Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:03

ElCid schreef:
Ook jammer voor al die mensen die hun goede geld hebben uitgegeven aan een peperdure dekking; als Totilas nooit meer in de ring verschijnt wordt de waarde van die veulens ook ineens een heel ander verhaal!
Men wil veulens van een paard wat presteert; als die veulens straks oud geneog zijn om te gaan presteren en Totilas is. compleet, naar de achtergrond verdwenen, wat dan...........
Eeuwig zonde van dit paard, maar niet geheel onverwacht; "never change a winning team" gaat hier wel heel duidelijk op; zowel voor het paard als voor Edward Gal. De combinatie klikte buitengewoon, om wat voor reden dan ook; ander voer, ander trainings regime, andere ruiter, etc. kan allemaal een oorzaak zijn van alle ploteseling optredende problemen.
Men gaat er, hier, jammer genoeg van uit dat een paard een emotieloze robot is die onder iedereen buitengewoon kan presteren, dat is, dus, niet zo.

Helemaal mee eens.
En het paard heeft bewezen dat hij onder de juiste omstandigheden topprestaties kan neerzetten. Degene die hem na Edward Gal rijdt (dus Mathias Alexander Rath) zal moeten bewijzen dat hij dezelfde omstandigheden kan creëren of er in ieder geval aan kan bijdragen. Een vreselijk moeilijke opgave want beter dan Edward Gal kan eigenlijk niet. Alleen evenaren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:12

De waarde van een veulen van Totilas wordt echt niet minder omdat Totilas niet meer zou verschijnen, er is toch al lang bekend wat T. in zijn mars had en hij heeft die prestaties al neergezet. Het zou anders zijn als hij de belofte van de toekomst zou zijn en nog niets gewonnen had en nu ook niet meer zou gaan winnen. Maar hij heeft de medailles al op zijn naam staan en hopelijk komen er nog meer bij..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:17

fargo schreef:
De waarde van een veulen van Totilas wordt echt niet minder omdat Totilas niet meer zou verschijnen, er is toch al lang bekend wat T. in zijn mars had en hij heeft die prestaties al neergezet. Het zou anders zijn als hij de belofte van de toekomst zou zijn en nog niets gewonnen had en nu ook niet meer zou gaan winnen. Maar hij heeft de medailles al op zijn naam staan en hopelijk komen er nog meer bij..

Zo werkt de markt niet, uit het oog uit het hart

Als Paul zijn investering veilig wilde stellen was een van de voorwaardes een succesvol optreden van Toot IN DUITSLAND zodat het Unser Toot zou worden en de dekking aanvragen binnen zouden stromen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:20

Ik denk dat het nu voornamelijk gaat om wat zijn nazaten gaan doen... genoeg tophengsten die niet meer uitgebracht worden maar zich wel bewezen hebben. Ik kan mij ook best voorstellen dat eea tijd nodig heeft maar ik vind het dom en onprofessioneel om dan zo snel pers uit te nodigen en te (willen) gaan starten. Ik denk eerlijk gezegd dat ze zich daar een beetje op verkeken hebben...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:21

Sarabande: jij hebt het over de toekomstige veulens en het al dan niet laten dekken door Totilas. Ja dat snap ik dat je minder dekkingen gaat krijgen als hij uit de belangstelling is.
Maar ik doelde op de veulens die er nu al zijn of komen, die worden echt niet minder waardevol want hun papa is een bewezen hengst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:26

fargo schreef:
Maar ik doelde op de veulens die er nu al zijn of komen, die worden echt niet minder waardevol want hun papa is een bewezen hengst.

Veulens van bewezen hengsten moeten zelf ook speciaal zijn, en ik heb er tot nu toe 2 gezien. Papa is bewezen in de sport, maar nog lang niet binnen de fokkerij en als zijn nakomelingen tegen vallen is het verhaal snel uit. Dan willen de mensen inderdaad eerst zien wat de kinderen zelf doen en dan ben je zomaar 5 a 8 jaar verder.

Hoe geweldig Toot ook is/was, een koudbloedachtig vosje zonder uitstraling, zal daar niet waardevol door worden, voor hij zelf GP loopt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:26

Mijn gevoel zegt: Die zien we nooit meer te-rug :)ddd .

Hij ziet er inderdaad niet heel geweldig uit Totilas, vooral zijn nek valt mij op.
Verder heb ik eigenlijk ook wel te doen met dat mannetje..Hij gaat een paard
rijden waarvan hij dacht eindelijk dromen waar te kunnen maken. Helaas blijkt
dit anders, en ondertussen zit heel de wereld over je schouder mee te blieken
en de druk maar op te voeren. Wat ook nooit goed zal zijn voor het rijtechnische
aspect, als ik bij mijn B paard al een mega verschil heb door spanning en druk
bij de ruiter. Waarom zou dat dan niet zijn bij een paard als Totilas..En JUIST
als je die ontzettende druk hebt om te presteren lukt het vaak niet... En dat
brengt weer frustratie waardoor het nog minder gaat werken....

Ik denk dat dat zeker meespeelt

Als ik hem was zou ik spijt hebben als haren op mijn hoofd

commentaar van Isabella kan ik wel om lachen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:34

Natuurlijk.. Een goed paard loopt goed, ongeacht de ruiter.. Maar onder Gal was Toot niet 'gewoon' goed, hij was subliem.. Dat niveau bereik je alleen maar als alles klopt. Voer, schema, stal.. Maar ook de samenwerking tussen ruiter en paard. Heeft echt met meer te maken dan alleen niveau van de ruiter. Mja, ben benieuwd..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:36

Ben ik het niet met je eens. Een goed paard kan goed lopen met de juiste ruiter. Zet er een onervaren ruiter of een kluns op en het werkt niet.
Zoals jij het zegt zou ik als simpel ruitertje ook zo met Totilas wegrijden. Die illusie heb ik beslist niet.

Ben het verder wel met je eens dat een combinatie met de juiste chemie inderdaad subliem kan zijn.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:40

sarabande schreef:
Zo werkt de markt niet, uit het oog uit het hart

Als Paul zijn investering veilig wilde stellen was een van de voorwaardes een succesvol optreden van Toot IN DUITSLAND zodat het Unser Toot zou worden en de dekking aanvragen binnen zouden stromen.

Dan had hij hem toch gewoon bij Edward kunnen laten... of is dat niet "Unser" genoeg?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:43

Veulen84 schreef:
manic schreef:
Of was deze foto al eens geplaatst?
Afbeelding

http://www.ndr.de/regional/niedersachse ... iginal.jpg

Is dat Totilas? Wat een raar beeld... Of is ie echt zo ingezakt?

Soort gelijke foto van jaar geleden toont toch heel anders:
Afbeelding

Als je goed kijkt naar de witte voetjes onder de bandages is dit niet Totillas.......

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:44

Goed paard met ruiter met bijpassend niveau bedoel ik natuurlijk :+

Anne_mieke88

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:46

ow wacht zie nu dattie springschoenen aan heeft...srry :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:48

Citaat:

Helaas, zo oppervlakkig is de markt wel. Misschien op dit moment nog niet, maar als iemand over 3 jaar zijn totilas-nazaat wil verkopen en Toot is nooit meer aan de start verschenen of hopeloos gefaald met Rath, dan betalen mensen een stuk minder dan wanneer Rath nu ook succesvol blijkt te zijn.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:48

Annemieke je moet gewoon brillen !!
is gewoon hetzelfde paard ..onder Rath heeft ie gewoon bandages aan en de onderlappen komen tot over de hoef ..bovendien heeft ie springschoenen aan met wol in ..en geen wit haar te bekennen dus

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:51

Hij is wel afgevallen maar ik vind hem er niet slecht uitzien.
Misschien dat de eerste paar proeven nog wat onwenning gaan maar ik denk dat ze daarna super gaan presteren. Niet onderschatten die Duitsers!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:56

mylittlejoy

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:02

Vind het filmpje ook niet echt indrukwekkend, maar ik hou in m'n achterhoofd dat ze nu dan weer aan het opbouwen zouden zijn na die hoefzweer. Ze zegt volgens mij in het filmpje wel dat hij in juni wil aantreden bij een kampioenschap in Duitsland, heb ik dat goed begrepen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:02

Interessant filmpje.. maar helaas ook hier zie ik niet de harmonie die het paard bij Ed wel had, 't is maar een gevoel hoor, maar spetterend? Nee... kort, schokkerig..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:12

mensen zitten hier een simpel lalala trainingsfilmpje van nog geen minuut te vergelijken met een rit van EG en Toot in de ring :roll: yeah right heeeel reeël....

