Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:07

vreselijk ;(

Ik heb echt al angst om mijn paarden 's nachts nog op de wei te laten. Denk dat ik hun paddock dicht ga doen, zodat ze dicht tegen het huis blijven. In de hoop dat dat afschrikt.
Die beul is "gelukkig" nog ver weg, maar je weet nooit. En als ik hem zou betrappen, zou ik niet instaan voor de gevolgen.
Hoe kan iemand zo ziek zijn?? :n

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:10

Kippenvel..

Wat een vreselijke ontdekking moet dit zijn geweest voor diegene die haar heeft gevonden. Het is voor mij nogal een ver-van-mijn-bed show, maar zelfs nu ben ik bang voor mijn verzorgpaard dat 'lekker' buiten staat. Het enge is dat je er niets tegen kan beginnen, bah.

Een paard, zo onschuldig als het maar kan. Wat een ziek individu moet je dan zijn.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:11

Oooowww die arme, arme stakker |( |(

Wat een monster(s) die tot zoiets in staat is, om van te kotsen!!

Hoeveel kracht moet iemand zetten om zoiets te doen?! Gadverdamme, ik hoop ze eens tegen te mogen komen, om precies hetzelfde te doen.

Solvej

Jezus, wat een ziek, ziek, ziek volk loopt er rond...
Heel erg veel sterkte voor de eigenaren van dit paard en dat die gasten maar snel gepakt worden, die verdienen een minstens even zware straf... ;(

kivas

schokkende foto`s? Een ware hel wordt bedoeld!! OMG dit is echt..........

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:12

Er liggen veel paardenweides, in ons dorp kan je nooit bewaking doen voor alle paarden op één nacht, zoveel straten, zoveel weides in de velden, dit paardje stond achter de tuin van de eigenares, je kan toch niet op privé terrein gaan kijken.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat hij of zij een paard tegenkomt dat hem slaat zodat de dader niet weet waar het noorden of het oosten ligt. En een gevangenisstraf : bij de paarden van de Politie de bollen op zijn knieen oprapen, en met een klein borsteltje alles netjes vegen. Laat hem dat maar 5 jaar doen, hij zal wel weten hoe het voelt !!!

willemlover

Re: Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:26

Wat een grote verschrikking, echt waar ;( Heb het topic gister al gelezen, maar nog geen 1 moment uit mijn hoofd gekregen. ;(

Als er een inzamelingsactie komt ben ik zeker bereid geld te storten, en mijn ouders ook.
Ook wanneer er gewaakt moet worden, of er een andere actie op touw word gezet ben ik bereid om naar belgie te reizen.
Wat een drama dit, dit moet echt stoppen!

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:27

ooh jezus.. Wat zielig.. ;(
Ik heb er geen woorden voor, |(

SylvieG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:29

Dit is gewoon echt NIET normaal! Welke zieke geest is tot zoiets in staat?!
Ik word hier zo verdrietig van als ik dit zie. Je zou je paard zo aantreffen.
Ik zou mijn paard niet eens meer buiten durven te zetten!
De dader zouden ze tussen 2 paarden in moeten hangen en dan langzaam uit elkaar moeten trekken, dan weet hij pas wat pijn is!! :(

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:31

gatver! ik hoop echt dat die mensen voor levenslang worden opgepakt! :(
en ik moet ze niet kennen, want dan breek ik hun botten :(

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:32

potverdikkie schreef:
Het lijkt er sterk op dat de dader(s) zich richten op alles wat met de fokkerij te maken heeft.
Veulens, drachtige merries, en hengsten.
Dat maakt het al wat beperkter.....
Natuurlijk kan niet heel belgie in de gaten gehouden worden, dat is inderdaad gekkenwerk. Maar meerdere ploegen in de streken waar hij/zij nu toegeslagen heeft/hebben zal toch wel enig invloed hebben?

Het geval in Tongeren waar de verwondingen veel minder erg waren was gewoon een oudere merrie samen met een andere 5 jarige merrie in een wei ..
het andere geval bij een fokker was een 2 jarige
dus zeker geen beperkte "doelgroep"

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:33

het is zo afschuwelijk, dat zelfs het woord afschuwelijk de lading nog niet dekt
het moeten volgens mij meerdere mensen zijn.. zet zoiets een paar dagen in de krant en het brengt andere geesteszieken op gedachten .. walgelijk!
de mishandelingen worden ook steeds erger.. ik wordt hier heel triest van

klotewereld :'(

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:34

Verschrikkelijk zeg ;(
veel sterkte voor de eigenaar gewenst....

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:39

OMG :n
Ik hoop zooo dat ze dit met die persoon of personen ook doen!
Tenminste...als ik ze tegenkom blijven ze kapot!
Hier heb je toch geen woorden voor. AFSCHUWELIJK!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:49

Vanmiddag het bericht al gelezen en de foto's gekeken. Volledig van slag heb ik de foto's weggeklikt. De titel schokkende foto's dekt bij lange na de lading niet. Dit kan toch niet waar zijn.. Die volledige machteloosheid in de ogen van dat prachtige paard. Ik ben echt in en intens verdrietig hiervan.
Ik heb nog nooit zoiets walgelijks gezien. Wat moet je een ongelofelijke lafaard zijn om een paard wat waarschijnlijk nog vriendelijk en nieuwsgierig op je af is gelopen, dit aan te doen. Wat gaat er dan om in je hoofd? Ik hoop dat deze persoon ( of personen want dit kun je toch bijna niet alleen doen met een paard wat in paniek is van de pijn??) gepakt wordt of beter nog op heterdaad betrapt word( en). Deze gekken vormen niet alleen een gevaar voor dieren maar ook voor de mensen om hun heen.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:04

Kan de politie daar nou niks aan doen ? Dit is toch te gek voor woorden !!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:15

jazeker, nu dieren wat straks kinderen, vrouwen
oude mensen. je weet echt niet welk gestort type het is .

we moeten met z'n allen iets erop bedenken er zijn al genoeg paarden gepakt
en ieder paard die hij gepakt heeft is er een teveel
mischien zit er een patroon in met hoe hij te werk gaat of om de hoeveel dagen hij actief is
of iets
ik weet dat het moeilijk is en ik woon er ver vandaan ,maar het knaagt aan ons
omdat we weten wat het is

ik voel me gewoon machteloos en ook toe kijkent omdat ik niet kan helpen :( :( :( :( |( |( |(

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:19

precies ! Nu is het daar , straks komt die gek bij ons in de buurt en zijn onze paarden de klos.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:19

Hoe komen mensen op het idee om zoiets uit te halen...

