Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:51

essiedepessie schreef:
@ auth: Weet ie ook, de beste man wil gewoon graag met het geld naar huis, en de eigenaar van Lil Miss Addy Tude wil denk ik ook wel dat hij de geldprijs mee naar huis neemt ;)

En daar zijn we beland op het punt waar het om gaat ^^

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:53

Vraag me af waar nu al die mensen zijn die zeggen dat je niet in de topsport komt als je je paard niet eerlijk behandeld.
Wat een braaf dier.
Jammer dat mensen met zulke attitude en rijstijl tot hoog niveau raken.
En het ergste is dat die man waarschijnlijk het niet erg vindt wat hij doet, want tjaaa hij is toch diegene die hoog geranschikt staat. Moest ik dit mijn paard aandoen, ik zou er nachten niet van kunnen slapen.

Triest

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:54

Waar iedereen hier voor het gemak aan voorbij gaat, is dat dit een internationale FEI westrijd was, waar continue 3 of 4 FEI stewards bij de bak stonden te controleren.
Blijkbaar is alles dus volgens de FEI regelementen verlopen want anders had deze meneer een waarschuwing gekregen.

Daarbij: als je ervan uitgaat dat een trainingssessie over het algemeen ongeveer 1 uur duurt, en je filtert er 3.16 minuten uit (alleen op de momenten dat een ruiter corrigeert), dan maakt het niet uit welke ruiter het is (jaja, ook mensen die hier reageren), dan ziet het er altijd afschuwelijk uit.

IlsjePilsje

Elliebelle schreef:
Craig is even hard voordat hij de ring in gaat, dit vind ik ook geen fijn beeld, maar voor de mensen die niet weten waarom hij dit doet, hij wil het paard wakker maken en zorgen dat hij volledig op hem let. Maar dat had ook iets zachter gekunt natuurlijk...

Even hard? Paard wakker maken? Sorry hoor. Dit is doelbewust een paard psychisch kapotmaken. Een paard op laten letten en laten reageren op zijn berijder doe je mijns inzien niet op deze manier.

Paintlinger

Je kan toch niet serieus denken dat dìt een goeie manier is om je paard te trainen??

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:56

Raar dat mensen denkn dat officials of andere personen hier wat aan gaan doen... oogkleppen op? Bij de dressuur wordt er ook niks aan gedaan :n

Het beest wat de mens heet.

En dan beweert ook nog 95% van de bokkers dat hun paard het wel duidelijk aangeeft als ze hem pijn zouden doen of onvriendelijk zouden rijden.... :+ Het wordt heus aangegeven, wordt alleen niet gehoord.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:56

Gisela schreef:
Waar iedereen hier voor het gemak aan voorbij gaat, is dat dit een internationale FEI westrijd was, waar continue 3 of 4 FEI stewards bij de bak stonden te controleren.
Blijkbaar is alles dus volgens de FEI regelementen verlopen want anders had deze meneer een waarschuwing gekregen.

Daarbij: als je ervan uitgaat dat een trainingssessie over het algemeen ongeveer 1 uur duurt, en je filtert er 3.16 minuten uit (alleen op de momenten dat een ruiter corrigeert), dan maakt het niet uit welke ruiter het is (jaja, ook mensen die hier reageren), dan ziet het er altijd afschuwelijk uit.

Wat bewijst dat de FEI zelf ook zo rot als een ei is. :r

dit hoor je nog geen 1 seconde te doen met je paard 8)7

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:57

Gisela schreef:

Des te erger, dan betekent het gewoon dat deze manier van rijden normaal en geaccepteerd is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:57

Dorienn schreef:
Vraag me af waar nu al die mensen zijn die zeggen dat je niet in de topsport komt als je je paard niet eerlijk behandeld.
Wat een braaf dier.
Jammer dat mensen met zulke attitude en rijstijl tot hoog niveau raken.
En het ergste is dat die man waarschijnlijk het niet erg vindt wat hij doet, want tjaaa hij is toch diegene die hoog geranschikt staat. Moest ik dit mijn paard aandoen, ik zou er nachten niet van kunnen slapen.