Foto's zijn ook momentopnames, het is een nieuwe combi en Toot is laatst uit training geweest door zijn blessure...dat doet wat met een lijf en trainingsvorm!

Prestaties van de combi in optimale topvorm in de ring zullen vast nog wel komen ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:15

randie schreef:
Mijn gevoel zegt: Die zien we nooit meer te-rug :)ddd .

Hij ziet er inderdaad niet heel geweldig uit Totilas, vooral zijn nek valt mij op.
Verder heb ik eigenlijk ook wel te doen met dat mannetje..Hij gaat een paard
rijden waarvan hij dacht eindelijk dromen waar te kunnen maken. Helaas blijkt
dit anders, en ondertussen zit heel de wereld over je schouder mee te blieken
en de druk maar op te voeren. Wat ook nooit goed zal zijn voor het rijtechnische
aspect, als ik bij mijn B paard al een mega verschil heb door spanning en druk
bij de ruiter. Waarom zou dat dan niet zijn bij een paard als Totilas..En JUIST
als je die ontzettende druk hebt om te presteren lukt het vaak niet... En dat
brengt weer frustratie waardoor het nog minder gaat werken....

Ik denk dat dat zeker meespeelt

Als ik hem was zou ik spijt hebben als haren op mijn hoofd

commentaar van Isabella kan ik wel om lachen.

Dan is Rath simpelweg niet de aangewezen persoon om dit op zich te nemen.
PS en de familie Rath hebben er gewoon veelste makkelijk over gedacht.
We kopen het beste dressuurpaard wat er rond loopt en we gooien direct hoge ogen alleen zit de werkelijkheid anders in elkaar. Totilas is ook een dier met gevoel en geen computer.

Een topamazone als Isabel Werth slaat het natuurlijk ook niet voor niets af he ;).

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:18

listiglistje schreef:
mensen zitten hier een simpel lalala trainingsfilmpje van nog geen minuut te vergelijken met een rit van EG en Toot in de ring :roll: yeah right heeeel reeël....

Foto's zijn ook momentopnames, het is een nieuwe combi en Toot is laatst uit training geweest door zijn blessure...dat doet wat met een lijf en trainingsvorm!

Prestaties van de combi in optimale topvorm in de ring zullen vast nog wel komen ;)

Van 1 of 2 weekjes rust verdwijnen spieren en de gezonde ronde vormen echt niet zomaar hoor en zeker niet van een paard van het kaliber Totilas.
En nogmaals het is heel opvallend dat er nu meer foute momentjes tussen de foto's zitten dan goede, neem maar als voorbeeld de reportage van Arnd. Die gaat zijn reputatie echt niet op het spel zetten door de goede foto's achterwege te laten en de verkeerde te publiceren.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:20

Mijn mening is door dit filmpje niet veranderd.

Rond de 19e seconde zegt Tootje Edward gedag :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:23

listiglistje schreef:

Goed, hier een trainingsfilmpje van Edward:
http://www.youtube.com/watch?v=hBt6GA32kps

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:23

easygoing schreef:
listiglistje schreef:

Van 1 of 2 weekjes rust verdwijnen spieren en de gezonde ronde vormen echt niet zomaar hoor en zeker niet van een paard van het kaliber Totilas.
En nogmaals het is heel opvallend dat er nu meer foute momentjes tussen de foto's zitten dan goede, neem maar als voorbeeld de reportage van Arnd. Die gaat zijn reputatie echt niet op het spel zetten door de goede foto's achterwege te laten en de verkeerde te publiceren.

Hoe weet jij of het 1 of 2 weekjes is geweest en wat dat niet of wel doet met een "superman" paard als Toot...het is ook maar een paard hoor!
voer jij tegenwoordig het stalmanagement van Totilas :+
Kom op zeg betweterende nitwit, wat hier gebeurt is je eigen mening ventileren en speculeren,
knap hoor alles menen te weten, terwijl je niet weet hoe het er wereklijk aan toe gaat daar op stal.