Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hermelientje schreef:essiesilly schreef:ik vind mistral een heeeel goed beest hoor begrijp me niet verkeerd echt een fijne knol!!
maar vind totilas wel beter/krachtiger
Maar jij hebt een Totilas veulen zie ik, jij kijkt door een roze bril.![]()
Leuk veulen!!!
Thomas schreef:Wat?? Pb nooit een toppaard?? Die begon net de hele tijd 75 procent neer te zetten, zijn verkoop is eigenlijk heeel slecht geweest voor het NL team
Hermelientje schreef:Zidore schreef:Toot is en blijft een superbijzonder paard en daar krijg je niet snel een concurrent voor. Of wij hem nou hebben of Duitsland, het blijft meters voorsprong als Totilas in je team zit.
We weten hier allemaal dat het eerst Toot is en dan een hele lange tijd niets.
en ajb niet weer die discussei met paddenpad: HUO DAAR MEE OP!
Ik vind wat je zegt erg overdreven. Een landenwedstrijd wordt bepaald aan de hand van Grand Prix scores. De allerbeste resultaten van Totilas zijn precies 2 procent hoger dan die van zijn naaste concurrenten. Twee procent is echt wel goed te maken door de andere ruiters. We hebben niet alleen van Duitsland met Totilas verloren maar ook van een B team uit Engeland. Zolang iedereen maar blijft kniezen over Toot blijven we de echte oorzaak ontkennen: we worden aan alle kanten ingehaald door jeugdige ruiters uit diverse landen.
Waar Totilas echt het grote gat sloeg was in de kür, en daar zal zeker dat stuk emotie bijzitten.. Al was die 97% voor het artistieke gedeelte van het Nederlandse jurylid in Lexington misschien een beetje "over the top".
Cayenne schreef:Hij was vandaag gewoon met afstand de beste.
Daar was geen twijfel over mogelijk!
Adelinde deed het ook erg netjes, jammer van de foutjes. Parzival zat duidelijk met z'n hoofd nog in z'n box.
Sisther en Edward heb ik helaas niet gezien. Happie en Tango zijn ook weer vooruit gegaan.
Tango moet alleen duidelijk van achter nog wat sterker worden. De galop was nog erg moeilijk allemaal.
manubres schreef:Las net bij KWPN dat de jeugdruiters GOUD hebben gewonnen in Aken!! Waarom zie ik dat hiet nergens staan? Er is dus nog hoop...de jeugd heeft de toekomst toch?
Painted Black had de hoogste individuele score onder de nieuwe Spaanse ruiter.
Kijk en daar hebben we niet zo'n moeite mee dat hij verkocht is....rara hoe komt dat. Ik weet het wel
sarabande schreef:Iedereen wil voor goud gaan, en intussen staat de boel niet stil. Dit is niet het beste dat Nederland in huis heeft en de beste liet zich niet goed zien.
Paarden en ruiters van niet Engelsen blijven niet in bevroren toestand tot de OS, dus ook daar zal progressie zijn, of achteruitgang.
Ik begrijp dat bij jou als liefhebben van Engeland de wens de vader van de gedachte is.
Overigens heeft Ed volgens mij al eens boven de 90% gescoord, of ik moet het heel mis hebben.
Hermelientje schreef:Mij maakt het niet zoveel uit hoor wie er wint, ik kon gewoon nooit zo goed tegen dat geroep van onze bondscoach en de bobo's dat wij zo geweldig en onaantastbaar waren terwijl het overduidelijk was dat de concurrentie niet stil zat en dat zijn echt niet alleen de Britten hoor, alleen de andere landen zijn er nog niet helemaal. En het is juist die progressie die de Britten de laatste jaren maken die mij doet denken dat ze een kansje hebben en ze hebben natuurlijk het thuisvoordeel of is dat alleen bij voetbal? Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit welk land het doet maar het wordt toch de hoogste tijd dat Duitsland eens een keertje verliest op de OS.
Hermelientje schreef:@Sarabande
Haha zegt Sjef eindelijk iets verstandigs en doet hij het weer niet goed.![]()
Met onze drie theoretisch beste prestaties (dus als iedere combinatie zijn beste score rijdt) liggen we een procent of 8 achter op de concurrentie. Dat betekent dat wij dus alleen maar kunnen winnen als zij fouten maken en wij niet, dat is nooit een fijn uitgangspunt en Sjef is kennelijk opeens realist. De beroemde "Hollandse school" werkt even niet meer, net als in het onderwijs.
sarabande schreef:Dat zie je toch verkeerd, de meeste hier die emotioneel de verrichtingen van Ed met Toot bijgewoond hebben hadden die miljoenen liever niet dan wel zien komen.
Het gaat om het unieke dat die 2 samen vertegenwoordigden, de magie die er af straalde, en dat kwam uit Nederland.
Dat maakte gevoelens los en uit men, zo simpel is het.