Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:01

Noa_M schreef:
Pfffff wat een commentaar allemaal... Ja het is duidelijk dat Mathias en Totilas (nog) niet helemaal een combinatie zijn. En misschien zien we de Totilas zoals onder Edward niet meer terug. Maar ik kan niet anders dan respect hebben voor Mathias dat hij gewoon start en laat weten waar hij start ook nog. Wat moet er een druk op die schouders van hem rusten als je weet dat de halve wereld denkt dat je gaat falen en heel Nederland (bijna dan) hoopt dat je faalt.. Ik kan niet echt commentaar leveren over het rijden, want ik vind alles wat beter is dan het gehark van mij al een top prestatie. Maar ik hoop echt dat het hem nog lukt om een mooie combi met Totilas te worden, want wat een paard!! Zou zonde zijn als dat verloren gaat!

ik denk dat je daar (wat mij betreft) fout gaat. Ik wil niet dat Rath faalt, ik wil Toot blijven zien zoals hij was. Blij, geconcentreerd, vrolijk, los, happy, hard aan het werk, king of the hill, im the boss, en zie mij gaan. En dat mis ik onder rath, Rath heeft enorme fouten gemaakt en het paard gebroken op de klassieke manier. Nu is het een paard dat probeerd zijn ruiter te redden en dan nog eens in die ring afgestraft word door nog meer tegenstrijdige hulpen waardoor hij het helemaal niet meer weet. WAT een verschil met Gal. Ik denk dat we ze niet meer terugzien in de ring.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:01

Embe schreef:
Niobe schreef:
Zie ik nou spoken of geeft Mathias Totilas nou een schop na het afgroeten? :~

Ik wilde het er niet over hebben maar ik dacht het ook :+

Oh kijk!

(die smiley van mij was verkeerd trouwens, ik kwijl niet op paarden schoppen :'))

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:03

Het is grappig om te zien hoe een deel van bokt Rath afkraakt omdat Edward Gal de enige is die Totilas zou mogen berijden, en een ander deel Rath zo ophemelt dat ze zelfs zeggen dat totilas gewoon in een omleerproces is naar de klassieke rijkunst zodat hij eindelijk correct gaat lopen ( _O- )

Maargoed, ik vond het een erg slechte proef met een te hoge score :)
Ik vind het wel jammer voor Rath.
Ik krijg een beetje het idee dat Totilas te veel energie heeft en wat verveeld is.
Logisch want Rath is nog zo bezig met Totilas te leren kennen en de knopjes te vinden.
Rath leert hier natuurlijk veel van, maar Totilas krijgt weinig uitdaging en wordt zelf weinig getraind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:05

Niobe schreef:
Embe schreef:

Ik wilde het er niet over hebben maar ik dacht het ook :+

Oh kijk!

(die smiley van mij was verkeerd trouwens, ik kwijl niet op paarden schoppen :'))

Eh ik heb er speciaal op gelet maar ik zie het niet. Las ook iemand die zei dat ie hem niet beloonde, maar hij beloont hem toch wel? :?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:05

hmm heb nu even de video gezien, had he tnog niet gezien, maar ik schrok er toch echt wel een beetje van hoor.. het zijn onnodige fouten die inderdaad gemaakt zijn door de ruiter. Totilas snapte er niks van tijdens de pirouettes, en inderdaad de eerste passage, ik dacht echt van, is dit totilas, gelukkige werden die daarop volgde wel beter.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:06

tjoppie schreef:
Noa_M schreef:
Pfffff wat een commentaar allemaal... Ja het is duidelijk dat Mathias en Totilas (nog) niet helemaal een combinatie zijn. En misschien zien we de Totilas zoals onder Edward niet meer terug. Maar ik kan niet anders dan respect hebben voor Mathias dat hij gewoon start en laat weten waar hij start ook nog. Wat moet er een druk op die schouders van hem rusten als je weet dat de halve wereld denkt dat je gaat falen en heel Nederland (bijna dan) hoopt dat je faalt.. Ik kan niet echt commentaar leveren over het rijden, want ik vind alles wat beter is dan het gehark van mij al een top prestatie. Maar ik hoop echt dat het hem nog lukt om een mooie combi met Totilas te worden, want wat een paard!! Zou zonde zijn als dat verloren gaat!

ik denk dat je daar (wat mij betreft) fout gaat. Ik wil niet dat Rath faalt, ik wil Toot blijven zien zoals hij was. Blij, geconcentreerd, vrolijk, los, happy, hard aan het werk, king of the hill, im the boss, en zie mij gaan. En dat mis ik onder rath, Rath heeft enorme fouten gemaakt en het paard gebroken op de klassieke manier. Nu is het een paard dat probeerd zijn ruiter te redden en dan nog eens in die ring afgestraft word door nog meer tegenstrijdige hulpen waardoor hij het helemaal niet meer weet. WAT een verschil met Gal. Ik denk dat we ze niet meer terugzien in de ring.

