een object voor paardenliefhebbers noemen ?

Vind je serieus dat je paarden kunt houden in een tuintje van pak 'm beet 6 meter breed ?

Komop :P

brvrwmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:32

Beste Russel,

Zulke reacties bedoel ik nu, daarom gaan me er ook niet mee in laten. Maar je WOZ verhoogt met 2 ton?
€ 200.000 omhoog?

Tjoppie: Het gaat mijn vooral om het financieele gedeelte. Van de ene paardenbak heb ik heel veel overlast en van de andere niet echt. Het is puur het woongenot en de financieele kant

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:37

russel schreef:
Ach hemel zeg, je doet of je over een pension praat met tig paarden.

Wat kunnen mensen toch ontzettend overdrijven en zeuren...dan is het weer overlast en als het zo uitkomt de waardevermindering die alles te maken heeft met de crises die dan maar even op die bak gezet wordt, woningen waar al een giga overwaarde op zit.

Hoe weet jij dat of er een giga overwaarde op zit? Misschien hebben die mensen wel net hun hypotheek verhoogd om ergens in te investeren?
Voor niet paardenmensen is een paard al heel veel.
Door de crisis zijn huizen gelijkwaardig gedaald qua procenten. Ik neem aan dat dit ingecalculeerd is bij de schadeberekening.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:39

Dus als ik het eigenlijk goed begrijp Maaike zijn jij en je buurvrouw eigenaren van de tussenwoningen? en hebben jullie beide last van de nieuw aangelegde bak.

Voornamelijk omdat deze niet strategisch geplaatst is?