Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:56

Edward reed Totilas al enkele jaren, deze ruiter pas enkele maanden, dat zou natuurlijk enig verschil kunnen maken.

horseyfries

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:57

Edward heeft hem alle moeilijke oefeningen aangeleerd, deze ruiter hoefde Totilas niets meer te leren, dus kon alle tijd besteden aan een combinatie vormen met zijn paard?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:57

Marjoow schreef:
Verschil is hier wel, dat Edward veel meer ervaring heeft dan Rath, en dat Rath nog erg jong is ;)

Ik ben het verder wel met je eens hoor, vind alleen dat je Edward en Rath op dit gebied niet echt kunt vergelijken :)

Kul als je vindt dat je op dit niveau mee kan doen moet je een grote jongen zijn. Ed heeft zichzelf naar de top moeten knokken kreeg geen gouden lepel mee, dat mag ook wel eens meegenomen worden.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:58

Dat maakt wel degelijk verschil. Na een half jaar ben je gewoon nog geen combi met je paard, en had hij nog even moeten wachten

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:58

cinny1 schreef:
Rath is niet de eerste die een paard van een ander overneemt waar hoge verwachtingen aan hangen. .

Noem eens 1 ander waar de verwachtingen zo hoog lagen!

cinny1 schreef:
Als je rijtechnisch zo goed op de hoogte bent, dan weet jij dus ook dat hij nu nog niet had moeten starten.
Onder druk rijden is op dat niveau niet meer dan normaal en niet omdat je op Totilas zit, maar omdat daar hele andere belangen meespelen dan alleen je proef rijden. Bijv. druk van eigenaren, fokkers, sponsors.
Nog niet bij je opgekomen denk ik.

Jawel, heb jij de laatste tijd de insinuaties op bokt gelezen bij alleen al een hoefzweertje? Toot was stuk, hij kon er niet mee rijden enz enz. En wat als hij nu niet was gestart, wat was dan het verhaal in de soapserie geworden?

Blijkbaar kun je je geen voorstelling maken dat er alleen al 1000 man pers staat te kijken naar je. Wat overigens nog NOOIT gebeurd is bij een debuut van een ruiter op een nieuw paard.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:59

Ik denk dat lang niet iedereen dit goed (genoeg) vindt.
Voor zover ik een proef kan beoordelen en wat ik gehoord heb van mensen van wie ik denk dat ze wél zo'n proef kunnen beoordelen is hij té hoog gescoord en krijgt hij zo'n score met zo'n proef niet op een internationale Gran Prix wedstrijd.

Maar had 'ie niet gestart, had de media blijven speculeren met 1001 redenen waaróm er niet gestart wordt.

En ja, ik zag 100x liever Edward en Toot, maar zo'n combi is er maar een en helaas kunnen die niet meer samenwerken. Door Edward is Toot, Toot. Echter is Rath een hartstikke leuke ruiter, de proef was ook leuk, en hij kan met zo'n paard alleen maar groeien denk ik.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 03-06-11 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Basti

sarabande schreef:
[q

Kul als je vindt dat je op dit niveau mee kan doen moet je een grote jongen zijn. Ed heeft zichzelf naar de top moeten knokken kreeg geen gouden lepel mee, dat mag ook wel eens meegenomen worden.

Moorland stables noem jij geen gouden lepel?

Marjo

sarabande schreef:
Marjoow schreef:
Verschil is hier wel, dat Edward veel meer ervaring heeft dan Rath, en dat Rath nog erg jong is ;)

Ik ben het verder wel met je eens hoor, vind alleen dat je Edward en Rath op dit gebied niet echt kunt vergelijken :)

Euhh, ik zeg toch dat ik het met haar eens ben :P Ik zeg alleen wel dat je kan verwachten dat Edward beter met de stress/druk om kan gaan dan Rath.

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:00

Chaos schreef:
Ik denk dat lang niet iedereen dit goed (genoeg) vindt.
Voor zover ik een proef kan beoordelen en wat ik gehoord heb van mensen van wie ik denk dat ze wél zo'n proef kunnen beoordelen is hij té hoog gescoord en krijgt hij zo'n score met zo'n proef niet op een internationale Gran Prix wedstrijd.

.

Dat klopt ook wel, 74% was meer dan genoeg geweest. Nog een topscore voor een debuut met een nieuw paard.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:02

Moorlands heeft Edward het niet allemaal geleerd hoor. :n

Voordat Edward nog bekend werd heeft hij bijv. ons paard getraind.
Hij zat toen in Giesbeek. Toen kon hij al toveren.

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:02

Chaos schreef:

.

Maar de laatste jaren wel betaald.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:03

cinny1 schreef:
Nogmaals zou je op zin minst een poging willen doen om beleefd te blijven!
En je eerst eens gaan verdiepen in de dressuur geschiedenis.

Rath is niet de eerste die een paard van een ander overneemt waar hoge verwachtingen aan hangen.

Als je rijtechnisch zo goed op de hoogte bent, dan weet jij dus ook dat hij nu nog niet had moeten starten.
Onder druk rijden is op dat niveau niet meer dan normaal en niet omdat je op Totilas zit, maar omdat daar hele andere belangen meespelen dan alleen je proef rijden. Bijv. druk van eigenaren, fokkers, sponsors.
Nog niet bij je opgekomen denk ik.

:+ Met het kleine verschil dat Toot 15 miljoen gekost heeft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:04

Basti schreef:

Je hebt niet alleen een grote mond, maar je bent duidelijk ook slecht op de hoogte van de carrière van Edward Gal

Dus ga eerst even wat huiswerk doen
Daar hebben we tegenwoordig Google voor

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:04

We hebben het hier over de proef die gereden is en niet over vorige topics over Totilas.
Dat staat hier , wat mij betreft helemaal los van, heb ik ook niet gevolgd.

Ik kan me daar een prima voorstelling bij maken, wat niet wegneemt dat een ervaren GP ruiter hier mediatraining voor krijgt en daar wel degelijk mee om weet te gaan.

En ik blijf erbij dat er teveel fouten gemaakt en te hoge punten gegeven zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:05

Basti: Ik volg je niet hoor, je antwoord nogal tegenstrijdig. :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:06

Basti schreef:
Chaos schreef:

.

Maar de laatste jaren wel betaald.

Don't get me wrong, maar volgens mij is Moorland erbij gekomen nadat Edward al op dit niveau presteerde? Denk aan een Lingh? In zijn lijst staan maar 2 Moorland paarden ;)

Lees dit even door, dan weet je wat meer over Edward Gal himself:
http://www.bokt.nl/wiki/Edward_Gal
Laatst bijgewerkt door Marjo op 03-06-11 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Basti schreef:
Dat klopt ook wel, 74% was meer dan genoeg geweest. Nog een topscore voor een debuut met een nieuw paard.

Van een ruiter die bij de top 5 van de wereld reed met een paard dat 3 keer wereld kampioen 2 x Europees kampioen was???

Je hebt geloof ik de verhoudingen niet helemaal scherp :(:) Maar het is al laat het zij je vergeven.

cinny1

Wat doet de prijs ertoe, we hebben het hiet over de prestatie in de proef :D maar 15 miljoen

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:07

sarabande schreef:
Basti schreef:

Je hebt niet alleen een grote mond, maar je bent duidelijk ook slecht op de hoogte van de carrière van Edward Gal

Dus ga eerst even wat huiswerk doen
Daar hebben we tegenwoordig Google voor

Meid, ik kan het uit mijn hoofd, hij is begonnen op een stal, daar leerde hij Nicole kennen, hij trainde een tijd bij Anky, daarna alleen samen met Nicole, Zadelhoff heeft hem een tijd gesponsord, Van Uytert heeft hengsten bij hem gehad. En hij heeft dat voor elkaar gekregen doordat hij verdienstelijk rijd. Maar Moorlands stables was wel zijn sponsor en hij heeft de laatste jaren niet op een houtje hoeven bijten.

en nu al helemaal niet meer!

Want de enige reden, dat Rath op Totilas rijd, is omdat de NEderlandse eigenaren bereid waren om hem te verkopen, laten we dat niet vergeten en daar kan Rath niets aan doen.

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:07

sarabande schreef:
Basti schreef:

Van een ruiter die bij de top 5 van de wereld reed met een paard dat 3 keer wereld kampioen 2 x Europees kampioen was???

Je hebt geloof ik de verhoudingen niet helemaal scherp :(:) Maar het is al laat het zij je vergeven.

Doe jij het hem na? Ik niet

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:08

Basti schreef:
Meid, ik kan het uit mijn hoofd, hij is begonnen op een stal, daar leerde hij Nicole kennen, hij trainde een tijd bij Anky, daarna alleen samen met Nicole, Zadelhoff heeft hem een tijd gesponsord, Van Uytert heeft hengsten bij hem gehad. En hij heeft dat voor elkaar gekregen doordat hij verdienstelijk rijd. Maar Moorlands stables was wel zijn sponsor en hij heeft de laatste jaren niet op een houtje hoeven bijten.

en nu al helemaal niet meer!

Want de enige reden, dat Rath op Totilas rijd, is omdat de NEderlandse eigenaren bereid waren om hem te verkopen, laten we dat niet vergeten en daar kan Rath niets aan doen.

Dan nog, is Moorland Stables níet de reden dat Edward een carriere op dit niveau heeft kunnen presteren.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:09

En hij viel een klein beetje tegen, maar dat mag niemand zeggen.

:o :o :o :o

Hihi.

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:10

Marjoow schreef:
[

Dan nog, is Moorland Stables níet de reden dat Edward een carriere op dit niveau heeft kunnen presteren.

Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat hij het de laatste jaren niet slecht heeft gehad.
Zij hebben Totilas aangeschaft, ondanks dat niemand tijdens de pavocup dat paard aankeek. Ja iedereen vond het een circusact.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:11

Marjoow schreef:
Basti schreef:

Juistem! :j
Edward kon al toveren, maar met Toot was het helemaal genieten..... <3

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 01:12

Ik denk dat we zo wel in een kringetje kunnen blijven kletsen. Een paard als Totilas zijn er niet veel. Om dat op te mogen leiden en uit te brengen tot op het hoogste niveau is al iets aparts. Moorland heeft uiteindelijk besloten om Totilas te verkopen, daar kan Edward niets aan veranderen en idem Matthias Rath.

Rath is de ring in gereden en heeft samen met Totilas zijn best gedaan. Klopt het loopt allemaal nog niet zoals we hadden gewild, toch vindt ik dat we alles wel mee dienen te nemen. Op deze combi staat een druk die er tot nu toe op geen enkele combi heeft gelegen....