Wat een walgelijke dingen loop je te verkondigen. Klassieke manier, breken?
Het breken van een paard staat regelrecht tegenover de klassieke dressuur.

Blijkbaar is je paard van voor naar achter rijden zeer respectvol naar het paard toe.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:07

murphy102 schreef:
tjoppie schreef:

EEN onderdeel van de overigen 30 andere die de mist ingingen inclusief tactfouten (zo erg dat het paard gewoon niet eens rad liep) en waarvan een aantal onderdelen volledig de mist in gingen.
Ik zou zeggen, reprogrammeer jezelf eens, want de heldere kijk is een beetje weg

Maar wat vond jij nog meer zo subliem aan die proef dan behalve het correct halthouden en achterwaards gaan?

Wat je ziet gebeuren is dat het paard het frame begint te verlengen, omdat dit paard nu van achteren naar voren gereden wordt. Het paard blíjft niet meer in die absolute oprichting hangen tijdens het uitstrekken, waardoor dat voorbeen gelukkig ook niet meer zo onnatuurlijk hoog komt. Het paard begint durchlässig te worden... DÍE ontspanning begin je terug te zien in de verschillende oefeningen. Het zijn natuurlijk nog maar "puzzelstukken" en ze zullen tijd nodig hebben om die puzzel volledig te krijgen!
En dat alles onder een ruiter die kan ZITTEN, op zijn zitbeenknobbels wel te verstaan. Hij hoeft niet achterover te hangen met een bolle onderrug. Zijn onderbeen ligt als gevolg daarvan op de plaats waar een onderbeen hóórt te liggen en dat is niet bij ver naar voren gestoken bij de elleboog van het paard... Daardoor komt zijn hulpgeving in de samenwerking met hand, zit en been ook veel vloeiender door...!

Als voor jou in het frame verlengen betekend rug wegdrukken dan heb je gelijk. En ik denk dat juist Gal het achter naar voor principe veel beter onder de knie had waardoor het voorbeen ook zo ver kon komen. In welke oefeningen moet ik volgens jou de ontspanning terugzien? dan ga ik dat even terugkijken, want ik heb het nergens in het hele filmpje gevonden.
Ik ben blij dat het onderbeen ligt waar het HOORT te liggen, dat het paard er verder last van heeft is van ondergeschikt belang, is dat klassiek?
En wat is veel vloeiender? bedoel je daarmee de haperingen? de tactfouten, het onregelmatig lopen. Welke vloeiender bedoel je?

Annet555

Abacab schreef:
Ik denk dat Gal voorlopig nog wel van Rath zal blijven winnen, zelfs nu met een Sister [en dat paard staat nog maar aan het begin van haar carriere].)

Uhmm Sisther liep al GP toen Totilas het nog niet deed.................

en verder krijg ik bij veel reacties het gevoel van een bepaald gezegde, iets met stuurlui en wal-barkruk.

HorseTimeXL

Suzanne_J schreef:
Het is grappig om te zien hoe een deel van bokt Rath afkraakt omdat Edward Gal de enige is die Totilas zou mogen berijden, en een ander deel Rath zo ophemelt dat ze zelfs zeggen dat totilas gewoon in een omleerproces is naar de klassieke rijkunst zodat hij eindelijk correct gaat lopen ( _O- )

Ik krijg een beetje het idee dat Totilas te veel energie heeft en wat verveeld is.
Logisch want Rath is nog zo bezig met Totilas te leren kennen en de knopjes te vinden.
Rath leert hier natuurlijk veel van, maar Totilas krijgt weinig uitdaging en wordt zelf weinig getraind.

Hoe weet je dat hij weinig wordt getraind? (een gewone vraag hoor, gewoon om te weten, dat wist ik helemaal niet) maar het zal dan wel helemaal logisch zijn waarom totilas er niet zo vrolijk uitziet..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:08

Suzanne_J schreef:

Ik kraak Rath niet af omdat ik vind dat Edward Toot niet meer rijd (al blijf ik het wel zonde vinden maar dat staat er los van) zie ik gewoon dat het plaatje niet meer klopt.
Ik vind Rath een ruiter zonder gevoel maar dat vond ik al toen ik hem op zijn andere paarden zag rijden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:08

Suzanne_J: Dat van het corrigeren is daadwerkelijk zo. Tenminste, bij de vorige proef waren er momenten waarop dat duidelijk te zien was.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:09

manic schreef:
Ik meen me te herinneren dat ik Totilas onder Edward Gal toch ook al eens wat slechte wissels heb zien maken...

yep de eners zijn moeilijk met hem. Ik vond het ook buitengewoon knap van Rath dat hij dat de eerste keer dat hij hem uitbracht redelijk goed deed. hier en daar een hapering, maar in de regel best OK

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:10

tjoppie schreef:
murphy102 schreef:
Wat je ziet gebeuren is dat het paard het frame begint te verlengen, omdat dit paard nu van achteren naar voren gereden wordt. Het paard blíjft niet meer in die absolute oprichting hangen tijdens het uitstrekken, waardoor dat voorbeen gelukkig ook niet meer zo onnatuurlijk hoog komt. Het paard begint durchlässig te worden... DÍE ontspanning begin je terug te zien in de verschillende oefeningen. Het zijn natuurlijk nog maar "puzzelstukken" en ze zullen tijd nodig hebben om die puzzel volledig te krijgen!
En dat alles onder een ruiter die kan ZITTEN, op zijn zitbeenknobbels wel te verstaan. Hij hoeft niet achterover te hangen met een bolle onderrug. Zijn onderbeen ligt als gevolg daarvan op de plaats waar een onderbeen hóórt te liggen en dat is niet bij ver naar voren gestoken bij de elleboog van het paard... Daardoor komt zijn hulpgeving in de samenwerking met hand, zit en been ook veel vloeiender door...!

je bent gek ! Als voor jou in het frame verlengen betekend rug wegdrukken dan heb je gelijk. En ik denk dat juist Gal het achter naar voor principe veel beter onder de knie had waardoor het voorbeen ook zo ver kon komen. In welke oefeningen moet ik volgens jou de ontspanning terugzien? dan ga ik dat even terugkijken, want ik heb het nergens in het hele filmpje gevonden.
Ik ben blij dat het onderbeen ligt waar het HOORT te liggen, dat het paard er verder last van heeft is van ondergeschikt belang, is dat klassiek?
En wat is veel vloeiender? bedoel je daarmee de haperingen? de tactfouten, het onregelmatig lopen. Welke vloeiender bedoel je?

Tjoppie, je eerste zin zegt toch al genoeg :n
Je kunt dingen natuurlijk ook niet willen zien.

Niemand is hier de proef aan het ophemelen, wel is te dien dat er dingen gecorrigeerd worden die niet klopten bij Gal.
Maar ik geloof dat dat een gebrek aan lezen is.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:10

Tegen zoveel "goed onderbouwde kritieken" op Rath en Totilas kan ik niet op!
Fijne discussie verder...!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:11

gal heeft toch al nieuwe totilas, voice, die kent ook alle truucjes al ;)

- vind dat er te veel oordelen ten nadelen van rath zijn
- dat het beter voor toot is om meer van achter te gaan werken
- dat de proef wel slecht is maar vooral door miscommunicaties van uit rath
- dat hij ook nog moet wennen aan totilas
- dat alles wat toot minder doet slecht is van rath
- dat mensen vergeten dat rath ook geen voorgeprogrammeerde robot is die alles metteen goed doet
- dat edward meer met gevoel reed als rath, maar ja zo is het nou eenmaal, niks aan te doen

de rest van mijn mening bedenk ik zo nog wel
Laatst bijgewerkt door onbekend0207 op 12-06-11 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:11

Citaat:
Daardoor komt zijn hulpgeving in de samenwerking met hand, zit en been ook veel vloeiender door...!

Jammer dat je dat dan helaas niet kan zien in de uitgestrekte stap; de ultieme oefening voor het aantonen bovenstaande...

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:14

Air schreef:
tjoppie schreef:

Wat een walgelijke dingen loop je te verkondigen. Klassieke manier, breken?
Het breken van een paard staat regelrecht tegenover de klassieke dressuur.

Blijkbaar is je paard van voor naar achter rijden zeer respectvol naar het paard toe.

Ik ben blij dat jij vind dat ik walchelijke dingen verkondig. liever dat ik het kan lezen dat jij dat zegt dan dat ik het helemaal niet kan lezen.
en daarnaast lees ik blijkbaar nog steeds een stuk beter dan dat jij begrijpt hoe het paardrijden in elkaar steekt. Want als er een ruiter van achterne naar voren reed is het gal wel, en dan krijg je dit gekrabbel niet wat rath laat zien met zijn doorgeslagen stang.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:17

Air schreef:
tjoppie schreef:

je bent gek ! Als voor jou in het frame verlengen betekend rug wegdrukken dan heb je gelijk. En ik denk dat juist Gal het achter naar voor principe veel beter onder de knie had waardoor het voorbeen ook zo ver kon komen. In welke oefeningen moet ik volgens jou de ontspanning terugzien? dan ga ik dat even terugkijken, want ik heb het nergens in het hele filmpje gevonden.

Tjoppie, je eerste zin zegt toch al genoeg :n
Je kunt dingen natuurlijk ook niet willen zien.

Niemand is hier de proef aan het ophemelen, wel is te dien dat er dingen gecorrigeerd worden die niet klopten bij Gal.
Maar ik geloof dat dat een gebrek aan lezen is.

Precies, je kunt ook dingen niet willen zien, ook al is het moeilijk om onregelmatig niet te zien en grote fouten in een proef. Maargoed sommige mensen zien dat inderdaad niet. Wat moet er nog gecorrigeerd worden aan het paard dan? Wat deed het paard nou niet goed dan?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:17

Bleh, wat een nare post annet555!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:18

Embe schreef:
Bleh, wat een nare post annet555!

Vond ik en heb dan ook maar gelijk getemd op die post. Misselijkmakend!!!

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:19

HorseTimeXL schreef:
Suzanne_J schreef:

Hoe weet je dat hij weinig wordt getraind? (een gewone vraag hoor, gewoon om te weten, dat wist ik helemaal niet) maar het zal dan wel helemaal logisch zijn waarom totilas er niet zo vrolijk uitziet..

Misschien zit ik fout hoor :), maar mij lijkt het dat Rath nog zo bezig is met een combinatie worden met Totilas, dat er weinig ruimte overblijft om Totilas zelf flink aan het werk te zetten.
Ik heb een paard gereden, dat zelf ontzettend veel kent, en ik was zo bezig met mijzelf te ontwikkelen, dat het paard niet meer een uitdaging kreeg in het rijden. Met de reactie veel energie te hebben, dingen verzinnen zoals ongevraagd een oefening uitvoeren en soms niet reageren op een hulp of juist overdreven reageren. Dit herken ik gewoon een beetje in Totilas.
Ik zeg ook niet dat Totilas niet vrolijk is, ik vind hem er namelijk wel goed uitzien. Maar hij lijkt wel veel energie te hebben, soms overdreven te reageren en ongevraagd oefeningen uit te voeren (bij de appuyementen in galop leek een keer bijna een pirouette te willen inzetten)
Maargoed dat is alleen maar wat ik denk naar aanleiding van dit filmpje en dat hoeft dus helemaal niet juist te zijn ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:20

Als ik het zo zie is Totilas iets scherper aan de hulpen dan dat Rath verwacht of gewend is... wennen ze alletwee vanzelf wel aan. Niet echt het eind van de wereld/paard/ruiter.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:21

Annet555 schreef:
tiger27 schreef:
Murphy102 je mag wel eens leren nadenken
het paard als toot resette sircus truckjes afleren en omscholen
Toot heeft het recoor op zijn naam staan dat betekend dat tie de beste is
Misschien is het de bedoeling dat rath met zijn trekhandjes de nederlandse stijl leerd
En als tie niet met zoveel pk om kan gaan had tie er af moeten blijven

Dus omdat jij niet normaal kan spellen, mag jij hier ook niet reageren? Komt op hetzelfde neer.

kunnen wij elkaar niet gewoon in waarde laten hier en gewoon verder gaan met discusseren.

ontopic weer :)

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:22

Ik blijf het raar vinden een paard van 10 miljoen kopen en dan willen omscholen :D volgens de kenners hier op bokt :D alles waarom hij zulke hoge punten krijgt eruit rijden := :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:23

elllis schreef:
Ik blijf het raar vinden een paard van 10 miljoen kopen en dan willen omscholen :D volgens de kenners hier op bokt :D alles waarom hij zulke hoge punten krijgt eruit rijden := :+

tja zo kun je het ook bekijken :') :Y)