Ik hoop dat de berichtgeving in de kranten en op internet niet nog meer rare figuren op ideeën brengt.
Het is te hopen dat iemand de dader(s) op de een of andere manier herkent en/of betrapt.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:21

Godver zeg , ik ben niet snel geraakt door "zogenaamde shocking" foto's , maar dit is toch gewoon verschrikkelijk !! Echt ik geloof mijn ogen zowat niet joh , wie is er zo ontzettend ziek in zijn botte kop om dit te flikken ? Wat heeft dat beestje geleden zeg , kan het gewoon niet geloven . Als je als mens twee benen breekt kan je je zelf nog verlichten door er niet op te leunen , maar een paard heeft geen keus ..... ik hoop dat ze dit WALGELIJKE persoon vinden , en geef hem maar een hele lange lijdensweg , zonder dood !!! VOELEN ZAL DIE HET . ik ben gewoon echt boos nu !!!!

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:25

besita schreef:
potverdikkie schreef:
Het lijkt er sterk op dat de dader(s) zich richten op alles wat met de fokkerij te maken heeft.
Veulens, drachtige merries, en hengsten.
Dat maakt het al wat beperkter.....
Natuurlijk kan niet heel belgie in de gaten gehouden worden, dat is inderdaad gekkenwerk. Maar meerdere ploegen in de streken waar hij/zij nu toegeslagen heeft/hebben zal toch wel enig invloed hebben?

Het geval in Tongeren waar de verwondingen veel minder erg waren was gewoon een oudere merrie samen met een andere 5 jarige merrie in een wei ..
het andere geval bij een fokker was een 2 jarige
dus zeker geen beperkte "doelgroep"

Sorry, maar ik denk niet dat dat geval er iets mee te maken heeft. Zoals je zelf al zegt 'waar de verwondingen veel minder erg waren'.
Wat daar in Tongeren is gebeurd weet ik niet, is het mishandeling, is het geen mishandeling? Het zal in ieder geval niet dezelfde dader zijn, want dan zou hij toch wel iets 'ernstiger' gedaan hebben dan een paar schrammen op de benen zetten.
Het voorval in Tongeren reken ik dus zeker niet bij de andere mishandelingen.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:38

hoe kan je dat een dier aandoen dat mensen zo verschikkelijk ziek zijn.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:40

Toen ik het las dacht ik direct, niet weer! Wat moet die merrie geleden hebben! Arm, arm dier! :(
Ik vraag me af of de politie hier echt werk van maakt? Kunnen wij als bezorgde eigenaars niet samen wat meer druk achter de politie zetten? Als we nu eens allemaal gaan brieven schrijven naar de politie? Ik weet niet of het helpt, maar ik wil iets doen. Ik wil niet machteloos toekijken hoe er meer om meer paarden worden afgeslacht :(
We moeten misschien inderdaad nagaan of er een regelmaat inzit, en wie weet waar we nog meer kunnen achter komen te samen..

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:42

Ik zou iedereen aanraden om de berichten over deze arme paarden te kopieren en door te mailen aan iedereen en alles in Uw adressebestand, doe dit al vanaf de eerste mishandeling en werkelijk iedereen zet zich in om het te verspreiden, facebook, twitter enz...
Komaan Bokkers een beetje werk, maar het is te erg voor woorden, denken wij maar aan de pijn van die paarden, de paarden die zo lief en trouw zijn en dan zo behandeld worden.
Als ik al die foto's zie dan zou ik al die paardjes en hun eigenaars in mijn armen willen sluiten, werkelijk die beul(en) moet gestopt worden.
Ik moet jullie dat niet zeggen, jullie beseffen maar al te goed wat ik bedoel.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:45

renatevb schreef:
Toen ik het las dacht ik direct, niet weer! Wat moet die merrie geleden hebben! Arm, arm dier! :(
Ik vraag me af of de politie hier echt werk van maakt? Kunnen wij als bezorgde eigenaars niet samen wat meer druk achter de politie zetten? Als we nu eens allemaal gaan brieven schrijven naar de politie? Ik weet niet of het helpt, maar ik wil iets doen. Ik wil niet machteloos toekijken hoe er meer om meer paarden worden afgeslacht :(
We moeten misschien inderdaad nagaan of er een regelmaat inzit, en wie weet waar we nog meer kunnen achter komen te samen..

misschien help de dierenbescherming om its op touw te zetten die hebben mij toen
ook heel goed geholpen ook hebben ze toen een beloning uitgeloof mischien als die door alle slachtoffers
erbij betrokken word dan ze die er bij betrekken

door de dierenbeschreming heb ik ook hele goeie camera's van een bedrijf gekregen ik moch die voor een jaar
lenen later in het jaar heb ik zo ook over mogen kopen en denk dat de dierenbeschreming ook meer de weg weet om dingen
te regelen enzo
Laatst bijgewerkt door tiny_tiger op 29-05-11 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt