Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:09

is dat zo?
lees het in het verhaal van de ruiters niets van terug.

heeft het gesprek wel plaatsgevonden?
waren de ouders van het kind zo agressief dat ze er zo probeerden af te komen?

mijn oude leraar maatschappijlleer heeft ooit eens in de telegraaf gestaan in een interview.
jammer alleen dat hij nooit een interview heeft gedaan, hij was namelijk niet thuis op dat moment.

leuks sensatiestukje.

ayasha schetst hoe het zou kunnen dat de ruiters zich hebben gemeld.
en neemt jou daarbij als voorbeeld kbk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:09

Fijn dat er verder onderzoek gedaan wordt!!
Ik denk dat de 'bijtwond' (als die er echt zou zijn) vrij makkelijk onderzocht kan worden, vanwege bacterieën en het type van de wond.
Hoe ze onderzoeken of het een hoef was geweest, weet ik niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:11

Ayasha en Minikatje; lees mijn vorige reactie even opnieuw. :)

[naam] schreef:
En hoewel dat erg waarschijnlijk is, staat dat niet in de OP en ik heb mijn reactie gebaseerd op de OP.
Datgene wat jij erbij haalt, maakt het verhaal anders, dan zou ik mijn reactie aangepast hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:11

Uitgaande van een gebroken kaak die ongeveer 6 a 8 weken moet helen. En ze nog "weken zal moeten herstellen" kan je volgens mij uit gaan van max een maand na de feiten. :)
Dat en dat ze schuldig zijn, zijn de enige dingen die ik kan bedenken. Maar als ik schuldig zou zijn en al vluchtmisdrijf gepleegd had, dan zou ik na dit bericht dat risico ook gewoon verder nemen. :+ Vinden ze je niet kom je er onder uit, vinden ze je wel kan je nog altijd zeggen dat je het bericht gemist hebt. :+ -even redenerend vanuit het punt van iemand die zou vluchten-

Oh bacteriën had ik nog niet eens aan gedacht! Klopt :D

Ik weet als een paard "juist" trapt dat je wel een hoef vorm kan hebben staan maar als ie langs het gezicht af schampt kan ie wat breken en zal er geen vorm in te zien zijn..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-06-11 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:12

vorm, impact van een trap, verwondingen van het gezicht, alles wordt even nagegaan.
of het uberhaupt wel kan of dat het kind eigenlijk al onder de groene zoden had moeten liggen.
beet kan ook, afdrukken van tand, diepte in het vlees, afstand tussen de onderlinge wondjes.
kijken of het matcht met het gebit van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:13

Het hoofd blijft één van de meest kwetsbare plekken van je lichaam..
Ik ben erg benieuwd wat er uit het onderzoek komt, al wordt dat vaak niet meer gemeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:14

De enige manier die ik me kan bedenken dat ie kan bijten en trappen tegelijk is als ie zou steigeren /kappen met de voorbenen en dan in de aanval zou gaan... En dat kán je als ruiter niet missen lijkt me. Dus als het kind inderdaad gebeten en getrapt is..

Anoniem

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:22

Ik heb mijn bedenkingen bij het verhaal in de openingspost.
Zie de foto van het meisje in het ziekenhuis; ogen opgezwollen, 2 kaken gebroken etc.
Citaat:
Zo'n driehonderd meter verder zag Franice de paarden en de ruiters.
Als je er zo aan toe bent als op de foto te zien is, lijkt me dat je niet naar buiten kunt kijken om de paarden te zien en met 2 gebroken kaken lijkt het me moeilijk om te zeggen dat ze de paarden ziet.

Citaat:
Een buurman overhandigde de agenten ook de beelden van een bewakingscamera.
Daar staat niet het ongeval op, maar wel de paarden en ruiters.

Maar goed, ik ben geen dokter, was er niet bij en voor hetzelfde geld is het wel allemaal zo gegaan.
Misschien staat het er een beetje raar in het nieuwsbericht.
Paar pagina's terug stond een ander nieuwsbericht, waar op een heel andere 'toon' wordt geschreven.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:24

Nou.. Ik denk eerlijk gezegd inderdaad dat als een kind van 8 getrapt wordt door een paard, dat die dit niet kan na vertellen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:25

Helemaal met je eens KBK, die camera zat ik ook aan te denken inderdaad... Zou die net op het punt van het ongeval een stroompanne gehad hebben dat dat er niet op staat maar de ruiters verder wel? :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:25

Denk dat het ongeval net buiten beeld moet zijn gebeurd en ze daarna wel door beeld zijn komen stappen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:30

En dan kan je dus discussiëren of het inderdaad gebeurt is, of dat de ruiters op het verkeerde moment, op de foute plek waren en nu dus de hoofdrol spelen in een heksenjacht :)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:31

hmmm vreselijke situatie maar een heul raar verhaal, de waarheid zal wel ergens in t midden liggen, t verhaal rammelt aan alle kanten. Evengoed vreselijk aso dat de ruiters (volwassenen nog wel!!) gewoon doorgereden zijn, of t nu door hun paarden komt of niet, doorrijden bij een stevig gewond klein kind, dat is imo not done.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:50

Ik vind dit maar een raar verhaal. Een paardenbeet schijnt 1 van de "vieste"wonden te zijn door de bacterien dat moet het ziekenhuis gelijk moeten kunnen merken. En idd een kind met gebroken kaken dichte ogen etc ziet de ruiters dan nog.

En welke ouder met een kind met deze verwondingen gaat nog even ruzie zoeken met de vermeende daders als je kind bloedend op de achterbak zit?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:59

lampenkap schreef:
Ik vind dit maar een raar verhaal. Een paardenbeet schijnt 1 van de "vieste"wonden te zijn door de bacterien dat moet het ziekenhuis gelijk moeten kunnen merken. En idd een kind met gebroken kaken dichte ogen etc ziet de ruiters dan nog.

En welke ouder met een kind met deze verwondingen gaat nog even ruzie zoeken met de vermeende daders als je kind bloedend op de achterbak zit?

Ik niet in ieder geval. Zou zorgen dat ik zo snel mogelijk bij de spoeddienst zou zijn. Daders zoeken zou nadien wel komen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:05

Dat soort verwondingen (breuken in aangezicht) kan best na een trap van een paard. Zeker als het paard niet per ongeluk raakt, maar gericht van zich af trapt, dan trappen ze nl. dikwijls met opzet midden in het gezicht. Eén trap om gelijk wat er achter hen aan komt in één keer uit te schakelen. Dikwijls komt dat niet voor, maar het gebeurt wel..
Wie er zich niets bij kan voorstellen, op youtube staan een paar mooie voorbeelden van gericht uitschakelen van een voor het paard vervelende mens.. ,-)

Die beet zal wel onzin van de pers zijn.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:08

petraaken schreef:
Daders zoeken zou nadien wel komen.

Mja, rustig vanuit de stoel gedacht wel, maar ik denk dat ik toch ook wel een behoorlijke vlaag agressie zou voelen opkomen als ik toevallig de (vermeende) daders passeerde, en misschien ook wel scheldend uit de auto spring. Mensen denken niet helemaal rationeel op zo'n momenten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:11

Bandida schreef:
Dat soort verwondingen (breuken in aangezicht) kan best na een trap van een paard. Zeker als het paard niet per ongeluk raakt, maar gericht van zich af trapt, dan trappen ze nl. dikwijls met opzet midden in het gezicht. Eén trap om gelijk wat er achter hen aan komt in één keer uit te schakelen. Dikwijls komt dat niet voor, maar het gebeurt wel..
Wie er zich niets bij kan voorstellen, op youtube staan een paar mooie voorbeelden van gericht uitschakelen van een voor het paard vervelende mens.. ,-)

Die beet zal wel onzin van de pers zijn.

Die staan alleen meestal niet meer op om nog naar huis te wandelen...
Ik zou zelfs in agressieve toestand eerst aan het bloedende kind op mijn achterbank denken en ik wil niet eens kinderen :+

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:16

Leuke discussie hier inmiddels :-S

Wellus nietus.

Mijn visie als startende journaliste: Het ziet er uit als een broodje aap verhaal. Er is namelijk geen wederhoor toegepast. Het is een erg onprofessioneel eenzijdig bericht en die moet je altijd met enig wantrouwen bekijken. Eerst zien dan geloven.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:36

Ayasha schreef:
Helemaal met je eens KBK, die camera zat ik ook aan te denken inderdaad... Zou die net op het punt van het ongeval een stroompanne gehad hebben dat dat er niet op staat maar de ruiters verder wel? :D

Het is maar net hoe de camera staat/hangt. wellicht is het ongeluk gebeurd in een dode hoek van de camera maar zie je de ruiters er wel op langs rijden.

Wat ik een beetje vreemd vind is dat als het echt op deze manier gebeurd is, de ruiters kans hebben gehad om zo rustig weg te lopen. gebroken kaken of niet zo'n kind zal het toch wel op het krijsen gezet hebben? Dan zou je toch denken dat een buurman/vrouw of ouder wel naar buiten zou komen rennen. Het is immers bij de buren voor de deur gebeurd.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:15

Ayasha schreef:
Die staan alleen meestal niet meer op om nog naar huis te wandelen...
Ik zou zelfs in agressieve toestand eerst aan het bloedende kind op mijn achterbank denken en ik wil niet eens kinderen :+

Tja dat hangt er vanaf hoe erg de impact is. Kaak en neus breken is al niet niks hoor.
Je hebt mensen die hun tanden kwijt zijn, je hebt er ook die op slag dood zijn van zo'n mep. Dat meisje heeft geluk gehad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:18

Malakay schreef:
Ayasha schreef:

Het is maar net hoe de camera staat/hangt. wellicht is het ongeluk gebeurd in een dode hoek van de camera maar zie je de ruiters er wel op langs rijden.

Wat ik een beetje vreemd vind is dat als het echt op deze manier gebeurd is, de ruiters kans hebben gehad om zo rustig weg te lopen. gebroken kaken of niet zo'n kind zal het toch wel op het krijsen gezet hebben? Dan zou je toch denken dat een buurman/vrouw of ouder wel naar buiten zou komen rennen. Het is immers bij de buren voor de deur gebeurd.

Kortom die beelden geven geen enkel bewijs voor het ongeval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:32

Malakay schreef:
Dit vind ik ook een beetje apart.. :j
Het lijkt me dat als ze echt hadden willen vluchten, ze dat in volle galop hadden gedaan.
In de OP staat dat het meisje de paarden na 200/300 meter zag.. ze hadden dan al verder weg moeten zijn als ze wilden vluchten.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:35

KoudbloedKim schreef:
Malakay schreef:
Dit vind ik ook een beetje apart.. :j
Het lijkt me dat als ze echt hadden willen vluchten, ze dat in volle galop hadden gedaan.
In de OP staat dat het meisje de paarden na 200/300 meter zag.. ze hadden dan al verder weg moeten zijn als ze wilden vluchten.

Klinkt wel apart...
Ben wel benieuwd nu wat er is gebeurd... maar als je gewoon op de stoep valt kun je toch niet zo gewond zijn?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:47

Als je hard genoeg neer gaat en fout valt, reken maar dat je dan zo gewond kan zijn. :)