ik durf het filmpje niet eens te bekijken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zensation schreef:Kan niet anders zeggen dan dat ik dit een ernstige vorm van dierenmishandeling vind!
Een paard van 30 jaar die al op rust staat... sukkels!
Opa van 80 uit een rusthuis laat je toch ook geen marathon meer lopen, laat staan ongetraind!!
Wat een verstand... zo GEEN respect voor!
zie alles voor me namelijk.

Lusitana schreef:Lijkt me een goed idee S_uus. Maar daar moet dus wel voor contact opgenomen met het nieuwsteam. Doe jij dat?
Het gaat dus idd niet om een 30 jarige ongetrainde pony en buiten dat, je moet eens weten hoeveel 80 jarige opa's marathons lopen in de wereld. Daarbij is een paar rondjes in galop voor een paard niet hetzelfde als een marathon voor een mens. Ga toch niet uit van de beperkingen van de mens, maar de eigenschappen van het paard aub!!!
Niet om het een of ander, maar ik heb een mail gestuurd naar bokt om aub de openingspost aan te passen, dat zouden ze niet doen omdat er zogenaamd nog onduidelijkheid was (hoe bedoel je, het is toch duidelijk dat het om een slagaderbreuk ging en dat amazone in het ziekenhuis ligt?), maar er zal wel strenger gemodereerd worden. Hiervan zie ik nog helemaal niets.
Daardoor blijven er steeds mensen posten die alleen de eerste paar posts hebben gelezen en verontwaardigd reageren op niks af, wat erg jammer is.
Ik geloof dat de OP iets veranderd is, maar het blijft te onduidelijk en de eerste paar posts maken het er niet beter op.

evih schreef:Ik heb een update! Net een mailtje ontvangen, blijkt dat ik vrouw en paard in kwestie ken. Ben momenteel nog even geschokt want het was echt een prachtduo!!
Het gaat inderdaad over een 55 jarige vrouw en een 21 jarig paard. Vrouw was allesbehalve onnadenkend, bij haar gaat het paard voor alles. De merrie in kwestie was ook allesbehalve ongetraind! Paard loopt minstens één dagtocht per week op een serieus tempo en heeft vorige week nog een driedaagse stage gelopen met drie uur dressuur- en springtraining per dag. Ik zou het dus ten zeerste appreciëren dat opmerkingen over "onverantwoordelijk" en "paard in slechte conditie" achterwege worden gelaten!
De vrouw ligt momenteel nog minstens tot morgen op intensieve, maar het gaat relatief goed. Merrie heeft inderdaad een slagaderbreuk gehad. Was een pracht van een paard met een schitterend karakter, het zijn de besten die als eerste moeten gaan
Titsia schreef:Ook ik ken het paard in kwestie en de eigenaar (dus niet de amazone!), zoals evih al zei, het paard liep nog regelmatig dagtochten etc mee, dus was zeker NIET ongetraind! Osca was een BWP merrie en als ik nog goed kan tellen zou ze dan zelfs maar 20 geweest zijn. Ik heb nog met dit paard op stal gestaan en weet dus wat ze qua conditie wel of niet aankon.
Carl moest je hier mee lezen enorm veel sterkte met het verlies van Osca en trek je niets aan van al die berichten hier!
Titsia schreef:Net een ex collega aan de lijn gehad, blijkt dat het over zijn moeder ging, ze ligt nog steeds op intensieve met een hersenschudding en gebarsten wervel, maar alles lijkt positief te evolueren.
Evih paard was 20(bwp stamboek)