Triest

_O_
Jij snapt hem.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:58

Gisela schreef:

Lijkt mij dat er dan iets duidelijk niet helemaal juist gaat bij de FEI?

Dit zou toch de wereldtop moeten zijn? En dan probeert men hen te vergoeilijken door te zeggen dat het om een zwak moment zou gaan of een momentopname? (Van 3 minuten lang :roll: ) Mocht dat het geval wezen, heb je niks te zoeken op zo'n wedstrijd.
En deze mensen zouden dan 'het' grote voorbeeld moeten zijn?

Popstra

sterft hier van de moraal ridders zég :):)

Paintlinger

rapido schreef:
sterft hier van de moraal ridders zég :):)

Verklaar je nader.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:59

Paintlinger schreef:
Je kan toch niet serieus denken dat dìt een goeie manier is om je paard te trainen??

Nee, daarom heeft ie 2.401.029,29 $ achter zijn naam :')

geerke

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:00

dat geld stinkt behoorlijk in dit geval...

Paintlinger

Niels schreef:
Paintlinger schreef:

De slavenhandelaren zijn meestal ook rijk...........maar dat keurt ook niemand goed
Terwijl het op hetzelfde neer komt.

Luckystory

Niels schreef:

Voilà, exact het punt!
It's all about the money.... en het paard, die heeft het maar te ondergaan.

Mioux

Wat een schokkende beelden zeg! Het is goed dat ze zoiets filmen, ondanks het best moeilijk is om ze te bekijken.. bij het tweede filmpje rond 1:45 zie je hoe droevig het paard kijkt... ik snap niet dat hun dat niet inzien wat ze de paardjes aan doen.. Paarden hebben toch een groot hart, dat ze ondanks dit toch doorwerken tot ze kapot gaan.. En ben het eens met luckystory.. Als het via de FEI regelementen verliep, mogen hun wel eens een curses hoe om te gaan en te trainen van paarden...Wat mensen wel niet doen voor wat geld..

Air

Liever een moraal ridder dan iemand die dit met een vrolijk gezicht kan bekijken.

Maar joh het is de wereldtop, daar mag je geen kritiek op hebben.....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:01

Kaching,

Ook gezien op de stal waar ik stond, money money money.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:02

Conclusie, de westernsport is DIERENMISHANDELING, arme quartjes... het zou verboden moeten worden. :=

Thioro

Dat mensen het serieus normaal (en 'rustig en vriendelijk') vinden dat een paard zo lang moet blijven doorspinnen of dat een paard 'even wakkergemaakt' moet worden door de shank tot achter de oren te trekken is idd verontrustender dan het feit er onthutsende filmpjes op youtube te vinden zijn.

Over montage ed gaat het niet. De filmpjes zijn duidelijk niet gemonteerd en er zijn hier meer dan voldoende mensen die kunnen beamen dat op bepaalde stallen weldegelijk standaard zo getraind wordt.

Citaat:
Nee, daarom heeft ie 2.401.029,29 $ achter zijn naam

Uiteraard draait de wereld om geld, maar al plak je er nog een paar nullen bij, maakt het nog niet goed wat hij doet.

Authentic

Elliebelle schreef:
Conclusie, de westernsport is DIERENMISHANDELING, arme quartjes... het zou verboden moeten worden. :=

Geld voor je paard laten gaan is dierenmishandeling

Paintlinger

Elliebelle schreef:

Rare conclusie........ :?

Mensen die hun paard op deze manier trainen DAT is dierenmishandling........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:03

Paintlinger schreef:

De slavenhandelaren zijn meestal ook rijk...........maar dat keurt ook niemand goed
Terwijl het op hetzelfde neer komt.[/quote]

Ik weet niet of ik dit antwoord nu om te lachen of om te huilen vind :o

Maar vertel, jij weet kennelijk een betere manier om je paard scores boven de 75 te laten lopen. Misschien kan je Craig wel even opbellen en hem vertellen hoe jij betere resultaten bereikt.

Paintlinger

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:04

Niels: Vast niet.
Ik weet niet of dit op een normale manier te bereiken is.............en dat zegt genoeg denk ik...