Yviertje schreef:Maar die van mij gaat echt niet rennen als ze in paddock/wei staat (ook al is het een hectare groot)
Hoe weet je dat zo zeker?
Hoeveel tijd breng jij zoal bij je paard door terwijl hij in de wei loopt?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JoviBan schreef:Yviertje schreef:Maar die van mij gaat echt niet rennen als ze in paddock/wei staat (ook al is het een hectare groot)
JoviBan schreef:Yviertje schreef:Maar die van mij gaat echt niet rennen als ze in paddock/wei staat (ook al is het een hectare groot)
Sporter (je NY post).
? Ben IK egoïstisch omdat ik vind dat je geen paard moet nemen als je het niet minimale weide/buitengang kan bieden of zijn die mensen egoïstisch omdat ze voor hun eigen gerief een paard aanschaffen ongeacht de behoeften van dat dier? En die noemen zichzelf dan paardenliefhebbers...
Weet je wat paardenliefhebbers zijn? Mensen die verhuizen naar de Randstad maar het paard laten staan op een stal een uur rijden van hen vandaan maar waar het paard wél buiten komt!! En die heb je er ook genoeg! Yviertje schreef:Ja, dat vind ik. Blijkbaar mogen nog steeds alleen mensen met of veel geld of buiten de randstad wonen. Want je zegt nu gewoon omdat ik te weinig geld verdien, ik mijn paard niet verdien. Ik heb geen geld om meer dan een uur heen en uur terug op de scooter naar mn paard te rijden, als ik haar verkoop is de enige optie slacht.
Sees schreef:En mensen die denken dat het alleen maar om het rennen van een paard gaat, moeten zich wat meer verdiepen in paardengedrag...
JoviBan schreef:sporter schreef:Hoe weet jij zeker dat ze wel rennen? HOeveel tijd breng jij bij je paard door terwijl ze op de wei lopen?
Toen ik mijn paarden nog niet bij huis had: minstens 1 uur per dag, dikwijls meerdere uren per dag, soms hele dagen.
Sinds ik ze bij huis heb, heb ik continue zicht op ze.
.Yviertje schreef:Ik heb mijn paard nu 8 jaar en heb in het begin uren bij de wei gezeten als ze er op ging. Het enige wat ik dan zag gebeuren dat ze achterna gezeten werd door hele sociale paarden. Als ze nu 'alleen' op de wei staat, rent ze niet. In de paddock staat ze alleen maar verveelt om zich heen te kijken.
Twiggy2008 schreef:Ik vind niets zo zielig als een paard die totaal niet meer weet wat het is om paard te zijn!