Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:u_nnamed schreef:iedereen zijn eigen mening maar als er goede kans was dat het paard beter zou worden(ookal blijven de littekens) was ik er ook voor gegaan, denk is aan alle mensen om je heen die verbrand zijn, en die ook geleden hebben, maar die ooh zo blij zijn dat ze nu nog leven ookal zitten ze onder de littekens.
tuurlijk is het een lange weg en tuurlijk zal het pijn doen maar het leven is wel iets speciaals wat je zeker niet moet afpakken zonder te vechten, maar er moet natuurlijk wel vooruitgan komen en de pijn moet wel uitendelijk weg gaan natuurlijk
ehhh ik wil eigenlijk niet de vergelijking maken, maar dit is heeeeel relatief.
Hoeveel vrouwen laten een abortus plegen omdat hun kindje in meer of mindere mate gehandicapt is?
u_nnamed schreef:het klopt dat je paarden niet moet vergelijken met mensen, maar die wat je nou typt vindt ik een beetje onzin, ik ken genoeg mensen met brandwonden ook ik het gezicht die BLIJ zijn dat ze de brand overleeft hebben, dat ze hun familie weer kunnen zien en hun kinderen, dus ik weet niet hoe je daarbij komt dat mensen het zouden willen dat ze de brand niet overleefd hadden??
en net wat is zeg ieder zijn eigen mening maar ik vind gewoon als de pijn nog draagbaar is zou ik er gewoon voor gaan en ik weet zeker dat het paard dit zelf ook aangeeft, het leven is te mooi, ook voor een paard om door zon tegenslag het leven af te pakken
Citaat:Waren die mensen voor 70% verbrand?
Wie weet of de pijn draagbaar was? Ik kan me alleen maar voorstellen dat je op een gegeven moment in een waas komt dat je de pijn niet meer voelt. Maar dat lijkt me ook niet goed.
simodi schreef:Eigenlijk denk ik dat hier ook alleen mensen zouden moeten/kunnen reageren, die zelf te maken hebben gehad met een ernstig ziek of gewond paard en voor zo'n zelfde keuze hebben gestaan ... dan weet je op zijn minst een beetje waar je het over hebt ....
Brainless schreef:Maar mensen hebben een geweten en een bewust zijn.
Mensen zijn, ook bij gezondheid, bang voor de dood.
En daardoor opgelucht en extra gelukkig als ze iets zwaars hebben overleefd.
Ook al houden ze daar pijn aan over.
Mensen kunnen relativeren.. dit is beter dan vorige week/jaar.
Mensen kunnen vooruit zien... volgende week/jaar is het vast beter..
Paarden (alle dieren) kunnen dat niet.
u_nnamed schreef:daar heb je gelijk in, maar dat is heel iets anders als die andere reactie die je net had. of ik heb het verkeerd begrepen
Citaat:Ik mocht haar zien maar herkende haar in eerste instantie niet. Toen ik door de deur liep en haar naam riep hinnikte ze zachtjes naar me. Toen wist ik dat we nog niet mochten opgeven en dat ik alles moest doen om haar te redden.
Gini schreef:u_nnamed schreef:ja het is toch net wat ik zeg ieder zijn eigen mening IK VIND dat het leven iets speciaals is wat je niet zomaar moet afpakken
Gelukkig dat 70% verbrand zijn niet 'zomaar' iets is en echt al een serieuze reden om een leven te beëindigen.
u_nnamed schreef:Brainless schreef:Maar mensen hebben een geweten en een bewust zijn.
Mensen zijn, ook bij gezondheid, bang voor de dood.
En daardoor opgelucht en extra gelukkig als ze iets zwaars hebben overleefd.
Ook al houden ze daar pijn aan over.
Mensen kunnen relativeren.. dit is beter dan vorige week/jaar.
Mensen kunnen vooruit zien... volgende week/jaar is het vast beter..
Paarden (alle dieren) kunnen dat niet.
dus omdat paarden dat niet kunnen wil jij ze de kans niet geven ookal hebben ze een goede kans op herstel? sorry maar ik vind je reactie nergens op slaan wat heeft die met de revalidatie van een paard te maken
Myrddin schreef:wat is lijden?
Wat is 2 jaar op een leven.
Ik denk, dat je pas hier kan over oordelen als je hetzelfde hebt meegemaakt maar gelukkig maken we niet allemaal hetzelfde mee.
Dieren gaan heel anders met pijn om dan wij mensen.
Het paard ziet er nu best wel goed uit en als ze vanaf nu een fijn leven kan leven is het toch goed.?
Missestelle schreef:Jemig.. wat een discussie weer op bokt! Als jullie nou zelf verbranden door het een of ander, moeten we jullie dan ook maar dood laten gaan, want het is egoistisch om te denken om jullie te redden? Misschien moet daarvoor een nieuwe wet komen.. Mensen die brand wonden hebben gaan we NIET redden!!!
Missestelle schreef:Jemig.. wat een discussie weer op bokt! Als jullie nou zelf verbranden door het een of ander, moeten we jullie dan ook maar dood laten gaan, want het is egoistisch om te denken om jullie te redden? Misschien moet daarvoor een nieuwe wet komen.. Mensen die brand wonden hebben gaan we NIET redden!!!